Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf IV 1.9 SDI (AQM) problem z ABS/ESP

17 Sty 2010 13:08 10793 12
  • Poziom 19  
    Witam. Mam problem z ABS w VW Golf IV 1.9 SDI (AQM) 2001 rok. Problem polega w działaniu ESP. Zaświecają mi się kontrolki ABS, ESP i ręcznego. Podczas normalnej jazdy jest wszystko dobrze. Działanie ABS też jest prawidłowe. Schody zaczynają się przy gwałtownym ruszaniu. W momencie gdy koła dostają poślizgu (powinno zadziałać ESP) zaświecają się właśnie te trzy kontrolki. Wyłączenie i włączenie ponowne zapłonu powoduje przywrócenie normalnego stanu pracy. Po podłączeniu VAGa odczytuje błędy:

    65535 - Internal Control Module Memory Error
    00-00 - -
    01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
    16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
    01130 - ABS Operation
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent
    00814 - Solenoid for Brake Pressure (N247)
    35-10 - - - Intermittent
    00812 - Brake Pressure Release Solenoid (F84)
    35-10 - - - Intermittent
    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    49-10 - No Communications - Intermittent

    Dodatkowo sterownik silnika rejestruje błąd:
    18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
    P1649 - 35-10 - - - Intermittent

    Jakieś sugestie poza wymianą ABS?
  • Poziom 17  
    sprawdz bezpiecznik chyba powinna byc 30 na akumlatorze czy styki nie posniedziały, a puzniej to tylko wymiana zostaje.
  • Poziom 19  
    Styki bezpiecznika sprawdzone oczywiście.
  • Poziom 22  
    Pompa się kończy, jakieś zimne luty mogą być przyczyną.
  • Poziom 43  
    Zacznijmy od tego. że mylisz ESP z ASR. ASR kontroluje przyczepność kół napędowych podczas przyśpieszania a ESP to system stabilizujący tor jazdy po wystąpieniu bocznego poślizgu/znoszenia pojazdu
  • Poziom 19  
    milejow napisał:
    Zacznijmy od tego. że mylisz ESP z ASR. ASR kontroluje przyczepność kół napędowych podczas przyśpieszania a ESP to system stabilizujący tor jazdy po wystąpieniu bocznego poślizgu/znoszenia pojazdu

    Nie potrzebuję teoretyzowania czy to ESP czy ASR. Pompa zamontowana w aucie to ABS z ESP i koniec (dane po numerach BOSH z ESI)
    .....

    Chyba przyjdzie mi jednak szarpać tą pompę.
  • Poziom 22  
    milejow napisał:
    Zacznijmy od tego. że mylisz ESP z ASR. ASR kontroluje przyczepność kół napędowych podczas przyśpieszania a ESP to system stabilizujący tor jazdy po wystąpieniu bocznego poślizgu/znoszenia pojazdu


    Nie zgodzę się. Jak ktoś ma ESP to ma zarazem ABS i ASR plus układ stabilizacji toru jazdy. Czyli ESP to 3 w 1.
  • Poziom 19  
    Skoro jesteś taki w teorii poukładany to może nawiążesz do tematu co z tym fantem zrobić.
  • Poziom 22  
    Sam sterowników ABS nie robię, wysyłam tam gdzie trzeba.
    Dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem była by podmianka na inny, wtedy będzie wszystko jasne. Rozumiem, że wtyczkę wyciągałeś i sprawdziłeś, że w środku nie ma gangreny.
    Błędy z wiązane z cewkami ciśnienia i połączeniem can nie wróżą nic dobrego dla tego sterownika.
  • Poziom 10  
    Sprawdz złącze na sterowniku ABS CZY NIEMA WODY lub styki są zaśniedziałę
  • Poziom 33  
    Wtrącę swoje trzy słowa, za dużo tu ,,frajerów,, Milejów wie co mówi.
  • Poziom 11  
    wyciagal ktos z Was sterownik ABS z golfa 4?
    jak to zrobic bez demontazu pompy hamulcowej?
  • Poziom 18  
    ja bym sprawdził wszystkie masy ,najczęstszy problem w tych modelach ,a potem podmieniał bym na inną ,co do demontażu to trzeba się nieco powyginać.......

    pozdro rox...........