Kod usterek: MID 128- PID 45 - FMI 5
Informacje ogólne o kodzie usterki:
MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika
PID45 Stan przekaźnika podgrzewacza powietrza
FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód
Urządzenie(a) objęte kontrolą:
G002 Blok elektroniczny silnika
S501 Przekaźnik wstępnego grzania powietrza
Warunek(i) i powód(y) zarejestrowania kodu usterki:
Bezpiecznik(i) w obwodzie urządzenia S501 jest(są) uszkodzony(e).
Obwód przerwany na kablu/kablach łączącym/łączących urządzenia od S501 do G002.
Zauważalne objawy lub "spostrzeżenia klienta" spowodowane usterką:
D036 Kontrolka informująca o usterce elektronicznej silnika / Ostrzeżenie dot. nieprawidłowego działania układu podgrzewania powietrza
Kontrolka D049 świeci się (D048: kontrolka "STOP" ; D049: kontrolka "SERVICE").
Pojawia się następujący komunikat:
UST.§WIECY ýAR.
Zarejestrowanie kodu usterki przez blok elektroniczny G002.
Urządzenie(a) S501 jest(są) nadal nieaktywne.
Przy rozruchu zimnego silnika z układu wydechowego wydobywa się biały dym.
Utrudniony rozruch silnika przy niskiej temperaturze zewnętrznej.
Sposób usunięcia awarii:
Aby nie wymieniać niepotrzebnie urządzenia należy bezwzględnie wykonać poniższe etapy przed rozpoczęciem szukania usterki:
W przypadku aktywnego lub nieaktywnego kodu usterki odłączyć złącze czujnika. Sprawdzić, czy złącza nie są utlenione a styki nie są uszkodzone.
Uwaga: Niektóre kody usterek stają się nieaktywne, gdy silnik jest wyłączony. Uruchomić silnik, aby sprawdzić, czy kod usterki jest nadal nieaktywny, gdy silnik działa.
Po każdej interwencji na złączuzamontować złącze. Sprawdzić, czy kod usterki staje się nieaktywny. Jeżeli usterka utrzymuje się wykonać pomiar kontrolny na przewodach i czujnikach zgodnie ze instrukcjami usuwania awarii.
Wartości podane w tabelach pomiarów są wartościami odnoszącymi się do prawidłowego działania układu.
Aby uniknąć uszkodzenia sprzętu, zalecane jest przeprowadzenie kolejnych etapów naprawy zgodnie z podaną kolejnością.
Ogólna kontrola pojazdu:
Sprawdzić ogólny stan urządzenia:
Wiązki przewodów elektrycznych oraz przewodów doprowadzających płyny są we właściwym stanie
Konektory nie są pokryte nalotem ani też nie są uszkodzone mechanicznie
Połączenia nie są uszkodzone
Konektory są prawidłowo wpięte w odpowiednie urządzenia
Zaawansowana kontrola:
Pomiary i diagnostyka urządzenia S501:
Schemat pomiaru
Schemat ideowy
Ilustracja urządzenia S501
Lokalizacja
Legenda: na powyższej ilustracji, urządzenie G002 jest oznaczone znakiem "A" a urządzenie S501 znakiem "B".