Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo MK2 V6, Automat skrz. biegów a Polepszacze ?

17 Sty 2010 00:36 4246 7
  • Poziom 9  
    Witam.
    Sądzę,że moja skrzynia biegów to CD4E w MK2, 2,5 V6.
    Skrzynia zaczęła jakby opóżniać przerzucanie biegów i nie wszystkie wchodzą,a i czasem rusza z wyższego biegu-tak ja to czuję.Czasami zapali się kontrolka i miga.
    Raz rusza z niższego,a innym razem z wyższego biegu.
    Na www.midparts.com.pl- podają różne dodatki do auta i też do asb ?
    Ciekawi mnie czy ktoś z asb próbował tych dodatków i czy coś pomogło ?
    Dodatek jaki reklamują do ASB to;Smart Blend TITANIUM.
    Do wszystkich skrzyń z wyjątkiem CVT i Ford Type F.
    Proszę o doświadczenia w temacie,pozdrawiam.:?::cry:
  • Poziom 9  
    Witam
    Jak widzę nie ma forumowiczów na dzisiaj co by ten temat przerabiali:?:
    Chcę dodać,że olej w skrzyni jest w dobrym stanie-dobry kolor,bez smrodu.
    Gdy jadę spokojnie bez przyśpieszeń to często jest ok.i nie ma różnicy zimny czy ciepły silnik. Gdy miga kontrolka pokazująca tryb awaryjny i zatrzymam się wyłączając silnik to po uruchomieniu ponownie nie miga, ale czasem rusza z wyższego biegu.
    Czy może być, że były zdejmowane klemy i coś się rozregulowało, teraz nie byłem pod komputerem i może są jakieś błędy po zdjęciu klem? pozdrawiam i czekam na jakieś podpowiedzi.
  • Poziom 2  
    Witam, prawdopodobnie załącza się tryb awaryjny z powodu usterki elektrycznej lub elektronicznej, możliwe, że nie kontaktuje czujnik turbiny (na pompie) lub jest jakiś problem z przełącznikiem wielofunkcyjnym. Ale to tylko przypuszczenia, trzeba zrobić badanie komputerowe i wszystko będzie wiadomo. Co do oleju to ważne aby również poziom jego był prawidłowy, bo może się okazać, że jest go za mało. Sprawdza się na uruchomionym silniku w pozycji P lub N. Jeśli chodzi o dodatki to są bardzo dobre i poprawiają pracę skrzyni ale nie usuwają usterek!! Jeśli skrzynia wchodzi w tryb awaryjny to oznacza, że trzeba się udać do serwisu ASB. Co do modelu skrzyni to się zgadza w tym samochodzie jest CD4E. Pozdrawiam :)
  • Poziom 9  
    Witam. Dzięki Goldcar,olej stan ok.
    Mam pytanie; czy zdejmując klemy /a były/ mogło się coś przestawić,że teraz nie zmienia biegów jak należy ? Teraz pod komputer nie podjadę /śnieg,ciasno/,bo gdy wrócę nie będę miał miejsca parkingowego!
    Chodzi mi o doświadczenia nt.zdejmowanych klem,a co było po ponownym
    podłączeniu akumulatora,czy skrzynia może źle przerzucać ? Pozdrawiam.:cry:
  • Poziom 9  
    Witam Forumowiczów. Sądziłem,że będzie więcej wypowiedzi n/t Problemów z Użytkowaniem Automatycznej Skrzyni Biegów. Myślałem,że znajdą się posiadacze asb, którzy próbowali Dodatek "TITANIUM" i wypowiedzą się czy jest jakaś zmiana po jego zastosowaniu ? Oczywiście,że Dodatek nie naprawi skrzyni,ale być może wpływa na lepsze przerzucanie biegów...?pozdrawiam.:cry:
  • Poziom 2  
    Witam.
    z objawow jakie opisujesz to najpredzej bedzie czujnik polozenia selektora zmiany biegów znajduje sie on dokladnie pod termostatem. ma on aluminiowa obudowe ktora lubi sie wycierac i pyl aluminiowy miesza sie ze smarem powodujac zwarcia w czujniku a tym samym przypadkowo podaje napiecie na elektrozawory sterujace praca skrzyni. sam czujnik nalezy wyjac z auta (przykrecony na dwie srubki) roznitowac wyczyscic w srodku i zlozyc spowrotem. objawy powinny ustapic. miejsca po nitach najlepiej przegwintowac gwintownikiem nr 4 i skrecic na srubki. drugie co by nalezalo sprawdzic to zlaczka skrzyni taka brazowa prawie dokladnie pod akumulatorem. rozpiac i zobaczyc czy nie ma w srodku wody oleju czy innych nieporzadanych substancji.
    swoja droga zajrzyj na mondeo klub polska tam jest spory wydzielony watek o skrzyniach automatycznych.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Selekcjoner w CD4E umiejscowiony jest w górnej części skrzyni, tuż przy pokrywie płyty sterującej, i rzadko się zdarza żeby uległ uszkodzeniu. Sprawdź czytniki prędkości wejściowej i wyjściowej skrzyni. Wejściowej jest montowany w pompie olejowej od strony lewego koła, a wyjściowej w bloku skrzyni tuż przy wyjściu lewej półosi.
    P.s. nie stosuj żadnych "polepszaczy".

