Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 16v silnik AUB zawor egr (nastawy vagiem)

16 Sty 2010 20:07 35878 15
  • Poziom 22  
    Witam!
    Tak sie zastanawiam ,czy jest mozliwosc przymkniecia zaworu recylkulizacji spalin (egr) za pomoca vag coma w tym silniku.Czy ktos z was juz to przerabial ?


    _________________
    pozdrawiam
    Pawel.
  • Poziom 22  
    wiadomo ,ze z tym zaworem bywaja problemy, diagnozowalem ostatnio takie auto.Clientowi wyskoczyl check engine.Odczytalem kod bledu no i wyskoczyl wlasnie blad egr czyli
    16785 - EGR System: Insufficient Flow - niewystarczajacy przeplyw
    Wyczyscilem go,przeczysilem rowniez kanaly ,skasowalem kod bledu ,no ale niestety blad sie pojawil ponownie po tygodniu czasu.Zastanawiam sie nad jego zaslepieniem ale wtedy blad napewno wyskoczy ,ale jesli bedzie przymkniety przez sterownik wtedy mozliwe,ze blad nie bedzie wyskakiwal .Slyszalem,ze jest taka mozliwosc.
  • Poziom 42  
    Ten EGR ma zwrotną na ECU , niczym będziesz kombinował z jego zaślepieniem , sprawdz jak wygląda tam potencjometr kontrolujący ustawienie zaworu.
  • Poziom 26  
    sprawdziłeś wszystkie przewody podciśnienia ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Z autem bede walczyl w nastepnym tygodniu.Zawór jak napisal jorge83 jest elektryczny.Podejrzewam,ze sie przycina.Sprawdze jeszcze raz opornosc pomiedzy pinami 1 i 5 pominna byc wedlug autodaty 8 ohm.No i wyczytalem jeszcze,ze o czyms zapomialem:


    http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php?topic=11910.0
  • Poziom 26  
    co z tego że jest elektryczny?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kolego sprawdz ,wpierw wszystkie przewody podciśnieniowe od odmy itp.

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak będziesz miał lewe podciśnienie to logiczne że z egr nie będzie odpowiedniego przepływu
  • Poziom 22  
    Skoda Fabia 1.4 16v silnik AUB zawor egr (nastawy vagiem)

    Skoda Fabia 1.4 16v silnik AUB zawor egr (nastawy vagiem)

    Przegładałem wszystko ,ale może jeszcze cos pominąłem.Jak już pisałem auto będę miał dopiero za tydzień,także dam znać co i jak.Dzięki panowie za porady!


    -------------
    Pozdrawiam
    Paweł.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Kolego często zanieczyszcza się dziura w podstawie przepustnicy tam gdzie przewód z EGR dochodzi. Wyciągnij przepustnice. Zdejmij przewody z EGR, odkręć podstawę. Zerknij na 90% jest tam syf. Ja to czyściłem wiertłem 10mm. Po tym wszystkim poskładaj i pokasuj błędy. Powinno by ok. Na styku gorących spalin z zimnym powietrzem z przepustnicy zawsze się zbiera syf, a w tym silniku wyjątkowo. przerabiałem to już wielokrotnie w golfie 4
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Dzięki jeszcze raz panowie!:D Nie zrobiłem własnie nastaw podstawowych no i nie przeczyściłem tego miejsca pod przepustnicą.Dam znać co i jak.Ponadto sprawdze czy dostepne sa te opcje:
    Skoda Fabia 1.4 16v silnik AUB zawor egr (nastawy vagiem)
    Co prawda opis od seata.


    ________________
    Pozdrawiam Paweł.
  • Poziom 22  
    dugi.1985 napisał:
    Kolego często zanieczyszcza się dziura w podstawie przepustnicy tam gdzie przewód z EGR dochodzi. Wyciągnij przepustnice. Zdejmij przewody z EGR, odkręć podstawę. Zerknij na 90% jest tam syf. Ja to czyściłem wiertłem 10mm. Po tym wszystkim poskładaj i pokasuj błędy. Powinno by ok. Na styku gorących spalin z zimnym powietrzem z przepustnicy zawsze się zbiera syf, a w tym silniku wyjątkowo. przerabiałem to już wielokrotnie w golfie 4


    Skoda Fabia 1.4 16v silnik AUB zawor egr (nastawy vagiem)

    Witam ponownie!
    Minął miesiac od kiedy przeczyscilem ten kanał i jak narazie wszystko w porzadku.Dzięki wielkie Panowie!:D



    pozdrawiam!
  • Poziom 2  
    witam mialem z tym podobny problem u mnie szilnikiem trzepało na wolnych jak kurwą w deszcz:) wyczyscilem egr ale niestety nie dalo sie go juz respirowac wiec w skodzie maja oryginalne pod niego zaslepki kosztuje ona pare groszy lub ewentualnie wyciety kawalek z puszki po piwie i wszystko jest ok poza jarzacym w oczy ''check'' ale autko przynajmniej od dolu juz lepiej oddycha..dobrze jest przy okazi wyczyscic przepustnice i tak jak kolega wspomnial wszystko pod nia nowy filtr pow.i jest elegancko...a jak nie to ok 150 zl uzywke w niewiadomo jakim czasie dzialania lub nowy zawór cos kolo 300 po znizkach i bez checka....pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    no i przy okazi jak zawór nie reaguje na nastawy tzn.w ich czasie po dotknieciu go reka nic nie piszczy ani w nim nie puka to juz po nim:)...ale nawet taki przyjmuje nastawy i pokazuje ze ''przyją'' czek gasnie ale po chwili szarpie go od nowa i po 2 km wyskakuje blad...a po rzeżniczym podejściu do niego jest juz ok
  • Poziom 12  
    Panowie powiedzcie mi co się stanie gdy odepnę zasilanie - wtyczkę od tego zaworu? Zamknie się/otworzy? Bo autem telepie i gasnie wyskakuje czujnik podcisnienia ale jak odepnę wtyczkę od egr to błąd czujnika podcisnienia znika a auto zaczyna dobrze pracować. Dodam że kolektor dolotowy i przpeustnica maskarycznie uwalone w sadzy co wskazuje na zacinający się egr. Jak myślicie?