Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągnik Sam 126p - moja pierwsza konstrukcja

browarhehe 13 Lis 2010 11:39 272249 290
  • #211
    Patrykzz
    Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź mianowicie jeszcze jedno pytanie czy sprzęgło maluchowskie bez żadnych poprawek będzie dobrze grało z skrzynią żuka:D
  • AdexAdex
  • #212
    browarhehe
    Poziom 15  
    ja nie mam skrzyni żuka, ale w mojej konstrukcji żadnego , ale to żadnego problemu nie mam ze sprzęgłem, i nawet skrzynią malucha
  • #213
    Patrykzz
    Poziom 10  
    no tak ale nie wiadomo jak sprzęgło będzie reagować na przełożenie z łańcucha i zębatek tak ja w załączniku dodałem schemat (sory że trochę niewyraźny bo to ja rysowałem)

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ciągnik Sam 126p - moja pierwsza konstrukcja to jest schemat ale zdjęcie robiłem bo nie mogę formatu zmienić
  • #214
    browarhehe
    Poziom 15  
    za sprzęgłem powinno być w takim czymś mocne łożysko, przy skrzyni żuka z przodu także..
    i obroty będą bardzo duże na tym łańcuchu.. nawet 4,5tyś obr/min
    lepiej za skrzynią dać łańcuch, grubszy nawet, ale niskie obroty będą..
  • #215
    Patrykzz
    Poziom 10  
    No to łańcuch w tym będzie nie byle jaki.
    Będzie on od rozrzutnika od przekazu mocy na wałki rozrzucające to więc nie jest on taki cienki i na pewno się nie urwie



    inventco.eu - ozdobniki wywaliłem. Ale proszę poprawić ten post bo napisany jest w sposób niezrozumiały.
  • AdexAdex
  • #216
    Vein
    Poziom 22  
    Patrykzz - czy Ty nie umiesz obsługiwać komputera? Najpierw narysowałeś w paint, otworzyłeś w podglądzie zrobiłeś zdjęcie telefonem, znów wrzuciłeś na komputer a później wrzuciłeś na to forum? A wystarczyło narysować w paint i wrzucić na forum -_-'
  • #217
    browarhehe
    Poziom 15  
    więc ten łańcuch daj za skrzynią..
    wyobrażasz sobie pędzący gruby łańcuch z prędkością 4500 obrotów na min ?? masakra...
    a z tym obrazkiem fakt.. można łatwiej, ale nie o tym jest ten temat :)
  • #218
    adrianek53
    Poziom 10  
    Witam! Jaki jest rozmiar tylnej opony w twoim ciągniczku ? Chodzi mi o numery na niej .
  • #219
    Patrykzz
    Poziom 10  
    Panie Vein nie można było ponieważ na forum wyskakiwało że jest nie prawidłowy format a nie chciało mi się zmieniać formatu w innych programach więc zrobiłem to jak najszybciej.
    Kolego Adrianek53 felgi będą od żuka bo i dyfer jest od tego wiec rozmiar opon to 16. Jeszcze dodam do tego że mój traktorek sam to tylko kupa złomu w stodole który muszę uprzątnąć bo dostaje za to ochrzan od taty co dziennie bo wkońcu tak jak kolega BROWARHEHE mam 15 lat.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A jakby dać za miast łańcucha 2 pasy klinowe to można by dać to między silnikiem a skrzynią??? Czy nie za bardzo??? Proszę o pilną odpowieć bo na razie z pracami stoję <w czarnej dup....> i się nie ruszam

    Proszę poprawić treść postu -błędy ortograficzne- zgodnie z regulaminem pkt. 15. [DJpopak;)]
  • #220
    Vein
    Poziom 22  
    Paint potrafi zapisać do bmp, jpg, gif, png, tiff, więc bawiłeś się tyle, by zapisać do JPG -_-' zamiast przyznać rację i poprawić bo jakość tego obrazka jest tragiczna to jeszcze jakieś głupie uzasadnienia.

    Jak chcesz pomiędzy silnikiem a skrzynią paski klinowe to nie 2 bo będą się ślizgać i szybko zużywać a 3 albo 4 i to szerokości minimum 17mm
  • #221
    kuba1im
    Poziom 19  
    Dodatkowo dałbym obciążenie na przód, ogólnie się na tym nie znam, ale ojciec skonstrułował coś podobnego, most z dużego fiata, silnik z małego dwie skrzynie biegów od żuka- trójki, i mogę powiedzieć do jakich konkluzji doszedł..
    poprzez przełożenia dosyć dobrą moc osiągnął lecz przy ciągnięciu cięższej przyczepki lub przy orce pługiem jednoskibowym początkowo potrafił stanąć dęba dlatego wysunął silnik maksymalnie na przód... silnik na poduszkach gumowych, po dwóch latach użytkowania poprostu od drgań zaczęły spawy puszczać, jak będę w domu zrobię pare zdjęć to wrzucę
  • #222
    browarhehe
    Poziom 15  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8743491#8743491
    co do pasków, za 1 skrzynią żeby ich nie było, a za sprzęgłem widzę, że chyba jednak można... ale nie wiem jak to się sprawować będziee....

    najlepiej zawieszenie silnika zostawić w oryginale malucha, bo strasznie lata to ustrojstwo
    jak nie zapomnę napisze potem ten wymiar opony..
    są to koła od jakiejś prasy podobno.. na dużym balonie , nie takie jak od żuka.. w moim przypadku
  • #223
    Patrykzz
    Poziom 10  
    A co do tych trybów to zrobiłem im fotki i myślę że za silnikiem też by dało rade
    Ciągnik Sam 126p - moja pierwsza konstrukcja Ciągnik Sam 126p - moja pierwsza konstrukcja Ciągnik Sam 126p - moja pierwsza konstrukcja

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sorka za prowizoryczne fotki (: ale ciemno w garażu a w telefonie flesza brak
    I troszkę prowizorycznie mieszone hehe ale to nie oto biega w tym temacie
  • #224
    Vein
    Poziom 22  
    Przełożenie około 1:2, ale radzę zajrzeć do książki "poradnik mechanika", można tam przeczytać dokładne informacje jakie moce i jakie obciążenia mogą przenosić poszczególne przekładnie.

    Używaj przycisku "sprawdzanie pisowni", człowieku zaniżasz poziom tego forum.
  • #225
    Patrykzz
    Poziom 10  
    Sorki ale ja na to nic nie poradzę bo ja dyslektyk jestem i dyzgraf w dodatku

    Jak myślicie z jakiego profilu wykonać ramę aby się z nią nic nie działo

    Rozumiem że jesteś dyslektyk i dyzgraf ale na stronie jest przycisk PISOWNIA czy tak ciężko kliknąć na niego? Dodatkowo przeglądarki mają funkcję poprawiania pisowni.
    Regulamin punkt 15. # Wszyscy polscy użytkownicy forum podlegają tej samej ocenie w zakresie: poprawnej pisowni, ortografii i sposobu logicznego formułowania myśli. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie.

    Proszę się dostosować bo będzie blokada pisania postów. [DJpopak;)]
  • #226
    Vein
    Poziom 22  
    Raczej dysmózg, bo forum udostępnia opcję sprawdzania pisowni, przeglądarki internetowe też mają słowniki. A tłumaczenie "bo jestem dys***" nie jest żadnym uzasadnieniem, bo papierek nie zwalnia Ciebie ze starania się by pisać normalnie. Dysgrafia jest chorobą która powoduje, że pismo nie jest czytelne, a nie, że wali się byka za bykiem, dysleksja natomiast powoduje problemy z nauką ale jej nie uniemożliwia.

    Odnośnie profilu, to jeżeli ma to być ciągniczek, to nie ma problemu z "nadmierną" wagą. Wrzuć jakiś profil w stylu 40x60x3 lub 40x80x3 i będzie dobrze.
  • #227
    browarhehe
    Poziom 15  
    Prace nad ciągnikiem stoją (technikum.. od rana do południa..), na razie wszystko działa, stoi w stodole, odpala nawet przy mrozie -16 :D akumulator od kolegi załatwiłem, za free na dodatek, i jest świetny, nie ładowałem go jeszcze nawet .. :)

