Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania,Volvo,Man kody błędow

jazda-przemo 31 Oct 2011 13:43 135648 187
Texa Poland
  • #121
    saron22
    Trucks specialist
    Drifter23 blad EMS 4754 zwiazany jest z zaworem odcinającym dopływ paliwa
  • Texa Poland
  • #122
    wujo-m
    Level 9  
    Dzięki bazaauto bład stał sie jakims cudem nieaktywny sam z siebie i przez ostatnie 3 dni wogóle mi sie niewyswietla. dzieki za wyczerpujaca odpowiedz
  • #123
    bazaauto
    Level 13  
    Kod usterek: MID 136 - SID 7 - FMI 14
    Informacje ogólne o kodzie usterki:
    MID136 G005 - Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS
    SID7 Modulator, oś pierwsza, strona lewa
    FMI-14 Instrukcje specjalne
    G005 Blok elektroniczny układu hamulcowego EBS
    G007 Zespół sterujący zmiennym wspomaganiem hamowania osi przedniej
    G051 Blok elektroniczny sterujący wytwarzaniem powietrza
    Warunek(i) i powód(y) zarejestrowania kodu usterki:
    Sygnały komunikacyjne między urządzeniami G005 i G007 są niespójne.
    W pneumatycznym układzie hamulcowym występuje usterka.
    Tłumik urządzenia G007 jest zanieczyszczony lub uszkodzony.
    Urządzenie (urządzenia) G007 jest uszkodzone (są uszkodzone).
    Urządzenie (urządzenia) G051 jest uszkodzone (są uszkodzone).
    Zauważalne objawy lub "spostrzeżenia klienta" spowodowane usterką:
    D037 Kontrolka ostrzegawcza – minimalna ciśnienie powietrza / Kontrolka informująca o usterce EBS
    Kontrolka D048 świeci się (D048: kontrolka "STOP" ; D049: kontrolka "SERVICE").
    Pojawia się następujący komunikat:
    NIEBEZP. BLOKADY KÓˆ
    Zarejestrowanie kodu usterki przez blok elektroniczny G005.
    System EBS jest wyłączony.
    Kontrolka D048 świeci się (D048: kontrolka "STOP" ; D049: kontrolka "SERVICE").
    Pojawia się następujący komunikat:
    Zarejestrowanie kodu usterki przez blok elektroniczny G005.
    System EBS jest wyłączony.
    Sposób usunięcia awarii:
    Aby uniknąć uszkodzenia sprzętu, zalecane jest przeprowadzenie kolejnych etapów naprawy zgodnie z podaną kolejnością.
    Ogólna kontrola pojazdu:
    Sprawdzić ogólny stan urządzenia:
    Wiązki przewodów elektrycznych oraz przewodów doprowadzających płyny są we właściwym stanie
    Konektory nie są pokryte nalotem ani też nie są uszkodzone mechanicznie
    Połączenia nie są uszkodzone
    Konektory są prawidłowo wpięte w odpowiednie urządzenia
    Legenda: na powyższej ilustracji, urządzenie G051 jest oznaczone znakiem "A"
    Lokalizacja urządzenia (patrz powyższa ilustracja) jest przedstawiona informacyjnie; bardziej szczegółowy opis znajduje się w odpowiednim podręczniku napraw pojazdu.
    Testy i pomiary:
    Sprawdzić stan oraz sposób zamontowania pneumatycznego układu hamulcowego.
    Sprawdzić stan i działanie urządzenia (urządzeń) G051.
    Pomiary i diagnostyka urządzenia G007:
    Ilustracja urządzenia G007
    Lokalizacja
    Legenda: na powyższej ilustracji, urządzenie G007 jest oznaczone znakiem "A".
    Lokalizacja urządzenia (patrz powyższa ilustracja) jest przedstawiona informacyjnie; bardziej szczegółowy opis znajduje się w odpowiednim podręczniku napraw pojazdu.
    Testy i pomiary:
    Sprawdzić stan tłumika urządzenia G007.
    Skasować wszystkie kody usterek zarejestrowane w urządzeniu G005, postępując według procedury kasowania numer 1.
    Wykonać jazdę próbną o długości 3 km w celu sprawdzenia całości funkcji.
    Jeżeli usterka utrzymuje się, wymienić urządzenie (lub urządzenia) G007.

    Rodzaj kasowania kodu usterki numer 1:

    Wykonać resetowanie bloku ECU: on/off przy pomocy klucza do stacyjki.

    Samochód musi pozostawać na postoju od co najmniej 5 sekund.

    Wcisnąć stopniowo i regularnie pedał hamulca aż do osiągnięcia 100 % jego skoku w czasie jednej – dwóch sekund (minimum 1 sekunda), trzymać pedał wciśnięty wà 100 % przez co najmniej 7 sekund puszczać powoli pedał hamulca w ciągu około 7 sekund.

