Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1,9 TDI z Anglii problem z prędkościomierzem

21 Sty 2010 18:35 6196 13
  • Poziom 12  
    Witam i proszę o ewentualną pomoc. Problem dotyczy Skody Octavii sprowadzonej z Anglii i dotyczy prędkościomierza. Samochód jest już przystosowany już do ruchu prawostronnego, licznik jest przestawiony z mil na km natomiast prędkościomierz zawyża prędkość np. przy prędkości rzeczywistej 100 km/h wskazuje ok 130km/h w związku z tym mam pytanie czy ktoś wie gdzie w pamięci są zawarte dane o przeliczaniu prędkości. Gdyby ktoś był zainteresowany posiadam wsady z zawartością pamięci wersji Europa i Anglia. Alternatywna informacja pod jakim adresem w pamięci znajdują się dane imobilizera dla tego modelu również pomogłyby rozwiązać problem.
  • Poziom 39  
    Dane o immo mają rozwiązać problem z prędkościomierzem.
    Bzdura.
    Zapytaj o to czego potrzebujesz i nie ściemniaj.
  • Poziom 12  
    Dlaczego bzdura, napisałem że posiadam wsad z licznika europejskiego na którym mam poprawne wskazania predkościomierza, więc w czym problem wystarczy nadpisać dane dotyczace przeliczania samej predkości do pamięci w wersji angielskiej lub do europejskiej nadpisać dane dotyczace imo, jeśli masz na myśli przebieg to z tym nie ma problemu ponieważ sczytałem pamięć przy przebiegu x następnie po przejechaniu kilkudziesieciu km powtórnie sczytałem pamieć przy przebiegu y i wiem dokładnie gdzie znajdują się dane odnośnie przebiegu, nie wiem tylko gdzie znajdują w pamięci dane o przeliczaniu prędkości, być może Tobie chodzi o coś jeszcze innego ale tym się nie zajmuję.
  • Poziom 14  
    Trzeba wymienic tarcze , oprocz oczywiscie kodowania ktore juz zrobiłes , na allegro jest kobitka co ci pomoze.
  • Poziom 12  
    gordon1 napisał:
    Trzeba wymienic tarcze , oprocz oczywiscie kodowania ktore juz zrobiłes , na allegro jest kobitka co ci pomoze.

    Jeśli masz na myśli tarczę prędkościomierza z orginalnego europejskiego licznika to już ją przełozyłem ponieważ kupiłem cały licznik z rozbitego auta, w oryginalnym angielskim predkościomierz był w milach/h. Jakbyś mógł podać nick tej kobitki z allegro, ewentualnie podaj jaką tarczę masz na myśli.
  • Poziom 14  
    Załozyles złe tarcze , orginał miałes km i mile ? mniej wiecej na srodku było 100 mil a nizej około 120 km ? i musisz kupic taka tercze w km aby sie pokrywało , kolega mi to przywozi juz przysłane ja tylko wymieniam ale mam gdzies koperte od Freelandera , jak znajde dam znac .

    Sa liczniki z dwoma skalami .
  • Poziom 12  
    gordon1 napisał:
    Załozyles złe tarcze , orginał miałes km i mile ? mniej wiecej na srodku było 100 mil a nizej około 120 km ? i musisz kupic taka tercze w km aby sie pokrywało , kolega mi to przywozi juz przysłane ja tylko wymieniam ale mam gdzies koperte od Freelandera , jak znajde dam znac .

    Ok. dzięki za odpowiedź rozumiem że, nie wymieniasz tarczy na oryginalną tylko na odpowiednio wyskalowaną, ja założyłem oryginalną wyskalowaną tylko w km z europejskiego licznika do licznika angielskiego (oryginalny z licznik z anglika ma skalę tylko w milach) i na oryginalnej kilometrowej tarczy mam zawyżone wskazania prędkości,
  • Poziom 14  
    Miałes licznik nie od tego silnika , pewnie benzyna .
  • Poziom 12  
    Przełożyłem tarczę również z licznika od diesla ale możesz mieć rację że tarcze mogą się różnić ponieważ licznik angielski ma niewielki wyświetlacz znakowy natomiast ten europejski z którego wziąłem tarczę (również Diesel) ma duży wyświetlacz graficzny podświetlany na biało, myślę że zawartość mojej pamięci dotycząca prędkościomierza jest identyczna dla Europy i Angli i po przestawieniu licznika z mil na km trzeba tylko użyć odpowiedniej tarczy. Dzięki za informację dużo mi wyjaśniłeś w tym temacie, patrzyłem również na tarcze na allegro ale one znacznie się różnią od oryginału są płaskie natomiast oryginał jest wytłaczany. Myślę że temat jest już zakończony, chyba że ktoś dysponuje oryginalną tarczą do mojego model w takim razie proszę o informację na PW lub mojego maila. Temat do zamkniecia
  • Poziom 17  
    wyświetlacz nie ma znaczenia tylko jak nie zmienisz gatewaya to drzwi będą odwrotnie pokazywać, wsadów nie zamieniaj między zegarami bo są różne, zmień cały licznik i po problemie pozamienaj viny i immo id i jeździsz, i napisz że to skoda II
  • Poziom 12  
    heniek_z napisał:
    wyświetlacz nie ma znaczenia tylko jak nie zmienisz gatewaya to drzwi będą odwrotnie pokazywać, wsadów nie zamieniaj między zegarami bo są różne, zmień cały licznik i po problemie pozamienaj viny i immo id i jeździsz, i napisz że to skoda II

