Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw golf 1.9 tdi chwilowe zaniki mocy powyżej 3000tyś/obr.

19 Sty 2010 13:06 38554 28
  • Poziom 11  
    Mam golfa 3 1.9 TDI 94'. Powyżej 3tyś./obr. podczas przyśpieszania chwilowo zanika mi moc. Odczucie jest takie: przyśpiesza normalnie potem na ułamek sekundy traci moc i znowu przyśpiesza normalnie dzieje się tak co 2-3 sekundy(tak jak by płynnie szarpał) przez cały czas. Co może być przyczyną? Z góry dzięki za pomoc.
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 17  
    rutek16 napisał:
    Mam golfa 3 1.9 TDI 94'. Powyżej 3tyś./obr. podczas przyśpieszania chwilowo zanika mi moc. Odczucie jest takie: przyśpiesza normalnie potem na ułamek sekundy traci moc i znowu przyśpiesza normalnie dzieje się tak co 2-3 sekundy(tak jak by płynnie szarpał) przez cały czas. Co może być przyczyną? Z góry dzięki za pomoc.


    Trzeba podłączyć VAG-a i zobaczyć, jakie błędy pokaże.
  • Poziom 11  
    (Moją przygodę z VAG-iem zacząłem od niedawna więc proszę o wyrozumiałość). Podłączałem VAG-a i żadnych błędów mi nie wywala a co diagnozy to za bardzo nie wiem jak to się robi, tzn. nie wiem jakie parametry sprawdzić żeby wywnioskować co się dzieje z moim autem. Przypuszczam że ciśnienie turbiny, zaworek n75 sterujący turbem i jakie jeszcze? Moja diagnostyka sprowadza się do tego gdy VAG-iem sprawdzam parametry to porównuje aktualny pomiar z zalecanym przez program VAG. I w moim golfiku wszystkie pomiary aktualne są bardzo podobne do zalecanych przez program VAG to chyba dobrze?
  • Poziom 8  
    Sprawdź przepływomierz, można go odpiac i pojeździć. Znajomy w takim samym silniku miał podobne objawy które powodowały utratę mocy zainwestował ok 200zł i problem znikł.
  • Poziom 25  
    Sprawdź przepływomierz powietrza intercoolera, przetarte kable, wtyczka
    jak nie będzie dawał sygnału dalej nie ma turbo.
  • Poziom 13  
    turbinka.czyszczenie powinno załatwić temat
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 11  
    Cytat:
    Sprawdź przepływomierz powietrza intercoolera, przetarte kable, wtyczka
    jak nie będzie dawał sygnału dalej nie ma turbo.


    To wszystko już sprawdzałem kabelki i wtyczka są całe,poza tym gdyby przepływka siedziała to w zakresie 2000-3000obr. też by były takie objawy lub całkiem mocy by nie miał,ale nie wykluczam że przepływomierz jest sprawny w 100%.
    W zakresie 2000-3000obr. obrotów auto przyśpiesza bez zarzutów dopiero po 3000obr. (płynnie szarpie na 3,4 i 5 biegu).

    Jutro zrobię tak jak mi radził adnow24 odepnę przepływkę i spróbuję na 3 biegu rozkręcić silnik powyżej 3000obr. o ile będę dał rady (bo po wyjęciu wtyczki z przepływomierza to z golfa polonez się robi:) ) i wtedy zobaczę czy szarpanie ustanie.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Cytat:
    lukasz530 turbinka.czyszczenie powinno załatwić temat

