Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vito V-Klasse ogrzewanie Eberspacher D5W

szparag 21 Jan 2010 15:19 12645 24
  • #1
    szparag
    Level 9  
    Witam.
    Posiadam MB V-Klasse z fabrycznym ogrzewaniem postojowym Eber D5W, sterowanym mini zegarem z dwoma przyciskami.
    Przez pewien czas ogrzewanie nie było używane ze względu na uszkodzony zegar sterujący. Po wymianie zegara urządzenie ruszyło i zaczęło działać, niestety po kilku minutach samo się wyłączało , a teraz prawdopodobnie zablokował się sterownik.
    W związku z tym mam pytania.

    Czy można piec sprawdzić po wyjęciu?
    (tzn) odpalić (pompa działa, świeca działa, wentylator działa) jeśli można to jak go podpiąć, łączy się z autem za pomocą jednej okrągłej siedmiopinowej kostki.

    Jak sprawdzić, czy sterownik jest zablokowany? (obecnie po włączeniu rusza na dosłownie sekundę pompa wody (zewnętrzna) i cisza.

    Jak można go odblokować?

    Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #3
    szparag
    Level 9  
    Znam te tematy , ale one w żaden sposób nie odpowiadają na moje pytania, ponadto żaden z publikowanych tam schematów nie odpowiada mojemu urządzeniu ,
    Ale dzięki za odpowiedź

    Dodano po 3 [godziny] 28 [minuty]:

    Może ktoś posiada schemat podłączeń elektrycznych w vito dla tego podgrzewacza ??
    Byłbym wdzięczny
  • #4
    Mr.K
    Level 23  
    Instrukcja obsługi niezależnych od pracy silnika wodnych urządzeń grzewczych typu Hydronic oraz mini zegarów oraz zegarów modułowych.
    Wyszukiwanie usterek i instrukcja naprawy
    Urządzenie grzewcze typu Hydronic:
    D 3 W Z, B/D 4 W SC, B/D 5 W SC, B/D 5 W S
    Odczytywanie diagnozy zegarem modułowym.
    Odczyt błędów przy pomocy testera zegarowego.
    Schematy instalacji, podłączeń i opisy w języku polskim.

    Vito V-Klasse ogrzewanie Eberspacher D5W
    Vito V-Klasse ogrzewanie Eberspacher D5W

    Vito V-Klasse ogrzewanie Eberspacher D5W
  • #5
    szparag
    Level 9  
    Zbyt piękne by było dobre, te schematy znalazłem i jeszcze kilka innych, niestety to nie jest Hydronic, a zwykłe D5W, takie jak w dogrzewaczu, rozbudowane o pompę wody znajdującą się pod pokrywą silnika oraz zegar sterujący ( seryjnie przez MB )
    Część sterowania, dokładnie przekaźniki i bezpieczniki, jest wbudowana w fabryczną instalację samochodu i tu jest problem, żaden z ogólnodostępnych schematów nie pasuje, ponadto sterownik ma zupełnie inne wtyki niż normalne D5W.
    Chyba wiosna mnie zastanie zanim to cholerstwo odpalę :)

    Typ D5W
    nr urządzenia 25 1940 01
    nr sterownika 25 1732 50 00 12
  • #6
    Mr.K
    Level 23  
    szparag wrote:
    Witam.
    Jak sprawdzić, czy sterownik jest zablokowany ? ( obecnie po włączeniu rusza na dosłownie sekundę pompa wody ( zewnętrzna ) i cisza.
    Jak można go odblokować ??


    Tam jest sterownik analogowy.

    http://www.eberspacher.com/downloads/technical-documents/D5W_manual.pdf
  • #7
    skylark
    Level 25  
    Ten sterownik się nie blokuje. Występuje wyłączenie usterkowe. Trzeba wszystkie elementy na piechotę zweryfikować.
  • #8
    szparag
    Level 9  
    Dzięki bardzo to już troszkę do przodu.
    Załączam zdjęcia :
    Vito V-Klasse ogrzewanie Eberspacher D5W Vito V-Klasse ogrzewanie Eberspacher D5W Vito V-Klasse ogrzewanie Eberspacher D5W Vito V-Klasse ogrzewanie Eberspacher D5W

    Zależało by mi na schemacie podłączeń tej okrągłej wtyczki, albo info co gdzie idzie.
    Dzięki

    Ps: na zdjęciu sterownika widać narysowane kostki, niestety nie mogę nigdzie znaleść schematu z takim sterownikiem. :(
  • #9
    szparag
    Level 9  
    czyżby temat nie do przejścia ???
  • #10
    arturop9
    Level 2  
    taki schemat kostki będziesz mial problem znależć to jest mercedesowski piecyk i niektóre firmy montują swoje kostki a błedy trzeba sprawdzic i wykasować bo przeszedl w wyłaczenie awaryjne jak pompka paliwa niedziała to tez niezałaczy sie powinna cykać
  • #11
    szparag
    Level 9  
    czyli jednak się blokuje ?
  • #12
    skylark
    Level 25  
    potwierdzam jeszcze raz, że nie blokuje
  • #13
    szparag
    Level 9  
    Jakiś pomysł jak to odpalić poza autem ??
    Silnik na krótko chodzi, świeca ok, pompa paliwa działa.
    Po wsadzeniu do auta nie zapala, włącza na sekundę pompa wody i wyłącza, ogrzewacz nie startuje wcale, sory, że tak dociekam, ale uparłem się na to cholerstwo. w motocyklówce teraz nuda, to wziąłem się za reanimację mojego Vitka.
    Pozdrawiam

