Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sonel PAT 86Sonel PAT 86
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania,Volvo,Man kody błędow

jazda-przemo 22 Cze 2010 21:42 120495 187
  • #31
    edekr
    Poziom 13  
    Prosił bym również o podpowiedz VOLVO FM9 w diagnostyce EBS mam komunikat błędu
    Podgrzewacz Rozruchowy 2w
    MID 136 SID71 FMI1

    Co tt może być ten podgrzewacz i gdzie on się znajduje
  • Sonel PAT 86Sonel PAT 86
  • #32
    flamaster85
    Poziom 9  
    Witam
    Mógłby mi ktoś podpowiedzieć co oznaczają błędy 21 i 61 w scanii 124 z 2004 roku.
    Będę bardzo wdzięczny
  • #33
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    bledy czego?? ABS?? EDC?? itd
  • #35
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    a nie jest to przypadkiem EBS 2.2 ??
    Jesli tak to:
    -blad 21: Zawór hamulca zasadniczego; Niewłaściwy sygnał z czujnika położenia pedału w zaworze hamulca głównego
    -blad 61: Jednostka sterująca; Zbyt długi czas odpowiedzi sygnału pomiędzy EBS i EDC
  • #36
    Nowy84
    Poziom 11  
    scania L124 97r 6x2
    mruga kontrolka od zaiweszenia
    w zawieszeniu pokazuje błąd po autodiagnoza -17 i auto nie poziomuje przodu
  • #37
    flamaster85
    Poziom 9  
    Mała pomyłka z tymi błedami 21 i 61. To były błędy od TC a nie od ABS. Ale moze od początku.
    Stopił mi się moduł EBS. Kupiłem drugi używany. Większość kilka numerów katalogowych na nim zgadzało się ze starym modułem, a kilka nie. Po zamontowaniu okazało się, że auto nie ma ABS. Kontrolka cały czas sie pali, ale nie pokazuje błędów. Na tablicy do odczytywania błędów pokazuje się tylko błąd 21 i 61 TC. Znajomy elektronik podpowiedział mi, że moduł który kupiłem może być od auta z rotarderem i trzeba będzie go dostroi ( przeprogramować ) ma auto bez rotardera. To możliwe?
  • #38
    flamaster85
    Poziom 9  
    Ktoś mógłby podpowiedzieć mi coś na temat tych błędów 21 i 61 od TC?
    Będę wdzieczny
  • #39
    gucio~1
    Poziom 22  
    TC to kontrola trakcji. Jest obsługiwana przez sterownik EBS. Po wymianie sterownika na nowy zawsze trzeba dokonać parametryzacji. Przy wymianie na używkę, jak masz szczęście to nic nie będzie się świecić na desce co i tak nie znaczy, że układ działa poprawnie. Trzeba zapiąć kompa i podpatrzyć system. Opisy błędów podane wcześniej są z Scania Diagnose i nie są to opisy kodów błyskowych dla EBS 2.2. Jeśli twoje są "wymrugane" na panelu diagnostycznym w aucie to 6.1 - brak odpowiedzi z retardera a 2.1 oznacza koniec diagnozy-brak inych błędów.
  • Sonel PAT 86Sonel PAT 86
  • #41
    ADACHIP
    Poziom 1  
    Witam
    A ja w swoim Volvo FH 12 380 z 2000 r. mam takie podstawowe błędy: Pierwszy od immobilajzera MID 163, SID 002, FMI 2, drugi to MID 163, SID 002, FMI 12, oraz od silnika MID 128, PID 224, FMI 2. Po skasowaniu błędów udaje się odpalić ale nie zawsze za pierwszym razem.
    Proszę o pomoc lub przesłanie listy błędów na adam.dys(malpa)adachip.com.pl.

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • #42
    Tom-eko
    Poziom 1  
    Witam .Ja tez poprosze o kody bledow do Volvo FH12 420 2002. Dzieki pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sory przeslij na tom-eko(malpa)o2.pl.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Witam mam taki problem . Nie mam pojecia gdzie szukac usterki .Na wyswietlaczu zapala sie Breake ECU Failure a w kompie blad i pisze tak . Preassure Modulation valvue ABS Axel 2 Lift Comunication error inactice
    Mid 136 Sid 9 Fmi 9 . Prosze o pomoc co to za blad i jak go usunac . Dzieki za pomoc

    Dodano po 12 [minuty]:

