Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

co kupic vw polo sdi czy tdi

gczubernat 20 Sty 2010 19:06 14786 15
  • #1 20 Sty 2010 19:06
    gczubernat
    Poziom 1  

    mam pytanie chce kupic auto tanie w utrzymaniu i trwałe co wybrac

    1 15
  • Relpol
  • #2 20 Sty 2010 19:25
    MoniTOX
    Poziom 24  

    Oczywiście, że TDI.
    Turbina i większa moc.

    0
  • #3 20 Sty 2010 21:24
    zbychu80
    Poziom 16  

    MoniTOX napisał:
    Oczywiście, że TDI.
    Turbina i większa moc.


    Popieram w 100%, SDI to najzwyklejszy Diesel, bez doładowania. W samochodach osobowych gatunek praktycznie wymarły od roku 1990 z kilkoma wyjątkami.

    0
  • #4 26 Sty 2010 09:09
    grze98
    Poziom 9  

    zgadam sie z kolega ! ale to jeszcze zalezy czy lubisz szybko jezdzic czy nie!??

    0
  • Relpol
  • #5 26 Sty 2010 11:46
    MoniTOX
    Poziom 24  

    grze98 napisał:
    zgadam sie z kolega ! ale to jeszcze zalezy czy lubisz szybko jezdzic czy nie!??

    szybko to można jeździć tuningowym maluchem, prędkość nie ma nic do rzeczy w rodzaju silnika.
    Tu chodzi o coś innego. TDI jest bardziej dynamiczny, a jeśli już to ma lepsze przyśpieszenie, a nie większą prędkość.

    0
  • #7 31 Sty 2010 18:37
    kamil907
    Poziom 28  

    TDI oczywiście dużo lepszy, na pewno ja bym go wybrał gdybym miał wybierać między TDI a SDI

    0
  • #8 31 Sty 2010 20:29
    jonas
    Poziom 19  

    Tanie w utrzymaniu i trwałe - zdecydowanie SDI. Nie ma turbiny, nie ma pompowtrysków, przejedzie tyle, ile kiedyś przejeżdżały diesle. Choć na sprawne wyprzedzanie nie ma co liczyć.

    TDI jest dobry, jeśli umiejętnie traktowany. Ponieważ jednak panuje niezrozumiała moda na turbodiesle nawet do miasta i rocznych przebiegów rzędu 10k km, łatwo trafić na auto po dyletancie w tej dziedzinie. A to już oznacza wszystko, tylko nie "tanie w utrzymaniu i trwałe".

    Koledzy wyżej - może jakieś argumenty "za" TDI?

    0
  • #9 06 Lut 2010 17:04
    TolekBanan72
    Poziom 9  

    Mam SDI 1,7 spalanie na poziomie 4,5 l/100.Dojeżdżam codziennie do pracy 66km "tam i na zad" od 2 lat tylko wymiana oleju,filtry (pasek rozrządu po zakupie auta).Wcześniej mieliśmy TDI aż...... padła turbina, auto po tym miało moc "Poloneza".Proponuje ci SDI jeśli chcesz jeżdzić TANIO!!!

    3
  • #10 07 Lut 2010 17:39
    cezaarr
    Poziom 11  

    mjonczyk napisał:
    Tanie w utrzymaniu i trwałe - zdecydowanie SDI. Nie ma turbiny, nie ma pompowtrysków, przejedzie tyle, ile kiedyś przejeżdżały diesle. Choć na sprawne wyprzedzanie nie ma co liczyć.


    i tu się kolego mylisz, SDI ma turbinę tylko nie ma intercoolera, oczywiście to nie jest taka turbina jak w TDI

    btw bierz SDI, spokojnie wystarczy na takie autko i do tego mniej problemów, a na tych silnikach spokojnie mozna stuknąć pół 'bańki' km; są bardzo żywotne, tanie w utrzymaniu, a pompę do tego SDI można przełożyć np. z golfa II, tylko trzeba ją ustawić ręcznie; ogólnie samochód prosty konstrukcjynie, oszczędnyi niedrogie części są do niego
    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie - regulamin pkt. 8.1

    0
  • #11 08 Lut 2010 08:18
    Jap
    Poziom 28  

    A o jakie POLO chodzi? Jeździłem trochę 6N 1,9SDI - bez turbo. Niby 55koni ale silnik ciężki więc praktycznie to nie jedzie. Kupiłem zatem 1.0 MPI - pali 5 - 5.5l/100km benzynki ale duuużo lepiej się zwija od 1,9SDI. Jeśli ma to być kapkę nowsze Polo to tylko i wyłącznie 1.3 TDI - niesamowity motorek. 75kucy katapultuje leciutką Polówkę aż miło. No i na trasie schodzisz do 3,6l / 100km

    0
  • #12 09 Lut 2010 13:23
    Bar-T-ekS
    Poziom 10  

    Osobiście poleciłbym Ci TDI ale SDI to też dobre silniki.Wszystko zależy jak masz zamiar eksplatować autko ;) Jeżeli głównie w mieście to SDI wystarczy z pewnością :-)

    0
  • #13 17 Lut 2010 21:10
    Drapek_skate
    Poziom 13  

    tak jak kolega pisze - jeśli auto ma być użytkowane po mieście to SDI w zupełności wystarczy i na pewno jest żywotniejszym silnikiem od TDI i mniej problemowym bo nie ma tyle osprzętu co TDI.
    Ale jak chcesz mieć czym podgonić to zdecydowanie TDI

    0
  • #14 17 Lut 2010 21:28
    robokop
    Moderator Samochody

    cezaarr napisał:

    i tu się kolego mylisz, SDI ma turbinę tylko nie ma intercoolera,

    Taak ? A który to konkretnie model ?
    Cytat:
    oczywiście to nie jest taka turbina jak w TDI

    Tylko jaka? Elektryczna?
    Cytat:
    , a pompę do tego SDI można przełożyć np. z golfa II, tylko trzeba ją ustawić ręcznie;

    To chyba o pompce spryskiwacza kolega mówi, bo wtryskowej to się na pewno nie da.
    Jeśli auto ma być naprawdę bezawaryjne, to SDI - nie wysilona jednostka napędowa, brak prawie połowy osprzętu - min. zużywającej się turbiny i jej automatyki. Niestety auto dużo mniej dynamiczne, ale ogólnie diesli do wyścigów się nie kupuje.

    0
  • #15 17 Lut 2010 22:39
    cezaarr
    Poziom 11  

    robokop napisał:
    ale ogólnie diesli do wyścigów się nie kupuje.

    znawca:P

    dziękuję uprzejmie za ostrzeżenie i widzę, że nie znasz się na tych silnikach, nie raz miałem z nimi do czynienia i wiem co mówię
    wiem, że za to dostanę kolejne ostrzeżenie, ale Ty raczej zaniżasz poziom tego forum, wystarczy trochę głębiej zapoznać się z budową tych silników
    Moderowany przez robokop:

    Drugie ostrzeżenie - regulamin pkt.8.4, 12. I nadal panie "znawco" żadnych konkretów.

    0
  • #16 23 Lut 2010 17:43
    robertos.moc
    Poziom 9  

    kup vw lupo z silnikiem 1.4 diesel i będziesz mieć dynamiczne i oszczędne auto. fajna sprawa. a polo to tdi. dynamicznie i napewo ciszej w srodku i na zewnątrz. sdi to tak lipa troszke.

    0