Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Na co zwracac uwage przy kupnie automatu

Draks_Maxim 18 Sty 2010 15:24 6468 17
  • #1 18 Sty 2010 15:24
    Draks_Maxim
    Poziom 19  

    Witam drogich uzytkownikow forum!

    Poniewaz w nie dlugim czasie wybieram sie do stanow zjednoczonych co bedzie wiazac sie z kupnem nowego samochodu, i mam pytanie moze i banalne ale dla mnie bardzo wazne, otoz samochod jaki kupowac bede pewnie bedzie w okolicy 700-1500 dolarow ( czyli mowiac wprost bedzie to grat, i dlatego tez chcialbym poradzic sie fachowcow zanim wybiore samochod aby uniknac nie przyjmnych sytuacji ), chcialbym sie dowiedziec na jakie odglosy czy tez reakcje powinienem zwracac uwage przy jezdzie probnej, jak wiadomo wiekszosc samochodow tam sa to samochody z automatyczna skrzynia biegow ( dlatego tez nie mam pojecia jakie sa typowe usterki ich ) i pewnie takiego zakupie. Prosilbym o typowe rady, konkretne odpowiedzi napewno beda nagradzane.

    Pozdrawiam
    Maxu

    0 17
  • #2 20 Sty 2010 04:26
    Marcin13736
    Poziom 15  

    Kolego jest ciekawe forum www.automat.pl i tam troche teorii na ten temat. Przede wszystkim automat musi zmieniać biegi płynnie, bez wiekszych szarpnięć i bez względu na obroty silnika. bieg "D" drive powiniem załaczać się bez zwłoki, natomias "R" wsteczny z niewielka ok 0,5. Jeśli wsteczny wbija się długo, może oznaczać defekt i szybki koniec skrzyni. Jesli skrzynia posiada bagnet, można pokusić się o sprawdzenie koloru oleju i zapachu. CIemny i spalony oznacza zużycie skrzyni i jej elementów- lepiej sobie darować. Co prawda jest u nas już sporo firm regenerujących skrzynie ale to zawsze wydatek rzędu 1500- 10000 zł. Więc trzeba być ostrożnym.

    0
  • #3 20 Sty 2010 14:46
    Draks_Maxim
    Poziom 19  

    Ok wielkie dzięki, ale wspomniałeś póki co tylko o skrzyni ale co z tak zwanym " transmision " tzn przeniesieniem napędu, jakie są typowe objawy wyeksploatowanego układu przeniesienia napędu? Wiem ze tam to jest to dość częsty problem.

    0
  • #4 21 Sty 2010 10:00
    kamil907
    Poziom 28  

    W tej cenie nie ma co wybrzydzać, jeśli tylko płynnie zmienia biegi to skrzynia jeszcze pochodzi. Jeśli chodzi o przeniesienie napędu to powinno być słychać podczas jazdy czy np most już wyje przy większych prędkościach i czy nie dochodzą jakieś dziwne dźwięki. Jeśli jest w miare cicho i auto wygląda względnie przyzwoicie to można brać ;]

    0
  • #6 21 Sty 2010 10:35
    kamil907
    Poziom 28  

    Ja myślałem, że kolega wyjeżdża na dłużej do stanów i chce auto do jazdy tam na miejscu. Jeśli chodzi o sprowadzanie to ja bym się w to nie bawił w tym przedziale cenowym.

    0
  • #7 21 Sty 2010 10:43
    artureklondek
    Poziom 12  

    tam na miejscu ok ale sprowadzic bez sensu koszt przewozu i oplat porowych to ok1000$ a jeszcze sterty papierow i mnostwo oplat w polsce

    0
  • #8 21 Sty 2010 11:59
    Draks_Maxim
    Poziom 19  

    Panowie chyba napisalem ze wyjezdzam, i wyjezdzam na dluzej ( 5 lat albo i nawet dluzej ), ale potrzebuje kupic samochod junk bo niestety szkola jest droga i nie moge sobie pozowlic na nowe auto czy tez paro letnie, z tym wybrzydzaniem to generalnie niema problemu samochod moze byc brzydki jak noc, miec rysy, halasowac ale zalezy mi poprostu zeby byl w stanie dowiesc mnie do celu i z powrotem bez awarii po drodze :).
    Co do ubezpieczen to niema problemu, 3 litry to standart tam i wcale nie sa az tak tragicznie duze, znajomy powiedzial mi ze warto kupic V6 z pojemnoscia wieksza niz 2.5 litra bo twierdzi ze silniki wielocylindrowe i o duzej pojemnosci maja wieksza zywotnosc niz silniki 4 cylindrowe i male ( ponizej 2 l ) co wy o tym sadzicie ? Ile bedzie palil niema wiekszego znaczenia, paliwo jest tam tanie wiec to nie problem najwazniejsze jest zeby mi mogl posluzyc troche.

