Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie w chińskich skut 50 cm3 ze światłami z akumulatora

BANANvanDYK 15 Sty 2010 20:30 5574 3
  • #1 15 Sty 2010 20:30
    BANANvanDYK
    Poziom 37  

    Witam
    Ostatnio miałem problem ze skuterem Zipp Steed 50 4T, w którym światła są oryginalnie zasilane z akumulatora, skuter nie miał dobrego ładowania. Co prawda z tym problemem sobie poradziłem, ale zastanawia mnie jedna rzecz.
    Skutery z taką instalacją elektryczną różnią się statorem (jest cewka "bezmasowa" gdy przy zwykłych jest "masowa" z odczepem), regulatorem napięcia (5 pin) oraz oczywiście innym połączeniem zasilania oświetlenia.
    Postawową metodą sprawdzenia ładowania jest włączenie amperomierza w miejsce bezpiecznika ("+" miernika w stronę instalacji) i obserwowanie wskazań na "+" i "-".

    W moim przypadku na włączonych światłach i wysokich obrotach ładowanie wynosiło max -0.3A, czyli rozładowywanie akumulatora. Pierwsza myśl - założenie żarówek 2x25W zamiast 2x35W, lecz w tej chwili owych żarówek nie posiadałem, posłużyłem się żarówką H4. Podłączyłem regulator w ten sposób, aby wykorzystać sam mostek Graetza i nie ograniczał napięcia. Niby wszystko wyglądało ok, ale w rzeczywistości na samej żarówce H4 dalej nie było ładowania. Okazało się, że stator nie potrafił oddawać więcej niż 60W mocy - żarówka świeciła jasno, ale nie dało się uzyskać na niej większej mocy nawet na maksymalnych obrotach silnika (żarówka świeciła tak, jakby była cały czas zasilana 12V). Tymczasem pojazd potrzebuje: 2x35W + 5W + ok. 5W (podświetlenie) + co najmniej 5W ładowania = 85W !!!
    Postanowiłem sprawdzić wizualnie stator - żadnych widocznych usterek. Więc wziąłem nowy zwykły stator, przelutowałem końce uzwojeń i zamontowałem w silniku. Dopiero teraz było ładowanie na poziomie +0.3 - 0.5A.

    Z tym wiąże się moje pytanie, dlaczego uzwojenie zmniejszyło swoje parametry?
    Kiedyś miałem podobny przypadek w Zippie Triad (światła z alternatora), pomimo zastosowania żarówek 2x25W i różnych regulatorów światła były słabe, bez regulatora całkiem dobre a ładowanie słabe.

    PS. Pojazdy Zipp pochodzą od naszej konkurencji.

  • #2 30 Sty 2010 01:23
    Robert888111
    Poziom 14  

    Myślę że któraś z cewek była uszkodzona lub miała przebicie. Mierzyłeś czy nie ma nigdzie przebicia? Wszystko się kiedyś zużywa.

    Wiesz jaki prad dawala kazda cewka? Czy mierzyles tylko wszystkie razem?

  • #3 31 Mar 2013 12:12
    PitoZiom
    Poziom 1  

    ale jak zrobiłeś to ładowanie bo mam akurat taki sam problem w tym samym modelu że słabnie mi wszystko na krótkich światłach a mam żarówki 2x35W i jest nowa prądnica nowy regulator i nowy rezystor. Czy wiecie panowie może dlaczego tak się dzieje z tym złomem :P

  • #4 04 Kwi 2013 12:33
    conrad26
    Poziom 1  

    witam i z góry przepraszam że wtrącam się w temat ale już nigdzie nie mogę uzyskać pomocy mam tego skutera i od 2 lat wielki problem z elektryką od czasu gdy rozleciała się cewka na iskrowniku przestał ładować akumulator tak mi się wydawało więc kupiłem nowy iskrownik magneto regulator napięcia i dalej to samo światła bez akumulatora ledwo świeciły,więc kolega zmierzył mi prąd na wolnych obrotach jest 25 a gdy zapale światła jest 0 więc całe oświetlenie mam z akumulatora ale on zaraz pada przejrzałem całą instalacje kabel po kablu i wyglądają dobrze nigdzie nic nie jest przetarte ani pęknięte wszystkie styki i kostki wyczyściłem specjalnym płynem.czy może być to wina rezystora od świateł bo tego nie wymieniałem?.skuter zipp steed 50,65cm3.proszę o poradę z góry bardzo dziękuję

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo