Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja

16 Jan 2010 21:09 84637 39
  • Level 16  
    Witam :) (pierwsze co prosze to o przeniesienie tego tematu do odpowiedniego dzialu gdyz nie wiem gdzie powienien sie znajdowac;p)

    Pewnie mając swój warsztacik kiedyś przyszła wam myśl do głowy że fajnie by było mieć kanałowy podnośnik wyglądający tak:
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    no i przelądając sklepy i internet w poszukiwaniu takiego, lub podobnego podnośnika natrafiacie na pewien opór... opór ze strony dużej ceny podnośnika która waha się w granicach od 2500-5000 zł. I niektórzy myślą "ale drogo skad taka cena;\" taka osobą okazałem się Ja :) I postanowiłem zrobić podobny podnośnik do tego. Przedstawie teraz wam moja opinie na jego temat i kilka informacji a także zdjęć:)

    Zacznijmy od zdjęć:
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja

    Opis:

    Podnośnik jak widać jest na plastikowych kółkach dzięki czemu jak podniesiemy samochód w góre możemy nim manewrowac na boki lub do przodu i do tylu, kółeczka są łożyskowane dlatego tę czynność możemy wykonać bez najmniejszego wysiłku.:) Bardzo to ułatwia prace bo siedząc w kanale możemy przesunąć samochód tak że jego np prawe podniesione koło da się ustawić po środku kanału :) Ułatwia to wyjmowanie np wahaczy.
    Drugą zaleta jest to że mimo małego nakładu finansowego jest wykonany z dość wytrzymałych materiałów, początki były takie że miałem wątpliwości czy wogole on utrzyma podniesiony przód samochodu. I wytrzymuje np podnosiłem przód auta (dwa koła w górze) które waży 2500 kg i ma 4.2 litrowy silnik z przodu... sprawdziłem przy tym ugięcie podnośnika przy tym ciężarze na jego środku wyniosło one 7mm...

    Pracuję na nim juz od około 2 lat i jedyną jego wadą jest to że rdzewieje hehe poniważ woda spływa z pod spodu samochodu na podnośnik ;p akurat zdjęcia sa tydzień po jego odmalowaniu.

    Dane:
    -Zamontowany został podnośnik pionowy o udźwigu 80kN = 8000 kg
    -Wysokość podnoszenia z odkręconą podstawką 38 cm (więc wystarczy :) a jak nie to podkładamy deseczki)
    -szerokość: 99 cm (mam 1m kanał wiec dałem po 5mm z każdej strony luzu aby w czasie przesuwania nie było zacięć)
    -ponad pozniom kanału zystaje 6 cm więć nawet niskie auta bez problemu wjadą
    -po niżej poziomu kanału wystaje 30 cm więć jest duzo miejsca na manewrowanie w ciasnym kanale :)
    -jeśli chodzi o materiał to zwykła stal a dokłądniej Cownik 50mm

    Koszty:
    -kółka x 8: 70 zł
    -podnośnik: 289zł (tu nie chciałem oszczędzać bo stary dostał ostro w kość więc wolałem kupić leprzy o większym udzwigu aby sie tak nie męczył)
    -podstawa podnośnika (znalazłem jakaś starą blache o grubości 5mm
    -Ceowniki 2m: o ile pamiętam 60 zł

    Jak chcecie o coś zapytać to dajcie znać :)
  • Level 30  
    ładnie to zrobiłeś też planuję coś takiego ale najpierw muszę wykopać kanał.Mam podnośnik dwukolumnowy ale robię drugie stanowisko i jednak kanał z takim podnośnikiem tam zrobię.Jaka jest u ciebie szerokość kanału?
  • Level 16  
    90cm, szerszego sie nie robilo bo maluchy by nie wjezdzaly hehe, no ale teraz czasy sa inne i wieksze samochody wiec ja bym kopal 110 cm.
    glebokosc mam 170 na moj wzrost jest idealnie
  • User removed account  
  • Level 22  
    W rozsądnych cenach można kupić podobne podnośniki hydrauliczno-pneumatyczne do takich konstrukcjii idealne.
    Warto zastosować dodatkową-mechaniczną blokadę hydraulicznego podnośnika(nie zawsze udaje się idealnie zabezpieczyć samochód stojący w poprzek kanału)a że podnośniki potrafi "rozerwać"w momencie podnoszenia to już sam wiem z własnej praktyki,choć stosunek ten wynosi w moim przypadku"tylko" jakieś 3000:2 :-(

