Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z blokowaniem zamków w seat cordoba vario sdi 2001r

lukasz-t666 19 Sty 2010 22:13 4193 6
  • #1 19 Sty 2010 22:13
    lukasz-t666
    Poziom 1  

    Witam mam problem z blokowaniem się zamków w przednich drzwiach,tzn.nie idzie otworzyć drzwi ani z zew,ani od wew.To zjawisko różnie występuje raz przez kilka dni z rzędu blokuje,potem kilka dni spokój,oprócz tego sam się zamyka w czasie jazdy,także nie zawsze.

    1 6
  • #2 19 Sty 2010 22:32
    karola44-81
    Poziom 27  

    Niestety nie znam przyczyny i sposobu usuniecia usterki. Pisze bo sam jestem zainteresowany. Dokladnie takie objawy sa w Cordobie z 2000r. mojej ciotki. Ogladalem wnetrze drzwi, zlaczki i nic nie znalazlem. Wiec jak sie okazuje sa juz przynajmniej 2 takie auta. Sam jestem bardzo ciekawy przyczyny i rozwiazania problemu.

    0
  • #3 19 Sty 2010 22:38
    WOJT7319
    Poziom 11  

    słyszałem że w tych samochodach problemem jest fabryczna wada polegająca na dostawaniu się wody w okolice zamka i zamarzaniu. zróbcie doświadczenie z suszarką .
    pozdr..

    0
  • #4 19 Sty 2010 22:39
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    A może linki do klamek za mocno naciągnięte

    0
  • #5 19 Sty 2010 23:16
    kamil II
    Poziom 18  

    wymyj dobrze zamki i nasmaruj na nowo albo czekaj do wiosny bedzie cieplo i beda sie otwierac

    0
  • #6 22 Lut 2010 23:04
    matmios
    Poziom 2  

    Fakt, to problem 1 i 2 generacji ibizy i cordoby. problem dobrze mi znany i powracający co zimę. jest na to prosty sposób bez rozbierania drzwi - olej silikonowy w sprayu (ewentualnie wd-40, ale uwaga !!! wd-40 skuteczny tylko na krótko i broń Boże nie dawać go do zamka kluczyka bo cały smar z syfem wam rozpuści i zablokuje zapadki - do zamków i kłódek stosować tylko olej silikonowy!). teraz do rzeczy: otwieramy drzwi, zdejmujemy zaślepkę śruby (dolna, zaraz obok zamka drzwi) jest tam śruba na imbus a obok otwór z zapadką - taka blaszka która porusza się gdy pociągamy za klamkę zewnętrzną, i o nią właśnie nam chodzi. pryskamy tam obficie olejem sil., ruszając klamką, aby olej dotarł między blaszki. a teraz najlepszy numer, za tą zapadką jest druga, której nie widać, która przylega do pierwszej, a jest od klamki wewnętrznej (dlatego często możemy otworzyć drzwi tylko klamką zewnętrzną a wewnętrzną już nie póki nie odmarznie, bo w serwisie nasmarowali tylko tą pierwszą zapadkę), aby ją nasmarować (drugą) należy jakimś kluczem lub śrubokrętem, zamknąć zamek (jak gdyby zamknęły się drzwi) i ta druga zapadka powinna ledwie się ukazać i ją też spryskujemy. ruszając klamkę wewnętrzną postarajmy się spryskać mechanizm za tą pierwszą zapadką, jakby od drugiej strony. wiem że to trudne, ja zginam końcówkę rurki sprayu by tam dotrzeć. kilka razy zamykamy i otwieramy drzwi ruszamy klamkami i już! zakładamy zaślepkę i gotowe. Ja tą czynność powtarzam co sezon późną jesienią i jest spokój przez całą zimę. problem leży w tym że te zapadki są metalowe, przylegają do siebie, poruszają się zaledwie o 0,5 cm, i gdy tylko dostaną trochę wilgoci i mrozu - przymarzają. Olej silikonowy do takich rzeczy (zamków drzwi, kłódek) jest najlepszy, bo jest neutralny chemicznie, nie rozpuszcza smarów, lakieru, nie niszczy gum (można go stosować do uszczelek drzwi by te nie przymarzły), wypiera wodę, działa w temp. ok. -30 +120 st C (zależnie od produktu), więc nie spływa w upalne dni lata, jak karoseria się nagrzeje. Oby skończyła się poranna przymusowa gimnastyka =przez bagażnik do rygla tylnych drzwi, potem z tylnej kanapy do przedniego fotela :-) (przynajmniej moja bo mam Cordobę Vario i współczuje właścicielom sedanów, krótkich ibiz i coupeków)

    0
  • #7 30 Sty 2013 14:55
    JakubDa
    Poziom 2  

    Witam!
    U mnie w Cordobie 1.9 sdi pomogła regulacja śruby regulującej odchylenie "języczka" w zamku centralnym. Można się do niego dostać nawet przy zatrzaśniętych drzwiach . Wymaga to nieco gimnastyki. Trzeba otworzyć tylne drzwi na oścież, zaopatrzyć się w łamany śrubokręt z końcówką Torx, zdjąć gumową zaślepkę śruby regulującej z zatrzaśniętych drzwi i próbować manipulować przy śrubie. UWAGA NA ŚRUBIE LEWY GWINT!
    Po regulacji jesienią zeszłego roku ani razu się nie zacięły.
    Mam nadzieję, że uwaga pomoże.
    Pozdrawiam.

    0