Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 - schemat gniazda przyczepki

Rojbert 20 Sty 2010 08:53 57070 13
  • #1 20 Sty 2010 08:53
    Rojbert
    Poziom 14  

    witam

    poszukuje schematu podlaczenia gniazda przyczepki do oryginalnej instalacji w Audi A4 B5.
    Problem polega na tym iz obecnie mam zamontowane niemieckie gniazdko
    Drugi problem to taki ze nie swieci mi w samochodzie tyle swiatlo przeciwmgielne, dowiedzialem sie ze ten problem lezy po stronie nieprawidlowo podlaczonego gniazda

    czy ktos sie juz z tym spotkal ?
    uprzejmie prosze o wskazuwki dotyczace polaczenia

  • Pomocny post
    #2 20 Sty 2010 09:16
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak masz niemieckie, 13 pinowe gniazdo, to po prostu kup przejściówkę na normalne 7 stykowe, a do przeciwmgielnego ma być żarówka halogenowa H21W

  • #3 20 Sty 2010 09:38
    Rojbert
    Poziom 14  

    carrot napisał:
    Jak masz niemieckie, 13 pinowe gniazdo, to po prostu kup przejściówkę na normalne 7 stykowe, a do przeciwmgielnego ma być żarówka halogenowa H21W


    generalnie wczesniej ktos tam cos kombinowal i gniazdo jest lekko uszkodzone i najlepiej jest wymienic na nowe
    co do zarowki - zarowka jest dobra sprawdzona a nadal nie swieci, z informacji jakie posiadam to w audi jest tak ze jak podlaczysz przyczepke to swiatlo przeciwmgielne gasnie w aucie i swieci tylko w przyczepie
    u mnie nie swieci w samochodzie gdzy przyczepa jest nie podlaczona
    podobno jest to kwestia odpowiedniego polaczenia stad moje pytanie o schemat

  • Pomocny post
    #4 20 Sty 2010 09:56
    carrot
    Moderator Samochody

    Gniazdo 13 pin podłączenie:
    pin. nr -opis
    1. 44L -kierunkowskaz lewy,
    2. 52 -tylne przeciwmgielne,
    3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8)
    4. 44R -kierukowskaz prawy,
    5. 58R -światło pozycyjne prawe,
    6. 54 -światło stop,
    7. 58L -światło pozycyjne lewe,
    8. 62 -światło cofania,
    9. (+) -plus z zacisku akumulatora,
    10. (+) -plus po przełączeniu stacyjki,
    11. wolny -rezerwa,
    12. wolny -rezerwa,
    13. 31 -wspólna masa dla zacisków (9-12).

  • #5 20 Sty 2010 10:08
    Rojbert
    Poziom 14  

    carrot napisał:
    Gniazdo 13 pin podłączenie:
    pin. nr -opis
    1. 44L -kierunkowskaz lewy,
    2. 52 -tylne przeciwmgielne,
    3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8)
    4. 44R -kierukowskaz prawy,
    5. 58R -światło pozycyjne prawe,
    6. 54 -światło stop,
    7. 58L -światło pozycyjne lewe,
    8. 62 -światło cofania,
    9. (+) -plus z zacisku akumulatora,
    10. (+) -plus po przełączeniu stacyjki,
    11. wolny -rezerwa,
    12. wolny -rezerwa,
    13. 31 -wspólna masa dla zacisków (9-12).



    ok, super,
    a jak to sie teraz ma co naszego 7 pinowego gniazda ??
    nie widze swiatla cofania ?

    Audi A4 B5 - schemat gniazda przyczepki

  • Pomocny post
    #6 20 Sty 2010 10:19
    carrot
    Moderator Samochody

    Bo światła cofania w naszych przyczepach nie ma, podobnie jak stałego plusa. Jak w latach '80 były modne przyczepy kempingowe N126, to miały po 2 wtyczki 7 stykowe i ludzie montowali po 2 gniazda w samochodzie żeby doprowadzić do przyczepy + z akumulatora

  • #7 20 Sty 2010 10:23
    Rojbert
    Poziom 14  

    carrot napisał:
    Bo światła cofania w naszych przyczepach nie ma, podobnie jak stałego plusa. Jak w latach '80 były modne przyczepy kempingowe N126, to miały po 2 wtyczki 7 stykowe i ludzie montowali po 2 gniazda w samochodzie żeby doprowadzić do przyczepy + z akumulatora


    ok, sprawa jest jasna podlaczenie jest banalne, zostanie kilka wolnych kabli do zaizolowania
    natomiast nurtuje mnie ciagla pytanie co z tym swiatlem przeciwmgielnym w aucie, czy nalezy jakis przwod zmostkowac czy cos w tym stylu

