Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szumy i pisk w głośnikach przy włączonym silniku.

21 Sty 2010 09:21 7031 19
  • Poziom 9  
    Witam.Mam problem z szumem oraz narastającym piskiem w głośnikach podczas gdy silnik w samochodzie pracuje,dźwięk narasta wraz z obrotami silnika.W samochodzie zamontowane mam:
    -radio alpine 9812rb
    -przód-zestaw 2 drożny powerbass
    -tył 2x re audio sr10d4
    -wzmak u-dimension 4x75w
    -2wzmak re audio 1x800w
    -kable sygnałowe podwójnie ekranowane
    -kable zasialające wzmaki-niemarkowe

    Kable sygałowe puszczone mam środkiem samochodu w tunelu,kable od akumulatora (znajduje się w bagażniku)puszczone na przód auta prawą stroną.Kable zasilające od wzmaków po ok 2m jako,że są blisko aku.

    Gdy samochód jest wyłączony szumów nie ma.Mam zamiar założyć jeszcze kondensator Dietz 1f.Samochód bmw e46 sedan diesel.

    Napiszcie proszę co może być przyczyną zakłóceń
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Już usunąłem przyczyne.Kondensator nie pomógł,aluminiowa folia na kablach sygnałowych,filtr przeciw zakłuceniowy też nie.Dopiero wymiana chinczy pomogło.Ale nie każde drogie były dobre !Dziękuję za pomoc chłopakom z mikołowskiej firmy car audio :)

    Dodano po 29 [minuty]:

    Dodam jeszcze ,że były to czincze firmy DLS zmasowane kabelkiem na radyjku.Próbowaliśmy kilka innych tańszych i droższych,ale tylko te wyeliminowały szumy i gwizdy prawie w 100% !Jeśli to komuś pomoże to polecam właśnie te kable,kosztowały ok 200zł za 3,5m.Cena troszkę wysoka ale warto było :)
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Moderator CarAudio
    Wiesz w Mikołowie jest tylko jedna firma CA i powiem że nazwanie jej CA jest nadużyciem . Montownia (szybkie wrzuty) JBLa, Lanzara i Pioneera to dobre określenie ich działalności ...alarmy i CB to ich domena. Wymienić kable RCA to nawet w MM Ci zrobią . W ofercie tej firmy znajdziesz też takie kable jak DAX ... 29zł za 5m i gwarantuję że żadnych "śmieci" nie zbierają , nawet kładzione razem w progu z wiązką elektroniki i kablami zasilającymi .
    Nie mówię że kable DLSa są blee ... jednak inne też są OK i wcale nie trzeba dawać kupę kasy tylko za to aby mieć ciszę (brak zakłóceń) w głośnikach .

    PS: pewnie się krzywili na taką firmę jak PB, czy pewnie egzotykę dla nich firmę RE audio ;-)
  • Poziom 29  
    Dodam jeszcze firmę ACR (dwa ekrany- bez fajerwerków)

    Od kilku lat używam sygnałówek tej firmy pod przeróżnymi wzmacniaczami i nigdy nie miałem jakichkolwiek kłopotów z nimi.

    To tak na marginesie poza DLS, Stinger, Monster Cable...