    Ciągnik Sam 126p - moja pierwsza konstrukcja
    fotka dumnego konstruktora, oraz maszyny
    jeszcze dużo pracy, wszystkie osłony itp itd..
    może dodam więcej zdjęć, jeśli internet później nie padnie ....

    a i moje pytanie dotyczące skrzyni maluchowskiej :)
    czy mogę w 4 biegu , zamienić koła zębate które jest na górze z tym na dole, aby był szybszy ??
    przy odśnieżaniu, mam tak wolny wsteczny, że marnuję dużo paliwa.. a wrzucić piątki na 2 skrzyni i wstecznego na maluchowskiej nie mogę, bo pompa hydrauliczna będzie mieć lewe obroty....
    proszę o pomoc

    Pozdro
    Bro

    Dodano po 1 [minuty]:

    zapomniałem dodać.. muszę także poszerzyć pług.. jest zbyt wąski :(
    no a wtedy przekręcić śruby, aby zgarniał śnieg na bok.. bo teraz go tylko spycha..
  • #228
    browarhehe
    Poziom 15  
    Ciągnik Sam 126p - moja pierwsza konstrukcja Ciągnik Sam 126p - moja pierwsza konstrukcja
    dodatkowe 2 foty z odśnieżania podwórka..
  • #229
    Damian2501
    Poziom 11  
    browarhehe napisał:
    Witam.. ;)
    Mam na imię Paweł , mam 15 lat

    rok temu po demontażu malczana postanowiłem zbudować swój własny ciągnik
    albowiem zawsze chciałem mieć ciągnik, a nie miałem.. To sobie go zbudowałem

    na razie jestem w fazie testów i poprawek , jest to moja pierwsza konstrukcja więc nie jest idealna :D



    oto fotka
    Ciągnik Sam 126p - moja pierwsza konstrukcja

    Pojazd nie jest jeszcze obudowany , ale wkrótce zostanie ..
    został zbudowany z myślą pracy pod folią (przygotowanie podłoża)
    części wykorzystałem z malczana , vw golfa , i pobliskiego złomowiska ;]
    wszystko co znalazłem pod ręką .. Z paroma dodatkami których nie miałem a były niezbędne

    Co o tym sądzicie ?
    niedługo dodam więcej zdjęć


    bądźcie wyrozumiali , nie wygląda to jak lamborghini :)
    ale działa :D

    ja zrobiłem taki sam mozna powiedziec ze lepiej to przemyslalem. nie mam narazie fotek bo ciapek stoi u wujka bo nim odsnieza. jak tylko zrobie to wrzuce i zobaczysz. napewno by lepiej wyglądał i wywalic te łańcuchy zrobic na wałtylko musisz miec inne skrzynie
  • #230
    Vein
    Poziom 22  
    Odnośnie lewych obrotów pompy, dlatego lepiej pompę jest zasilać bezpośrednio z silnika przez paski klinowe, a nie przez skrzynie
  • #231
    Damian2501
    Poziom 11  
    Ja tu bym proponował załatwić sobie dwie skrzynie od tylnio-napędowca tak jak ja mam od fiata dużego i od żuka, most od fiata dużego połączone wałkami
  • #232
    browarhehe
    Poziom 15  
    ha, zrobić na innych skrzyniach wałkach to wiadomo.. ale nie o to mi chodzi żeby teraz kupić inne skrzynie i most..
    no fakt może trochę awaryjne, tzn teraz nie mam żadnych awarii, świetnie się sprawdza maszyna..
    w przyszłości będzie 2 ciągnik , na pewno lepszy.. a to był mój początek totalny, i nie wszystko jest przemyślane tak dobrze, a i robiłem ze wszystkiego co miałem po prostu..

    założenie miało być : mały, tani(chyba mi się nie udało), zwrotny, i który mało pali.. pracuje pod folią, w 3 tunelach i na kawałku ziemi jeszcze

    odnośnie jeszcze pompy przy silniku, drgania silnika malca są tak duże, że problem by był do czego tą pompę przymocować.. ale jest za skrzynią, teraz obroty są odpowiednie, tylko muszę podmienić te tryby, bo chodzi mi tylko i wyłącznie o zbyt wolny bieg wsteczny..

    Pozdrawiam i czekam na komentarze
    Bro ;]
  • #233
    Vein
    Poziom 22  
    drgania? Normalnie, do silnika mocować, na pewno są jakieś śruby do których bez problemu można dorobić mocowanie, później przewodami elastycznymi do układy hydraulicznego i voila!
  • #235
    karolland
    Poziom 11  
    Młody człowieku....chylę Ci czoła za pomysłowość, wytrwałość, a przede wszystkim znajomość zagadnień machaniki. Mam siedemnastoletniego syna, który nie ma pojęcia w którą stronę odkręcają się śruby, a w jego simsonie gdy odłączy się kabelek to jest problem na skalę EU. Ja od kilku lat noszę się z zamiarem zbudowania małego traktorka, ale z czasem krucho, a mam do dyspozycji C-360. Ostatnio jednak mój stan zdrowia nie pozwala mi na robienie wielu prac, które kiedyś wykonywało się ręcznie i jestem coraz bliższy realizacji pomysłu. Jestem na etapie gromadzenia części i materiałów do budowy. W założeniach prototyp miał będzie ramę z ceownika z elementami z blach, jednostka napędowa to 126p el - bo zapłon elektroniczny, skrzynia 125p - 4 biegowa i druga żuk - 4 biegowa, przenisienie napędu wałem kardana na zwężony most żuka. Koła chciałbym 18" jodełka, myślę o blokadzie mostu bo jest w tej chwili u frezera. Hamulce hydhauliczne - myślę nad jednym pedałem i rozdzielaczem - jeśli uda mi się takowy zdobyć np z ciągnika C4011 lub z kombajnów Forschrit. Nie zapadła jeszcze decyzja co do sprzęgła. Myślę aby zamontować żukowskie między jedną a drugą skrzynią co da miejsce do wzięcia napędu dla WOM i pompy hydrauliki działającej niezależnie od wciśnięcia sprzęgła. Zamiast wentylatora do chłodzenia silnika montuję elektryczny od 126bis załączany przekaźnikiem przez czujnik temperatury. Tablica wskaźników od 126p. Rama będzie od razu tak robiona aby do traktorka dobudować ładowacz czołowy - komplet siłowników na 2 sekcje już mam od hederu sieczkarni do kukurydzy, rozdzielacz mam 3-sekcyjny. Trzecia sekcja do podnośnika. Z tym, że u mnie podnośnik będzie nieco inny. Otóż będzie on na wzór masztu od widlaka - dwa ceowniki i wózek w śrdodku unoszony siłownikiwm. Na nim planowane są zaczepy przyczep - daje to niesamowitą wygodę przy zaczepianiu bo można podnieść lub obniżyć....i do każdej będzie pasował. Planuję wyjście na hydraulikę zewnęczną bo mam już małą jednoosiową wyrotkę własnej konstrukcji. Na dole na wysokości mostu planuję zamontować wolno obracające się koło - takie jak do bloczka budowlnego. Bardzo pomaga - gdy się zakopiesz lub nie można czegoś uciągnąć przekłada się linkę przez to koło i zaczepia za wózek podnośnika - i sam się wyciągnie zewsząd - do przodu lub tyłu - podobnie jak wyciągarką. Ze względu na ładowacz z przodu planuję oś zrobić na bazie 125p lub poloneza bo mocniejsze elementy - i oczywiście oś wachliwa. Planuję tak rozwiązać układ dzwigien zmiany biegów by obie skrzynie były w użyciu - prawdopodobnie zespolę skrzynie. Nie będzie z tym problemu jeśli wzbogacę się o przecinarkę plazmową. Jeżeli czas i zdrowie pozwoli tej wiosny słowo ciałem się stanie. Może jakiś mój pomysł spodoba się komuś z czytających ten temat a może nawet wykorzysta i podzieli się uwagami. Ktoś tu nawet jest z moich stron - Wartkowice, łódzkie - ok 15 km. Podpowiedź dla Pawła - napędź pompę małym wałkiem kardana (np. od jakiegoś układu kierowniczego) z przedniego koła pasowego silnika, pompę umieść na ramie i wtedy drgania nie przeszkadzają, może dziurę będziesz musiał w wieszaku powiększyć. Zwróć uwagę na ustawienia krzyżaków względem siebie przy skracaniu takiego wału. One pracując pod kątem zwalniają i przyspieszają obroty. Muszą być tak ustawione aby gdy pierwszy zwalnia to drugi przyspiesza - wzoruj się np na oryginalnym WOM od ciągników - one po to mają frezy aby inaczej nie ustawić. Złe wstawienie szczególnie przy dużym załamaniu powoduje szarpania i awarie. I dlatego zawsze są dwa krzyżaki. Pozdrawiam. Karol.
  • #236
    łukasz dutkiewicz
    Poziom 12  
    witam p Karolu ja jestem z Wartkowic sprzęgło między skrzyniami to zły pomysł nie wytrzyma ale pomysł dobry:D
  • #237
    browarhehe
    Poziom 15  
    Cytat:
    Ile pali przy pracy.
    Bo mój poldek to 4 litry w pracy a jak dam dobrze po dupie to i 7 lub 8 litrów umie wciągnąć.

    mój ciągnik najwięcej pali 2.5l przy złej regulacji :D jak się dobrze ustawi to 2 litry na godzine przy orce..

    kolego karolland dzięki wielkie za uznanie :)

    a co do Twojego pomysłu to myślę że jest bardzo ciekawy, lecz zauważam pare problemów..
    mianowicie tak, odradziłbym sprzęgło między dwoma skrzyniami, nawet od żuka.. gdyż tam jest już duży moment obrotowy.. i przy włączonym silniku nie zmienisz biegu na pierwszej skrzyni..
    napęd pompy hydraulicznej i WOM-u
    wom możesz zrobić między skrzyniami, zębatkę na gruby łańcuch a obok wałek do którego idzie ten łańcuch, a na nim wielowypust który możesz włączyć/wyłączyć .
    Problem tego że będziesz musiał jechać jest mały, gdyż wrzucasz luz na 2 skrzyni i wom działa..

    w moim samie pompa hydrauliczna jest za 1szą skrzynią, gdy przy orce dojeżdżam do końca, lekko wezmę dźwignię od biegów 2 skrzyni, bieg wyskakuje, pompa działa, a skrzyni nic nie jest.
    w twoim przypadku pompa musiałaby być przy silniku.. a i dmuchawy nie zmieniaj, może być tak że będzie się przegrzewać tylko, a i się narobisz przy tym
    oryginał wystarczający jest :)
    sprzęgło maluchowskie bym zostawił, i do niego od razu skrzynię np. żuka, jest wiele wątków o takim połączeniu

    myślę że to wszystko co mam na ten temat do powiedzenia, chyba że coś przeoczyłem to proszę pytać bardzo chętnię pomogę jeśli chodzi o konstrukcje i mechanikę :D:D
    nie wspominałem o przemyślanej ramie, bo to podstawa, oraz mocne ramiona pod ramiona od TUR-a

    to by było na tyle :)
    dziękuję, dobranoc
    Pozdrawiam
    Browar
  • #238
    max 1
    Poziom 10  
    Ja w swojej konstrukcji na bazie silnika malucha pompę do hydrauliki wstawiam w miejsce mocowania tłumika na bloku. Tłumik przerobiłem i teraz jest nad silnikiem.
  • #239
    browarhehe
    Poziom 15  
    no patrz.. banalne rozwiązanie a nie pomyślałem.. ale to dla innych konstrukcji, w mojej hydraulice mam nadzieje nic już nie będę zmieniał.
    mam parę pomysłów na WOM do kosiarki listwowej.. ale jeszcze nie wiem czy to się sprawdzi. Przepalę sprzęt, może zrobię parę nowych fotek i przedstawię pomysły ;)
  • #240
    karolland
    Poziom 11  
    Witam. Potrzebuję troszkę podpowiedzi kolegów, którzy mają doświadczenia z silnikiem 126p. Silnik ten jak wiadomo emituje spore drgania. Ja natomiast chciałbym zamontować go na sztywno do ramy, a dokładniej stroną sprzęgła przykręcić do przegrody wspawanej poprzecznie w ramę, a przedni wieszak podeprzeć też na sztywno. Pytanie - czy nic się nie będzie dziać z silnikiem??? Pozdrawiam.