Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana rozrzadu Laguna II 1,6 16V

pchelalukasz 18 Sty 2010 23:09 12326 9
  • #1 18 Sty 2010 23:09
    pchelalukasz
    Poziom 8  

    Witam, przymierzam się za niedługo do wymiany paska rozrządu, w lagunie II 1,6 16V.
    Będzie to pierwsza wymiana i po konsultacji z jednym warsztatem dowiedziałem się że przy pierwszym razie, wymienia się tylko pasek. W innym warsztacie, dowiedziałem się, ze trzeba wraz z paskiem wymienić napinacze i pompę wodna. Auto ma przejechane 70.000 km.
    Proszę o opinie, nie wiem czy wymienić tylko pasek, czy również pozostałe rzeczy, nie wiem który z warsztatów ma racje, oba świadczą wysokiej jakości usługi i uchodzą za solidne.
    Dziękuje i pozdrawiam!

    0 9
  • #2 18 Sty 2010 23:17
    Krzysiek534
    Poziom 16  

    Wymiana 120 000 km lub 5 lat.

    1
  • Pomocny post
    #3 18 Sty 2010 23:20
    doktor333
    Poziom 18  

    Ja bym nie ryzykował i napinacz równierz wymienił-będziesz spał spokojnie. A co do pompy to już zależy od ciebie -jeśli będzie sucha to możesz zostawić ale musisz pamiętać że jak zajdzie koniecznośc jej wcześniejszej wymiany będziesz musiał znów wymienić pasek. Trudno przewidzieć czy wytrzyma do następnej wymiany.

    -1
  • #4 18 Sty 2010 23:36
    pchelalukasz
    Poziom 8  

    Pytanie do Krzysiek534, Ty sugerujesz przy drugiej wymianie???

    0
  • Pomocny post
    #5 18 Sty 2010 23:40
    Krzysiek534
    Poziom 16  

    Wymień wszystko i masz święty spokój, ja jak nie wymieniam wszystkiego to nie daje gwarancji(wybór należy do klienta).

    0
  • Pomocny post
    #6 18 Sty 2010 23:53
    jerzyf
    Poziom 22  

    Rolki razem z paskiem (komplet), co do pompy to są różne szkoły, ja np. nie wymieniłem.

    0
  • Pomocny post
    #7 19 Sty 2010 05:35
    luk-bab
    Poziom 12  

    wymień wszystko masz gwarancję i spokojną głowe ze nic się nie stanie z rolkami czy pompa bo czasem się rozcieka i znowu dużo nie potrzebnej pracy ja wymieniam wszystko ! ! !

    0
  • Pomocny post
    #8 19 Sty 2010 07:13
    mczapski
    Poziom 38  

    Jak zwykle ilu wypowiadających się tyle porad. Ale po pierwsze jeśli silnik nie pracuje w szczególnie trudnych warunkach to rozrząd faktycznie wytrzymuje 120 tys km. Na pytanie co wymieniać odpowiedziałbym, to co jest zużyte a pasek z pewnością. Skoro sam zamierzasz dokonać wymiany to rozumiem, ze nie jest wielkim problemem w razie potrzeby wymienić rolkę czy pompę. Tylko, czy jesteś pewien, że poradzisz sobie z tym problemem? Na wszelki wypadek podaję, że koło na wale korbowym nie posiada wpustu. Czyli dobrze zapoznaj się z zagadnieniem zanim rozbierzesz.

    0
  • Pomocny post
    #9 19 Sty 2010 09:00
    Meteor80
    Poziom 15  

    Zaleca się wymianę całego kompletu.
    Skąd pewność, że pompa która dzisiaj nie cieknie, nie zacznie ciec za 10 tysięcy kilometrów albo, że łożysko w rolce paska się nie zapiecze.
    Wyślę, że ewentualne koszty naprawy późniejszej przewyższają oszczędności.
    Co do wymiany rozrządu w tych lagunach to ciężko to zrobić, u mojego brata w silniku 1.8 sprawdzony mechanik rozwalił silnik.
    Nie zastosował odpowiednich blokad do rozrządu tylko znaczył sobie koła i poszły zaworki.
    Koszt- 1000 złotych silnik z anglika + robocizna.

    0
  • #10 19 Sty 2010 16:40
    pchelalukasz
    Poziom 8  

    Wielkie dzieki wszystkim za opinie.
    Nie uzyskalem co prawda wiekszosci jak postapic, ale na wszelki wypadek wymienie wszystko. Temat uwazam za zamkniety.
    Pozdrawiam!

    0