Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania,Volvo,Man kody błędow

jazda-przemo 09 Gru 2010 01:05 107421 183
  • #61 09 Gru 2010 01:05
    svavecone
    Poziom 23  

    Powinienes zalozyc nowy temat ,w tym miejscu to nie pasuje .
    Czy sa jakies bledy w sterowniku skrzyni ?
    Wejdz w "menu" bledow na kokpicie i podeslij bledy.
    Nie mozna odpalic auta kiedy sterownik skrzyni nie widzi pozycji neutralnej .
    Kiedy nie ma powietrza ,As-Tronic nie moze zalaczyc sprzegla ,a bez tego nie moze ustawic biegu na "neutralny" kiedy go nie widzi .
    Pytanie jest dlaczego ? Czy czasami nie gasisz silnika na pozycji "D" ?
    Warto byloby podjechac na diagnoze komputerowa i podejrzec warunki pracy "live data".Chociazby sprawdzic "aktywator" z czujnikiem polozenia sprzegla:


    Zaloz nowy temat ;)

  • Fibaro
  • #62 11 Gru 2010 16:27
    damiano1982
    Poziom 8  

    Witam.Mam problem ze Scanią R420.Wyświetliło taki kod
    EMS 17154 ,a na dole prawdopodobnie numer części 1776438.
    Proszę o pomoc.

  • Fibaro
  • #63 11 Gru 2010 21:25
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    EMS 17154
    Nieprawidlowe lub niewiarygodne dane
    Wewnetrzna usterka w jednostce sterujacej.
    Jednostka sterujaca nie wlaczy sie pomimo kilkakrotnych prob tak dlugo jak usterka jest aktywna.

    Sprawdz pamiec kodow usterek i wykonaj 10 minutowa probe drogowa. Sprawdz czy kod usterki powstal ponownie. Jesli sie pojawi ponownie to wymien jednostke sterujaca.

  • #64 12 Gru 2010 09:25
    damiano1982
    Poziom 8  

    Problem polega na tym ,że dopóki wyświetlało "usterkę silnika"na pomarańczowo scanie można było odpalić ,a teraz "usterka silnika" świeci na czerwono i nie ma możliwości odpalenia scanii (brak reakcji rozrusznika).
    Czy może być przerwa na przewodzie dochodzącym do komputera?
    Kolego chodzi Ci o jednostkę sterującą umieszczoną na silniku?

  • #65 18 Gru 2010 17:50
    Vega13
    Poziom 8  

    Witam , moge prosić o pomoc przy ABS w mojej Scanii (124l 400 99r,ham. tarcz.)
    W samochodzie jest EBS firmy Bosch i wyświetla mi takie sygn : 10 2 , 4 4 , 8 3 , 7 3 , 2 1 . Może ktoś pomoże

  • Fibaro
  • #66 18 Gru 2010 22:57
    wilu2
    Poziom 12  

    Vega13 napisał:
    Witam , moge prosić o pomoc przy ABS w mojej Scanii (124l 400 99r,ham. tarcz.)
    W samochodzie jest EBS firmy Bosch i wyświetla mi takie sygn : 10 2 , 4 4 , 8 3 , 7 3 , 2 1 . Może ktoś pomoże


    Znalazłem coś takiego myślę że Ci się przyda.

  • #67 19 Gru 2010 00:21
    Vega13
    Poziom 8  

    Wielkie dzięki , wiem gdzie zacząć - zobaczymy z jakim skutkiem :?: . Pozdrawiam

  • #68 31 Gru 2010 02:32
    zbynius75
    Poziom 9  

    edekr napisał:
    Prosił bym również o podpowiedz VOLVO FM9 w diagnostyce EBS mam komunikat błędu
    Podgrzewacz Rozruchowy 2w
    MID 136 SID71 FMI1

    Co tt może być ten podgrzewacz i gdzie on się znajduje


    Witam,miałem kiedyś podobny komunikat w FH12. Sprawdziłem grzałkę osuszacza-OK. Za parę mies. doszedł następny "Podgrzewacz rozruchowy" i całkiem zdębiałem. Zmieniłem język deski na angielski i napisało: "Lining sensor" + nr osi + stronę. I eureka. Wymiana dwóch czujników zużycia klocków dała upragnione "Nie ma usterek". Do czujnika klocków zaprowadzi Cię jeden z przewodów przypiętych do węża siłownika hamulcowego(drugi przewód idzie do czujnika prędkości koła(potocznie-ABS)).
    Pozdrawiam.

