Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralko-suszarka Whirlpool AWG 336 zardzewiała obsada łożysk

101pawel 16 Sty 2010 18:11 5675 15
  • #1 16 Sty 2010 18:11
    101pawel
    Poziom 25  

    Witam,
    po zdjęciu tylnej części obudowy bębna pralki pokazał się obraz nędzy i rozpaczy :cry:

    Pralko-suszarka Whirlpool AWG 336 zardzewiała obsada łożysk

    pralkę rozbierałem, bo zaczęła od czasu do czasu popiskiwać.

    Poniżej powiększenie zdjętego dekla zbiornika przed oczyszczeniem i wyjęciem pierścienia uszczelniającego i łożysk.

    Pralko-suszarka Whirlpool AWG 336 zardzewiała obsada łożysk

    A to zdjęcie już bez simmeringa i znajdującego się bezpośrednio pod nim łożyska. Tej rdzy już bardziej wyczyścić sie nie da.

    Pralko-suszarka Whirlpool AWG 336 zardzewiała obsada łożysk

    Ponieważ cała obudowa bębna jak i pralka są w stanie dobrym, postanowiłem ratować urządzenie - oczywiście jak najmniejszym kosztem. Kupię nowe łożyska i uszczelniacz, założę i tyle. Jedyny mój problem i z nim właśnie zwracam się po pomoc, to sprawa zabezpieczenia przed dalszą korozją tego fragmentu dekla trzymającego siemmering.
    Czym toto pomalować (?) albo posmarować, by już dalej nie korodowało, albo by ta korozja choć trochę spowolniła?

    Z góry dzięki za każdą pomoc.

    Aha, jak ktoś wie gdzie kupić ten dekiel nowy, to byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedź. Szukałem pół dnia i nie znalazłem.

    0 15
  • #2 16 Sty 2010 18:18
    axxx
    Specjalista AGD

    Preparat FOSOL do kupienia w sklepie z artykułami chemicznymi.

    0
  • #3 16 Sty 2010 18:21
    101pawel
    Poziom 25  

    axxx napisał:
    Preparat FOSOL do kupienia w sklepie z artykułami chemicznymi.


    Znam ten preparat, myślisz, że będzie dobry? To jest wewnętrzna strona zbiornika; żre to woda w różnych temperaturach, proszki i inna chemia sypana i wlewana do pralki. :|

    0
  • #4 16 Sty 2010 18:33
    Wiesław_D
    Poziom 11  

    Proponował bym dobrze wyczyścić i pobielić Cynoą

    0
  • #5 16 Sty 2010 18:43
    axxx
    Specjalista AGD

    Jak znasz ten preparat to dostosuj się dokładnie do instrukcji na opakowaniu.

    0
  • #6 16 Sty 2010 19:21
    101pawel
    Poziom 25  

    Wiesław_D napisał:
    Proponował bym dobrze wyczyścić i pobielić Cynoą


    Napisałem, że bardziej tego wyczyścić sie nie da. W tej chwili jest to powierzchnia z której usunąłem całkowicie luźną rdzę, ale generalnie to są większe lub mniejsze wżery. Gdybym to próbował zeszlifować np. kątówką, to efekt byłby pewnie mizerny, a spowodowałbym dodatkowe niepotrzebne osłabienie tego już znacznie nadwyrężonego materiału.

    Swoją drogą nasza pierwsza pralka SUPER BIO z Polaru nie była tak zardzewiała po 20 latach super intensywnej eksploatacji. I nie znano wtedy Calgonu ;)

    Dodano po 10 [minuty]:

    axxx napisał:
    Jak znasz ten preparat to dostosuj się dokładnie do instrukcji na opakowaniu.


    Sorry, Ty piszesz o Fosolu - odrdzewiaczu, a ja pomyślałem o Cortaninie, takim patencie wiążącym rdzę.
    Fosol być może zlikwiduje większość tej rdzy - nie wierzę że wszystko do białego żelaza, ale dalej pozostaje problem czym to pomalować, - chyba nie Harmelitem?

    0
  • #8 16 Sty 2010 19:39
    eeban
    Specjalista AGD

    Pomaluj to czym chcesz .. nawet ..hame..item....woda w pralce nie powinnwa nigdy osiągać tak wysokiego poziomu.
    Zamaluj po załozeniu zimmeringu.wytrzyma parę lat.
    pozdrawiam

    0
  • #9 16 Sty 2010 20:14
    101pawel
    Poziom 25  

    eeban napisał:
    Pomaluj to czym chcesz .. nawet ..hame..item....woda w pralce nie powinnwa nigdy osiągać tak wysokiego poziomu.
    Zamaluj po załozeniu zimmeringu.wytrzyma parę lat.
    pozdrawiam


    Poziom wody tam nie sięga, ale ten fragment pokrywy zbiornika polewany jest skutecznie wodą przy każdym obrocie. Gorzej - zardzewiał katastrofalnie, bo jest to miejsce pralki które chyba nigdy nie wysycha. Wokół osi bębna owijają sie farfocle, włosy, nitki, czyli wszystko co przeciśnie się przez otworki w bębnie. Jak zdjąłem dekiel, to na osi owinięty był jakby kilkucentymetrowy filc. To jest słaby punkt tej pralki, dziwię się że zastosowano takie rozwiązanie.

