Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lpg Zenit zanik sygnału RPM, Passat 2000r

backi 16 Sty 2010 23:49 5190 15
  • #1 16 Sty 2010 23:49
    backi
    Poziom 10  

    Witam wszystkich

    Passat V6 2,8 30v silnik ATQ 2000r ECU 3B0 907 551 AN, instalacja Zenit, wtryski Valtek czerwone, oprogramowanie JZ 09 najnowsza wersja, interfejsy LPG i VAG posiadam, brak błędów, spalanie średnio 12pb 14lpg.

    Na Pb jeździ super, na gazie teraz nie bardzo..... samoistnie przełącza się na paliwo.
    Po podpięciu kompa i programu do lpg zauważyłem, że przy około 2,5k obrotów silnika program pokazuje na ok 0,5s obroty równe 0 i wtedy następuje przełączenie na benzynę.
    Przewód odpowiedzialny za odczyt obrotów (RPM) jest podpięty pod cewki w oznaczenie 3/6 (3 cewki 6 cylindrów) w programie jest tak samo ustawione (3/6). Przepięcie przewodu w inne miejsce pod cewki (2/4, 1/2) nic nie zmienia.
    Już nie wiem co robić, gazownicy też ręce rozkładają. Próbowałem izolować przewód folią aluminiową podłączoną do masy ale nic nie dało. Może z innego miejsca pobrać ten sygnał ? Zacząłem szukać opisów pinów ecu żeby pobrać sygnał ale nie idzie mi za dobrze czytanie tak pociętych i rozlazłych schematów
    h**p://www.ziomal.itl.pl/motoryzacja/download/mot_schematy_elek.html
    poza tym nie wiem czy dobrze robię...

    Proszę w miarę możliwości o pomoc w rozwiązaniu problemu z moim paskiem.

    Pozdrawiam

    znalazłem takie coś:

    Lpg Zenit zanik sygnału RPM, Passat 2000r

    czy dobrze czytam że czujnik G28 jest czujnikiem obrotów i jest podłączony do ECU niebieskim kabelkiem w pin 90? Czy tam mam się podłączyć?

    0 15
  • Pomocny post
    #2 17 Sty 2010 09:42
    mania2
    Poziom 15  

    spokojnie można tam podłączyć,a jeżeli to nic nieda to pozostaje ci wzmacniacz impulsów

    0
  • #3 17 Sty 2010 20:06
    backi
    Poziom 10  

    Dziękuje za odpowiedź
    Sprawdziłem i niestety sygnał z tej czujki (G28) się nie nadaje. Obroty skaczą jak oszalałe w zakresie 0-9k. Podłączyłem jeszcze pod wtryski, sygnał jest stabilny ale Cut Off jest i znowu na paliwo przełącza. Coś jeszcze mogę zrobić?

    0
  • Pomocny post
    #4 17 Sty 2010 21:20
    maszan
    Poziom 23  

    A pod wyjscie na obrotomierz z ECU nie mozesz podpiac?Oczywiscie potem trza zsynchronizowac obr rzeczywiste z odczytem instalki.

    0
  • #5 17 Sty 2010 23:47
    backi
    Poziom 10  

    Dzięki. Właśnie szukam tego pinu, na razie bez rezultatów, ale podejrzewam że sygnał będzie tak samo "słaby" jak w przypadku czujki G28

    0
  • Pomocny post
    #6 18 Sty 2010 00:46
    kubata
    Poziom 10  

    witam
    montuje praktycznie tylko zenita w moim autogazie http://www.autogaz.tychy.pl/
    i jedyną wadą tych sterowników jest problem z czytaniem obrotów
    w samochodach gdy ten sygnał jest naprawdę słaby i właśnie passat 2.8 i audi 2.8 i 2.4
    są takimi samochodami
    ale spokojnie pisze co robić dzwoń do hurtowni gazowej i zamawiaj sumator impulsów
    firmy protec
    będziesz miał tam 6 kabli białych
    czarny i czerwony i brązowy(lub szary)
    robisz tak
    bieżesz trzy białe i każdy z nich na przewód sygnałowy z cewek
    czerwony na plus z aku lub po kluczyku
    i szary lub brązowy na brązowy z zenita
    bez tego nie pojeżdzisz na zenicie paskiem 2.8
    jak go nie dostaniesz to dzwoń ci załatwie 609266679:D

    0
  • #7 18 Sty 2010 10:13
    backi
    Poziom 10  

    Dziękuję za pomoc. Sumator czeka już do odbioru, będę po południu montował.
    Jeszcze jedno, popraw mnie jeżeli się mylę.
    mam 6 białych i podłączam 3 z nich bez względu na kolejność pod cewkę w oznaczenia 3/6, 2/4, 1/2.
    Czarny do masy np "-" cewki,
    Czerwony pod "+" cewki (po kluczyku)
    Brązowy z brązowym
    Dzięki temu mam wszystkie podłączenia w jednym miejscu przy cewce
    Pozdrawiam

    0
  • #8 18 Sty 2010 10:28
    mirben
    Poziom 22  

    Dziwny ten Zenith, inne sterowniki nie wymagają dodatkowych kosztów by widzieć obroty silnika. Jakby podstawowy parametr. Ile kosztuje taki "sumator obrotów"?

    0
  • Pomocny post
    #10 18 Sty 2010 18:33
    kubata
    Poziom 10  

    witam
    tak też se możesz podłączyć

    a co do zenita już taki jest trzeba mieć zawsze jeden sumator w warsztacie i trudno
    napisz czy działa dzięki pozdro

    0
  • #11 19 Sty 2010 08:39
    backi
    Poziom 10  

    witam
    wszystko hula jak ta lala.
    W końcu przejechałem całą trasę do pracy na gazie.
    Duże THX
    pozdrawiam

    0
  • #12 20 Sty 2010 23:23
    fassi1
    Poziom 9  

    Witam.
    Podłącze się pod temat bo mam mały problem z Zenitem. Moje auto to Audi A6 2.4 2000r.
    Przy obrotach około 2000 i wysokim obciążeniu (Map BAR 0.8-1) auto podszarpuje raczej na rozgrzanym a im cieplejszy tym bardziej. Instalka jest doprowadzona do porządku, technicznie już wszystko przerabiałem, nowe wtryski Magic jet, reduktor Scorpion GT i zamieniłem starego Zenita na nowego w nowej obudowie i bez zmian. Świece, przewody WN i cewka praktycznie nowe półroczne. Już nie mam pojęcia co jest przyczyną. Czy słaby sygnał obrotów lub gubienie jego mogłoby być powodem, lub jakieś zimne luty w podłączeniach np. do wtryskiwaczy?
    Wielkie dzięki za wszelkie porady.

    0
  • #13 21 Sty 2010 16:49
    mania2
    Poziom 15  

    raczej bym szukał przyczyny w ustawieniach mapy,a pozatym wystarczyło zaktualizować centrale do nowszego softu-strata kasy

    0
  • #14 21 Sty 2010 19:53
    kuba66666
    Poziom 1  

    witam mam takie pytanie mam audi a6 z 95r to jest benzyna 2.0 i mam taki problem jak odpale auto i hodzi na saniu to jest ok ale jak sanie się wyłonczy to mi wariuje na obrotach a jak wyłocze kabel przy silniku krokowym to jeszt ok tylko durzo pali????

    0
  • #15 21 Sty 2010 20:47
    fassi1
    Poziom 9  

    mania2 napisał:
    raczej bym szukał przyczyny w ustawieniach mapy,a pozatym wystarczyło zaktualizować centrale do nowszego softu-strata kasy

    Kasy nie straciłem bo komp był na gwarancji i wymieniłem za free. Raczej na pewno to nie jest od ustawień modelu. Mapy schodzą się idealnie a czasy wtrysku i korekty krótkie i długie według vaga są jak należy.

    0
  • #16 24 Sty 2010 10:36
    kubata
    Poziom 10  

    witam
    możesz spróbować włączyć w konfiguracji w oknie expert kompensacje na temperaturę
    gazu i zobaczyć co się dzieje
    a drugie to jeszcze raz sprawdzić czy nie są pomylone wtryskiwacze kolejnością

    0