Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ogólnie na temat eksploatacji / stylu jazdy w dieslu i co ..

rtofvnt 20 Sty 2010 13:23 1022 3
  • #1 20 Sty 2010 13:23
    rtofvnt
    Poziom 9  

    ... można zrobić jak już się schrzaniło.

    Witam,

    Mam od jakiegoś czasu Renaulta z silnikiem 2.2 DCi, ale chyba źle nim jeździłem bo traci powoli moc, czasami sobie zgaśnie i jakoś więcej spala.

    Gdzieś wyczytałem, że nie powinno się w sumie jeździć tak jak ja to robię: zmiana biegu na wyższy przy mniej niż 2000 obrotów, nie dbanie o jakość paliwa - chociaż zdażało mi się wlać jakiś uszlachetniacz do baku itd.

    Wogóle jakiś fachowiec z AA stwierdził, że jeden wtrysk nie działa bo silnik za bardzo się trzęsie na wolnych obrotach. Panowie spece z warsztatu stwierdzili, że nie - na wszelki wypadek wymienili filtr paliwa, wlali tam jakiś pododbno dobry płyn do czyszczenia wtrysków, wymienili jeden pierścień uszczelniający na jednym z nich, ale wszystkie te zabiegi jakoś nie pozwoliły mi odczuć poprawę.

    Pytanie jest w sumie takie: czy mogę powiedzmy sam odkręcić tą rurkę, która łączy wydech z zaworem EGR i wyczyścić ją dokładnie i czy łatwo w miarę dostać by się było do (jak mniemam) gaźnika czy powiedzmy do tej części, która mogła się "zapaskudzić" poprzez złą eksploatację? Czy może też po prostu powinienem zacząć jeździć jak trzeba - dawać mu więcej obrotów itd, to "samo" się wypali?

    Pozdrawiam.

    PS. AA to nie anonimowi alkoholicy to firma, która za 20 funtów miesięcznie gwarantuje, że jak sie auto zepsuje gdzieś po drodze to przyjadą i pomogą.

    0 3
  • #2 21 Sty 2010 07:34
    kamil907
    Poziom 28  

    O jakim ty gaźniku w dieslu piszesz?? Jeśli nierówno chodzi to sprawdź pompę paliwa oraz przewody paliwowe bo może dostawać się gdzieś do instalacji paliwowej powietrze i takie są objawy.

    ale nie wystarczy tak po prostu na to spojrzeć. Żeby sprawdzić trzeba po kolei wymieniać (na chwilę) przewody na przezroczyste i patrzeć czy razem z paliwem nie idzie przypadkiem powietrze i tak po każdym przewodze można dojść do źródła.

    0
  • #3 21 Sty 2010 10:39
    rtofvnt
    Poziom 9  

    Nie wiem o jakim gaźniku piszę ... przecież z mojego pytania jasno wynika, że nie jestem tak dobry jak Ty Kamil w te klocki.
    Dzięki również za podpowiedź z tym powietrzem - przypomniało mi się, że jak wymieniałem filtr paliwa to chyba nie dałem takiej uszczelki pomiędzy zbiornikiem na paliwo / filtr a przykrywką do której podłączone są przewody i rurki.

    0
  • #4 21 Sty 2010 11:09
    kamil907
    Poziom 28  

    Też nie jestem jakimś specem od mechaniki samochodowej ale jakieś minimalne podstawy chyba trzeba znać ;] Tak jak pisałem radze sprawdzić czy nie dostaje tego powietrza, a jeśli nie to trzeba by sprawdzić sprawnośc pompy paliwa bo w dielsu jest ona bardzo ważna.

    0