    Dodano po 7 [minuty]:

    Można znaleźć w sieci:

    Stosowanie preparatów chemicznych do skrzyń automatycznych cz.1

    Bardzo trudno jest w skrócie przedstawić charakterystykę preparatów chemicznych do skrzyń automatycznych oferowanych na naszym rynku. Ponieważ nie widzę żadnego interesu w reklamowaniu konkretnych produktów postaram się przedstawić skrótową charakterystykę środków tego typu.
    Jeżeli chodzi o skład:
    Preparaty można podzielić na aktywne i pasywne.
    Preparaty aktywne powodują trwałe osadzanie się cząsteczek aktywnych na elementach, z którymi podczas pracy mają kontakt. Wymiana oleju nie powoduje wypłukania tych cząsteczek.
    Preparaty pasywne mieszają się z olejem powodując zmianę jego parametrów.
    Przy wymianie oleju preparat spływa wraz z olejem.
    Jeżeli chodzi o sposób działania preparaty te można podzielić na:
    zmniejszające współczynnik tarcia, zwiększające gęstość i lepkość oleju, likwidujące mikroubytki detali, uszczelniające, wypłukujące, czyszczące.
    Jeden preparat często łączy kilka sposobów działania i może występować jako aktywny i pasywny.
    Dodatkowo można zastosować podział na preparaty profilaktyczne i naprawcze.
    Część oferowanych preparatów wytwarzana jest na bazie teflonu. Z preparatów tych podczas pracy wytrącają się cząsteczki aktywne, które osadzają się na elementach skrzyni. Jeżeli tego typu preparat zastosujemy w skrzyni starej generacji bez elektrozaworów w układzie sterowania, z żeliwną płytą układu sterowania i siatkowym filtrem oleju nic się nie stanie.
    Jeżeli tego typu skrzynia jest mocno zużyta to taki preparat na pewno poprawi pracę skrzyni i pozwoli na przejechanie większej ilości kilometrów, niż byśmy takiego preparatu nie zastosowali. Jeżeli natomiast ten sam preparat zastosujemy w skrzyni nowej generacji z elektrozaworami w układzie sterowania, to nie tylko że nie poprawimy pracy skrzyni, ale osadzające się cząsteczki teflonu wewnątrz gniazd elektrozaworów mogą powodować zacinanie się trzpieni elektrozaworów i tym samym być przyczyną wadliwej pracy skrzyni. Jeżeli skrzynia posiada filtr wojłokowy to cząsteczki teflonu osadzające się na materiale filtrującym spowodują pogorszenie jego przepustowości i mogą spowodować zniszczenie skrzyni.
    Zastosowanie preparatu wypłukującego w skrzyni po znacznym przebiegu może zdecydowanie skrócić czas jej prawidłowej pracy. Elementy wewnętrzne w skrzyni podczas prawidłowej pracy zużywają się w naturalny sposób powodując powstawanie mikrocząsteczek szlamu magnetycznego. Część tego szlamu osadza się na magnesie czyszczącym a część zostaje zatrzymana przez filtr skrzyni. Cząsteczki mniejsze od możliwości zatrzymywania przez czynnik filtrujący przedostają się wraz z olejem do siłowników skrzyni. Tam działając w sposób ciągły powodują zużywanie się teflonowych i gumowych elementów uszczelniających owe siłowniki. Jednocześnie osadzając się na powierzchniach pracy tych elementów zaczynają stanowić dodatkowe powłoki uszczelniające. Wypłukanie tych powłok powoduje większe ubytki oleju podczas pracy siłowników i spadek wartości ciśnienia liniowego. Spadek tej wartości poniżej dopuszczalnej dla danego modelu skrzyni spowoduje szybkie jej zużycie lub uszkodzenie.
    Przedstawione skrajnie powyższe przykłady obrazują jak niebezpieczne może być stosowanie wszelkiego rodzaju preparatów chemicznych przez samych użytkowników, lub mechaników mających niewielką wiedzę na ich temat. Przed zastosowaniem konkretnego preparatu należy koniecznie skonsultować się z fachowcem, którego wiedza gwarantuje rzetelną informację na temat konkretnego produktu. Należy pamiętać, że ulotki znajdujące się na opakowaniach mają najczęściej charakter komercyjny, a podawany na nich skład chemiczny w większości przypadków zrozumiały jest jedynie dla chemików.
    Preparaty do skrzyń automatycznych są jak leki. Zaaplikowanie złego lekarstwa może wywołać skutek odwrotny od zamierzonego.

