Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak połącz( )ć alarm z centralnym zamkiem

ja_fryta 24 Lis 2004 23:06 11915 43
  • #31 24 Lis 2004 23:06
    jacq
    Poziom 22  

    luzik, jeśli silniczek siłownika przy zatrzymanym wirniku będzie pod napięciem sekundę to nic złego mu się nie stanie, możesz pokombinować z regulacją cięgła żeby wirnik silniczka w siłowniku znalazł się w nieco innej pozycji, może przestanie brzęczeć. nie zdarzyło mi sie jeszcze żeby siłownik brzęczał w skrajnej pozycji.
    pozdro

  • #32 25 Lis 2004 10:40
    kzaw
    Poziom 27  

    Witam. To brzęczy siłownik czy może przekaźnik. Postawiłbym na jeden z przekaźników którymi sterujesz slava. Prawdopodobnie gdzieś masz błąd w podłączeniu.

  • #33 26 Lis 2004 20:52
    Dominik1972
    Poziom 15  

    przekaźnik .. brzeczał wcześniej... ale poprawiłem ;-)
    działał jak dzwonek
    brzeczy napewno siłownik bo cały układ chodzi (od 3 dni) ok jak odłączyłem siłownik .. przykaźniki działaja prawidłowo.
    Ale jeszcze jedno ..ważne .. sam siłownik działa ok jak go sprawdzam pod Aku.
    Dodam że siłownikiem steruje fabryczny sterownik wmontowany w samochodzie (podaje -)...oraz 2 przekaźniki dodatkowe (podają na zmiane +/- , -/+ ) do tegoż wkużającego mnie siłownika

  • #34 24 Kwi 2005 02:04
    gregsonic
    Poziom 10  

    Panowie, mam bmw 5 e39, z orginalnym centralnym zamkiem sterowanym pilotem zintegrowanym z kluczykiem , czy jest sens podpiąć alarm do orginalnego pilota z bmw???

  • #35 24 Kwi 2005 20:57
    Dominik1972
    Poziom 15  

    tak jak najbardziej jest sens i inaczej nie rób
    tylko pod to co masz

  • #36 24 Kwi 2005 21:50
    kzaw
    Poziom 27  

    Ja raczej postawiłbym na jakiś alarm z atestem i pilotami, a darowałbym sobie sterowanie z kluczyka.

  • #37 24 Kwi 2005 22:03
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dominik1972 a jak podłączyłeś ten dodatkowy siłownik? Tutaj masz dwie drogi postępowania:
    1. Podpinasz tylko ten siłownik do alarmu poprzez moduł dwóch przekaźników. Efekt: Alarm steruje tylko tym siłownikiem, który otwierając drzwi kierowcy uruchamia istniejący system. Skutki uboczne: centralny może działać z opóźnieniem. W przypadku awarii siłownika w drzwiach kierowcy drzwi się nie otworzą. Nie ma połączenia elektrycznego z istniejącym centralnym.
    2. Podpinasz siłownik równolegle do istniejących. Możliwe że nawet istnieje instalacja do niego (tak miałem w daewoo nubira). A wyjście z alarmu dopinasz do switcha oryginalnego przełącznika w drzwiach kierowcy. Efekt: centralny chodzi równo. Nie trzeba modułów dodatkowych (chyba że centralny jest oryginalnie sterowany +). Zawsze otworzą się drzwi ze sprawnymi siłownikami. Ta metoda wydaje mi się bardziej profesjonalna.

  • #38 25 Kwi 2005 08:09
    Dominik1972
    Poziom 15  

    ja podpiołem równolele do ... orginalnego przycisku sterujacego otwieranie i zamykanie drzwi na tunelu w samochodzie. odszukałem kable pod kierownicą miałem konflikt +/- dlatego musiałem dać przekaźniki zmieniajace biegunowośc

    wywaliłem w drzwach przy zamku styk (słicz) który zwierał i rozwierał
    po zamknieciu drzwi od srodka .... on sie gryzł z zamontowanym nowym siłownikiem

    wady:
    1 oryginalne siłowniki działaja troszke szybciej - mało znaczace
    2 jak chcesz zamknąc samochód bez pilota tylko kluczykiem to od strony kierowcy nie da rady zamknie sie tylko ten zamek bez pozostałych -
    bo brak słicza

  • #39 25 Kwi 2005 09:24
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie wiem czemu wywałiłeś ten switch. Teoretycznie nie powinien on mieć wpływu na dodatkowy siłownik. Sam siłownik, rozumiem, podpiąłeś równolegle do instalacji siłowników w aucie (najprościej go podpiąć pod siłownik lewych tylnych drzwi - przewody w wiązce w lewym kickpanelu). To ze brzęczy przez sekunedę czy nawet chwilę dłużej, to możliwe, bo tyle trwa impuls na wszystkie siłowniki. A oryginalne mogą być innej konstrukcji. Ten konflikt ze switchem , to może zła regulacja siłownika, bo w prawych drzwiach też jest switch, który się przełącza przy pracy zamka i tam chodzi to poprawnie. W lewych drzwiach zdublowałeś system, a sygnały ze switchy są zrównoleglone.

