Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bateria PA3009U-BAR 10.8V 4500mAh wsad 24C046 - korekcja

17 Sty 2010 21:04 3930 11
  • Poziom 10  
    Witam.
    Zgrałem wsad z elektroniki baterii.
    Proszę o reset wsadu baterii Toshiba 10.8v 4500mAh ,model PA3009U-BAR
    EEprom 24c046
    Controller: 938
    309B

    Bateria od Toshiby Tecra 8100.
    Bateria PA3009U-BAR 10.8V 4500mAh wsad 24C046 - korekcja
  • Poziom 10  
    Witam ponownie,dopiero teraz zaprogramowałem te epromy ale na obu bateria chodzi 5 min i się wyłącza.Teraz rozładowuje ogniwa do 3,5v i spróbuje jeszcze raz.Chciałem się zapytać czy jeżeli podłączyłem te wsady już do elektroniki to laptop nie zapisał już sobie nr. fabrycznego bat. i nie trzeba go zmieniać???
  • Poziom 30  
    Nie numer seryjny baterii jest tylko i wylacznie do wgladu producenta aby mogl latwo okreslic sobie dokladna partie bateri nie ma zadnego wplywu na prace baterii.
  • Poziom 10  
    Narazie dziękuje za pomoc,ładuje właśnie baterie zobaczę co dalej z tego wyniknie.
  • Poziom 12  
    Ja Wam powiem ze w tym 24c046 to sobie mozna wpisac "trele morele" i prawie (podkreslam prawie) nic to nie zmieni :P
    Numery seryje, typy ogniw, marka ogniw jak i nazwa sa bardziej dla stemu i programow ktore to wyswietlaja. Moja bateria ma numer 000001 i o dziwo nazywa sie Mrush ...

    Nie wiem skad tam sie bierze licznik ladowan skoro noga 7 ukladu sciezka na plytce polaczona jest z noga 8 czyli jak wiemy zasilaniem, a to oznacza nic innego jak "zabezpieczenie przed zapisem". Wnioski wyciagnijmy sami ...
    Czesc "Magikow" (nie wskazuje palcem wiec prosze nie brac do siebie :) tylko opisuje problem) znalazla pole licznika ladowan po "przeanalizowaniu" zawartosci 24c046 w programie SBW. Szkoda ze w wiekszosc zawartosci po odczytaniu w tym programie pokazuje 10-200 cykli - czy sadzicie ze kilkuletnie baterie maja tak maly "przebieg" ? Ponadto czemu ten program nie pokazuje nic w polu "Full Change Capacity" (chodzi oczywiscie caly czas o zawartosc 24c046 z baterii toshiba), przeciez ten parametr JEST zapisany. Sprawdzone osobiscie.

    Dosc istotnym natomiast polem sa "design capacity" i "full charge capacity" - jezeli zalozymy pojemniejsze ogniwa (ja tak zrobilem) to bateria bedzie niedoladowywana. Po zmianie tego parametru na realny praca na baterii sie wydluzyla, ale wszystko w granicach rozsadku. Jezeli natomiast te wpisy beda za duze to licznik troche bedzie szalal i np. z 90% bedzie nagle spadal do 10% lub takie podobne herezje.

    Sa to stare baterie ze starymi sterownikami i w nich podstawa sa sprawne ogniwa.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To podeślij mi swój wsad do tej baterii i napisz jakie mam ustawić DC i FCC. Podeślę Ci zresetowany wsad. Wgrasz go do eepromu, a potem uruchomisz baterię. Może wtedy przestaniesz gadać takie głupoty:
    Cytat:
    Ja Wam powiem ze w tym 24c046 to sobie można wpisać "trele morele" i prawie (podkreślam prawie) nic to nie zmieni
  • Poziom 12  
    Prosze przeczytaj cala moja wypowiedz :)

    Napisalem przeciez: "Ja Wam powiem ze w tym 24c046 to sobie można wpisać "trele morele" i prawie (podkreślam prawie) nic to nie zmieni "

    oraz

    "Dosc istotnym natomiast polem sa "design capacity" i "full charge capacity" ... czyli DC i FCC :)
    Natomiasyt cala akcja rozchodzi sie o to ze ta bateria nie zlicza cykli, bo niby gdzie je zapisuje ...

    Pozdrawiam Serdecznie :)
  • Poziom 30  
    Zapisuje je w EEpromie a ze ty nie mozesz tego zlokalizowac to trudno, a cykle zlicza wbrew temu co sie tobie wydaje.
  • Poziom 12  
    No ba szczegolnie ze noga 7 od blokady zapisu jest zwarta z zasilaniem. Fizycznie niemozliwy zapis.
    Czy szanownyu kolega posiada taka baterie ?
    Polecam to potestowac :)

    Ale niech i tak bedzie :D Zapisuje, pamieta i jest OK :) Mam 5 takich baterii i nic o nich nie wiem :D

    Nie bede sie sprzeczal bo to nie ma sensu i nie jest istota tego forum i tematu.

    Jak sa skonczone ogniwa to cud miod i orzedszki nie pomoga.

    Nie moge zlokalizowac :) ok

    Pozdrawiam :D

    ----------------------------

    21 - dziesiatki i jednosci , 20 tysiace i setki ...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli twierdzisz, że nic sterownik nie może zapisać w tym eepromie, to czemu FCC zmniejsza się we wsadzie wraz ze starzeniem się ogniw?

    Jeśli chodzi o to, że przy uszkodzonych ogniwach nic nie pomoże, to muszę powiedzieć, że Ameryki nie odkryłeś.

    Jeśli zaś chodzi o nogę 7 - to radzę zajrzeć do datasheet'a od tej pamięci.