    Gdyby turbina była zanieczyszczona nagarem ze spalin to samochód na całym zakresie swoich obrotów nie miałby mocy, poza tym w moim golfiku siedzi turbo bez zmiennej geometrii łopatek czyli z zaworem odpuszczającym który sterowany jest tłoczkiem przez zawór n75 co jedynie mogę poruszać cięgnem zaworu odpuszczającego co już nie raz robiłem. Turbo działa w 100% wniąskuje to na podstawie takiej iż ściskam przewód gumowy przed kolektorem ssącym i po dodaniu gazu robi się bardzo twardy.
  • Poziom 2  
    Sprawdz zawór sterujący upustem spalin N75, jego oporność to 28,5±1,5Ω; tylko przy temperaturze pokojowej około 15 °C.
    Ja u siebie miałem podobnie, chwilowe "szarpanie" tak od 3 tys obr., odczuwalne było jak samochód przyspiesza i zwalnia ale rozpędzał sie cały czas. Zawór elektromagnetyczny od upustu spalin "cykał" na wolnych obrotach, a nie powinien, a co lepsze jego opornosc była dobra. Po wyminie na drugi jest dobrze.
    Najlepiej jakbyś pożyczył na próbe taki zaworek.
    Powodzenia
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Mój błąd:cry:
    N75 steruje kierownicami turbiny VTG.
    Natomiast zawór upustu spalin to elektropneumatyczny zawór przełączający.
  • Poziom 11  
    Dzięki za radę ale trochę namieszałeś w swoim poście (bez obrazy) i już nie wiem, czy mam sprawdzić zaworek n75 czy ten upustu spalin, jeżeli ten upustu spalin to może chodzi ci o zaworek EGR?
  • Poziom 2  
    Sprawdź zawór upustu spalin. W pierwszym poście po prostu źle go nazwałem.
    Sprawdź też szczelność przewodów ciśnieniowych idących do tego zaworu.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Vw golf 1.9 tdi chwilowe zaniki mocy powyżej 3000tyś/obr.
  • Poziom 35  
    To jest właśnie elektrozawór N75 ograniczenia ciśnienia doładowania sterujący ciśnieniem, za jego pośrednictwem siłownik ciśnieniowy przy turbosprężarce uchyla zawór upustowy spalin w części gorącej turbosprężarki więc nie pomyliłeś się tylko zapomniałeś dodać, że chodzi o upust spalin poprzez wastegate.
  • Poziom 10  
    Witam u mnie problem jest podobny wymieniłem zawór N75 ale nic nie dało zostało sprawdzić wężyki oraz EGR. Mam pytanie: w jakim celu zaślepia się zawór EGR i czy warto? I czy zna ktoś jakiegoś fachowca w Jeleniej Górze, który zna się na TDI? dodam jeszcze, że chodzi o golfa III 95r. silnik 1Z. z góry dziękuje za pomoc
  • Poziom 10  
    Witam ponownie doczytałem trochę o EGR i nie chce jednak go zaślepiać. co do błędu "575 czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej" rozumiem, że może chodzić o czujnik z rysunku. moje pytanie jest takie: czy można go zdemontować i wyczyścić?
    Vw golf 1.9 tdi chwilowe zaniki mocy powyżej 3000tyś/obr.
  • Poziom 11  
    Ten czujnik co pokazujesz to czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik ciśnienia doładowania siedzi w sterowniku silnika który znajduje się pod szybą od strony pasażera obok filtra przeciw pyłkowego. A co do szarpań tego typu(takich jak opisywałem w pierwszym poście) to u mnie jak wyjmę wtyczkę od elektroniki z zaworka n75 szarpanie ustaje lecz auto jest nieco słabsze więc przypuszczam że u mnie jest padnięty n75 ale na razie nie mam czasu więc się za to nie zabieram jak będę miał trochę wolnego to się pobawię i go przeczyszczę niektórzy mówią że pomaga:)
  • Poziom 1  
    witam mam golfa 4 1.9 tdi i stracil na mocy i silnik glosniej chodzi czy to turbina? b jestem umowiony do mechanika na 15 marca na wymiane rozrządu i nie wiem czy do tego czasu moge spokojnie jezdzic prosze o pomoc dzieki:)
  • Poziom 11  
    Jeżeli chcesz sprawdzić turbinkę to ściśnij za przewód gumowy idący do kolektora ssącego i poproś żeby ktoś dodał gazu tak powyżej 3tys. obrotów przewód powinien zrobić się twardy jeżeli tak jest to turbinka pracuje ok. Przy okazji posłuchaj czy nie masz nieszczelności w układzie dolotowym (przewody gumowe czy są całe). A co do głośniejszej pracy silnika czymś specyficznym się charakteryzuje (np.klekotanie)? I do tego zerknij czy mocniej kopci przy dodawaniu gazu niż przed usterką i daj znać. Za brak mocy może również odpowiadać przepływomierz przy czym auto może pracować głośniej i mieć obniżoną moc, gdyż sterownik silnika dostaje błędne informacje o dostarczonym powietrzu do "silnika" (sterownik myśli że dostaje tyle a w rzeczywistości jest inaczej).
  • Poziom 10  
    kolego rutek16 a mi przyszedl do glowy jeszcze filtr paliwa, N75 troche inne daje objawy, kiedy wymieniales? nawet jesli jakis czas temu to nie zaszkodzi wymienic:) szarpanie co 2-3 sek moze swiadczyc ze dostaje za malo paliwa
  • Poziom 11  
    "kolego rutek16 a mi przyszedl do glowy jeszcze filtr paliwa, N75 troche inne daje objawy, kiedy wymieniales? nawet jesli jakis czas temu to nie zaszkodzi wymienic:) szarpanie co 2-3 sek moze swiadczyc ze dostaje za malo paliwa"

