Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3, 1,9TDI obrotomierz nie pracuje poprawnie.

cdsoftware 17 Sty 2010 22:14 1986 13
  • #1 17 Sty 2010 22:14
    cdsoftware
    Poziom 12  

    Witam.

    Pytanie może ktoś zna odpowiedź ?? skąd Golf 3 1,9TDI bierze sygnał do obrotomierza ??
    Czy z alternatora czy z ECU ??

    I 2 pytanie, może ktoś podpowie czego szukać i gdzie ??

    Ostatnio silnik troszkę bardziej mi zaczął wibrować i powyżej jakichś obrotów opadają obie wskazówki w liczniku, po chwili zapalają się kontrolki ładowania i oleju na chwilę i wszystko wraca do normy, tak jakby licznik przeszedł reset i powrócił do normalnej pracy.
    Licznik już wyciągałem i przelutowywałem złącza od kostki i na obu silniczkach krokowych, ale niczego to nie zmieniło.

    Może ktoś mnie naprowadzi czego szukać i gdzie ??

    Pozdrawiam !!

    0 13
  • #2 17 Sty 2010 22:40
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 17 Sty 2010 22:50
    cdsoftware
    Poziom 12  

    Na alternatorze wtyczka jest ok, bo ostatnio go wyciągałem żeby wymienić kółko pasowe (zatarte) i odrazu wymieniałem szczotkotrzymacz bo był koniec szczotek ;) i nic tam strasznego nie widziałem.
    Złącze przy rozruszniku muszę sprawdzić bo nie sprawdzałem.

    Czytając już różne przeboje wyczytałem że może to być też masa co jest gdzieś przy głowicy przykręcana a idzie na zegary ...

    0
  • #4 17 Sty 2010 23:28
    Edus
    Poziom 9  

    Kolego sprawdż sobie kostkę w stacyjce może ona raz łączy raz nie, lub nie bardzo kontaktuje, to mogłyby być takie objawy jak opisujesz, bo wtedy licznik zachowuje się tak jak byś na chwilę wyłączył zapłon i zaraz włączył z powrotem. Napisz czy problem dotyczy tylko zegara czy jeszcze coś szwankuje? np. zatrzymują się na chwile w tym momencie wycieraczki albo giną kierunkowskazy, przygasają światła lub coś takiego?

    0
  • #5 17 Sty 2010 23:30
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 18 Sty 2010 00:39
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Witam. Wszystko wskazuje na kostkę stacyjki. sprawdź złącze na tej kostce. Niedawno miałem taką właśnie usterkę.

    0
  • #7 18 Sty 2010 07:31
    cdsoftware
    Poziom 12  

    Edus napisał:
    Kolego sprawdż sobie kostkę w stacyjce może ona raz łączy raz nie, lub nie bardzo kontaktuje, to mogłyby być takie objawy jak opisujesz, bo wtedy licznik zachowuje się tak jak byś na chwilę wyłączył zapłon i zaraz włączył z powrotem. Napisz czy problem dotyczy tylko zegara czy jeszcze coś szwankuje? np. zatrzymują się na chwile w tym momencie wycieraczki albo giną kierunkowskazy, przygasają światła lub coś takiego?


    Nie zaobserwowałem żeby coś więcej się działo ;) oprócz wariującego zegara, ale będę sprawdzał wszystkie tropy :)

    0
  • #8 18 Sty 2010 08:04
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 18 Sty 2010 08:28
    cdsoftware
    Poziom 12  

    No to w moim przypadku nie będzei to kostka :( w każdym bądź razie dzisiaj po pracy przemacam złącze przy rozruszniku i masę przy silniku, mam nadzieję że to rozwiąże problem ;)

    Pozdrawiam !!

    0
  • #10 18 Sty 2010 11:01
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Z kostki stacyjki wychodzi więcej niż jeden obwód i właśnie na zegary i kontrolki jest oddzielny. Możesz to łatwo sprawdzić, odłącz kostkę, znajdź przewód zasilający i mostkuj do niego poszczególne wyjścia. sam się przekonasz że na kontrolki jest oddzielny obwód.

    0
  • #11 18 Sty 2010 12:00
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 18 Sty 2010 12:47
    pivvo
    Poziom 22  

    cdsoftware napisał:
    Witam.

    Pytanie może ktoś zna odpowiedź ?? skąd Golf 3 1,9TDI bierze sygnał do obrotomierza ??
    Czy z alternatora czy z ECU ??


    Impulsy do obrotomierza są wysyłane z ECU, zachowanie zegarów wskazuje na zanik zasilania a w tym linku znajdziesz opis pinów licznika jest trochę długi wątek.

    0
  • #13 18 Sty 2010 15:11
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 18 Sty 2010 22:12
    cdsoftware
    Poziom 12  

    Zegar przelutowywałem.

    Dzisiaj naprawiłem, okazało się że prawdopodobnie była to wina poluzowanej masy na silniku, po dokręceniu i poprawieniu 2 mas przy głowicy nie mam już w/w objawów.

    Pozdrawiam !!

    0