Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągnik Sam 126p - moja pierwsza konstrukcja

browarhehe 21 Kwi 2010 21:46 266345 290
  • #91 21 Kwi 2010 21:46
    sknerek007
    Poziom 14  

    Czyli robisz podnośnik hydrauliczny ?:)

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • Relpol
  • #92 24 Kwi 2010 14:19
    browarhehe
    Poziom 15  

    tak , i każdemu kto robi sama powiem (napiszę) , niech od razu sobie zrobi takie coś..
    nie ma co się bawić w np taki samochodowy na wajchę
    nie wiem czy moje zadziała , ale zobaczymy :)
    jak nie spróbuje to sie nie przekonam

  • #93 03 Maj 2010 22:17
    okroj
    Poziom 10  

    Zamierzam zrobić podnosnik na bazie podnośnika samochodowego jak twój. Napisz ile razy musisz wajchą machnąć by podnieśc go na max.

  • #94 04 Maj 2010 08:47
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze

    Witam.

    Jak na 15 lat to odwaliłeś kawał roboty.
    Patrząc jednak na tę konstrukcję przeraża mnie fakt umieszczenia nieosłoniętej przekładni łańcuchowej pod nogami. Przypadkowe ześlizgnięcie się nogi z pedału grozi conajmniej utratą stopy lub palców, a możne nawet połamaniem lub urwaniem całej kończyny.
    Poza tym jeszcze kwestia rozłożenia masy w ciągniku. Otóż nie bez powodu w ciągnikach większość jego masy (silnik) przypada na przód, a przed przednimi kołami montuje się dodatkowe obciążenia w postaci stalowych ciężarków. Chodzi o to, że ciągnik ciągnący za sobą przyczepę lub narzedzie rolnicze bez tego obciążenia po prostu będzie "stawał dęba" i może się to zakończyć jego przewóceniem do tyłu.

  • #95 04 Maj 2010 20:01
    browarhehe
    Poziom 15  

    a więc tak , jeśli chcesz taki samochodowy , to doprowadź sobie wajchę tak, aby była pod ręką, i miała duży skok, aby było lżej po prostu , oraz pokrętło aby opadał podnośnik.
    można to zrobić przez dźwignie , przemyśl to dobrze
    no ładne kilka razy trzeba machnąć , przy 2 skibowym pługu bywało ciężko na krótkiej dźwigni.. ale myślę że jakbym dał cięgna tak , że miałbym pod ręką to, byłoby w miarę ok.

    co do rozłożenia masy, fakt , wiem o tym, ja mam centralnie silnik (sportowo :D )
    wyszło tak , ponieważ traktorek miał być wąski , mały no i niewysoki , ponieważ pracuje pod folią..
    no łańcuch tak.. prawda że jest to dosyć hardkor albo głupota..
    ale niedługo dorobię to
    narazie się o to nie bałem , bo gdy naciskam sprzęgło łańcuch staje
    ale trzeba go i tak osłonić
    Pozdro
    Bro

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha , dęba napewno nie stanie :) problemu ze skręcaniem także nie ma , promień skręty wynosi 4m ( jak robie kółko tak wychodzi ) chyba to nie jest dużo :)
    a o przewróceniu się do tyłu w moim przypadku nie ma mowy :D
    no ale w fabrycznych to jest fakt :)

  • #96 04 Maj 2010 20:59
    okroj
    Poziom 10  

    Podnośnik mam do wywalenia - skręcał się wałek poziomy, był za słaby. Obracało go ramię 16cm i przekładnię kierowniczą przez łańcuch i korbę rowerową. Trzy lata temu zrobiłem pług traktorowy 1 skiba z regulacją szerokości skiby - po niepowodzeniu orałem pługiem konnym. Jakie długie masz ramie które unosi lewarek ? Mnie wychodzi 16cm do podnośnika o wysuwie 12,5cm i udźwigu 10 ton. Pozdrawiam - Krzychu.

  • Relpol
  • #97 05 Maj 2010 15:05
    browarhehe
    Poziom 15  

    ja obecnie mam podnośnik 2tonowy (2 tony to by go sprasowały ale kij) z castoramy ,
    wymieniłem tylko w nim olej po jakimś czasie (zwykły kosiarkowy, ale nowy)
    no i dźwigienka i jakoś szło.. jedno skibowy pług to looz , no ale 2 to czasami było ciężkawo..

  • #98 05 Maj 2010 20:24
    okroj
    Poziom 10  

    Dzięki ,tak czy siak pierwsze plany już są ,ruszam się najpierw za lewarkiem.

  • #99 07 Maj 2010 20:39
    okroj
    Poziom 10  

    Kupiłem też 2 tonowy w Castoramie bo ma do maxa 28 machnięć, 3 tonowy 43 , 5t-60 ,a 10t masakra 80 wajch.

  • #100 08 Maj 2010 15:07
    browarhehe
    Poziom 15  

    28 ?? nie no, u mnie ( nie liczyłem dokładnie) to gdzieś z 10 jest :O

  • #101 08 Maj 2010 21:00
    okroj
    Poziom 10  

    Tak pomyślałem że dam krótsze ramię i będzie pracował ciężej w połowie zakresu co da około 10-15 razy.W końcu wajchę przewiduję ok 80cm.

  • #102 09 Maj 2010 09:44
    browarhehe
    Poziom 15  

    no, to taka wajcha wystarczy, i nie będzie tak strasznie ciężko :)

  • #103 09 Maj 2010 12:02
    okroj
    Poziom 10  

    OK.Interesuje mnie z czego masz wałek poziomy obracany przez siłownik i jaką ma średnicę. Myślałem nad półośką z osobowego bo odporna na skręcanie ,ale cienka.Ten stary mi się skręcał i trochę cykam.

  • #104 09 Maj 2010 15:39
    browarhehe
    Poziom 15  

    napewno nie używaj rury takiej hydraulicznej , kiedyś miałem i się skręciła :)
    półoś , choć cienka jest bardzo mocna więc wytrzyma :)
    albo rura, tylko żeby miała grube ścianki

  • #105 09 Maj 2010 18:34
    xxxmaxxx
    Poziom 13  

    no ładnie ładnie a silnik nowszy fiat 126 p czy może już el?? 600 czy 650 zapłon z cewka dwubiegunową czy z rozdzielaczem?? :) ja mam troszkę większy ciągnik tez na 126p

  • #106 09 Maj 2010 21:54
    okroj
    Poziom 10  

    Pójdę na całość,wał napędowy z osobowego.

    Dodano po 1 [godziny] 29 [minuty]:

    To ja opiszę krótko mojego,jako że czwarty rok obrabiam 800m'' bez awarii.W tym Orka ,Kopanie pyrków kopaczką wiatrakowa[ konną]. Silnik 126p na przodzie,sprzęgło malucha ,różnicowy i przekładnia wyjęta z obudowy , otwory na półośki zaślepione pokrywami.Dalej skrzynia malucha , na końcu bez pokrywy slimaka szybkosciomierza. Do końca wałka przyspawałem przegub od Poldka i połaczyłem ze skrzynią Żuka ,dalej przegub i most Żuka skrócony. Otwartą skrzynie lekko uszczelniłem silikonem. Skrzynia Malucha zablokowana na wstecznym co dało redukcję coś 4x ,skrzynia nie ma oleju , naładowałem smaru do łożysk. Jak piszę bez awarii ,jedynie linka sprzegła pęka ,po prostu toporne rozwiązanie,stosuje od ręcznego ze 126p. Na dodatek mam ciężką ziemię po deszczu czekolada ,w suszę kamienie.

  • #107 10 Maj 2010 07:19
    browarhehe
    Poziom 15  

    silnik jest z malucha rok coś koło 94 :) (mój rocznik hehe)
    no przerywacz jest
    okroj , wal napędowy nie wiem czy zbyt wielki nie będzie :)
    chyba że masz na zbycie , to próbuj :D
    dodaj zdjęcia twojego sprzętu
    i moje zastrzeżenia , to to, iż nie wiem czy to najlepszy pomysł zostawić skrzynie malucha na wstecznym biegu, na 1 to dobrze , bo wsteczny, jęczy jak się jedzie maluchem, no i nie wiem jak z długowiecznością tego biegu...
    no olej w skrzyni , a raczej jego brak to też minus.. ale jak smarujesz co jakiś czas będzie chyba ok :)
    aby skrzynia chodziła malucha np na 1 biegu, to i skrzynia żuka normalnie będzie chodzić (chyba że sięmylę to mnie popraw) , a i most żuka można obrócić o 180 stopni i nie będziesz zasuwał na wstecznym :)
    Pozdro

  • #108 10 Maj 2010 15:30
    xxxmaxxx
    Poziom 13  

    przepraszam ze teraz się włączam ale jednak muszę się nie zgodzić z kolegą w sprawie tego co pisał wyżej o tym bezpieczeństwie szanowny kolego ten traktorek to nie ferrari więc raczej ani pożar ani wywrotka mu nie grozi :)

    pozdrawiam:)

  • #109 10 Maj 2010 19:10
    browarhehe
    Poziom 15  

    no niby tak :) trochę przesadnie z tym napisane.. :)
    szybki , nie jest , w końcu traktor :P
    mam świadomość że mogę sobie zrobić na tym pojeździe kuku na 100 różnych sposobów , ale uważam , wyczuwam konstrukcje , bo sam ją robiłem i jest ok :)

  • #110 10 Maj 2010 20:16
    okroj
    Poziom 10  

    Zaglądałem ostatnio do skrzyni po 3 latach i było nasmarowane a tryby wstecznego jak nowe. Tak myślę że są na stałe zazębione więc nie cierpią.Nie pamiętam ale na jedynce wałek główny kręcił się w drugą stronę.W most nie ingerowałem bo jak coś chodzi to się nie dotykam.Tak na marginesie cały napęd od 126 mam na strychu w zapasie.Dzięki za poradę ,zawsze można przełączyć na jedynkę,nie ma synchronizatora i wiem że brałem taką możliwość tylko te obroty.Biegi mam na skrzyni Żuka 3 w pieriot i 1 nazad.Zaleta jak mówię bez awarii ,a twój podziwiam na You-Tube tylko ten łańcuch.Pomysł przeniesienia napędu mój i się sprawdza.Pozdrawiam.

  • #111 11 Maj 2010 13:54
    browarhehe
    Poziom 15  

    u mnie bywało pare awarii z łańcuchem, no ale takie skrzynie miałem , i zrobiłem z tego co miałem , a zaleta skrzyni golfa 5 biegów i 6 wsteczny więc jest w czym wybierać..teraz tylko urywa zabieraki maluchowe , ale mam już kilka pomysłów na to.
    na razie podłączam pompę hydrauliczną przy silniku , ale dorobiłem patent na odpalanie korbą :)
    dodam niedługo fotki

  • #112 11 Maj 2010 18:33
    macbed1a
    Poziom 9  

    Właśnie, jak zrobiłeś układ hydrauliczny? Od czego dokładnie jest brany jego napęd? Bo też chce zrobić taki sprzęt i musze wszystko dokładnie zaplanować...

  • #113 12 Maj 2010 07:25
    browarhehe
    Poziom 15  

    układ hydrauliczny jeszcze nie skończony , ale już go opisuję :
    pompa hydrauliczna , jest to pompa od wspomagania , jakiegoś forda (łee) ale działa :)
    oryginalnie było koło na pasek z rowkami, a teraz jest koło od prądnicy malucha
    tam gdzie w silniku jest filtr powietrza , teraz go nie ma, nie ma wogóle tego okrągłego, tam jest pompa przymocowana, i idzie pasek od silnika, przez alternator z dmuchawą , i do pompki
    dalej rozdzielacz.. myślałem nad zastosowaniem kilku zaworów kulowych połączonych ze sobą , tak aby były od siebie zależne , i wtedy wyjdzie tani rozdzielacz
    chce zastosować siłownik 1stronnego działania , być może będe miał niedługo od kolegi , ponieważ wystarczą wtedy 3 zawory kulowe :)

  • #114 12 Maj 2010 09:17
    macbed1a
    Poziom 9  

    ciekawi mnie jeszcze czy taka pompa da sobie rade np z takim mini turem... bo chce takiego zrobic wlasnie do takiego sprzetu... bo ja tez mam patent taki maly ale nie wiem czy bedzie dobry... namaluje go i wstawie to zobaczysz czy by sie nadawal...

  • #115 12 Maj 2010 12:12
    krzysiek7
    Poziom 34  

    browarhehe napisał:

    Cytat:
    dalej rozdzielacz.. myślałem nad zastosowaniem kilku zaworów kulowych połączonych ze sobą , tak aby były od siebie zależne , i wtedy wyjdzie tani rozdzielacz

    Według mnie lepiej zamontować rozdzielacz, znacznie lepiej spełni swoją funkcję i nie wyjdzie dużo drożej.
    Wpisz w Google: uniwersalny rozdzielacz hydrauliczny 1 - sekcyjny

  • #117 12 Maj 2010 14:36
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Może i nie leży, ale tu masz już zawór ciśnieniowy w rozdzielaczu. Według Twojego pomysłu, na zaworach kulowych, też będziesz musiał taki zawór zastosować bo inaczej tylko patrzeć jak coś rozerwie. Pytanie jeszcze jak będą się zachowywać zawory kulowe w takich ciśnieniach, jakie panują w układach hydraulicznych? Może być tak, że się narobisz i nic z tego nie wyjdzie.

  • #118 12 Maj 2010 16:45
    okroj
    Poziom 10  

    Ja miałem chęć zrobić podnośnik hydrauliczny bo mam pompę od Citroena BX ,daje 17Atm. Pytanie jak rozwiążesz przewody ,bo z Cytryny wychodzi jak ołówek.

  • #119 12 Maj 2010 16:55
    marian_em
    Poziom 26  

    browarhehe napisał:
    u mnie bywało pare awarii z łańcuchem, no ale takie skrzynie miałem , i zrobiłem z tego co miałem , a zaleta skrzyni golfa 5 biegów i 6 wsteczny więc jest w czym wybierać..teraz tylko urywa zabieraki maluchowe , ale mam już kilka pomysłów na to.
    Przepraszam, że się wtrącę, ale załóż sobie na każdą półośkę przegub zamiast zabieraka i będzie ok. Tylko trzeba oczywiście dać dłuższe śruby i tulejki/podkładki między przeguby ale to już zobaczysz o co chodzi jak założysz.

  • #120 12 Maj 2010 17:19
    krzysiek7
    Poziom 34  

    okroj napisał:

    Cytat:
    Ja miałem chęć zrobić podnośnik hydrauliczny bo mam pompę od Citroena BX ,daje 17Atm.

    Jak na podnośnik to zbyt małe ciśnienie.