    Dodatkowo jeszcze jedna zaleta jest to ze bede mogl sprawdzic czy samochod byl po wypadku ( Carfax ) dlatego tez skupiam sie tylko i wylacznie na uszkodzeniach zwiazanych z skrzynia / silnikiem / napedem o reszte sie nie martwie.

    0
  • #9 22 Sty 2010 18:51
    Draks_Maxim
    Poziom 19  

    Nikt wiecej tutaj nie moze wypowiedziec sie na ten temat ?

    Pozdrawiam

    0
  • #10 23 Sty 2010 19:33
    kamil907
    Poziom 28  

    A co tu więcej pisać. Auto trzeba zobaczyć i tak jak już było powiedziane jeśli chodzi równo, odpala bez problemu zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, zmienia biegi płynnie (jeśli to automat) to można brać. W tej cenie tam na miejscu na pewno znajdziesz coś sensownego. Ważne żeby sie nie napalać na pierwsze z brzegu auto, lepiej poszukać trochę dłużej, obejrzeć więcej aut, a na pewno coś sie trafi.

    0
  • #11 28 Sty 2010 16:15
    hollywood
    Poziom 10  

    Sprawdź, czy skrzynia nie szarpie przy wrzucaniu na D lub R zarówno na zimnym, jak i rozgrzanym silniku. Czasem przy wyeksploatowanej skrzyni auto może wcale nie ruszyć, gdy się rozgrzeje. Jeśli chodzi o napęd, to tak jak już napisał ktoś-rozpędź się do około 80-90km/h i wtedy usłyszysz wycie mostu lub drgania wału (przy tylnym napędzie oczywiście). Olej w skrzyni sprawdza się na rozgrzanym pracującym silniku.
    P.S. Niedawno znajoma w Pennsylvanii kupiła MB 124 300E rok 1987 full opcja za 1000$.

    0
  • #12 28 Sty 2010 16:42
    Draks_Maxim
    Poziom 19  

    Wlasnie mam mozliwosc kupna

    Ford Crown Vicotria 1999 police interceptor, V-8 4.6 litrowy automat za 1200 z przebiegiem 105 tys mil, zobaczymy na miejscu co z tego bedzie :)

    Dziekuje bardzo za pomoc

    0
  • #13 12 Lut 2010 00:19
    dariuiszzdw
    Poziom 9  

    Witam jedna z objawów wyeksploatowania automatu którą można sprawdzić w czasie jazdy próbnej to sprawdzenie czy po dodaniu max gazu następuje redukcja biegu.Jeśli nastąpi redukcja silnik wchodzi na wyższe obroty a Ty masz wrażenie że nie ciągnie z większą mocą to skrzynia się kończy oczywiście silnik musi być rozgrzany.Można też sprawdzić czy niema wycieku oleju stan oleju i informacje o wymianach.PS osobiście mam toyote z ameryki z automatem i nie narzekam rocznik 1995

    0
  • #14 13 Lut 2010 14:42
    arek35
    Poziom 2  

    sprawdz jak wyglada olej czy jest czysty i czy nie czuc go spalenizna , jak czuc spalenizna nie dyskfalifikacja , jak brudny to nie ma tragedji , sprawdz jak skrzynia przelacza biegi na zimnym , i jak na cieplym , skrzynia osiaga swoja temperature po przejechaniu ok 20km jak jest cieplo wiadomo stosukowo wczesniej to nastapi
    zaciagnij reczny wajcha na D i wciskaj gaz zabacz do jakich obrotow dojdzie silnik max to 2700 obr , no i proba na gorce czy nie cofa do tylu jak masz wlaczne D czyli zatrzymujesz auto na wzniesieniu , auto powino stac w miejscu nie powino sie cofnac , jak juz zakupisz filtr i olej do wymiany

    1
  • #15 15 Lut 2010 05:29
    gabik001
    Poziom 36  

    Draks_Maxim napisał:
    Nikt wiecej tutaj nie moze wypowiedziec sie na ten temat ?

    Pozdrawiam

    Coz , ja proponuje w tym przedziale cenowym japonczyka. Najlepiej toyote albo honde. Moze byc nissan. Nie polecam mazdy ani suzuki bo to sa slabe auta , przynajmniej w USA. Taka toyota z 120 tys mil pojezdzi jeszcze do 200 - 220 tys mil (wazne zeby olej w silniku zmieniac co 3-4 tys mil) o ile wczesniej jej blacharka nie padnie i grunt zeby skrzyni (my to tu nazywamy transmisja) nie zajechac w zaspach zima. Dobrze jest po odpaleniu takiego dziadzia chwile poczekac az wszystko sie "rozchodzi" , szczegolnie zima. Uzytkowalem takie cos jak geo prizm (toyota corolla) ze 120 tys na liczniku za siedem stowek (to byla sytuacja bardzo awaryjna) i jak na amerykanca chodzil swietnie. Blacharka sie sypala , raz kawalek drzwi odpadl ale smigal bezblednie. Po roku cos sie stalo i silnik padl - no coz , amerykanski... A crown victoria? Coz , luksusu w nim nie ma (bo to ex policyjny) ale silnik ma moc , zawieszenie pneumatyczne dajace wrazenie jakby sie lecialo i najbardziej denerwujaca rzecz - szperacz - co w wiekszosci w popolicyjnych pojazdach zostaje ;)
    Ubezpieczenia sa na takie dziadki tanie. Tutaj pojemnosc nie ma nic do rzeczy - liczy sie na ile auto jest luksusowe (marka , wyposazenie , konfiguracja nadwozia , skrzynia). Lex powiedzmy es300 i zalozmy chevy impala. Na lexa insiura bedzie kosztowala (jezeli kierowca ma prawo jazdy US) jednostronnie (odpowiednik OC) 600 to na impale 450 na rok. Na takiego dzionka to nie warto brac ubezpieczenia w obie strony (nasze auto-casco).
    Pozdrawiam.

    0
  • #16 04 Kwi 2010 08:18
    Draks_Maxim
    Poziom 19  

    Witam

    Dziekuje za wszelkie napisane tutaj rady, juz opowiem jak moja hisotria sie skonczyla poniewaz nie mialem mozliwosci w ostatnim czasie napisac na forum ( ze wzgledu braku czasu ) ale juz mowie jak sprawa sie potoczyla. Kupilem owego Ford Crown Victoria, police interceptor ( kolor zielony caly naszczescie bo bywaja bialo/niebieskie w przypadku dla Chicago ) z przebiegiem 88 tys mil, z tego co kojaze to byl to woz sheriffa? I glownie jezdzony byl po autostradach wiec nie byl zbytniko katowany, silinik 4.7 litra v8. Zrobilem nim poki co 3 tys mil i zero problemow i objawow uszkodzen, sprawdzalem skrupulatnie skrzynie i inne elementy ktore zasugerowaliscie aby grutnownie sprawdzic i wszystko bylo ksiazkowo jak powinno byc. Co do samego insurance oczywisice mam stanowe prawo jazdy ale problem jest taki iz nie mam jeszcze 21 ukonczonych wiec dostalem wieksza stawke za " 1 stronne " insurace, wiec wychodzi mi ok 340 dol na 6 miesiecy, tragedii niema a samochod jak najbardziej spelnia moje oczekiwania.

    Dziekuje i pozdrawiam serdecznie
    Maxu

    0
  • #17 11 Maj 2015 14:39
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany

    Kupując auto ze skrzynią automatyczną dobrze jest pojechać z kimś kto się zajmuję naprawami i posiada sprzęt diagnostyczny /
    ja zawsze jak jadę po auto z automatem podłączam launcha i sprawdzam parametry / czasem są nawet nie skasowane stare błędy po wymianie sterownika,itp
    1.Skrzynię rozgrzewamy /proponuję dłuższą przejażdżkę autem .
    2. oceniamy pracę lock-upu ,schodzenie z niższych obrotów,płynność jazdy
    3 dociekamy kiedy był zmieniany olej i nie sugerujemy się tym że oleju w niektórych skrzyniach się nie wymienia.
    Najważniejsze mieć sprzęt do diagnozy /macie pytania odnośnie zakupu auto piszcie, może coś pomogę.

    0
  • #18 11 Maj 2015 15:08
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Autor tematu chyba już z tych Stanów wrócił kolego.

    0