  • Pomocny post
    #8 20 Sty 2010 10:32
    carrot
    Moderator Samochody

    W samochodzie jest kontroler oświetlenia, dlatego w gnieździe niemieckim są 2 masy, ta na pinie 3 przechodzi przez kontroler i na podstawie prądu przez nią płynącego sterownik stwierdza, czy przyczepa jest podłączona
    W tym aucie jest tak porąbany sterownik, że jak nie stwierdzi prawidłowej żarówki, to nie poda na nią napięcia, załóż sobie na próbę 5W żarówkę do tylnego pozycyjnego, to się przekonasz

  • #9 20 Sty 2010 10:40
    Rojbert
    Poziom 14  

    carrot napisał:
    W samochodzie jest kontroler oświetlenia, dlatego w gnieździe niemieckim są 2 masy, ta na pinie 3 przechodzi przez kontroler i na podstawie prądu przez nią płynącego sterownik stwierdza, czy przyczepa jest podłączona
    W tym aucie jest tak porąbany sterownik, że jak nie stwierdzi prawidłowej żarówki, to nie poda na nią napięcia, załóż sobie na próbę 5W żarówkę do tylnego pozycyjnego, to się przekonasz



    ok, jeszcze raz powoli
    czyli jak zamontuje w lampie nieprawidlowa zarowke w miejsce przeciwmgielnych to nie bedzie swiecic ??

    jesli mozesz to podziel sie wiesza iloscia informacji na ten temat, bo jak na razie to nie bardzo wiez jak sie do tego zabrac
    a sporo osob z a4-klub ma podobny problem i wszyscy bladza wiec moze udaloby sie rozwiazac ten problem

  • #10 20 Sty 2010 10:56
    carrot
    Moderator Samochody

    W tym aucie jest tak, że po włączeniu stacyjki następuje kontrola układu oświetlenia pojazdu, sterownik od razu stwierdza nieprawidłową żarówkę i sygnalizuje to na fis-ie. W starszych samochodach było tak, że dopiero po podaniu napięcia na konkretny obwód, np świateł pozycyjnych, czy stop układ wykrywał spaloną żarówkę i to sygnalizował. W tej A4 jest inaczej, sterownik stwierdza nieprawidłową rezystancję żarówki i nie podaje napięcia na ten obwód, dlatego już pisałem, do tylnego przeciwmgielnego ma być halogen 21W, jak założysz zwykłą żarówkę, taką jak do stopu, czy kierunkowskazu, to nawet się nie zaświeci

  • #11 20 Sty 2010 11:04
    Rojbert
    Poziom 14  

    carrot napisał:
    W tym aucie jest tak, że po włączeniu stacyjki następuje kontrola układu oświetlenia pojazdu, sterownik od razu stwierdza nieprawidłową żarówkę i sygnalizuje to na fis-ie. W starszych samochodach było tak, że dopiero po podaniu napięcia na konkretny obwód, np świateł pozycyjnych, czy stop układ wykrywał spaloną żarówkę i to sygnalizował. W tej A4 jest inaczej, sterownik stwierdza nieprawidłową rezystancję żarówki i nie podaje napięcia na ten obwód, dlatego już pisałem, do tylnego przeciwmgielnego ma być halogen 21W, jak założysz zwykłą żarówkę, taką jak do stopu, czy kierunkowskazu, to nawet się nie zaświeci


    ok, super
    teraz sprawa jest jasna, maly detal a robi duza roznice, zapodam nowa zarowke i bedziemy widziec co sie dzieje
    zgadzam sie z toba ze po wlaczeniu stacyjki nastepuje kontrola oswietlenia, nawet trzeba hamulec przycisnac aby sie pojawil ''OK''
    ale FIS nie informuje mnie wogole ze cos jest nie tak z zarowkami

  • Pomocny post
    #12 20 Sty 2010 11:24
    viper555
    spec od auto-elektro

    CARROT ale to ma chyba starszą wersję ,jeżeli chodzi o przeciwmgielny wystarczy połączyć dwa przewody.P

  • #13 20 Sty 2010 11:30
    Rojbert
    Poziom 14  

    viper555 napisał:
    CARROT ale to ma chyba starszą wersję ,jeżeli chodzi o przeciwmgielny wystarczy połączyć dwa przewody.P


    to moze kolego wiecej szczegolow na ten temat

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME