Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulacja bingo m peugeot 306

17 Sty 2010 19:07 2854 2
  • Poziom 13  
    witam mam peugeota 306 1.4 Rx w gazie i sporo mi pali jak na taki maly silnik. Mam interfejs i oprogramowanie do sterownika bingo m. Chciałbym wyregulora sam gaz czy mógłby mi ktoś udostępnic jakis instruktaz jak to zrobic co poustawiac itp???
  • MetalWork
  • Poziom 17  
    shogun112 napisał:
    witam mam peugeota 306 1.4 Rx w gazie i sporo mi pali jak na taki maly silnik. Mam interfejs i oprogramowanie do sterownika bingo m. Chciałbym wyregulora sam gaz czy mógłby mi ktoś udostępnic jakis instruktaz jak to zrobic co poustawiac itp???



    REGULACJA REDUKTORA LPG I–II GENERACJI


    Reduktor I i II generacji powinien mieć dwie śruby regulacyjne - jedną od regulacji czułości, a drugą do regulowania obrotów biegu jałowego.

    1. Regulacja czułości (odpowiednik poziomu paliwa w komorze pływakowej gaźnika) - regulacja ciśnienia w II stopniu reduktora (ciśnienie to powinno być wyregulowane minimalnie powyżej ciśnienia atmosferycznego).

    Odłączamy wąż prowadzący gaz z reduktora do miksera. Podłączamy do reduktora przewód, którego drugi koniec zanurzamy w jakimś zbiorniczku z wodą. Zasilamy zawory gazowe przez podłączenie +12V, np. do zaworu na reduktorze. Teraz regulujemy śrubą regulacyjną czułości tak, aby z przewodu wydostawały się pojedyncze bąbelki (czyli prawie nic). Następnie łączymy wszystko tak jak było.

    2. W programie interface'u gazowego ustawiamy wstępne otwarcie attuatora np. 100 oraz możliwość otwierania i zamykania silnika krokowego na wartości maksymalne.

    3. Uruchamiamy silnik, przełączamy na gaz, zwiększamy obroty do 3000 (nie należy przy tym mocno wciskać pedału przyśpieszenia, bo w przeciwnym razie może nastąpić strzał gazu). Po chwili pozycja attuatora w Marie sie ustabilizuje (jeśli działa sonda Lambda) na jakiejś pozycji (im bliżej 100 tym lepiej). Jeśli jest za mało lub za dużo (w granicach 20-30 w dół lub w górę), to można leciutko poprawić śrubą czułości. Jeśli pozycja attuatora jest bardzo mała lub duża (np. 30 lub 160), to trzeba dobrać lepszy mikser (można też sprawdzić dolot, czy nie jest zatkany filtr powietrza albo może występuje jakaś duża zwężka na wlocie). Przy 3000 RPM powinniśmy mieć pozycję attuatora oscylującą wokół 100.

    4. Sprawdzamy, czy śruba od wolnych obrotów (w niektórych reduktorach oznaczona jako MINIMO) nie jest całkiem zakręcona, bo wtedy auto raczej zgaśnie.

    5. Zmniejszamy obroty do minimalnych i patrzymy na jakiej pozycji ustawi się attuator.
    Teraz regulujemy śrubą wolnych obrotów tak, aby pozycja attuatora oscylowała w okolicy tej samej wartości co przy 3000 RPM.

    UWAGA: Jeśli układ ma dużą bezwładność (długie przewody, itp.), to można pozycję attuatora dla wolnych obrotów ustawić nieco wyżej niż dla 3000 RPM - da nam to wzbogacenie mieszanki (chwilowe) podczas przyspieszania i zapobiegnie strzałom w kolektor.

    6. Teraz ponawiamy kroki 3 i 5 (bo mają na siebie wzajemnie wpływ). Silnik powinien nam już pracować poprawnie, ale...

    7. Musimy jeszcze sprawdzić poprawność dobrania układu mixer-dolot (bardzo ważne): Notujemy wartości otwarcia attuatora dla 1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000 RPM.
    Jeśli wychodzi nam, że wartość ta rośnie wraz ze wzrostem obrotów, oznacza to zbyt "mały" mikser. I odwrotnie. Najlepiej, żeby wartość ta była w miarę równa z odchyłkami rzędu 30 - 40 kroków.


    Jeśli otwarcie attuatora rośnie z obrotami znacznie i przy 5000 RPM sięga 70-80% jego maksymalnego otarcia, to taki mikser nie nadaje się do użytku, bo przy dużych obciążeniach nie będzie w stanie dostarczyć wystarczającej ilości gazu.

    Przy lekko rosnącej charakterystyce otwarcia attuatora można sobie pomóc funkcją "wzbogacania" podczas wciśnięcia pedału gazu. Większość systemów to ma.

    CUT-OFF: Nigdy nie zdejmujemy cut-off do 0% i obrotów poniżej 2000, bo silnik krokowy nie zdąży wrócić do swojego położenia po ponownym wciśnięciu gazu i silnik będzie "szarpać".


    Śrubę wolnych obrotów odkręcamy - jeśli jest taka potrzeba - przy punktach 4 i 5.
    Lepiej w punkcie 1. wyregulować czułość na wyczucie (lekkie, ledwie słyszalne syczenie gazu po zasileniu elektrozaworów), bo jeśli chodzi o bąbelki, bardzo trudno jest je uzyskać (mnie się to nie udało).

    Tu6taj też masz dożo wiadomości:
    http://poszukaj.elektroda.pl/search.php?mode=results&sid=c2dfa2a3df740207562df912fb3f18ae

    Powodzenia. Pozdrawiam.
  • MetalWork
  • Poziom 13  
    dzieki bede próbował i dam znac co i jak wyszło