    Tych ostatnich równiez używałem z powodzeniem.
  • Poziom 9  
    Naprawdę próbowaliśmy różnych kabli ,dax-ów za 30zł jak i earthquaków za 250zł.Dopiero dls-y pomogły.Gdyby tanie kable niezbierałyby szumów to bym je wziął...u mnie w okolicy ciężko o kogoś kto miałby jakiekolwiek pojęcie o CA.Samemu mógłbym nigdy niedojść do tego jakie kable będą dobre,a tak przy możliwości sprawdzenia większej ilości kabli znaleźliśmy te odpowiednie.Podobno w BMW-u szumy to standart !
  • Poziom 11  
    "Sianie" po RCA w BMW ma miejsce najczęściej, jeśli mamy do czynienia z wersją, która posiada aku w bagażniku oraz sygnałowymi puszczonymi progiem.
    Zdecydowanie szybciej w tym konkretnym przypadku jest położyć druty kolo tunelu środkowego niż szukać "świstaka"
  • Poziom 9  
    Kable tak jak pisalem wyżej puszczone były tunelem nie w progach
  • Poziom 12  
    Czasem to nie wina sygnałówek tylko szumy powstają już w samym radiu. Dlatego warto zanim powymienia się sygnałówki podpiąć masę radia bezpośrednio pod aku.
  • Poziom 23  
    Witam.Ja miałem taki sam problem.Świstw podczas pracującego silnika.Kable puszczone osobnym progiem.Zmienione oraz sprawdzane 10 czincz i nic.Okazało sie że he,he nie ma masy na cziunczu w radiu,po podciagnięciu masy z 1 czincza do 2 problem znikł to znaczy znikneło przebicie jakie powstawało:D.No i nie powiem zeby mi sie to stało od poczatku jaki miałem wzmacniacz.Stało się to z dnia na dzień.Ostatnio znajomemu stalo sie dokładnie to samo przy radiu alpine modelu akurat nie pamietam ale ma je jakieś 2 lata i zapłacił koło 900zł
  • Poziom 27  
    A palenie się masy na cinchu spowodowane jest przez nadmierny pobór prądu przez wejścia RCA wzmacniacza, ew. uszkodzenie izolacji na przewodzie. Nie lepiej w takim przypadku naprawić radio i poszukać przyczyny? Po takim "ostrzeżeniu", następnego może już nie być.
  • Poziom 9  
    Dlaczego przy włączonym radyjku jak mam je trochę przyciszone i jak hamuje czyli zapalają się światła stop mam trzask w głośnikach wysokotonowych. Czy może to być sprawka masy od radia. Jak odłączyłem kable sygnałowe nadal był ten trzask w głośnikach przy włączaniu świateł stopu - także to coś z zasilaniem - tylko co?
  • Poziom 27  
    Coś mało informacji podałeś. Jak głośniki podłączone są do radia to po co Ci sygnałówki, jak masz wzmacniacz, to problemy z masą na połączeniu masa w bagażniku a masa radia. Co to za samochód i gdzie zbiegają się masy od radia, anteny i tylnych lamp hamowania.
  • Poziom 9  
    Mam hondę accord, głośniki podpięte są pod wzmacniacz, masa od wzmacniacza od budy w bagażniku, a masa od radia i innych urządzeń to nie wiem, ale chyba tak jak przewidział producent. Wzmacniacz 4 kanałowy infiniti - 2 kanały na zestawy odseparowane i 2 kanały zmostkowane na suba.
  • Poziom 27  
    Na odłączonych od wzmacniacza sygnałówkach też puka? A skąd masz + do wzmacniacza?
  • Poziom 9  
    Jeden kanał do lewego zestawy odseparowanego, drugi kanał do prawego zestawu i trzeci z czwartym łącze czyli powstaje jeden podłączony do suba. Czyli masę którą mam podłączoną do budy od wzmacniacza mam podłączyć do masy radia? Myślałem że powinna masa od wzmacniacza być podłączona do miejsca gdzie jest podłączona masa radia lub do - akumulatora. Czyli chyba chodzi o to by masę wzmacniacz i radio pobierało z tego samego miejsca?

    Dodano po 1 [minuty]:

    plus mam od akumulatora
    sygnałówki od wzmaka jak odłączyłem też puka
    czyli to coś z zasilaniem
  • Poziom 27  
    Zdecydowanie powinny mieć jedno i te same miejsce miejsce montażowe. Niekoniecznie do aku. Ale tak siedzę i kombinuję bo jak po odłączeniu sygnałówek masz także "puka" to nie jest to już problem z masami.

    Miejsce łączenia do budy nie jest tym samym miejscem co miejsce podłączenia wspólnej masy świateł?
  • Poziom 9  
    To ja tym bardziej już nie mam pojęcia jak to wyeliminować, co prawda to jest tylko przy włączaniu pedału stop, ale jak cicho gra muzyka to przeszkadza.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Chyba nie jest tym samym miejscem, chociaż szczerze mówiąc nie wiem gdzie światła stop mają masę. A może gdzieś w okolicach bagażnika i dlatego tak jest, albo po prostu światła stopu są blisko miejsca pobierania masy dla wzmaka i to stanowi problem?
  • Poziom 27  
    Teoretycznie nie ale plusy na wzmacniaczu masz separowane galwanicznie przez trafo i pozostaje tylko masa którą wzmacniacz bardzo lubi łapać zakłócenia. Zakładając oczywiście, że wzmacniacz jest sprawny. Sprawdź jeszcze czy żaden z przewodów głośnikowych nie jest przywarty gdzieś do masy.
  • Poziom 9  
    Ok, dziękuje za pomoc - jeśli jutro pogoda pozwoli to posprawdzam przewody głośnikowe i spróbuje podłączyć masę wzmaka do akumulatora.
    Wzmacniacz kupiłem nowy w media marku to zakładam że jest sprawny, no ale różnie to może być.