Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem nad kupnem ( ... Bmw e36... )

Warma 20 Sty 2010 22:24 2054 10
  • #1 20 Sty 2010 22:24
    Warma
    Poziom 2  

    Witam. Zastanawiam się nad kupnem bmw e36 tylko nie wiem jaki model wybrać .
    Czy lepiej kupić w dieslu 2,5 czy 1,8 a może w coś benzynie , może benzyna gaz nie wiem . Proszę o jakieś porady . Z góry dzięki :D

    0 10
  • #2 20 Sty 2010 23:20
    seba190
    Poziom 15  

    diesle nie były zbyt udane w tych autach szczególnie 2.5, ja bym wybrał benzynę od 2.0 w górę (w moim przypadku dużo w górę) jeśli z gazem to tylko sekwencja nic więcej .

    0
  • #3 21 Sty 2010 08:44
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego już 1.8 z silnikiem M43 jest całkiem przyzwoity , na silniki 2.0 i wyżej uwazaj przy kupnie przy przegrzaniu lecą głowice.(benzynowe tzw. Vanos).

    Dodano po 1 [minuty]:

    Polecam benzyne + gaz sekwencja

    0
  • #4 21 Sty 2010 08:51
    rm23
    Poziom 13  

    Witam!

    Chciałbym dodać coś o BMW z serii e36 jestem posiadaczem 320i 24v z 92 roku ma przejechane oryginalnie 370 tysięcy km i nadal chodzi bez większych wymian, zrobiłem tylko zawieszenie ale do silnika jeszcze nikt nie zaglądał sprzęgło tez sie trzyma i nie narzekam. Autko kupiłem 7 lat temu miało 220 tysięcy km. Także polecam silniki 2.0 i większe.

    0
  • #5 13 Lut 2010 20:30
    qaz43
    Poziom 11  

    Jeśli chodzi o 2.5 TDS to nie jest awaryjny silnik jeśli ma się zaufanego i dobrego mechanika. Wszystko musi być naprawiane na bieżąco. Jeśli czeka się z naprawą czy wymianą to często zdarzają się poważne awarie. Bardzo oszczędny jak na BMW 6-9l/100km. Nie polecam tego silniczka do poruszania się po mieście ze względu na super wielką turbo dziurę. Na dłuższych odcinkach jeździ się rewelacyjnie.
    Jeśli miałbym wybierać teraz to wybrałbym 2.0+sekwencyjny gaz.

    0
  • #6 14 Lut 2010 07:50
    kamil907
    Poziom 28  

    Bezawaryjny silnik to taki przy którym nie trzeba nic naprawiać, a nie taki w którym wszystko musi być naprawiane na bieżąco, żeby nie sprawiał problemów.
    Temat już trochę stary ale jeśli chodzi o stare BMW to tylko z silnikiem 2,0 24V 150KM. To jest bezawaryjny silnik, a z sekwencją można powiedzieć, że również oszczędny.

    0
  • #7 14 Lut 2010 09:05
    qaz43
    Poziom 11  

    Miałem na myśli części eksploatacyjne: visco, pompa wody, filtry, oleje, itp. Gapiostwo i oszczędność jest powodem częstych usterek.
    Nie jest to silnik łatwy w diagnozowaniu. Wiedza i umiejętności przeciętnego mechanika nie pozwalają cieszyć się sprawnym silnikiem.
    TDS-sy często mają 400tyś. km, a napewno nie mniej niż 200tyś. km. Nie przekonasz mnie, że nie dba i nie serwisuje się o silnika z takim przebiegiem.

    0
  • #8 14 Lut 2010 23:08
    kamil907
    Poziom 28  

    Dbać zawsze trzeba niezależnie od przebiegu. Mimo wszystko jeśli chodzi o BMW z tamtych lat to nie zaryzykował bym kupna z silnikiem diesla, obojętnie czy TDS czy TD bo to nie były udane konstrukcje. Dużo większe zaufanie mam do diesli koncernu PSA lub nawet w ostateczności VW.

    0
  • #9 17 Lut 2010 16:31
    Drapek_skate
    Poziom 13  

    popieram kolegę wyżej - TDS lub TD w betce to nie zbyt udane silniki - sporo palą a nie mają jakiejś tam dobrej mocy. E36 bym polecał z silnikiem 2.0 lub nawet 2.5 - eksploatacja takiego auta na gazie nie wychodzi dużo a jest czym przycisnąć w razie czego. Do tego 2.5 spali niewiele więcej (a jak się spokojnie jeździ to różnica jest nawet nieodczuwalna) niż 2.0 a jednak jest 40KM więcej

    0
  • #10 18 Lut 2010 23:03
    neptun11651
    Poziom 13  

    Witam, ja posiadam od 3 lat BMW E36 z 93 r z silnikiem 2.5 benzyna z vanosem, przebieg 330 tyś, przy 280 tyś zakładalem sekwencje, i powiem tylko tyle ,że jestem bardzo zadowolony z tego silnika, bo maskę otwieram tylko wtedy, żeby dokonać wymiany oleju, i filtrów,lub żeby co jakiś czas przetrzeć szmatką kurz z silnika.Polecam:D

    0
  • #11 23 Lut 2010 17:52
    robertos.moc
    Poziom 9  

    2.0 dużo palą a gaza tak naprawde nie godzi się z BMW. 2.5- ta moc w tej karoseri to niczym nie skończone źródło energi. 2.5 tds-faktyczni lubi trasy,wyprzedzać można i mało zawodne. 1,8 is. duża moc z małej pojemności ale mało wytrwałe. pamiętaj BMW często jest stworzone po to by się kręcić. opony ma weekend. przemyśl to

    0