  • #40 25 Kwi 2005 12:18
    Dominik1972
    Poziom 15  

    masz racje swicz nie powinien miec wpływu na pracę ...
    ale u mnie jak był, podłaczony to wariował nie zamykał zawsze itp (działał poprawnie pare dni) dlatego wypiołem wtyczkę

    nie wiem dlaczego???
    jak chcialem zamknąc drzwi od wewnatrz przyciskiem w drzwiach (nie na tunelu) to jakby szarpał za zamek .
    Moze rzeczywiście jest jakiś mały błąd ale już mi sie nie chciało grzebać robiłem to pierwszy raz . Na dodatek siłownik pochodził 2 tygodnie i znów musiałem rozkręcać tapicerke ... nalało sie po szybie do niego wody i sie spalił
    teraz zabezpieczyłem dodatkowo siłownik od góry folią by woda śeiekała na dól
    a przy drugich drzwiach od pasażera to chyba nie ma słicza (tak mysle)
    bo jak je się zamknie od wewnatrz to pozostałe sie nie zamykają

    Dodano po 4 [minuty]:

    ps
    może właśnie dlatego że sygnał jest zdublowany to wariował
    a zdublowany był bo załaczał go wtedy switch
    i sterownik oryginalny po wyjściu z dołączonego przekaźnika

  • #41 25 Kwi 2005 12:27
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W tylnych drzwiach są slavy, więc nie mają switcha. To co ty miałeś za siłownik? Przecież są one dość dobrze zabezpieczone przed wodą. Twoje problemy mogły wynikać ze złej regulacji (centralny chciał się zamknąć po podaniu sygnału z przycisku na tunelu ale siłownik w drzwiach był jeszcze w górze i przytrzymywał switch w pozycji open). Ja jak montuje siłowniki, to staram się aby miały zawsze minimalny luz, bo zazwyczaj cięgna w aucie mają mniejszy ruch niż siłownik. A tak dla przypomnienia to w drzwiach kierowcy dałeś slava? Możesz jeszcze próbować dać mastera i podłączyć jego switcha zamiast oryginalnego.

  • #42 25 Kwi 2005 13:45
    Dominik1972
    Poziom 15  

    w drzwiach dałem slave
    ale teraz wszystko chyba jasne
    sygnał z tunelu (np na zamknij) szedł do siłownika
    podczas gdy switch miał styki jeszcze w innej pozycji
    i dlatego wariował

    w takim razie ... dobrze ze wywaliłem swicza ... chyba

    ps. co do regulacji to dałem drut od siłownika długi oba wykorzystac cały ok 4cm skok siłownika (by go nie blokowac wcześniej) nie wiem czy dobrze zrobiłem . Do zamknięcia wystarczyłby mi ruch 2 cm

    ps2. siłownik był normalny czarny vektor czy cos (25zł) był tak ustawiony że woda akurat po przewodzie pomiedzy uszczelką nalała sie do silnika siłownika

  • #43 16 Sie 2006 19:49
    spin57
    Poziom 2  

    Michal_M_ napisał:
    Typ cobry to 5933 :) chyba ze to nie to to bede szukac dalej...


    error: centralny w E30 sterowany jest masa czyli minusem

  • #44 21 Lis 2010 01:28
    CrisPL1
    Poziom 1  

    Witam. Odświeżę trochę temat.
    Chciałbym podłączyć (o ile to możliwe) alarm do Punto 2, które ma już oryginalny centralny zamek odpalany z pilota. We wszystkich czterech drzwiach są siłowniki.
    Studiowałem już schematy instalacji w tym modelu i doszedłem do wniosku, że raczej nie ma sensu dokupywać autoalarmu i starać się wpinać w instalację ponieważ wydaje mi się że autoalarm jest już w komputerze pokładowym auta (jeśli się mylę proszę mnie poprawić). Wywnioskowałem to ze schematu instalacji alarmu dla tego modelu auta. Wszystkie moduły, czujniki, czy też antena alarmu wraz z odbiornikiem sygnału pilota są podłączone do komputera auta. Nawet sygnał wychodzący do syreny alarmowej wychodzi z tegoż komputera.
    Wychodzi na to, że instalacja auta posiadającego autoalarm jest jedynie wzbogacona o blok czujników alarmu, syrenę alarmową oraz czujnik otwarcia pokrywy silnika. Oczywiście dochodzi instalacja sygnału świetlnego.
    Zastanawiam się czy nie wystarczy wzbogacić auta o powyższe elementy by posiadało oryginalny alarm fiata?
    Może ktoś posiada informację na ten temat i może się podzielić tą wiedzą.
    Zastanawiam się również nad tym czy nie trzeba odblokować jakiejś opcji w komputerze pokładowym, bo może coś zostało zablokowane z racji uboższej wersji.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.