Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cinquecento 700- paląca sie ściezka w sterowniku

21 Sty 2010 17:27 2741 17
  • Poziom 9  
    Witam ! Tak jak zaznaczylem w temacie taki wlasnie mam problem z moim CC. (94r , 20l- butla w bagazniku , instalacja bodajrze STAG2-G ; bynajmniej tak jest napisane na przełaczniku). Zaczelo sie od tego , jak jakis czas temu przestal laczyc przewod +. Podczas jazdy raz laczyl (np jak nim poruszylem) a raz nie. Wkoncu problem sie nasilil... W tej chwili po przelaczeniu na gaz po chwili przepala sie jedna ze ściezek w przelaczniku. Znajac zycie upalil sie jakis przewod tylko nawet nie wiem od czego zaczac. Z gory dzieki za ewentualna pomoc, pozdrawiam !
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 40  
    Na początek wizualnie sprawdź jak leżą przewody,może któryś się przytarł.Gazownicy często nie przywiązują wagi do montażu kabelków
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Wizualnie przewody , ktore podlaczone sa do sterownika wygladaja ok. Wydawalo mi sie ,ze plusowy moze byc upalony (bo od niego sie zaczelo) , ale sprawdzalem go miernikiem i bynajmniej + jest w porzadku.
  • Poziom 40  
    A tam gdzie przechodzą przez ścianę grodziową?
  • Poziom 9  
    Glebiej juz nie sprawdzalem. A moze moglbys mi tak po krotce napisac skad i gdzie prowadza konkretne przewody ?
  • Poziom 15  
    przewody lecą z kabiny kierowcy poprzez jakąś tam przelotke do komory silnika ,jeżeli nie są zabezpieczone a dotykają krawędzi blachy to po jakimś czasie się przetrą i zwarcie gotowe,a czy masz oprawke bezpiecznika i jaki masz bezpiecznik włożony
  • Poziom 9  
    Ale pytasz o bezpiecznik , pod ktory podpiety jest + ? (jesli tak to bodajrze 15A). A tak nawiasem mowiac , to gdzies do butli nie ida jakies przewody ?
  • Poziom 15  
    tak,powinny iść 3 przewody + i - i rezerwa,bezpiecznik 7,5 max
  • Poziom 9  
    Byl 15A i taki wlozylem. Bo najpierw poszedl bezpiecznik. I te przewody sa puszczone pod spodem , prawda ? Moze wrzuce zdjecie tego sterownika , co ? Pomorze to cos ?
  • Poziom 15  
    zwykły przełączik,problem może być w zwarciu na wiązce kabli i któraś z cewek na reduktorze,zaworze gazowym lub na wielozaworze na butli
  • Poziom 9  
    Kombinowac samemu czy lepiej jechac do gazownika ?
  • Poziom 15  
    jeżeli znasz podstawy elektryki to możesz sam
  • Poziom 19  
    Kolego jeśli chcesz to zrobić sam to przed każdą cewkę (elektrozawór)wstaw bezpiecznik5A lub 7,5A.Przepalony bezpiecznik wskaże uszkodzoną cewkę.
  • Poziom 9  
    Najpierw moze postaram sie sprawdzic dokladniej kable... Mam nadzieje , ze to gdzies w przewodach tkwi problem. Chociaz widze , ze w tym wypadku problem niekoniecznie musi tkwic w przewodach
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Taka dyskusja o tym, że dobrze byłoby wreszcie przewody sprawdzić i może ruszyć z miernikiem do tego przełącznika. Porażające. A pomyślałeś trochę? Widać, że pali się najgrubsza ścieżka na płytce. Jest tylko jeden obwód, który może ją tak obciążyć, bo reszta ścieżek płytki jest cieniutka i raczej pierwsze by się przepaliły. Więc trzeba sprawdzić, co zwiera na wyjściu Bardzo prosta sprawa - podłączasz zamiast tego przełącznika żarówkę. Przy zwarciu będzie się palić ale cała moc wydzieli się na niej i jest to bezpieczne. I po kolei odłączać. 5 minut roboty.
    PS. Zapamiętaj - moRze, bo pływa po nim kuteR.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Nowa centralka na allegro kosztuje 30 zł.
    Masz albo spalony któryś elektromagnes na zaworkach gazowych albo na zaworku benzynowym bo widzę że od niego ścieżka też się odbarwiła. Jak oglądam zdjęcie tych ścieżek to zauważam że niektóre ich odcinki są zabarwione na czarno, szkoda że zdjęcie jest niskiej ostrości bo może bym powiedział więcej.
    Czasem też centralka wypala się bo 3 elektromagnesy na niebieskim przewodzie to dla niej za dużo. Centralki w sumie żyją średnio 5-9 lat.

    Wsadzeniem bezpiecznika 15 amper prawdopodobnie dobiłeś ją. Powiem wprost mocniejszy bezpiecznik na miejsce spalonego bezpiecznika = spalona wiązka czy elektronika, albo pożar. Dużo ludzi w ten sposób robi siebie samych w _____.

    Ostatnia możliwość zwarcie do karoserii kabla zasilającego elektrozawór w zbiorniku(są takie instalacje co tego kabla i elektrozaworu nie maja więc gdybam).

    Brać miernik i mierzyć Ohmy cewek elm. po kolei, mniej niż 7 ohm to spalona cewka i zazwyczaj śmierdzi palonym futrem(tak sobie porównałem). Pobór prądu jednej cewki elm. nie może być większy niż 1,8 Ampera.
    Jak są dobre to szukać zwarcia w drutach od gazu.
    Czarny kabel ma mieć dobrą masę! jak centralka brzęczy gdy silnik chodzi na gazie to znaczy że się czarny urwał na 100%.
    Jak druty dobre to kupować nową centralkę i wymieniać razem z drutami, które dają w zestawie.

    Miałem cinque 007, gaźnik aisana rozje.... ze złości i wsadziłem webera. Jeździłem cienkim 6 lat wiem o nim bardzo dużo i sam do niego gaz zakładałem bo jestem gazownikiem z zawodu. Teraz wspominam go z utęsknieniem bo palił mi 5 litrów lpg w trasie a 7 w mieście.
    Pozdrawiam i miłej naprawy pod blokiem.

    Dodano po 24 [minuty]:

    PS. na niebieski przewód montuje czasem przekaźnik. Ten przekaźnik jest włączany niebieskim kablem a sam przekaźnik przesyła do zaworów gazowych 12v z aku (po bezpieczniku tez 7.5A) prąd prosto do zaworów gazowych. Przekaźnik 5 stykowy pre0004, on/off. W ten sposób nie obciążam centralki ani źródła zasilania samej centralki (STAG2G) - źródła do którego podłączony jest czerwony kabel, prądem większym niż 500 mA. co przedłuża jej żywot dziesięciokrotnie a czasem pozwala łatwiej zapalić na zdychającym akumulatorze.
  • Poziom 9  
    Odkopuje

    Też kupiłem centralke STAG 2 G do cinquecento 700.
    Pytanie mam tylko, gdzie podłączyć kabel BRĄZOWY ?? Który na schemacie dołączonym do centralki, podłączony jest do cewki w/n

    U mnie jest taka cewka:

    Link

    Podłączona jest do niej kostka z 2 przewodami, a wychodzą z niej 2 przewody wysokiego napięcia.