    Całkowity czas wykonania tej operacji nie powinien przekroczyć 25 sekund.

    Po wykonaniu opisanej operacji wciskania pedału hamulca, kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP gasną i usterka zostaje skasowana.

    Jeśli kontrolka systemu EBS i kontrolka STOP nie zgasną, powtórzyć operację od początku (można ją powtarzać nieograniczoną liczbę razy).

    Operacja kasowania zostanie przerwana, jeśli samochód poruszy się lub inna usterka systemu EBS zostanie wykryta.

    Kontrola po naprawie :

    Wykonać jazdę próbną o długości 3 km w celu sprawdzenia całości funkcji.
    Sprawdzić, czy wszystkie lampki ostrzegawcze są zgaszone.
    Sprawdzić, czy nie został zarejestrowany nowy kod usterki.
  • #124
    Drifter23
    Level 11  
    Witam ponownie! Volvo fh 12 460 2005' Kod mid 136 sid 5 fmi 9 Czujnik wymieniony a błąd komunikacji pozostał. Co może być przyczyną?
  • Texa Poland
  • #125
    PIOTREKZP
    Level 11  
    MAN tga 440 Euro 5 kod GDK/PDF 05023-01 pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #126
    adamsaba1
    Level 10  
    Witam!
    Posiadam volvo fl 250 2003r. 860 kkm, nie ma ono siły jechać, nawet na pusto, silnik rano pali dopiero po długim kręceniu, jakby na początku brakowało mu paliwa, po zapaleniu chodzi dobrze, równo i nie kopci.
    Komputer wyświetla następujące błedy silnika:
    mid 128 pid 224 fmi2 inaktiv 12,
    mid128 sid 231 fmi 3 inaktiv 12,
    mid 128 psid 031 fmi 2 inaktiv 1,
    tych błędów mimo, że są chyba nie aktywne, nie można usunąć.
    Czy te błędy mają wpływ, czy jednak przyczyną słabości auta jest inna przyczyna? pzdr.


    Udało mi się jednak te błędy pokasować, pozostały mi tylko błędy dotyczące ABS i poduszek zawieszenia, ale one nie wpływają na moc silnika. Problem mocy nadal nie rozwiązany. pzdr.
  • #127
    robrtr22
    Level 10  
    poszukuje wszytskich informacji do volva odkupie pisac na priv robert.r22(malpa)op.pl
  • #129
    precision
    Level 2  
    Witam Panowie, czy ktoś mógłby polecić kompletny sprzęt do obsługi i diagnostyki DAF,VOLVO,IVECO na potrzeby własne..powiedzmy kasa max do 30tys zł?
  • #130
    saron22
    Trucks specialist
    mysle ze najlepiej bedzie ci sie rozejrzec za sprzetem serwisowym ale nie jestem pewien czy w 30 sie zmiescisz. Byc moze trzeba bedzie troszke dolozyc. Jak na zlosc akurat z zadnym z powyzszych nie pracowalem wiec niewiele pomoge
  • #131
    coralgol1976
    Level 16  
    Sęk w tym, że jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego, a serwiswóek do różnych marek nie kupisz za taką kasę -> pozostają kompromisy na wszelakie sposoby. Jak coś to nowy interface do Volvo + Renault na Volvie i reszta sprzętu jak koparki, ładowarki itp to ok 5,5tys zł + sensowny laptop (używka 1500zł). Do reszty pobieżny AutoCom Truck, lub Jaltest którego nie miałem okazji testować (koszt podobno 18tys zł, podobno robi też volvo, ale tylko FH 12 - bez 13 i starszych modeli).
  • #133
    saron22
    Trucks specialist
    ja nadal bede sie upieral, ze jak dobrze poszukasz to w kwocie ok 30 tys kupisz serwisowke do kazdej marki osobno
  • #134
    precision
    Level 2  
    saron22 zdecydowanie tak bym wolał, orginał to orginał..tylko gdzie szukać? :)
  • #135
    szaman108
    Level 31  
    zgadzam się z przedmówcą nie ma to jak serwisowy sprzęt robisz praktycznie co chcesz z daną marką
  • #136
    saron22
    Trucks specialist
    na popularnym portalu aukcyjnym
  • #137
    coralgol1976
    Level 16  
    precision wrote:
    saron22 zdecydowanie tak bym wolał, orginał to orginał..tylko gdzie szukać? :)

    U MNIE !

    Dodano po 2 [minuty]:

    saron22 wrote:
    mysle ze najlepiej bedzie ci sie rozejrzec za sprzetem serwisowym ale nie jestem pewien czy w 30 sie zmiescisz. Byc moze trzeba bedzie troszke dolozyc. Jak na zlosc akurat z zadnym z powyzszych nie pracowalem wiec niewiele pomoge


    Dodano po 21 [sekundy]:

    saron22 wrote:
    ja nadal bede sie upieral, ze jak dobrze poszukasz to w kwocie ok 30 tys kupisz serwisowke do kazdej marki osobno


    Więc kupi, czy nie kupi za te 30 tys ? Zdecyduj.