  • #69 31 Gru 2010 17:22
    marcinos221085
    Poziom 8  

    witam potrzebuje kody bezpieczników oraz kody błedów do volvo FH12 420ps 2004 jak by ktos miał to podam e-mail marcino-s(malpa)wp.pl

  • #70 08 Sty 2011 15:56
    wilu2
    Poziom 12  

    Witam z tego co widzę to mało osób się interesuje tym tematem ale cóż napisze o swoim problemie może ktoś odpisze wiec tak.
    Dziś zjechało volvo FH 12 r2002 i po odczytaniu błędów w kabinie mam następujące kody:

    BRAKES
    MID 136
    SID 004
    FMI 7

    MID 136
    SID 004
    FMI 1

    MID 136
    PSID 030
    FMI 7

    INFO DISPLAY
    MID 171
    PID 158
    FMI 0

    CAB CONTROLER
    MID 144
    PID 091
    FMI 4

    MID 144
    SID 231
    FMI 12

    MID 144
    PID 084
    FMI 12

    MID 144
    PID 084 -- Usterka brak sygnału prędkości z tachografu CZY TAK ?
    FMI 2

    MID 144
    PID 046 -- Usterka oznacza iż w powietrze w zbiorniku powietrza do poduszek z padło poniżej 9 bar wtedy kod jest aktywny ,po uzupełnieniu kod zostaje nie aktywny i zostaje po nim ślad. CZY TAK ?
    FMI 1

    MID 144
    PPID 075 -- Usterka elektrozaworu wys-nis znajdujący się na skrzyni biegów(lub okablowanie) TO ZNALAZŁEM USTERKA JUŻ NAPRAWIONA
    FMI 4

    IMOBILIZER
    MID 163
    SID 001
    FMI 12

    NON SPEC. SYSTEM
    MID (127)

    I moje pytanie jeżeli wykasuje wszystkie błędy nic się nie stanie np. po skasowaniu samochód może nie odpalić itp.
    Bardzo proszę o opis tych błędów.

    Pozdrawiam.

  • #71 10 Sty 2011 15:37
    Nowy84
    Poziom 11  

    Scania 124 6x2 97r. błędy w ECAS : 51,61,62,65 Prosze o rozszyfrowanie . Dziękuje i pozdrawiam

  • #72 10 Sty 2011 22:50
    socik88
    Poziom 8  

    witam czy mógłby mi ktoś rozszyfrować błąd ABS - 82 z góry dziękuje.

  • #73 10 Sty 2011 23:06
    wilu2
    Poziom 12  

    socik88 napisał:
    witam czy mógłby mi ktoś rozszyfrować błąd ABS - 82 z góry dziękuje.

    ABS czy EBS ?
    Jaki ciągnik ?

    Jężeli SCANIA EBS
    AWARIA
    Błąd czujnika ABS koła zębatego pulsatora lub okablowania.
    8,2 - praw koło oś pierwsza
    Przyczyna - jednostka sterująca wykryła że przy prędkości większych od 18 km/h nie pojawiają się sygnały z czujnika kołowego lub sygnał z czujnika wskazuje na prędkość przekraczającą 40 km/h podczas gdy żaden inny czujnik kołowy nie zarejestrował prędkości.

    Uwagi:
    Swieci sie lampka ostrzegawcza systemu
    ABS. Funkcja TC jest wyłaczona. Sygnał z
    czujnika kołowego jest zapisywany w
    module sterujacym, który nastepnie
    przesyła go do jednostki sterujacej.

    Wskazówka: Aby lampka systemu ABS
    zgasła, wszystkie koła musza sie obracac
    (równiez te na osi 3).
    Srodek zaradczy:
    Sprawdzic kody błedów po jezdzie.
    Jesli kod sie ponownie pojawia po
    wyczyszczeniu:
    Nalezy sprawdzic przewody i połaczenia
    pomiedzy modułem sterujacym i czujnikiem
    koła. Zmierzyc opór czujnika koła. Opór
    powinien byc z zakresu od 950 do 1930 ohm.

