Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Program Regulacji temperatury kotła CO Ge Fanuc 90-30

17 Sty 2010 18:42 2469 6
  • Poziom 9  
    Witam
    Jestem studentem AM Gdynia i mam za zadanie napisać program w Cimplicity do sterownika PLC Ge Fanuc 90-30, regulujący temperaturę kotła CO w pokoju. Problem w tym, że nijak jeszcze nie potrafię tego programu używać. Przebrnąłem przez wiele stron producentów takowych sterowników i nie znalazłem za dużo informacji. Potrzebuje stworzyć schemat drabinkowy, ale nawet nie wiem od której strony się za to zabrać. Na stronie ASTOR'a znalazłem przykładowe zadania pod szkolny sterownik, i jest tam opisany regulator PID dla grzałki. Czy mogę z tego skorzystać? Zamieszczam link poniżej

http://www.astor.com.pl/page/downloads/archiv...zne/GEFanuc/dokumentacja_PL/LI-ASK-ZZ-GE3.pdf

Sądziłem, że wystarczającym sposobem w napisaniu takowego programu, będzie wzięcie schematu elektrycznego pieca, który mam w mieszkaniu i odwzorowanie go w postaci schematu ideowego/drabinkowego. Niestety, schemat ten nie uwzględnia wszystkich elementów, połączeń, pętli.

proszę o pomoc w tej sprawie
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Specjalista Automatyk
    Wydaje mi się, że nie masz zielonego pojęcia o temacie, za który się wziąłeś? W swoim poście piszesz o "rysowaniu" schematu instalacji pieca w sterowniku PLC? 8) Bo jeśli tak to ciężko to widzę i nawet nie wiem jak Ci pomóc z Cimplicty ... w sumie zadanie nie jest bardzo skomplikowane jeśli miałbyś jakąś podstawową wiedzę z zakresu programu i plc GE-Fanuc.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Specjalista Automatyk
    Przykład ASTORA możesz jak najbardziej wykorzystać - w zasadzie gotowiec
  • Poziom 9