    (Interfejsy zakupi, ale softy "po koleżeńsku", inaczej nie da rady)
  • #138
    saron22
    Trucks specialist
    napisalem ze ok 30 tys. Kolega w pierwszym poscie napisal ze max 30 tys ale nie jestem pewien czy w kwocie max sie zmiesci co do zlotowki. Dlatego napisalem ok 30 tys.
  • #139
    c.szakiel
    Level 9  
    Serdecznie witam,
    Piszę w imieniu kolegi, który nie ma dostępu do internetu a jest posiadaczem auta ciężarowego z "problemami": VOLVO FM 9 (340 KM).
    Wyświetla się błąd:
    MID:136
    SID:14
    FMI 4#1
    Czy mógłbym liczyć na rozszyfrowanie tego błędu? Z góry dziękuję za zajęcie się sprawą.
    Pozdrawiam, Cezary, Łódź
  • #141
    c.szakiel
    Level 9  
    Dziękuję za wyczepujący materiał. Dam znać czy udało się rozwiazać problem.
    Pozdrowienia z Łodzi.
  • #142
    trick1983
    Level 2  
    Witam a ja mam scanię R480 i wyświetliło mi usterke silnika nie bardzo mialem jak zdiagnozować więc poprosiłem znajomego który zdiagnozował autko przez OBD i pokazało mi takie błędy
    P1406
    P0562 system napięcia zasilania za mały
    Poo87 ciśnienie rail
    p0402 recyrkulacja spalin za duża ilość
    U1104 usterka nieznana
    U1103 usterka nieznana
    po skasowaniu błedów nic juz niewskazuje.Mam jeszcze problęm z syczącym powietrzem z prawej strony silnika (chyba hamulec górski taka skrzyneczka 10x10cm metalowa z przewodami powietrznymi)jest tam coś w rodzalu zaworu bezpieczeństwa/odpowietrznika syczy z tamtąd powietrze
    Wie ktos może co to za błędy i dlaczego te powietrze syczy?
    trick
  • #143
    venta74
    Level 2  
    Witam, volvo fh13, MID 144 PPID279 FMI 0 - kaseta filtra powietrza - wartość zbyt wysoka - o co chodzi ?
  • #144
    coralgol1976
    Level 16  
    venta74 wrote:
    Witam, volvo fh13, MID 144 PPID279 FMI 0 - kaseta filtra powietrza - wartość zbyt wysoka - o co chodzi ?


    Osuszacz powietrza, pojemnik środka osuszającego:

    Wymień pochłaniacz ze środkiem osuszającym na nowy i wyzeruj za pomocą testu VCADS Pro 56185-2 Wyzerowanie ustawień osuszacza powietrza, kalibracja.

    Pzdr
  • #145
    venta74
    Level 2  
    Dzięki coralgol1976, trochę dziwne bo osuszacz był wymieniany 6 miesięcy temu, ale wymienię i zobaczę co się będzie działo.
  • #146
    coralgol1976
    Level 16  
    venta74 wrote:
    Dzięki coralgol1976, trochę dziwne bo osuszacz był wymieniany 6 miesięcy temu, ale wymienię i zobaczę co się będzie działo.


    To nie do końca tak działa jak myślisz :)

    Przy każdej wymianie kasety osuszacza należy zresetować jego "przydatność". Domyślnie na ok 550tys km (nie pamiętam dokładnie) , ale dane są weryfikowane według objętości przerobionego powietrza.
    U Ciebie prawdopodobnie było tak, że wymieniłeś wkład bez resetu komputerem diagnostycznym, a system miał w pamięci wartość, która starczyła jeszcze na pół roku nim wyrzuciło błąd. U przewoźników, którzy regularnie wymieniają wkład osuszacza wyprogramowuję komunikat o zużytym wkładzie, przez co nie wyrzuca błędu.... Tak czy inaczej bez resetu komunikat będzie Cię denerwował.
    Pzdr
  • #147
    luk1987
    Level 10  
    Witam, posiadam scanie R420 chciałbym się dowiedzieć co oznacza błąd: EMS 5698.
    Pozdrawiam
  • #150
    sylwesterpl2
    Level 10  
    Witam. Ostatnio co jakiś czas pojawia mi się błąd silnika w scani R420 2005r. w tym czasie lekko spada moc.
    Z wyświetlacza odczytałem takie błędy:
    4609,
    4613,
    53253,
    4615
    4612
    4357
    4356
    4359
    4353
    4354
    Jednostka 1757640

    Mam równierz problem z retarderem, nie zawsze reaguje na przełączenie dźwigni (poziom oleju ok)
    Błędy Ret:
    20040
    24001
    22010
    jednostka 1731140
    No i COO:
    72
    28
    5
    34
    jednostka 1739322
    Pozdrawiam