  • #74 10 Sty 2011 23:56
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    wilu2 koledze chyba chodzilo o bledy ELC (ECAS) a ty podales mu bledy z EDC

  • #75 11 Sty 2011 00:15
    wilu2
    Poziom 12  

    saron22 napisał:
    wilu2 koledze chyba chodzilo o bledy ELC (ECAS) a ty podales mu bledy z EDC

    A no tak mój błąd.

  • #76 25 Sty 2011 12:12
    niemago
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam Volvo fh12 z 2002 i związany z nim problem a mianowicie "lining differential, left/right mechanical fault" MID 136 PSID 024 FMI 7.
    Może ktoś wie co oznacza ten błąd.
    Dodam, że obydwa czujniki ABS z tyłu wymienione...

  • #77 18 Mar 2011 19:23
    Drifter23
    Poziom 10  

    Witam! Jak w volvie fh 12 2004r. wyświetlić błędy? Na głównym wyświetlaczy pokazuje mi tylko żebym na najbliższym postoju sprawdził ECU pojazdu. Jak wogóle wygenerować konkretny kod? a i pali mi się kontrolka check Pozdrawiam!

  • #78 19 Mar 2011 08:34
    Drifter23
    Poziom 10  

    Witam! mam następujące kody błędów: MID 128 SID 33 FMI 5; MID128 PID 26 FMI3. VOLVO FH 12 2003 r.

  • #79 19 Mar 2011 14:24
    tszpak
    Poziom 13  

    obydwa kody bledow sa z wentylatora na chlodnicy

    1 mid128 sid 33 fmi 5 brak zasilania lub spadek zasilania modulu sterujacego wentylatorem ( bezpiecznik 42 )
    2 mid128 pid 26 fmi 3 zwarcie w obwodzie zasilajacym 24v

    mysle ze masz przetarta wiazke kabli przy wentylatorze lub sam modul padl, ma zwarcie wewnetrzne
    Scania,Volvo,Man kody błędow

    Scania,Volvo,Man kody błędow
    A14 - jednostka sterujaca silnikiem
    B32 modul wentylatora (na schemacie zaznaczony strzalka)

    EA wtyczka A na jednostce sterujacej silnikiem( EA5, EA4,EA6 numery pinow na wtyczce)
    EB wtyczka B na jednostce sterujacej silnikiem (EB 21 numer pinu wtyczki)

    1,2,3,4,5 numery pinow na wtyczce wentylatora

    sprawdz ciaglosc przewodow zgodnie z numeracja zanim zdecydujesz sie na wymiane wentylatora

    Drifter23 napisał:
    Witam! mam następujące kody błędów: MID 128 SID 33 FMI 5; MID128 PID 26 FMI3. VOLVO FH 12 2003 r.

  • #80 23 Mar 2011 18:21
    Bigtrans
    Poziom 1  

    Witam potrzebuję kody błędów do MAN TGA 2007 EURO 5.

    PILNE!!!!!!!!!!

    Pozdrawiam:)

  • #81 23 Mar 2011 20:28
    jptrans
    Poziom 2  

    witam potrzebuje kody EDC SCANIA z POMPOWTRYSKAMI PDE z gory dziekuje

  • #82 02 Kwi 2011 00:04
    krakowczyk47
    Poziom 2  

    wygląda na to że autko zostaje na biegu i nie widzi luzu, (patra czujnik luzu prawa strona skrzyni) lub sam czujnik szwankuje, raczej sprawdziłbym zasilanie kasety w powietrze i zasilanie 24V po zgaszeniu silnika. powinno się samo wyluzować po zgaszeniu. Sprawdz czy problem występuje gdy aytko zostawisz na luzie przed zgaszeniem.

  • #83 06 Kwi 2011 11:12
    krzyś 1
    Poziom 9  

    Witam ,potrzebuję kody błędów do IVECO EUROSTAR silnik Cursor 430 KM i skrzyni EUROTRONIC z 2001 r.Dziękuję.

  • #84 08 Kwi 2011 17:13
    Drifter23
    Poziom 10  

    Witam ponownie! SCANIA R420 BMS 3074, 30919, 26409, 26397, 26403, 26665, 26153 ( przy wszystkich tych kodach wyła wartość 1766305) EMS 53264, LAS 293 Dodam jeszcze że w scani nie działają abs, esp i retarder. Pozdrawiam i licze na pomoc!

