Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diody led + czujnik dzwieku

Flavo89 19 Sty 2010 17:49 2837 6
  • #1 19 Sty 2010 17:49
    Flavo89
    Poziom 8  

Witam,

mam pytanie: czy projekt taki jak w linku mozna zbudowac na atmedze 8 ? Link

Jesli tak, to w jaki sposob mozna rozwiazac sprawe dzwieku? czy istnieja jakies czujniki czy cos w tym rodzaju? czy ktos widzial moze jakies tutoriale na zrobienie czegos takiego?

przepraszam, za te lamerskie pytania, ale jestem zielony, a nie mam kogo zapytac o porade.

pozdrawiam
    Flavo89

• #2 19 Sty 2010 18:09
    Kabuto15
    Poziom 18  

To jest prosty wskaźnik wysterowania z mikrofonem elektretowym. W najprostszym ujęciu sygnał z mikrofonu jest wzmacniany i trafia na przetwornik analogowo-cyfrowy kontrolera (dawniej całość robiło się za pomocą wskaźników wysterowania LM3914..LM3916).
    Co do wykonania takiego układu najlepiej zacząć od migania diodą na ATmedze8 a później reszta pójdzie jakoś.
    Poniżej linik z opisem "Pomiaru poziomu dźwięku"
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1326784.html

EDIT:
    Masz tutaj jeszcze "Mega Wypas", który też się da zrobić ;P
    http://www.youtube.com/watch?v=VEeLkMuNzh0

• #3 19 Sty 2010 18:13
    Logan
    Poziom 30  

Mikrofon + wbudowany ADC to na pewno, do tego diody RGB, tylko trzeba pomyśleć nad sterowaniem.

• #4 19 Sty 2010 18:56
    Flavo89
    Poziom 8  

no dobra, czyli juz ogarniam co musze kupic itd. diode na atmedze umiem zapalic wiec to nie problem. chodzi tylko o to, czy jak dostane ten sygnal z mikrofonu, to on bedzie mial jakas wartosc, prawda ? czyli np im mocniejsze klasniecie, tym wyzszy sygnal? jesli tak, to w programie bede musial uzyc jakichs warunkow, ze jesli sygnal jest wiekszy od jakiegos tam poziomu, to wtedy zapal diode ?

dziekuje za odpowiedzi ;)