Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania,Volvo,Man kody błędow

jazda-przemo 03 Sie 2012 16:00 119133 186
  • #151
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Podaj tylko te które są z gwiazdką
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #152
    $iwy
    Poziom 10  
    Witam
    Mam problem ze Scanią R730 auto jest w automacie.
    Po podpięciu pod kompa wyskakują następujące błędy
    Skrzynia: FF91
    Silnik: 5140 zwrotne ciśnienie wydechowe zbyt duże-aktywny
    022B
    12B00
    481B
    080C

    Wszystkie te cztery błędy i ten FF wyskakują jako nieznane.Auto rusza normalnie, przerzuca bieg z 1 na 2 a później zaczynają się szopki-auto zaczyna szarpać i przebijać biegi np z 2 na 4.Z góry dzięki za pomoc.
  • #153
    piotr3310
    Poziom 2  
    Zapala mi się błąd EDC DIAGNOZA 03776-01 jak jadę załadowany albo pod górę tylko na wysokich biegach jak samochód jest rozgrzany byłem w aso Man wymienili wtryski zawór DBV i zawór w głowicy utrzymujący cisnienie na powrocie. nie pomogło samochód sie rozgrzeje trochę obciożenia albo wzniesienia i błąd sie zapala jak jadę z pustą naczepą i np wyprzedzam albo mocniej przyspieszam zapala sie bład EDC 03781-01 i on pali sie do momętu zgaszenia samochodu jak zbyt krótko odczekam i zapalam to gdy daje gazu zapala sie 03776-01 jak odpuszczam 03778-10 wtedy muszę odczekać kilka minut zeby ruszyć dalej
  • #154
    fafaik
    Poziom 12  
    z tymi błędami 3776, i 3778 możesz mieć przeciek przez uszkodzoną szynę rail na łączeniu z zaworem DBV. Zeby to sprawdzić odkręć przewód paliwowy wkręcony w szynę przy zaworze DBV i odpal silnik, najlepiej z podłączonym komputerem (ja używam jaltesta),dopuki na szynie ciśnienie nie osiągnie 1800 barów nie powinno tam pojawić się paliwo. pozdrawiam
  • #155
    PIOTREKZP
    Poziom 11  
    Witam,zczytałem kody błędów ze scani R420 bo zapaliła sie pomarańczowa kotrolka silnika podaje tylko aktywne proszę o pomoc ACC nr jedn.1789786 kod 2 EMS,nr.jedn.180526,kod;43361,43345,41219,4754,43592.
  • #156
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda
    43361 komunikacja z czujnikiem NOx
    43345 komunikacja z jednostka S CR
    41219 dozownik reduktora
    43592 ciśnienie powietrza w układzie SCR....czyli układ AdBlue SCR

    4754 zawór odcinający paliwo

    a co do kodu ACC 2: Włącznik - czujnik położenia
    Nieprawidłowy sygnał z włącznika - czujnika położenia na obudowie tłumika.
    Krzywka silniczka dystrybucji powietrza lub przełącznik położenia zacięły się lub są luźne.
    Usterka w przewodach przełącznika położenia.
    Sprawdź przewody i złącze włącznika,czujnika położenia.
    Wymontuj silnik dystrybucji powietrza i ręcznie sprawdź, czy krzywką można poruszać. Jeśli nie, sprawdź, czy klapka nie została zablokowana ciałem obcym.
    Sprawdź, czy włącznik lub czujnik położenia nie zaciął się.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #157
    PIOTREKZP
    Poziom 11  
    Kolego serwisantscani1 może wiesz od jakiego błedu świeci pomarańczowa kontrolka silnika,dodam tylko,że w sobotę była wymieniana blaszka i oringi w zaworze odcinającym bo zaczeła z pod niego kapać ropa.
  • #158
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli chodzi ci o tą kontrolkę.... Scania,Volvo,Man kody błędow


    to powodem może być błąd o którym pisałeś a dokładnie zawór odcinający paliwa:

    Ciśnienie zasilania nie spada wystarczająco szybko, gdy silnik zostaje wyłączony przez zawór odcinający paliwo.
    Zawór odcinający dopływ paliwa zaciął się w położeniu otwartym
    Jeśli wygenerowany został również kod usterki 4752 lub 4753, powodem jest prawdopodobnie usterka elektryczna. W innym przypadku wadliwy jest zawór odcinający dopływ paliwa lub czujnik ciśnienia dopływu paliwa. Usterka w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego, czujnika temperatury powietrza doładowującego, czujnika temperatury płynu chłodzącego lub czujnika prędkości wentylatora.Jeśli silnik został wyłączony za pomocą kluczyka, zawory elektromagnetyczne będą próbowały utrzymać pracę silnika, podczas gdy zawór odcinający dopływ paliwa wysyła sygnał żądania wyłączenia silnika. Jeśli się to nie uda, tj. ciśnienie zasilania nie spadnie do odpowiedniej wartości, powstanie kod usterki i zawory elektromagnetyczne spowodują wyłączenie silnika.Kod usterki powstanie zostanie zarejestrowany jedynie wtedy, jeżeli nieprawidłowe wyłączenie silnika nastąpi trzy razy z rzędu.
    Sprawdź także, czy powstał kod usterki 4752 lub 4753. Jeśli tak, sprawdź zawór odcinający dopływ paliwa i jego przewody elektryczne.
    Jeżeli nie powstał kod usterki 4752 lub 4753, najpierw wymień zawór odcinający paliwo, a dopiero jeśli to konieczne, także czujnik ciśnienia dawki paliwa.
  • #159
    PIOTREKZP
    Poziom 11  
    Dokładnie o tą kontrolkę chodzi świeci na pomarańczowo i jest bład EMS 4754 auto odpala normalnie i gaśnie normalnie niema też spadku mocy podczas jazdy. Wszystko działa bez zarzutu.
  • #160
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Kod usterki powstanie zostanie zarejestrowany jedynie wtedy, jeżeli nieprawidłowe wyłączenie silnika nastąpi trzy razy z rzędu. Ponieważ usterka powstaje, gdy silnik jest wyłączany, można ją usunąć tylko, jeśli uda się wyłączyć silnik prawidłowo....
    Spróbuj skasować błędy z pozycji wyświetlacza.
  • #161
    PIOTREKZP
    Poziom 11  
    Jutro będę miał tą scanie na bazie to postaram sie skasować ten bład ale wczoraj był aktywny i nie dało rady go skasować.Dzieki za informacje,jutro wróce do tematu.
  • #162
    PIOTREKZP
    Poziom 11  
    Próba skasowania błedu z pozycji wyświetlacza nie powiodła sie,bo bład jest czały czas aktywny,nawet podczas pracy silnika. Sprawdziłem połaczenie elektryczne i wydaje sie,że wszystko jest ok jak będę miał na bazie 2 takie same scanie to spróbuje zamienić zawór odcinający aby mieć pewność,że to on szwankuje.
  • #163
    kazimierzs
    Poziom 2  
    jazda-przemo napisał:
    Witam.
    Jeśli ktoś ma problem z kodami błędów do tych aut proszę pisać.
    Postaram się pomóc lub gg105652.


    Mam probem z kodem błędu samochod Scania R 144G 460 6*4
    Wyswietla sie komunikat w czasie jazdy EDC na zółto, samochód nie ciągnie. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączenia działa normalnie. Proszę o pomoc
  • #164
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Ale z jakim kodem masz problem??
  • #165
    kazimierzs
    Poziom 2  
    Dokladnie,nie znam sie na tych kodach. Na wyswietlaczu pojawia sie silnik i kolor zolty,z napisem EDS. Wiec mysle,ze tu chodzi o jakis kod bledu...
  • #166
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    To nie jest kod bledu. To tylko informacja ze jest jakas usterka w systemie EMS. Poszukaj na forum jak odczytac bledy z wyswietlacza (bylo o tym wielokrotnie), odczytaj kod bledu i wklej tutaj.
  • #167
    larek92
    Poziom 7  
    Witam,
    Mam dwie prośby,
    1) czy mógłby mi ktoś rozszyfrować błąd w Volvie fh 440, 2007r, numer błędu to MID 128 PSID 229 FMI 9, dodam że chodzi o Ad-Blue i że błąd jest aktywny.
    2) Mam problem z czujnikami podnoszenia kabiny, otóż cały czas się wyświetla że kabina jest otwarta. Podejrzewam, że w prawym czujniku doszło do zerwania wiązki kabli, a chciałbym wiedzieć gdzie ta wiązka dochodzi- do deski rozdzielczej czy może gdzieś indziej.

    Z góry dziękuje za pomoc!!!
    A tak wg. Wesołych świąt;)
  • #168
    kierowca34
    Poziom 1  
    mam problem jak zgasze auto chodzi o MAN tga 18430 to slychac takie dziwne brzeczenie w podgrzewaczu paliwa czy ktos wie w czym rzecz jaka przyczyna
  • #169
    PIOTREKZP
    Poziom 11  
    Witam, poszukuję opisu kodu błedów w Manie TGA 440. EBS-04219-01,EBS-04616-09 podejrzewam,że to któryś z czujników abs ele nie wiem który.Posiedam kody błedów do TGA ale tych akurat niema w opisie.
  • #170
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    4219 - Czujnik prędkości obrotowej koła 3, zbyt duża szczelina powietrzna
    4616 - Czujnik koła koło 3: Uszkodzony przewód podłączeniowy lub uszkodzony czujnik
  • #171
    PIOTREKZP
    Poziom 11  
    Ok.dzięki saron22,tak myślałem,że to wina czujnika ale koło 3 to chyba bedzie lewe 2 oś
  • #172
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Z tego co pamietam to tak ale raczej nie powinienes miec problemu z ustaleniem ktore to kolo. Znajdz uszkodzony czujnik miernikiem i po sprawie.
  • #174
    Cowboy zagrabie
    Poziom 27  
    Witam , Problem dotyczy Scanii 124/380 Po rozgrzaniu traci moc i gaśnie. wczoraj sprawdziłem błędy, i w EMS wyświetlał 3 Errors: 4,14,1. Po rozruchu zimnego silnika zauważyłem objawy jakby zapowietrzonego układu paliwowego przejrzałem przewody paliwowe i usunąłem nieszczelność w kości przewodów paliwowych na zbiorniku paliwa. Skasowałem Błędy EMS. Dzisjaj kierowca zgłosił nawrót objawów utraty mocy po rozgrzaniu silnika, sprawdziłem błędy, ponownie 3 Errors tym razem:387,136,4745. Będę wdzięczny za pomoc.
  • #175
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    To HPI czy PDE bo coś dziwne te kody. Diagnostyke robiłeś kompem czy odczytywałeś kontrolką??
  • #177
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Czyli to R a nie 124, niestety nie mam dokumentacji pod ręka. Dopiero jutro moge zerknąć
  • #178
    rumcajs0001995
    Poziom 2  
    witam
    mam problem z volvem FE wyskoczył mi błąd MID128 PPID79 FMI5 i nie wiem co to znaczy z góry dziekuje
  • #179
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda
    MID128 PPID79.... Elektrozawór blokady redukcji biegu, FMI 5 przerwa w obwodzie.