Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektroniczny zapłon hallotronowy

adriandlugi 17 Sty 2010 11:03 4137 5
  • #1 17 Sty 2010 11:03
    adriandlugi
    Poziom 9  

    Chcę wykonać kompletny zapłon elektroniczny bezstykowy do motocykla jednocylindrowego. Musi charakteryzować się prostotą i bezawaryjnością (stały kąt wyprzedzenia). Szukam schematu do wykonania takiego zapłonu, czyli schematu modułu wraz z czujnikiem halla-bo takiego czujnika chcę użyć. Wszystko ma zasilać akumulator 12V. Z resztą sobie sam poradzę, czyli z mocowaniem itp. tylko prosiłbym o jakiś schemat. z góry wielkie dzięki za pomoc!

    0 5
  • #2 20 Sty 2010 04:32
    Marcin13736
    Poziom 15  

    poszukaj schematu od golfa lub polo "Sam naprawiam". Tam zastosowany układ jest prosty. Kiedys moja siostra miała Wartburga z silnikiem VW i w książce był bardzo ładny schemat układu zapłonowego.

    0
  • #3 20 Sty 2010 09:12
    carrot
    Moderator Samochody

    A nie lepiej założyć cdi ?, działa zawsze, niezależnie od akumulatora

    0
  • #4 20 Sty 2010 15:31
    rpal
    Poziom 27  

    Przed kilkoma laty zrobiłem coś takiego do Dniepra, w prawdzie w końcu tego nie zamontowałem ale całość spradzałem na oscyloskopie odnośnie generowania przebiegów. Można to łatwo wykonwać np na Attiny2313 nie poprzestając na stałym kącie wyprzedzenia zapłonu bo łatwo jest zdefiniować w zalezności od obrotów kąt wyprzedzenia zapłonu. Niestety prędkości obrotowa wału korbowego jest dość mała na wolnych obrotach i wskazane by było oprócz jednego czujnika Hala określającego GMP dołożyć nieco zębów na kole zamachowym do precyzyjnego określania prędkości obrotowej i dokładnego wyznaczenia wyprzedzenia zapłonu tak jak jest to stosowane w samochodach. W dnieprze można było to zrobić bo ma wielkie koło zamachowe, u Ciebie może być to niemożliwe. Do sterowania cewki jest wiele rodzajów gotowych układów scalonych którym wystarczy podać impuls wyzwalający a resztę zrobią same.
    Nie pamiętam gdzie mieszka ten koleś ale w swoim czasie w Swiecie motocykli reklamował się gostek z analogowym układem zapłonowym, poszukaj w starych rocznikach koszt nie był jakiś wyjątkowo wygórowany.

    0
  • #5 20 Sty 2010 20:00
    adriandlugi
    Poziom 9  

    chciałbym zrobić to sam, wiem że nie będzie łatwo,ale chcę chociaż spróbować, przy okazji dowiem się czegoś. No więc nie chcę CDI. Chcę zrobić to na akumulatorze. Chciałbym użyć gotowego modułu z jakiegoś samochodu lub motocykla, prosiłbym o jakieś sugestie od czego najlepiej by się nadawał taki moduł, i jaki czujnik halla najlepiej zastosować, tzn. chciałbym żeby ktoś podał przykład. Aha no i dokładnie nie wiem jak działa ten czujnik, tzn. kiedy wysyła impuls(musiałbym zrobić okrągłą tarczke z wycięciem przykręconą do wału czy raczej tarcze z wypustem?)

    0
  • #6 20 Sty 2010 20:24
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Moduł zapłonowy skłąda się z konkretnych bloków:
    - blok czujnika,
    - blok regulacji kąta wyprzedzenia (nie we wszystkich modułach),
    - końcówka mocy.
    I w zasadzie można się dowolnie bawić w zestawienia. byle sygnały na wyjściu jednego pasowały do kolejnego. Wyzwalanie można zrobić na przerywaczu, czujniku halla, magnetoindukcyjnym, transoptorze...
    I czytaj forum!
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic585472.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic80938.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1547553.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic339318.html
    Na hasło "zapłon elektroniczny" wyszukiwarka forum podaje 410 wyników.
    W tej chwili zamykam. Jak będziesz mieć jakieś konkrety, skontaktujesz się ze mną, watek zostanie przywrócony.

    0