    Jak dla mnie ceny tego typu fabrycznych urządzeń(jak i pras robionych na bazie standartowych podnośników)są conajmniej"niezrozumiałe",dlatego jak najbardziej popieram takie amatorskie konstrukcje robione oczywiście z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa i dużego "progu wytrzymałości materiałowej".(mam na myśli w szczególności jakość i miejsce zastosowania spawów-migomat,nawet 3 fazowy raczej tu się nie nadaje).
  • Level 16  
    wszystko zostalo zrobione domowymi sposobami, a takze spawy migomatem kladzione 3 warstwowo.. jak widac u mnie chodzi to juz 2 lata i nie mialem komedi z tym podnosnikiem. a podnosi on dziennie kolo 4 samochodow, nawet czasem zostawiam tak w gorze podniesiony na noc i tez wytrzymuje.

    CO do wytrzymalosci materialu to mozna spokojnie to obliczyc stosujac odpowiednie wzory i dane materialu.
    Ja z moim nauczyczycielem od konstrukcji obliczylismy ze material wytrzyma do 4T udzwigu przy max ugieciu po srodku 1 cm
  • User removed account  
  • Level 22  
    Kolego kamil-bucko pozwoliłem sobie poprawić jakość techniczną zamieszczonych przez Ciebie zdjęć.Mam nadzieje że teraz,więcej widać:
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja





    Domyślam się że kółeczka pochodzą od wózka"paleciaka"?
  • Level 16  
    hehe dzieki za poprawe zdjec:)

    Tak kółeczka od paleciaka ;p szczerze to sam nie wiedzialem ze potrafia wytrzymac taki ciężar;p
  • Level 30  
    Fajnie by było gdybyś zrobił zdjęcia podniesionego auta.
  • Level 16  
    sorki za taką zwłokę z tymi zdjęciami no i za słabą jakość zdjęć, moja nokia nie daje rady hehe ;p

    akurat podniesiony został opel frontera 2.2 TDI. jak widać przednia strona także samochód trochę warzy a podnośnik spokojnie daje rade:)

    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
  • Level 25  
    tylko:
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja

    umożliwia podłozenie go pod punkty do tego przeznaczone. W/w samoróbka niekoniecznie ... W wielu przypadkach podnoszeni samochodu za sanki, czy tylną belkę jest zabronione ...
  • User removed account  
  • Level 16  
    narazie nie inwestuje w aktualne miejsce mojej pracy bo zmieniam lokalizacje ;p bede korzystac juz z podnosnikow 2 kolumnowych wiec wygoda bedzie o wiele wiekrza. A sposob mam taki na wilgoć i wodę w kanale ze jak mi zaleje go i sa kaluze to ide po szufelke zwiru wsypuje na glebe, miotełką zgarniam kilka razy i piasek wsiaka wszystko hehe ;p
  • User removed account  
  • Level 16  
    hehe no wiesz sa wady i zalety ale da sie wszystko pogodzic ;p a co do ukladow hamulcowych sa przeciez systemy do odpowietrzania ;p
  • Level 9  
    Kamil-bucko chciałem sie zapytac jakiej srednicy mniej wiecej jest tłok podnosnika ?? jaka srednice maja te prety na kóleczka ?? jaka jest grubosc ceownika wymiary to 50 mm a jaka jest grubosc blachy ceownika?? Jaka to jest dokładnie stal st6 st5 ??
  • Level 31  
    ja na takiej samoróbce 10 lat ryrałem i było ok. jedyny problem jaki z tym miałem to za mały skok tłoka. czasami auto na dwa razy trzeba było podnosić. jak się przeniosłem do nowej kwatery to chciałem oryginał łyknąć, ale ceny... no i postanowiłem nowy zrobić. a jak zrobiłem? nauczony wadami poprzedniego opuściłem o 20 cm środkową część podnośnika względem górnej krawędzi kanału i tam zamontowałem siłownik. a jaki? i tu wam powiem że zrobiłem prostą konstrukcję i zastosowałem siłownik od wyciągarki do silników. kupiłem gdzieś na alle... 8ton za ok. 400zł. teraz przynajmniej problemów z podnoszeniem na dwa razy nie mam, bo ten się wysówa chyba na ok. 80cm. zrobiony z profili kwadratowych 50x50x4 /uwielbiam te profile/. rolki też są, tylko że napmknę do wcześniejszego opisu odnośnie przesówania koła samochodu nad kanał, aby wyjąć wahacz - trochę ryzykowne.

    Dodano po 15 [minuty]:

    ot i cała konstrukcja:
  • Level 9  
    Dzieki za odpowiedz. A powiedz mi jaka masz srednice tloka. Ja chcialem własnie kupic taki silownik jak ty 8T (http://allegro.pl/silownik-hydrauliczny-8-ton-szybki-wyprzedaz-i1259231051.html )tylko ze on ma srednice tloka 30 mm i boje sie ze bedzie sie gioł jak wypchne na cala dlugosc. Głownie masz zrobione to z profilu kwadratowego 50x50x4 a te boczne podtrzymki z jakiego profilu sa. A rolki od czego od paleciaka tak jak powyzej ??
  • Level 31  
    średnica wystarczająca, tłok się nie zegnie. autor postu pisze o przesówaniu auta na podnośniku, ale wierz mi, że po pierwszej próbie dasz sobie spokój, bo auto podparte w jednym miejscu będzie się całe kiwało. już myślałem o takim przesówaniu, ale nie można pchać auta, a ewentualnie korbkami napędzać rolki, bo nawet takie jak ma poprzednik są za małe do tego rodzaju przestawiania. wiem to z autopsii. a skoro nie będziesz przesówał, to na tłok nie będą działały aż tak wielkie siły zginające/ cały wózek jedynie będzie nie co przesówał się wzdłuż kanału auto na ręcznym i tak to już jest ale do tego wystarczą rolki które są bo to przesów ok. 2cm/.
    boki zrobione z pręta kwadratowego 20x30mm, rolki zamawiane u tokarza, ale to już jak uważasz, kwestia wyobraźni. łożyskowanie rolek /w tym przypadku mojej pierwszej konstrukcji/ u mnie się nie sprawdzilo, wystarczyło ślizgowo, bo jak autor pisał "woda", a ta po pewnym czasie blokowało łożyska i problem z demontażem i kosztami. poprzedni miałem na stały rozstaw. ten jest regulowany. jak się przyjżysz boki są wsunięte w dwa główne profile 50x50x4. wsunięte końcówki to profil 40x40x5 na głębokość ok. 20 cm zablokowany dociskowo śrubami z dołu

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam jeszcze /bo może mi ktoś zaraz zwróci uwagę na to że poprzedni podnośnik na dwa razy niektóre auta podnosić musiałem/ że poprzedni podnośni nie był lipny, jak się nie mylę to Polski skanmet 5ton dwustopniowy i naprawdę miałem czasami problemy. z tym nie mam żadnych
  • User removed account  
  • Level 31  
    no niestety przesówa się. podobnie przesówa się lewarek typu "żaba". sztywno stojące auto powoduje ściąganie tego lewara. powiem ci Owik, że faktycznie każde podnoszenie samochodu to jakieś ryzyko, dlatego to tylko chwilowy etap. i tak najważniejsze są podpory. nie raz widziałem u kolegów jak leży do połowy pod autem podpartym na dwóch żabach i mówi że są trzy tonowe i na pewno wytrzymają. pewnie i wytrzymają do pierwszej usterki. żeby podnośnik się nie przesówał podnoszę auto na luzie i bez hamulca, wtedy to auto podjeżdża.
  • Level 9  
    ok ok wielkie dzieki . no własnie co do przesówania to planowałem nie robic zadnych rolek i kólek tylko wyspawana belke polozyc bezposrednio na kontownikach kanalu, bez obciazenia i tak bedzie sie dalo nim przesówac . A co do podparcia w jednym punkcie planowałem zrobić cos w rodzaju tego :
    http://allegro.pl/*****
    Tylko zrobie dluzsze zebym mial cos w rodzaju łap podnosnika dwukolumnowego zebym mugł lapac za progi albo podluznice z dwóch stron . Moze mnie sie bedzie chwiac . Ciekawy jestem czy na tych orginalnych podnosnikach kanałowych tezz chwieje sie samochód??

