Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki wybarć uC i jaki programator do niego

mezcook 19 Sty 2010 21:30 3136 24
  • #1 19 Sty 2010 21:30
    mezcook
    Poziom 12  

Witam. Jestem zielony. Nie napisałem jeszcze żadnego programu, ani nie posiadam programatora.
    Znalazłem jak krok po kroku zbudować programator ISP AVR.
    Link

Układ który mam zamiar w przyszłości zbudować ma wypełniać następujące zadanie.
    Na wejściach programatora będzie podany sygnał częstotliwościowy z dwóch źródeł (prędkość obrotowa - zrobiłem już tarczę, a fotokomórka wysyła piękny sygnał TTL :D maksymalna częstotliwość na wejściu góra 3kHz). Układ ma porównywać prędkości obrotowe. Na wyjściu dwa sygnały PWM o częstotliwości 50 Hz i długości impulsów między 0.5 , a 1.5ms. Długość impulsów ma być zależna od wyniku porównania prędkości obrotowej.
    Przykładowo:
    gdy n1=n2 to Pwm1=Pwm2=1ms
    gdy n1<n2 to Pwm1=1 ms, a Pwm2=0.7ms
    gdy n1>n2 to Pwm1=0.7 ms, a Pwm2=1ms
    Wartość 0.7 ms w tej chwili z głowy, ale ma być proporcionalna do różnicy prędkości.

Czy uC ATTiny2312 czy tez 2313, ma wystarczająco dużo wy/we do realizacji tego zadania ?

0 24
  • #2 20 Sty 2010 01:07
    atom1477
    Poziom 43  

Tak. Ma wystarczająco dużo pinów, w końcu potrzeba Ci tylko 4.
    Ma też 2 wejścia INTx i 4 PWMy czyli nadaje się idealnie.
    Przy odrobienie szczęścia nawet na ATTiny13 by się to dało zrobić, ale to już wymagało by dłubaniny.

0
  • #3 20 Sty 2010 15:52
    mezcook
    Poziom 12  

Jaki wybarć uC i jaki programator do niego
    Czy jako wejścia mają posłużyć nóżki 6 i 7 ?

Które nóżki jako wyjścia sygnału PWM?
    Czy jeśli jako generator PWM zostanie zastosowany timer0 - 8 bit.
    To czy dobrze rozumiem że jeśli jest 8 bit, to znaczy że jeśli sygnał będzie wysyłany co 20ms to będe mógł zmieniać wartość wypełnienia z rozdzielczością

20ms/256=0,0781ms ?

0