    Wymieniałem filtr paliwa już dwa razy a ciągu roku ostatnio to 2 miesiące temu na Knecht-a kosztował mnie 70 dych i nic nie pomogło też myślałem że to wina filtra paliwa ale jednak to nie to:/ Ale dzięki za zainteresowanie jak coś ci wpadnie do głowy co może być daj znać.
  • Poziom 10  
    Powiem tak przerabiam ten temat już od paru tygodni sam nie mogąc dojść do ładu u siebie, ale to bardziej z braku czasu... ostatnio powiedziano mi, że auto może nierówno pracować np. gdy źle został założony rozrząd wówczas mógł zostać przestawiony zapłon i auto może ogólnie nierówno pracować, może być też zapchany EGR, co blokuje nieco ujście spalin i też może się to tak objawiać, wówczas żeby nie rozbieać całego EGR-a można spróbować podłączyć do niego przezroczysty wężyk w miejscu gdzie wychodzi on do N18 i spróbować "pociągnąć" powietrze i zobaczyć, czy nie ma tam zaległego brudu, to tak przykładowo. Podłączałeś auto pod Vag-a? może powie co go boli...
  • Poziom 13  
    wcale nie jest powiedziane że gdy turbina jest zanieczyszczona to nie dxiała w całym zakresie. Przeczyśc i zobacz czy sie poprawiło
  • Poziom 11  
    do msobek
    HeHe to tak jak ja, też sam staram się rozwiązać ten problem ale również nie mam czasu, ale tak to już jest:/ Z tym zaworem EGR to spróbuje tak zrobić jak mówisz może coś da. A co do waga to kupiłem kabelek kkl za 35zł na allegro i da się podłączyć bez problemu, błędów nie miałem, chciałem zrobić logi ale jak włączam logowanie to mi rozłącza połączenie z autem i lipa, a w blokach funkcyjnych to na moje oko wszystko gra tzn. parametry zalecane są bardzo zbliżone do aktualnych ale nie da się wyłapać usterki bez zrobienia logów,przynajmniej ja tak nie umiem.
  • Poziom 2  
    GOLF III 93r TDI 90KM
    U mnie tez szarpie przy 80-100km/h, inny problem pojawia się gdy chce jechać szybko to przy 120km/ przestaje przyśpieszac. Musze wtedy przygazowac wciskając sprzęgło, pomaga ale kiedy mam ok. 140km/h musze znowu tak samo itd. przy 160km/h. (więcej nie jechałem). Wcześniej taki brak przyspieszenia występowal przy 140km/h. W Golfie pól roku temu wymieniono filtr powietrza paliwa, pasek rozrządu, spalanie jest 6l/100 przy prędkości 100km/h , 7,5/100 jeżdżąc agresywnie i z prędkością 120-130km/h.
    Pomóżcie co trzeba naprawic?
  • Poziom 11  
    Do gxesiek
    Jeżeli szarpie ci na wolnych obrotach tak w granicach 1100-2200 na 4 i 5 biegu a w ekstremalnych przypadkach też na 3 biegu to masz na stówę zanieczyszczoną pompę wtryskową a dokładniej nastawnik w pompie. Co do braku mocy przy 120km/h i tak dalej jak opisujesz to podejrzewam dwie rzeczy pierwsza z nich to przepływomierz lecz do tego mam mały znak zapytania bo gdyby to jednak była przepływka to miałbyś i na niższych prędkościach takie niespodzianki jak piszesz, a druga to sterowanie turbiną (zawór n75 , lub zawór odpuszczający się przyciera ten w turbinie który ma za zadanie ograniczać ciśnienie doładowania możesz go poruszać powinien chodzić dość sztywno tą czynność wykonasz tylko odkręcając osłonę silnika i od spodu zobaczysz przy turbinie tłok pneumatyczny który porusza tym zaworem i właśnie tym cięgnem co wychodzi z tego tłoka poruszaj, znam kilka przypadków że to pomogło sam też tak robiłem :)
  • Poziom 9  
    JA mam taki problem (z golfem 1.9 TDI. Rok 1997), że przy odpalaniu miga mi raz kontrolka od oleju. Wcześniej tak sie nie działo dopiero od 2-3 miesięcy. Raz mignie i tyle. Zawsze było tak, że przy przekrecaniu kluczyka pojawiała sie i gasła a teraz pojawia sie gaśnie i jeszcze raz na chwilę sie zapala i gasnie na stałe. Poziom oleju jest dobryu. Wymiana oleju będzie jakoś na czasie (ciut ponad 10 tys km).
    Najbardziej martwi mnie natomiast TO:
    W najróżniejszych sytuacjach, czy to po odpaleniu zimnego silnika, czy po odpaleniu ciepłego silnika, czy po tankowaniu na stacji, czy poprostu podczas jazdy, dzieje się coś takiego, że samochód traci moc. Strasznie powoli się rozpędza. Nie znam się na samochodach zbyd dobrze ale mniemam, że jesli byłaby to wina turbiny to rozumiem że traci by moc powyżej 2 tys obrotów (gdy turbina sie załącza) ale on traci moc nawet zaraz po odpaleniu czyli nie ważne ile w danym momencie jest na obrotomierzu. Zimą ten problem zdarzał się może raz na 20-30 jazd. Teraz się nasilił i dzieje się co 6-7 jazdę. Choć czasem częściej. Byłem u mechanika i stwierdził, że mam jeździć, aż już nie będzie miał mocy wcale wtedy zlokalizuje usterkę (część do wymiany). Jest to troche dla mnie śmieszna diagnoza. Prosiłbym o pomocne rady. Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Co do kontrolki jest tak samo w moim golfiku od kiedy pamiętam po prostu silnik się zużywa, przed odpaleniem auta w kanałach smarujących nie ma ciśnienia po odpaleniu pompa zaczyna tłoczyć olej do puki nie osiągnie właściwego ciśnienia będzie się zapalała kontrolka w nowym silniku ten czas jest znikomy gdyż silnik jest w dobrym stanie (panewki itd.) a twoje autko trochę się wysłużyło i ten czas sprężania się wydłużył co skutkuje mrugnięciem kontrolki.

