Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S 40 /v 40 czy warto kupić

kolorowy1986 19 Sty 2010 21:25 9361 13
  • #1 19 Sty 2010 21:25
    kolorowy1986
    Poziom 9  

    Witam
    zastanawiam sie nad kupnem auta i volvo mnie bardzo zainteresowalo , czy warto kupić to auto ??? jak tak to z jakim silnikiem ??

    0 13
  • #2 19 Sty 2010 22:01
    lukasz530
    Poziom 13  

    do 2001 rocznika-nie, bardzo się psuje
    po 2001-tak, większość usterek została poprawiona.

    0
  • #3 20 Sty 2010 01:47
    Arturw201
    Poziom 12  

    Miałem takie v40 po 2001 2.0 tdi dla mnie boskie auto.130 Ps jest czym jechać i spalanie do 130 bardzo małe koło 5 na trasie 7 w mieście,klima trochę dokłada.Nie duże wygodne oszczędne.

    0
  • #4 20 Sty 2010 22:01
    pawelg303
    Poziom 9  

    Witam.

    Tak jak mówi lukasz530 po 2001 wiele poprawiono i są dużo lepsze od wcześniejszych. Ja posiadam osobiście z silnikiem diesla 1.9D (115KM), jest to silnik z renault ale niech Cię to nie odstraszy bo silniki w volvach nie mają takich bolączek jak w renault, są na innych podzespołach. Wszystko jest oki oczywiście jak kupisz dobry model, jak nie będzie miał wad ukrytych i zależy co przeszedł. Jak sobie wybierzesz tak będziesz miał. Nie patrz na opinie ludzi którzy piszą że "ciągle się psuje czy coś" oni po prostu kupili taką "bombkę" która po chwili wybucha. Jak byś chciał wiedzieć coś więcej o tym samochodzie i silniku to pisz, z przyjemnością pomogę. Gwarantuję że Ci się spodoba. :)

    Pozdrawiam

    0
  • #5 20 Sty 2010 22:04
    lukasz530
    Poziom 13  

    Warto wspomnieć że większość części do tego volvo pasuje od renault i są sporo tańsze np- pasek klinowy do volvo kosztuje 130zł, do renault 80 a jest identyczny. Warto więc pytać mechaników czy nie będzie pasować część od renówki

    0
  • #6 22 Sty 2010 09:44
    pawelg303
    Poziom 9  

    generalnie najlepiej unikać ASO Volvo ceny mają z kosmosu. należy szukać poza ASO, i ceny sa normalne. Co do części z renault to tylko no silnika i to tego z renault, ale nie wszystkie podzespoły silnika są identyczne.

    0
  • #7 22 Sty 2010 10:13
    lukasz530
    Poziom 13  

    nie wszystkie ale dużo da się wyhaczyć z renault.

    0
  • #8 22 Sty 2010 11:32
    pawelg303
    Poziom 9  

    Oczywiście lukasz530 chodzi mi o to że nie lubię jak porównują volvo do renówki jak tylko ma jej silnik a awaryjność na pewno nie jest nawet porównywalna.

    pozdrawiam

    0
  • #9 22 Sty 2010 23:45
    arakadiusz
    Poziom 11  

    Ja jestem szczesliwym posiadaczem s40 1,9 DCI (95 KM) rok 99. Bardzo fajne auto, jezdze nim ok 1,5 roku i nie mialem (odpukac) zadnej usterki. Ogolnie tak jak przeczytasz wyzej lepiej jest kupic nowszy model po liftingu po 2001 a jezeli szukasz oszczednego i bezawaryjnego samochodu polecam silnki TDI 115 KM.
    Tak czesci ogolnie orginalne volvo sa dosc drogie ale tak jak wyzej Panowie pisza silnik od renaulta i wiekszosc czesci pasuje od niego, co mozna naprawde duzo zaoszczedzic, zawieszenie w moim modelu jest od mitsubishi carismy ( nie wiem jak w nowszym modelu ) czyli klocki tarcze amorki pasuje wszystko.
    Ogolnie polecam i jak masz jakies pytania pisz.
    Pozdrawiam

    0
  • #10 23 Sty 2010 14:07
    pawelg303
    Poziom 9  

    W poliftowych zawieszenie jest też z Carismy z tym że coś zostało zmienione od tych z przed liftu (np wahacz jest trochę inny-zmienili rozstaw osi chyba). Zawieszenie wielo-wahaczowe na stalowych elementach (nie aluminiowych ja w VW czy audi które kosztuje...)-elementy nie są drogie. Ceny też zależą od firmy , np. kupiłem klocki i tarcze -przód-zapłaciłem coś poniżej 500, ale mogłem kupić dwa razy taniej, z tym że nie martwię się że mi tarcze wichruje. Jakoś części zależy od ceny ale to w każdej marce-ważne że są zamienniki.

    Co do Silnika 115KM, ,a on oznaczenie 1.9D, żadne TDI (TDI stosuje VW i audi). Ten 115KM jest odpowiednikiem Renault DCI-volvo nie ma oznaczenia DCI. Jest jeszcze diesel w Volvo 1.9D 102KM różnie się od 115KM turbiną (115KM ma turbinę ze zmienną geometrią łopatek, a 102KM nie ma zmiennej), i pewnie sterownikiem. Oba są na common railu. Przed kupnem trzeba sprawdzić po VINie jaki mają silnik czy 102 czy 115 bo zewnętrznie nie różnią się prawie-obudowy z tworzywa mają takie same.
    Aha co do silnika 115KM często piszą 116KM-to jest ten sam silnik-prawidłowo powinno być chyba 116KM.

    Co do starszego diesla 95KM słyszałem że też jest mało awaryjny i ludzie go chwalą tyle że ma mniejszą moc no i cenę (nie trzeba tak pilnować też jakości paliwa jak w common rail).

    Pozdrawiam

    0
  • #11 24 Sty 2010 19:13
    arakadiusz
    Poziom 11  

    pawelg303 co do tych oznaczeń, mój silnik tak jak napisałeś oznaczenie ma 1,9 D, ale jak szukam części to w katalogach często opisywany jest jako DCI i mówie tu o katalogach części Volvo nie renault a najlepiej wiedzieć jak ma sie silnik a dokładnie oznaczenie. Mój to T2.

    0
  • #12 24 Sty 2010 19:17
    pawelg303
    Poziom 9  

    Rozumiem masz rację, ja spotkałem się z oznaczeniem (katalog sklepu) 1.9DI. To jest zróżnicowane, ale wystarczy podać numer np taki jak ja mam D4192T3, samo T2 chyba za mało.

    Pozdrawiam

    0
  • #13 24 Sty 2010 20:15
    arakadiusz
    Poziom 11  

    A tak sory mi też się pomieszało DI oznaczenie DI oczywiście

    Pozdrawiam

    0
  • #14 07 Kwi 2010 21:19
    slaw00000
    Użytkownik obserwowany

    JAK najbardziej polecam :) ja jezdze volvikiem 460 1996r 1,7 turbo benzyna + LPG BRC BEZAWARYJNY

    0