Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania,Volvo,Man kody błędow

jazda-przemo 03 Sie 2012 16:00 114912 185
  • #151 03 Sie 2012 16:00
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Podaj tylko te które są z gwiazdką

  • Relpol
  • #152 03 Sie 2012 21:31
    $iwy
    Poziom 10  

    Witam
    Mam problem ze Scanią R730 auto jest w automacie.
    Po podpięciu pod kompa wyskakują następujące błędy
    Skrzynia: FF91
    Silnik: 5140 zwrotne ciśnienie wydechowe zbyt duże-aktywny
    022B
    12B00
    481B
    080C

    Wszystkie te cztery błędy i ten FF wyskakują jako nieznane.Auto rusza normalnie, przerzuca bieg z 1 na 2 a później zaczynają się szopki-auto zaczyna szarpać i przebijać biegi np z 2 na 4.Z góry dzięki za pomoc.

  • Relpol
  • #153 08 Lis 2012 15:58
    piotr3310
    Poziom 2  

    Zapala mi się błąd EDC DIAGNOZA 03776-01 jak jadę załadowany albo pod górę tylko na wysokich biegach jak samochód jest rozgrzany byłem w aso Man wymienili wtryski zawór DBV i zawór w głowicy utrzymujący cisnienie na powrocie. nie pomogło samochód sie rozgrzeje trochę obciożenia albo wzniesienia i błąd sie zapala jak jadę z pustą naczepą i np wyprzedzam albo mocniej przyspieszam zapala sie bład EDC 03781-01 i on pali sie do momętu zgaszenia samochodu jak zbyt krótko odczekam i zapalam to gdy daje gazu zapala sie 03776-01 jak odpuszczam 03778-10 wtedy muszę odczekać kilka minut zeby ruszyć dalej

  • #154 08 Lis 2012 17:48
    fafaik
    Poziom 12  

    z tymi błędami 3776, i 3778 możesz mieć przeciek przez uszkodzoną szynę rail na łączeniu z zaworem DBV. Zeby to sprawdzić odkręć przewód paliwowy wkręcony w szynę przy zaworze DBV i odpal silnik, najlepiej z podłączonym komputerem (ja używam jaltesta),dopuki na szynie ciśnienie nie osiągnie 1800 barów nie powinno tam pojawić się paliwo. pozdrawiam

  • #155 21 Lis 2012 21:52
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    Witam,zczytałem kody błędów ze scani R420 bo zapaliła sie pomarańczowa kotrolka silnika podaje tylko aktywne proszę o pomoc ACC nr jedn.1789786 kod 2 EMS,nr.jedn.180526,kod;43361,43345,41219,4754,43592.

  • #156 22 Lis 2012 12:29
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    43361 komunikacja z czujnikiem NOx
    43345 komunikacja z jednostka S CR
    41219 dozownik reduktora
    43592 ciśnienie powietrza w układzie SCR....czyli układ AdBlue SCR

    4754 zawór odcinający paliwo

    a co do kodu ACC 2: Włącznik - czujnik położenia
    Nieprawidłowy sygnał z włącznika - czujnika położenia na obudowie tłumika.
    Krzywka silniczka dystrybucji powietrza lub przełącznik położenia zacięły się lub są luźne.
    Usterka w przewodach przełącznika położenia.
    Sprawdź przewody i złącze włącznika,czujnika położenia.
    Wymontuj silnik dystrybucji powietrza i ręcznie sprawdź, czy krzywką można poruszać. Jeśli nie, sprawdź, czy klapka nie została zablokowana ciałem obcym.
    Sprawdź, czy włącznik lub czujnik położenia nie zaciął się.

  • #157 22 Lis 2012 13:28
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    Kolego serwisantscani1 może wiesz od jakiego błedu świeci pomarańczowa kontrolka silnika,dodam tylko,że w sobotę była wymieniana blaszka i oringi w zaworze odcinającym bo zaczeła z pod niego kapać ropa.

  • #158 22 Lis 2012 14:04
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli chodzi ci o tą kontrolkę.... Scania,Volvo,Man kody błędow


    to powodem może być błąd o którym pisałeś a dokładnie zawór odcinający paliwa:

    Ciśnienie zasilania nie spada wystarczająco szybko, gdy silnik zostaje wyłączony przez zawór odcinający paliwo.
    Zawór odcinający dopływ paliwa zaciął się w położeniu otwartym
    Jeśli wygenerowany został również kod usterki 4752 lub 4753, powodem jest prawdopodobnie usterka elektryczna. W innym przypadku wadliwy jest zawór odcinający dopływ paliwa lub czujnik ciśnienia dopływu paliwa. Usterka w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego, czujnika temperatury powietrza doładowującego, czujnika temperatury płynu chłodzącego lub czujnika prędkości wentylatora.Jeśli silnik został wyłączony za pomocą kluczyka, zawory elektromagnetyczne będą próbowały utrzymać pracę silnika, podczas gdy zawór odcinający dopływ paliwa wysyła sygnał żądania wyłączenia silnika. Jeśli się to nie uda, tj. ciśnienie zasilania nie spadnie do odpowiedniej wartości, powstanie kod usterki i zawory elektromagnetyczne spowodują wyłączenie silnika.Kod usterki powstanie zostanie zarejestrowany jedynie wtedy, jeżeli nieprawidłowe wyłączenie silnika nastąpi trzy razy z rzędu.
    Sprawdź także, czy powstał kod usterki 4752 lub 4753. Jeśli tak, sprawdź zawór odcinający dopływ paliwa i jego przewody elektryczne.
    Jeżeli nie powstał kod usterki 4752 lub 4753, najpierw wymień zawór odcinający paliwo, a dopiero jeśli to konieczne, także czujnik ciśnienia dawki paliwa.

  • #159 22 Lis 2012 14:15
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    Dokładnie o tą kontrolkę chodzi świeci na pomarańczowo i jest bład EMS 4754 auto odpala normalnie i gaśnie normalnie niema też spadku mocy podczas jazdy. Wszystko działa bez zarzutu.

  • #160 22 Lis 2012 14:30
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kod usterki powstanie zostanie zarejestrowany jedynie wtedy, jeżeli nieprawidłowe wyłączenie silnika nastąpi trzy razy z rzędu. Ponieważ usterka powstaje, gdy silnik jest wyłączany, można ją usunąć tylko, jeśli uda się wyłączyć silnik prawidłowo....
    Spróbuj skasować błędy z pozycji wyświetlacza.

  • #161 22 Lis 2012 17:39
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    Jutro będę miał tą scanie na bazie to postaram sie skasować ten bład ale wczoraj był aktywny i nie dało rady go skasować.Dzieki za informacje,jutro wróce do tematu.

  • #162 24 Lis 2012 20:40
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    Próba skasowania błedu z pozycji wyświetlacza nie powiodła sie,bo bład jest czały czas aktywny,nawet podczas pracy silnika. Sprawdziłem połaczenie elektryczne i wydaje sie,że wszystko jest ok jak będę miał na bazie 2 takie same scanie to spróbuje zamienić zawór odcinający aby mieć pewność,że to on szwankuje.

  • #163 02 Gru 2012 13:22
    kazimierzs
    Poziom 2  

    jazda-przemo napisał:
    Witam.
    Jeśli ktoś ma problem z kodami błędów do tych aut proszę pisać.
    Postaram się pomóc lub gg105652.


    Mam probem z kodem błędu samochod Scania R 144G 460 6*4
    Wyswietla sie komunikat w czasie jazdy EDC na zółto, samochód nie ciągnie. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączenia działa normalnie. Proszę o pomoc

  • #164 02 Gru 2012 13:49
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Ale z jakim kodem masz problem??

  • #165 04 Gru 2012 23:53
    kazimierzs
    Poziom 2  

    Dokladnie,nie znam sie na tych kodach. Na wyswietlaczu pojawia sie silnik i kolor zolty,z napisem EDS. Wiec mysle,ze tu chodzi o jakis kod bledu...

  • #166 05 Gru 2012 09:52
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    To nie jest kod bledu. To tylko informacja ze jest jakas usterka w systemie EMS. Poszukaj na forum jak odczytac bledy z wyswietlacza (bylo o tym wielokrotnie), odczytaj kod bledu i wklej tutaj.

  • #167 24 Gru 2012 14:52
    larek92
    Poziom 7  

    Witam,
    Mam dwie prośby,
    1) czy mógłby mi ktoś rozszyfrować błąd w Volvie fh 440, 2007r, numer błędu to MID 128 PSID 229 FMI 9, dodam że chodzi o Ad-Blue i że błąd jest aktywny.
    2) Mam problem z czujnikami podnoszenia kabiny, otóż cały czas się wyświetla że kabina jest otwarta. Podejrzewam, że w prawym czujniku doszło do zerwania wiązki kabli, a chciałbym wiedzieć gdzie ta wiązka dochodzi- do deski rozdzielczej czy może gdzieś indziej.

    Z góry dziękuje za pomoc!!!
    A tak wg. Wesołych świąt;)

  • #168 05 Sty 2013 17:58
    kierowca34
    Poziom 1  

    mam problem jak zgasze auto chodzi o MAN tga 18430 to slychac takie dziwne brzeczenie w podgrzewaczu paliwa czy ktos wie w czym rzecz jaka przyczyna

  • #169 15 Sty 2013 11:47
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    Witam, poszukuję opisu kodu błedów w Manie TGA 440. EBS-04219-01,EBS-04616-09 podejrzewam,że to któryś z czujników abs ele nie wiem który.Posiedam kody błedów do TGA ale tych akurat niema w opisie.

  • #170 15 Sty 2013 14:59
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    4219 - Czujnik prędkości obrotowej koła 3, zbyt duża szczelina powietrzna
    4616 - Czujnik koła koło 3: Uszkodzony przewód podłączeniowy lub uszkodzony czujnik

  • #171 15 Sty 2013 15:08
    PIOTREKZP
    Poziom 10  

    Ok.dzięki saron22,tak myślałem,że to wina czujnika ale koło 3 to chyba bedzie lewe 2 oś

  • #172 15 Sty 2013 15:21
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Z tego co pamietam to tak ale raczej nie powinienes miec problemu z ustaleniem ktore to kolo. Znajdz uszkodzony czujnik miernikiem i po sprawie.

  • #174 18 Sty 2013 20:47
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    Witam , Problem dotyczy Scanii 124/380 Po rozgrzaniu traci moc i gaśnie. wczoraj sprawdziłem błędy, i w EMS wyświetlał 3 Errors: 4,14,1. Po rozruchu zimnego silnika zauważyłem objawy jakby zapowietrzonego układu paliwowego przejrzałem przewody paliwowe i usunąłem nieszczelność w kości przewodów paliwowych na zbiorniku paliwa. Skasowałem Błędy EMS. Dzisjaj kierowca zgłosił nawrót objawów utraty mocy po rozgrzaniu silnika, sprawdziłem błędy, ponownie 3 Errors tym razem:387,136,4745. Będę wdzięczny za pomoc.

  • #175 18 Sty 2013 21:15
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    To HPI czy PDE bo coś dziwne te kody. Diagnostyke robiłeś kompem czy odczytywałeś kontrolką??

  • #177 18 Sty 2013 22:17
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Czyli to R a nie 124, niestety nie mam dokumentacji pod ręka. Dopiero jutro moge zerknąć

  • #178 23 Sty 2013 23:04
    rumcajs0001995
    Poziom 2  

    witam
    mam problem z volvem FE wyskoczył mi błąd MID128 PPID79 FMI5 i nie wiem co to znaczy z góry dziekuje

  • #179 23 Sty 2013 23:18
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    MID128 PPID79.... Elektrozawór blokady redukcji biegu, FMI 5 przerwa w obwodzie.