    A co do utraty mocy to najlepiej by było zrobić logi wtedy można by było stwierdzić co dolega twemu autku. Z twojego tekstu wnioskuję że masz padnięty przepływomierz ale przyczyna może być inna. Pozdrawiam.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Tak napisałem w pierwszym poście :
    Mam golfa 3 1.9 TDI 94'. Powyżej 3tyś./obr. podczas przyśpieszania chwilowo zanika mi moc. Odczucie jest takie: przyśpiesza normalnie potem na ułamek sekundy traci moc i znowu przyśpiesza normalnie dzieje się tak co 2-3 sekundy(tak jak by płynnie szarpał) przez cały czas. Co może być przyczyną? Z góry dzięki za pomoc.

    Usterkę usunąłem wymieniając zawór N75:) Temat uważam za zamknięty. Jeżeli ktoś ma pytania piszcie na Pw.
  • Poziom 10  
    A ja powiem tak jeżeli podciśnienia są całe, N75 sprawny i EGR chodiz to proponuje sprawdzić siłownik na turbinie czy nie ma czasem przerwanej membrany i nie ucieka z niego podciśnienie- najlepiej sprawdzić pompką z manometrem do podciśnienia, często jest dziurawa i podciśnienie uciekaz siłownika co powoduje przymykanie i otwieranie zaworu upustowego.
  • Poziom 11  
    To że zaworek n75 był uwalony , w 60% procentach wiedziałem od początku gdyż przeczytałem sporo na ten temat na elektrodzie lecz w 100% nie byłem pewny że to właśnie ta część była zepsuta. Pierwsze co uczyniłem w kierunku żeby być pewnym całkowicie że to zawór jest padnięty to wyciągnąłem wtyczkę od elektroniki z zaworka i już wtedy nie miałem wątpliwości że zaworek jest do kitu bo samochód śmigał o niebo lepiej, potem jeszcze zmostkowałem przewody podciśnieni dochodzące do zaworu z...(samochód śmigał tak jak po wyjęciu wtyczki elektroniki) ale moją tezę podważyło zrobienie logów co mi wszystko ładnie pokazało jak zły zaworek źle sterował ciśnieniem doładowania. oto dwa wykresy:
    1-zły zaworek
    2-nowy zaworek

    Vw golf 1.9 tdi chwilowe zaniki mocy powyżej 3000tyś/obr. Vw golf 1.9 tdi chwilowe zaniki mocy powyżej 3000tyś/obr.