    0
  • #10 16 Sty 2010 20:55
    eeban
    Specjalista AGD

    101pawel napisał:
    eeban napisał:
    Pomaluj to czym chcesz .. nawet ..hame..item....woda w pralce nie powinnwa nigdy osiągać tak wysokiego poziomu.
    Zamaluj po załozeniu zimmeringu.wytrzyma parę lat.
    pozdrawiam


    Poziom wody tam nie sięga, ale ten fragment pokrywy zbiornika polewany jest skutecznie wodą przy każdym obrocie. Gorzej - zardzewiał katastrofalnie, bo jest to miejsce pralki które chyba nigdy nie wysycha. Wokół osi bębna owijają sie farfocle, włosy, nitki, czyli wszystko co przeciśnie się przez otworki w bębnie. Jak zdjąłem dekiel, to na osi owinięty był jakby kilkucentymetrowy filc. To jest słaby punkt tej pralki, dziwię się że zastosowano takie rozwiązanie.


    Wiecznej pralki z niej nie zrobisz zamaluj złóż i ciesz się jakością prania.

    0
  • #11 17 Sty 2010 11:54
    101pawel
    Poziom 25  

    eeban napisał:
    Wiecznej pralki z niej nie zrobisz zamaluj złóż i ciesz się jakością prania.


    Kolejne parę lat mi wystarczy ;)
    Mam jeszcze pytanie, - znasz, albo zna ktoś nazwę tego kleju (?) którym producenci wklejają różne elementy gumowe do metalowych. Np. gumowe uszczelnienia termostatów są wklejone do obudowy bębna. Ten klej trzyma się gumy i idealnie przylega nawet do bardzo gładkiej powierzchni jaką jest emaliowany zbiornik pralki.
    Pomyślałem, że na tym kleju mógłbym szczelnie osadzić siemmering - bez tego boję się, że będzie ciekło, bo obsada ma poważne wżery. Jak nie ten klej to co - jakiś silikon?

    0
  • #13 17 Sty 2010 14:53
    101pawel
    Poziom 25  

    nares napisał:
    Butapren.


    Butapren? Ten znany od 100 lat Butapren? No to mnie zaskoczyłeś, myślałem, że to jakiś wytwór najnowszej supernanoinżynierii chemicznej :sm37:

    0
  • #14 17 Sty 2010 15:05
    nares
    Specjalista AGD

    Jest powszechnie stosowany w AGD i niezawodny.

    0
  • #15 09 Mar 2011 21:54
    Reflekt
    Poziom 17  

    Witam mam ten sam defekt, ale korozja juz tak postąpiła że nic nieda się zrobić .Czy ten dekiel można dostać w serwisie

    1
  • #16 19 Lip 2012 18:46
    ppredki
    Poziom 10  

    Witam,

    Miałem podobny problem parę lat temu. Zastosowałem rozwiązanie radykalne - preparat na bazie żywicy z dodatkami ceramicznymi: Belzona 1321 Ceramic S-metal.
    Jest to metal molekularny do ochrony powierzchni metalowych przed erozją, korozją i kawitacją.
    Środek wbrew pozorom nie jest z NASA tylko stosowany w przemyśle np do regeneracji zużytych pomp wirowych (z takiego źródła go posiadam).
    Polecam kontakt z biurem technicznym Belzony - może posiadają próbki i dają gratis lub trzeba uruchomić własną inwencję i kontakty np w przemyśle.
    Podobne środki oferuje również Chester Molecular z Łomianek.

    Środek jest dwuskładnikowy. Po wymieszaniu robi się rzadszy (ciekawa własność) i daje się nakładać pędzlem.
    Powierzchnię przed nałożeniem polecam wypiaskować i najlepiej po usunięciu pyłu (zmywaczem do tarcz hamulcowych) natychmiast nakładać żywicę. W ostateczności, bezpośrednio po piaskowaniu zabezpieczyć przed utlenieniem np WD40 i później b. dokładnie odtłuścić - wszelkie tlenki zmniejszają przyczepność warstwy.

    Co do łożysk i uszczelnienia to moja uwaga: tylko i wyłącznie SKF i do tego koniecznie dwuwargowy simmerring i smarować pastą silikonową w kanałek.
    Tuleja pod simmerring jeśli jest wydarta koniecznie przeszlifować.

    U mnie działa już dłużej jak nowe.

    0