    Dodano po 14 [minuty]:

    Kolory kabli we wtyczce : auto - sterownik
    Czerwony - B 12
    czarno biały - A 11
    fioletowy - A 1
    czerwono biały - B 2
    szary - B 10
    czarno żółty - B 4
    brązowy - A 12
  • #14
    arturop9
    Level 2  
    Po odpaleniu auta powinienes miec w kostce auta 3 plusy
    czerwony staly +
    bialy +15 lub wylacznik temperaturowy
    niebieski D+ alternatora
    brazowy -
    niebiesko bialy diagnoza
    zielony pompa paliwa
    zielony pompa paliwa

    tak wyglada sprawa na schemacie ale jak widac to niema pokrycia w praktyce najlepiej jedz na serwis eberspachera lub do dobrego elektryka zanim cos skopiesz
    sterownik blokuje sie cytuje urywek z madrej ksiazki

    odblokowanie strtownika

    przegrzanie
    jezeli trzy razy po kolei wystapi blad 012 lub 013 to sterownik zablokuje sie

    za duzo powtorzen startow
    Jezeli urzadzenie 10razy pod rzad nie uruchomi sie (piec bledow 052 lub 050) to sterownik zablokuje sie:D

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    DLATEGO WAM W WARSZAWIE STEROWNIKI SIE NIEBLOKUJA BO LUDZIE AUTA NAPRAWIAJA W SIEDLCACH
  • #15
    szparag
    Level 9  
    Schemat to i ja przeczytałem, ale jak już mówiłem, pokrycia brak :):):)

    Do elektryka to wiadomo, że można jechać, ale jakoś nie lubię się poddawać, chciałbym chociaż spróbować odpalić je na stole, Może ktoś jednak wie jak to podłączyć.
    Najbardziej przydał by się schemat do vito, ale nawet w manualu Haynesa tego nie ma. To co mnie najbardziej zastanawia to brak czegokolwiek do vito w necie, a podobno tak się psują :):):), do transportera książek masa :):) tylko po co one komu jak się nie psują :)

    Dodano po 6 [minuty]:

    A może inaczej , zna ktoś dobrego fachowca od tego usrojstwa w legnicy ?? lub okolicy ??
  • #16
    skylark
    Level 25  
    arturop9 wrote:




    DLATEGO WAM W WARSZAWIE STEROWNIKI SIE NIEBLOKUJA BO LUDZIE AUTA NAPRAWIAJA W SIEDLCACH


    Mógłbyś sobie złośliwości darować podobnie jak dobre rady.
    Gdybyś trochę się wysilił zauważyłbyś, że temat dotyczy ogrzewania D5W a nie D5WZ czy S, których dotykają twoje mądre książki.

    Więcej pokory, uwagi i uczyć się, uczyć i jeszcze raz uczyć... nieważne czy w Warszawie, Siedlcach czy Woli Obszańskiej :-)
  • #17
    szparag
    Level 9  
    Widzę, że Pan skylark jest dość dobrze zorientowany w temacie, może by Pan zdradził jak to cholerstwo odpalić na stole i jak mogę sprawdzić czujniki
    Pozdrawiam
  • #18
    skylark
    Level 25  
    Niestety nie jestem w stanie Ci pomóc... brak jakiejkolwiek dokumentacji a i o doświadczenie w tej wersji ogrzewania nie można mówić.
  • #19
    szparag
    Level 9  
    obawiam się, że w serwisie będzie ten sam problem.
  • #20
    skylark
    Level 25  
    Łatwiej taki problem rozwiązać w serwisie niż korespondencyjnie.
  • #21
    szparag
    Level 9  
    Zapewne tak.

    Widzę, że chyba nikt nie podoła tematowi.
  • #22
    fermik
    Level 15  
    Dokumentacja D5W 25 1732 ... jest na stronie
    "http://www.espar.com/tech_manuals/Older Coolant Heaters/D5W/D5W TS & Repair.pdf"

    Zwracam uwagę, że jest to coś całkiem innego niż popularne D5WZ monotwane np w tojaczkach SGA. Opisu okrągłej wtyczki tam nie widziałem na szybko, ale są schematy z kolorami przewodów i opis niedomagań i napraw.
  • #23
    Holki
    Level 13  
    Potrzebuje dokładny opis podłączenia ebersprecher d3wz. Mam w zestawie pompę wody, sterownik, pilot. Ze sterownika zostają mi jeszcze trzy luźne przewody. Potrzebuje jeszcze jakieś dodatkowe przekaźniki i bezpieczniki ? Jak podłączyć obieg wody ? Gdzie podpiąć pompę paliwa itd... Wiem że było już trochę takich tematów ale żaden konkretnie opisany.
  • #24
    wiktor1
    Level 2  
    Witam
    Jak coś to mm schemat instalacji Vito, aby prawidłowo go /schemat/ dopasować do auta potrzebny jest nr nadwozia VIN / można na PW/
  • #25
    fryzyer
    Level 11  
    Witam

    Czy moze temat jakos rozwiazany, bo wlasnie stoje przed problemem instalacji elektrycznej w moim Vitku

    Pozdrawiam