    Stosowanie preparatów chemicznych do skrzyń automatycznych cz.2

    Jeżeli skrzynia funkcjonuje w sposób prawidłowy i jest terminowo serwisowana nie jest wskazane stosowanie dodatkowych preparatów chemicznych. Większość preparatów ma na celu "naprawę" nie domagań, lub "poprawę" funkcjonowania wynikającą z zaniedbań konserwacyjnych polegających przede wszystkim na nieterminowej wymianie filtra oleju i oleju w skrzyni biegów. Nie bez celu słowa "naprawa" i "poprawa" zostały użyte w cudzysłowu. Mniej więcej w taki sam sposób, czyli "na niby" działa większość preparatów chemicznych, jeżeli zostały użyte zbyt późno. W takich przypadkach poprawa funkcjonowania najczęściej bywa chwilowa i nie zastąpi naprawy skrzyni. Jeżeli chodzi o preparaty firmy METALON PRODUCTS (TM) A div. Of Professional Products of Canada Inc.2150 Winston Park Drive Unit # 18Oakville, Ontario L6H 5V1, to preparat METALON C2 jest tym, który z wielorakiej gamy produktów tej firmy służy do użycia w automatycznych skrzyniach biegów. Jego działanie ze względu na znaczną redukcję współczynnika tarcia oraz silne właściwości wypłukujące może być w niektórych przypadkach zbawienne i przywrócić sprawność układów skrzyni biegów (przede wszystkim płyty układu sterowania), ale w wielu przypadkach właściwość silnego wypłukiwania szlamu i zmniejszenia współczynnika tarcia może być przyczyną pogorszenie działania skrzyni. Preparat ten jest jednym z wielu występujących w tej grupie, a oferowanych przez licznych producentów chemii nie zawsze motoryzacyjnej. Dlatego też użytkownik nie powinien reagować na reklamę określonych preparatów i używać ich na własną rękę, lecz powinien zdać się na wiedzę i doświadczenie specjalistów. Pisząc o specjalistach mam na myśli ludzi, których udokumentowana i ugruntowana wiedza w zakresie konserwacji i naprawy skrzyń automatycznych, oraz znajomość specyfikacji produktów chemicznych gwarantuje świadomą i fachową konserwację i przegląd skrzyni. Preparat Mega Power (R) TS Transmissions Service posiada mniej więcej takie same właściwości (w/g opisu producenta) jak METALON C2. Z kolei oba te preparaty mają zbliżone parametry do preparatów tzw. serii "military", które to preparaty jeszcze do niedawna zastrzeżone były wyłącznie do użytku militarnego przede wszystkim na użytek armii USA. Zadaniem preparatów serii "military" było i jest umożliwienie eksploatowania pojazdu po jego uszkodzeniu w warunkach bojowych. Zniszczenie chłodnicy silnika w pojeździe bojowym w warunkach pustynnych, to potencjalne zagrożenie śmierci załogi spowodowane unieruchomieniem pojazdu. Odpowiedni preparat zastosowany w chłodnicy błyskawicznie powoduje jej uszczelnienie, nawet w przypadku wielokrotnego przestrzelenia pociskami kalibru 9mm. Zastosowanie specjalnych polimerowych uszlachetniaczy oleju silnikowego powoduje, że całkowity brak oleju w silniku spowodowany zniszczeniem miski olejowej itp. pozwala na prawidłową pracę silnika na odcinku rzędu 100km i więcej, co pozwala na ucieczkę z placu boju. Chemia to potęga!!. Po zakończeniu okresu "zimnej wojny", oraz po uchyleniu kurtyny w zakresie ochrony high-technology (tak naprawdę tylko bardzo starej technologii), przestarzałe preparaty (zapasy bojowe, którym skończył się czas składowania) służące wyłącznie armii amerykańskiej odpowiednio rozcieńczone trafiły jako "panaceum na wszystko" między innymi na nasz rynek. Bezkrytyczne stosowanie tego typu preparatów to przedłużanie agonii mechanicznego nieboszczyka. Wielka doza krytycyzmu zawarta w w/w opisie nie wynika z niechęci do stosowania preparatów chemicznych służących w/g producenta do poprawy właściwości funkcjonowania automatycznej skrzyni biegów. Ma na celu jedynie uzmysłowienie użytkownikowi, że bezkrytyczna wiara w reklamę środków chemicznych może być przyczyną negatywnych skutków, przeciwnych do zamierzonych. Istnieje grupa preparatów, których działanie zbliżone do działania preparatów grupy "military", zostało zmodyfikowane do warunków "cywilnych", rzeczywiście zwiększając trwałość i przedłużając żywotność skrzyni, nie działając doraźnie, lecz sukcesywnie. Sukcesywne działanie tych preparatów powoduje faktyczne, trwałe i stałe oczyszczanie i uwalnianie zaworów mechanicznych w płycie układów sterowania (oczywiście wyłącznie wtedy, gdy nie nastąpiło przegrzanie płyty), oczyszcza efektywnie cały układ skrzyni, konwertora i układu chłodzenia ze szlamu magnetycznego, powoduje poprawę właściwości hydrauliczno-smarujących oleju i często zapobiega powstawaniu wycieków. Ta grupa preparatów użyta w odpowiednim czasie może rzeczywiście zdecydowanie poprawić funkcjonowanie skrzyni i wydłużyć czas jej bezawaryjnej eksploatacji. W tym miejscu należy dodać, że żadne preparaty użyte zbyt późno nie spowodują trwałej poprawy funkcjonowania automatycznej skrzyni biegów, a użycie preparatów niewłaściwych może wręcz przyczynić się do szybszego powstania nieprawidłowości w funkcjonowaniu skrzyni biegów.
  • Poziom 2  
    w tych skrzyniach zdarza sie i to dosyc czesto. zdarzylo sie miedzy innymi w mojej (samo czyszczenie pomoglo) ale i u kilku innych osob rowniez. zazwyczaj zimna skrzynia chodzi wtedy dobrze a objawy pojawiaja sie po jej nagrzaniu. u nas w polsce malo kto slyszal o tym ze ten selekcjoner potrafi powodowac problemy ale i samochodow z automatami u nas mniej. jak moja skrzynia zaczela wariowac to odpowiedz na moj problem znalazlem na forach w stanach a nie u nas tam ten problem byl dosyc szeroko omawiany.