Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai Accent 1340 GLS problem z zapłonem ciepłego silnika

h jaworski 20 Jan 2010 17:03 2606 2
  • #1
    h jaworski
    Home appliances specialist
    Mam Hyundai accent silnik 1340cm rocznik 1998 mam problem z zapłonem ciepłego silnika wygląda to tak jak by nie dostawał iskry czy paliwa, zimny pali bez problemu. Zaczęło się od tego że stojąc na skrzyżowaniu na wolnych obrotach zgasł mi silnik i nie chciał zapalić aby nie tarasować przejazdu zepchnąłem samochód na bok i wsiadłem i zapalił minął miesiąc od tego teraz uszkodzenie się pogłębia trzeba było coraz więcej kręcić silnikiem aż teraz nie zapali dopóki nie ostygnie. Z silnikiem nigdy nic nie było robione oprócz wymiany oleju i pół roku temu pasek rozrządu. Spróbuję wymienić świece zapłonowe i zobaczę ale co jeszcze można samemu sprawdzić wiem pod komputer się nie podłącze bo nie mam. Odłączyłem niedawno akumulator i po podłączeniu pojawił się dodatkowy objaw spadły wolne obroty silnika kiedyś były około 900 obrotów teraz spadają do 500 czy mniej i po chwili wzrastają do 800 ale potrafi teraz silnik sam zgasnąć. Jeszcze 1 sprawa w czasie jazdy czasami występuję szarpnięcie tak jak by na 1 sekundę tracił się zapłon. przebieg samochodu 80 000km. Doczytałem śię na innych forach że może być uszkodzony czujnik położenia wału tylko pytanie gdzie go szukać ?.
  • #2
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Widzę, że nikt nie wypowiedział się w temacie. Oczywiście, może być uszkodzony czujnik, w tych silnikach to się zdarza. Jest on zlokalizowany z przodu bloku, od strony skrzyni biegów, przykręcany jedną śrubą M6. Jest trochę ciężki dostęp, przeszkadza kolektor i najlepiej wymontować siłownik sprzęgła. Gdybyś był w warsztacie, to by się podstawiło drugi na próbę, a tak kupujesz i wymieniasz części.
  • #3
    h jaworski
    Home appliances specialist
    Wydaje mi się że wiem już który to czujnik faktycznie dostęp kiepski. Nie bardzo umiem też rozłączyć wtyk tego czujnika żeby go sprawdzić z tego co się doczytałem ma mieć około 900om bo to czujnik indukcyjny a jak się rozgrzeje to może nawet przerwy dostawać i dla tego samochód nie zapala , tak ze poczekam trochę na odwilż i postaram się sprawdzić jak będzie cieplej.

    PO dłuższym czasie udało mi się sprawdzić czujnik i okazał się uszkodzony po wymianie działa wszystko dobrze.