    Moderated By Błażej:

    Regulamin 8.2, 10.11, 15. Ostrzeżenie.

  • Level 31  
    powinieneś zrobic rolki. podnosząc auto, gdy jego jedna strona podpiera się o ziemię idzie po łuku, więc każdy podnośnik zmienia pozycję, czy to hydrauliczny czy śrubowy. przyjżyj się jak zachowuje się zwykły śrubowy podkładany pod próg. on też się wyhyla, bo samochód się odsówa.
    jak myślisz że tak łatwo będzie ci cały wózek przesówać po kanale bez kółek to się mylisz. wiedz że to trochę waży.
    na oryginalnych też się kiwa i przesówa- fizyka, jak nie chcesz żeby się przesówał znajdź środek, tam podeprzyj i podnoś cały.
  • Level 32  
    witam, a sie chwieje ,kiwa i buja :D zalezy co dłubiesz , nigdy nie wlazłem pod samochód jak nie stał na stałych podporach, kol toku fajne to ale jak trza przeleżć pod spodem to trudno troszku :D , a ciekawy jestem do czego słuzy ta pompka do roweru , tak sie zbieram by zrobić bramowy podnosnik z niezaleznymi dwoma podnosnikami po obu stronach jednocześnie góra do wywalania silnika a dół np. do skrzyni , patrzyłem ale orginała takiego nie znalazłem
  • User removed account  
  • Level 31  
    wopor: nie wiem czy dobrze rozumiem. ja na tym tylko podnoszę i zaraz podpieram. też w życiu bym pod to nie wlazł. a to jest podnośnik kanałowy to po co się pod niego wczołgać.
    owik: ja nic złego nie mam na myśli. kazda krytyka jest ok., bo drugi może coś poprawić lub ulepszyć.
  • Level 31  
    Więc ja pochwale sie swoim.
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Podnośnik Warsztatowy, własna konstrukcja
    Jak widać na drugim zdjęciu jak i piątym rolki są od Psa 2.0 HDI.
  • Level 9  
    pitool a w tych rolkach to Ty zrobiłes otwór centralnie bo te rolki maja mimosród ?? i jak jest przymocowana ta rolka do ramki podnosnika, na sróbe 8, 10 czy moze przyspawana jest jakas rurka??
  • Level 32  
    witam, kol pitool te rolki to rozumiem pomysł "bo były", ale chyba paleciakowe kółka są lepsze , konstrukcja fajna, ale kol toku ,owik to "mamrotny" jest :D i musi powredzić :D , ale celnie czasami (często) trafi w sedno, im dłużej tyram w tym zawodzie to mam ochote zrobic sobie narzędzia które spęłnią moje oczekiwania bo te kupione to nie zawsze są takie, ino mam stresa czy zdąże na nich popracować :D , a druga sprawa gdzie to wszystko trzymać, acha jeszcze pochwała dla kol toku za sposób oświetlenia kanału, widać co robisz a nie błocko pod nogami , musze też takie nisze zrobić i punktowe halogenki? na 12V?, duża piatka kol, powodzenia

    Dodano po 1 [minuty]:

    a teraz ide pompe wody w fordzie wyciagać, :D