Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prostownik z tyrystorami w mostku

Darek K. 18 Jan 2010 13:57 10868 4
  • #1
    Darek K.
    Level 11  
    Witam,
    mam prostownik w którym w mostku są dwie diody i dwa tyrystory, niestety nie ma serowania tyrystorami i prostownik nie działa. Znalazłem w necie taki schemat:

    Prostownik z tyrystorami w mostku

    tylko nie wiem czym zastąpić układ sterowania. Oryginalnie jest to regulator napięcia:

    Prostownik z tyrystorami w mostku

    Czym go zastąpić ? Mam regulator od Skody Felicji, da się podłączyć ? A może jakiś inny prosty układ elektroniczny ?

    Pozdrawiam
    Darek]Link[/url]
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    kierbedz4
    Level 36  
    Możesz zamontować regulator nawet od malucha.Zaznaczone złącze jest w Skodzie 67 to szczotka wzbudzenia alternatora 15 to jest zasilanie + 12V natomiast 31 to jest - 12v Jest to stosunkowo tani regulator napięcia stosowany w rosyjskich alternatorach samochodów Wołga a może i Łada.
  • #3
    Darek K.
    Level 11  
    kierbedz4 wrote:
    Możesz zamontować regulator nawet od malucha.Zaznaczone złącze jest w Skodzie 67 to szczotka wzbudzenia alternatora 15 to jest zasilanie + 12V natomiast 31 to jest - 12v Jest to stosunkowo tani regulator napięcia stosowany w rosyjskich alternatorach samochodów Wołga a może i Łada.


    Spróbuję w wolnej chwili. A czy można zastąpić ten regulator jakimś prostym układem elektronicznym ? Może samym stabilizatorem 15V ?

    Pozdrawiam
    Darek
  • #4
    kierbedz4
    Level 36  
    To jest kompletny układ elektroniczny na końcowym tranzystorze o prądzie wyjściowym 5 Amper.Możesz zamiast tego regulatora zamontować każdy inny regulator napięcia byle był nie uszkodzony nawet ze szrotu.Ten układ steruje bramkami tyrystorów aby napięcie w końcowym procesie ładowania akumulatora utrzymywało się na poziomie 14,5V Po uzyskaniu w trakcie końcowego ładowania napięcia 14.5V prąd ładowania zanika lub jest niewielki utrzymując akumulator w dobrej kondycji i nie pozwalając na samorozładowanie akumulatora przy dłuższym okresie postoju samochodu.Według tego schematu prostownika można zbudować prostownik na 24V po dobraniu odpowiedniego transformatora oraz regulatora napięcia od ciężarówki Kamaz.