    Dodam jeszcze ze ten blad wyskakuje podczas jazdy . Wtedy musze zatrzymac sie i odlaczyc akumulatory na chwile . Po ruszeniu moze byc ok przez 200 km albo za 1 km znowu to samo.
  • #43
    tga410 SAM
    Poziom 1  
    Witam wszystich
    Mam tga 410 z 2001r,pokazuje mi trzy kody.Rozszyfrowałem je ale co to znaczy i gdzie szykać usterki???
    1. ebs 03171-31 czujnik zużycia okładzin po lewej poza dopuszczalnym
    zakresem waryści. Ale klocki z przodu nowe a tył pokazuje 38%.
    2. ebs 03519-31 czujnik obrotów koła błąd podczas:ostatniego połączenia.
    3. zbr 01086-06 poziom ciśnienia obwód 3
  • #44
    korkizx6
    Poziom 9  
    Przyczyn może być wiele ogólnie kod błędu mówi tak:
    PSID98 Układ doładowania 0 Dane ważne, ale powyżej normalnego zakresu roboczego
    1 Dane ważne, ale poniżej normalnego zakresu roboczego

    Myślę że zacznij od sprawdzenia układu dolotowego powietrza, tj. sprawdź czy siatka na kominie dolotowym powietrza nie jest zabrudzona (zatkana kurzem), jest to częsta ,,usterka", możliwe że świecie Ci się Kontrola silnika w dolnym lewym rogu wyświetlacza.
    A który jest to rok samochodu i jaki silnik??
  • #45
    Tomasz Radwański
    Poziom 1  
    Witam. MAN TGA 480 zapala sie kod EDC 03776-01.
    Mogą prosić o liste kodów tradwan(malpa)wp.pl
  • #46
    dzordzistal
    Poziom 2  
    witam wszystkich;
    czy ktoś posiada instrukcje do skrzyni Opticruise scania
    a może ktoś miał podobny problem? mianowicie giną mi biegi 1-6 i R
    po odłączeniu akumulatorów na min. dwie godziny biegi wracają
    z góry dziękuje za pomoc
  • #47
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda
    dzordzistal napisał:
    witam wszystkich;
    czy ktoś posiada instrukcje do skrzyni Opticruise scania
    a może ktoś miał podobny problem? mianowicie giną mi biegi 1-6 i R
    po odłączeniu akumulatorów na min. dwie godziny biegi wracają
    z góry dziękuje za pomoc


    Witam Drogi Kolego .....wystarczy odpowiednio poszukać, na Elektrodzie jest plik który umieściłem z opisem tej skrzyni.
  • #48
    dzordzistal
    Poziom 2  
    dzięki kolego ,a posiadasz może tej instrukcji w polskim języku
  • #49
    duratorq2
    Poziom 1  
    Witam. W moim Volvo Fh 13 zapaliła się kontrolka z napisem "Check 1/1" obok pokazuje się również symbol ksiażki. Prosze o pomoc.
  • #50
    Marek40scania
    Poziom 1  
    Witam1
    Potrzebuję wiedzieć co oznacza kod błędu w scani 144 z sterowaniem elektrycznym pedału hamulca. Pojawił sie błąd 2 2 3 7 . Czy ktoś może mi pomóc???
  • #51
    boss130
    Poziom 18  
    Nie wiem , co oznacza sterowanie elektryczne pedału hamulca ( bo zazwyczaj kierowcy sterują nim za pomocą nogi ). A jeżeli chodzi ci o ABS (Bosch) to :

    niedopuszczalna szczelina powietrzna lub zwarcie , czujnik - lewy przód
    i
    przerwa lub zwarcie czujnika - lewy tył :D
  • #52
    ekka
    Poziom 17  
    Witam kolegów
    Proszę o rozszyfrowanie następujących kodów błędów w Scani R420
    ACC 7,18
    APS 647,679,341,727
    BMS 2789,62261,61493,62005,61749
    COO 72,24,5,34,35,47
    EMS 53253,4614,4358,55299,55297,55296,55298,4613
    oraz czy zna ktoś procedurę kasowania ich
    Z góry Dziękuję
  • #53
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    ACS:
    7: komunikacja miedzy jednostkami sterujacymi ACS, brak komunikacji wzdloz rozowej szyny CAN, zwarcie lub przerwa, sprawdz wiazke i zlacza
    18: komunikacja z jednostka BMS, brak sygnalu z BMS, nieprawidlowe dzialanie BMS lub usterka w komunikacji w czerwonej szynie CAN
    APS:
    341: sterowanie praca sprezarki, otwarty obwod
    647: regulacja ciśnienia, w ukladzie bylo wiecej niz 13 bar
    679: regulacja ciśnienia, ciśnienie powietrza zwieksza sie gdy jednostka sterujaca wylacza sprezarke
    727: niewiarygodna wartosc cisnienia powietrza, cisnienie nigdy nie osiaga zadanego poziomu, APS nie moze wykonac regeneracji
    BMS:
    nie mam takich kodow bledow jak podales
    COO:
    5: komunikacja miedzy tachografem a koordynatorem zostala przerwana
    24: poziom paliwa, zwarcie lub przerwa w obwodzie czujnika paliwa, usterka czujnika poziomu paliwa
    34: niski zakres, zawor elekttromagnetyczny zakresu niskiego pobiera prad o natezeniu zbyt niskim lub zbyt wysokim, zwarcie, przerwa, usterka elektrozaworu
    35: zakres wysoki. jak wyzej tylko dotyczy zakresu wysokiego
    47: napiecie zasilania koordynatora jest zbyt niskie, zwarcie lub przerwa w obwodzie, zbyt niskie ladowanie
    EMS:
    4614: czujnik predkosci silnika 2, sygnal z tego czujnika byl nieprawidlowy
    4613:czujnik predkosci silnika 2, spadek predkosci silnika pomiedzy dwoma impulsami
    4358 czujnik predkosci silnika 1, jak wyzej tyle ze czyjnik 1
    53253: ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porownaniu z cisnieniem znaminowym
    55296;55297;55298;55299 wewnetrzna usterka w jednostce sterujacej, nieprawidlowe lub niewiarygodne dane

    Kasowanie za pomoca SDP3
  • #54
    ekka
    Poziom 17  
    Wielkie Dzięki za wyjaśnienie kodów a co to jest SDP3
    Dziękuję i pozdrawiam
  • #55
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda
    ekka napisał:
    .... a co to jest SDP3


    SDP Scania Diagnos Programmer 3 ....oprogramowanie do diagnostyki i programowania elektroniki.
  • #56
    multihunter
    Poziom 26  
    sdp3 to fajna sprawa , nawet bez vci można zapodać demo wklepać kod błędu wybrać nr części jaka generuje ten błąd i mamy gotową odpowiedź co jest grane z komentarzem
    pzdr
  • #57
    Batt23
    Poziom 9  
    Witam. Poszukuję kodów błędów do Volvo i Scanii. W zamian mogę przesłać trochę informacji o skrzyni IVECO i elektrykę Magnumki 430. batt(malpa)plusnet.pl
  • #58
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Witam!!
    Na wyswietlaczu pojawily sie bledy w TGA 3 osiowy z tylna osia wleczona:

    EBS:

    03221-31
    03222-31

    W spisie bledow odczytalem powyzsze bledy jako:
    "czujnik zuzycia okladziny po lewej/prawej poza dopuszczalnym zakresem wartosci"

    Pytanie: ktorej osi dotycza powyzsze bledy?? Osi napedowej czy wleczonej??

    Pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie.
  • #59
    krzysiek2008
    Poziom 1  
    Witam.
    Proszę o poradę w sprawie wyskakującego kodu błędu w sam. MAN tga.
    mianowicie
    EDC 03776-01. Mój email e.bed(malpa)onet.eu
  • #60
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Witam!! mam problem z jednym TGA ze skrzynia zf AS tronic.
    Sprawa polega na tym ze jak auto stoi np przez noc i zejdzie powietrze z ukladu to rano nie mozna uruchomic silnika. Na wyswietlaczu w okienku biegow zamiast literki "N" pokazuja sie 2 lub 3 kreski i rozrusznik nie kreci. Po napompowaniu powietrza ze sprezarki lub innego samochodu wskakuje "N" i wtedy rozrusznik kreci i auto bez problemu odpala. Dodam ze nie zawsze sie tak dzieje. Niekiedy nawet po weekendzie jak powietrze zejdzie prawie do zera to auto bez problemu odpala. Mial ktos taki przypadek?? Gdzie szukac przyczyny?? Domyslam sie ze w jakis sposob albo przez noc wsuwa sie bieg albo sterownik "nie widzi" ze auto jest na luzie i dlatego nie kreci ale moge sie mylic. W ostatnim czasie problem sie nasilil. Prosze o porade i wskazowki. Pozdrawiam