  • #85 12 Kwi 2011 14:19
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    BMS 30919 Blad czujnika zuzycia okladzin kola 1. Zbyt duza roznica zuzycia pomiedzy kolami na pierwszej osi

    BMS 26409 Czujnik predkosci kola 4 - usterka elektryczna (zwarcie lub przerwa)
    BMS 26397 ten blad rowniez dotyczy czujnika predkosci kola 4 (odleglosc czujnika, uszkodzenie wiazki, kola nadajnika itp)
    BMS 26403 rowniez czujnik predkosci kola 4 usterka elektryczna
    BMS 26665 czujnik predkosci kola 5 usterka elektryczna
    BMS 26153 czujnik predkosci kola 3 ustrka elektryczna

    EMS 53264 cisnienie zasilania

    Zeby ABS i retarder zaczal dzialac musisz sie najpierw uporac z bledami w BMS

  • #86 12 Kwi 2011 17:39
    Drifter23
    Poziom 10  

    saron22 dziękuje za informacje.

  • #87 12 Kwi 2011 17:43
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    pisalem ci na PW. W razie czego masz nr telefonu

  • #88 07 Maj 2011 18:49
    pawel1079
    Poziom 2  

    witam mam problem z moim volvo fh12 1999 rok. Mianowicie przestały działać poduszki, samochód nie poziomuje się automatycznie do jazdy. W komputerze wyświetla się błąd MID150 SID019 FMI3 active od zawieszenia, MID128 SID070 FMI5,
    MID128 PPID122 FMI5, MID128 PPID123 FMI5 od silnika i MID144 PID046 FMI1 od cabine controller. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć co one oznaczają. Z góry dzękuje

  • #89 07 Maj 2011 19:39
    tszpak
    Poziom 13  

    witam
    zaczynajac od gory
    mid 150 elektronicznie kontrolowane zawieszenie pneumatyczne
    sid 19 czujnik poziomu osi napedzanej strona lewa (kierowcy0
    fmi 3 USZKODZENIE elektryczne za wysokie napiecie powracajacego sygnalu z czujnika
    prawdopodobne usterki:

    1) KABEL sygnalowy zwarty z wysokim napieciem ( 24V )
    2) BRAK PRAWIDLOWEGO KONTAKTU z masa ramy
    3) uszkodzony czujnik

    MID128 jednostka sterujaca silnikiem
    SID70 podgrzewacz powietrza doladowujacego ( zimny start)
    FMI5 elektryczna usterka brak zasilania ( bezpiecznik 18 do przekaznika , lub przerwany kabel zasilajacy przekaznik z akumulatora (( zasilanie tylko jak kluczyk w pozycji start)) lub uszkodzony element grzejny w przewodzie dolotowym (( bardzo czesto zwarcie w obudowie elementu grzejnego powoduje przepalenia przekaznika i bezpiecznika ))

    MID128 jednostka sterujaca silnikiem
    PPID122 zawor cisnienia oleju ( hamulec silnikowy D12C )
    FMI5 usterka elektryczna brak zasilania cewki zaworu (bezpiecznik 20 lub przerwa w okablowaniu lub przerwa na cewce ))

    MID128 jednostka sterujaca silnikiem
    PPID123 zawor sterujacy hamulcem silnikowym ( zawor powietrzny przeslony wydechu)
    FMI5 usterka elektryczna brak zasilania cewki zaworu (bezpiecznik 20 lub przerwa w okablowaniu lub przerwa na cewce ))

    MID144 wskazniki deski rozdzielczej
    PID046 czujnik cisnienia powietrza zbiornik 1
    FMI1 napiecie rejestrowane z czujnika mniejsze niz 3.1 V co odpowiada cisnieniu 9.7 bar system rozpoznaje jako za niskie cisnienie sprawdz manometrem cisnienie na zbiorniku jak wyzsze to czujnik lub kabel jak cisnienie za niskie masz usterke ukladu powietrznego ......
    za duzo mozliwosci aby wszystkie opisac

    pozdrowienia i powodzenia
    mam nadzieje ze pomoglo

  • #90 07 Maj 2011 20:35
    ekka
    Poziom 17  

    Kolego sprawdź prawą wiązkę między kabiną a ramą

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo