Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyłączanie się turbiny Passat B4

16 Sty 2010 20:09 3204 4
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z VW passatem 1.9 TDi B4 110KM, 1996 rocznik. Samochód po kupnie wprost uciekał spod nóg, obecnie to wielki muł. Moim zdaniem to turbina, wyłącza się przy ~2,5 tys. obrotów. Dziwne jest to, że czasem po wyłączeniu silnika (podczas jazdy) i ponownym włączenie przez jakiś czas jedzie prawie po staremu, gdy obroty osiągną ~2,5 tys, znowu się wyłącza. Wymieniałem zawór N75. Nie pomogło. Pomocy.
  • Poziom 11  
    proponuje przejrzeć wszystkie przewody podciśnienia i sprawdzić działanie zaworków, również może być wyciek sprężanego powietrza od turbiny do kolektora ssącego jeśli okaże się ze wszystko będzie w porządku następnie proponuje sprawdzić zaworek przyspieszenie w pompie wtryskowej
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę.
  • Poziom 35  
    czoter napisał:
    Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę.


    Daruj sobie elektrozawór N108 (nazwany przez kolegę zaworkiem przyspieszenia ;) przez kolegę szopek241) to nie ten przypadek, Ciebie powinna interesować przede wszystkim diagnostyka dynamiczna tzw. "logi dynamiczne" bo najprawdopodobniej masz przeładowanie turbosprężarki spowodowane zapieczeniem się łopatek zmiennej geometrii turbo, wpisz sobie w wyszukiwarkę google hasło "brak mocy w TDI" i przyjemnej lektury - znajdziesz wszystko co Cię interesuje, tylko czytaj posty dotyczące turbosprężarek ze zmienną geometrią czyli VNT lub VTG.
    I nie stawiaj na żadną przepustnicę powietrza doładowanego bo w Twoim silniku jej nie ma.