    Dziękuję za odpowiedź, wiem że wsady są inne, bo inne są również pamięci, w angliku mam 24C16 natomiast w eropejskim mam 24C32.
  • Poziom 9  
    Licznik to licznik , owszem po zmianie wsadu mozesz miec pecha i zaladujesz wsad z innym kodowaniem i co za tym idzie normalka z predkosciomierzem, a aby zmienic mile na kilometry nietrzeba wsadu zmieniac wystarczy kodowanie licznika zmienic i wszystko bedzie jak fabryczne, a jezeli nie posiadasz orginalnego wsadu dokoduj nowy i tez bedzie chodzic,

    Dodano po 5 [minuty]:

    instrukcja obslugi do kodowania licznika : po niemiecku ale prosta

    {Kombiinstrument}

    Steuergerät Codierung

    STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
    STG Codierung -> Funktion 07

    Für 1.4l/44kW und 1.6l55kW Motoren gelten die Werte bis MJ 2000 über den ganzen Produktionszeitraum.

    ??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen

    +00 - keine extra Optionen
    +01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv (ab MJ 2001)
    +02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv
    +04 - Wischwasserstandswarnanzeige aktiv (ab MJ 2001)
    +08 - Kontrolleuchte für Lampenausfall (ab MJ 2001)
    +16 - Kontrolleuchte für Türen auf (ab MJ 2001)

    Ergibt dann für Navigation, Wischwasserstandsanzeige und Sicherheitsgurtwarnanzeige 02+04+16=22

    xx?xx: Länderauswahl

    0 - Deutschland (D)
    1 - Rest der Welt (RdW)
    2 - USA (US)
    3 - Kanada (CDN)
    4 - Großbritannien (GB)
    5 - Japan (JP)
    6 - Saudi Arabien (SA)
    7 - Australien (AUS)

    xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (bis MJ 2000)

    4 - 4-Zylinder
    5 - 5-Zylinder
    6 - 6-Zylinder
    8 - 8-Zylinder

    xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (abMJ 2001)

    0 - feste Service-Intervalle
    1 - Wartungsintervallverlängerung (WIV)
    2 - Wartungsintervallverlängerung (WIV) mit fester Begrenzung
    3 - ohne Serviceintervalle

    xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (bis MJ 2000)

    0 - Dieselmotoren (TDI 81kW nur bis MJ 1998)
    2 - Benzinmotoren und TDI 81kW ab MJ 1998

    xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (ab MJ 2001)

    Signalquelle: Geber für Geschwindigkeitsmesser

    1 - 4297 (1,4l/55kW)
    2 - 3480 (1,6l/74kW Autom., 1.4l 44kW, 1.8l/110-132kW, 1,9l/66-81kW TDI, 2,0l/85kW)
    3 - 4078 (1,6l/74-77kW mit Schalt. und 1,9l/50kW-SDI)
    4 - 3599 (1.9l/74,96kW PD)

    Signalquelle: CAN (ABS)

    1..4 - 22084 (für alle Motorisierungen)
  • Poziom 9  
    Licznik to licznik , owszem po zmianie wsadu mozesz miec pecha i zaladujesz wsad z innym kodowaniem i co za tym idzie normalka z predkosciomierzem, a aby zmienic mile na kilometry nietrzeba wsadu zmieniac wystarczy kodowanie licznika zmienic i wszystko bedzie jak fabryczne, a jezeli nie posiadasz orginalnego wsadu dokoduj nowy i tez bedzie chodzic,



    klastra Instrument}

    Moduł kontroli Coding

    STG 17 (zegarów), wybierz
    Kodowanie -> Function 07

    Dla silników 1.6l55kW 1.4l/44kW i stosowania wartości to MY 2000 przez cały okres produkcji.

    ? Xxx: Extra-Opcje i wyposażenie specjalne

    +00 - Bez dodatkowych opcji
    +01 - Wskaźnik zużycia klocków hamulcowych jest aktywny (z MY 2001)
    +02 - Pasów ostrzeżenie aktywnych
    +04 - Poziom płynu do spryskiwacza ostrzeżenie aktywny (z MY 2001)
    +08 - Telltale brak lampy (z MY 2001)
    +16 - Telltale drzwi (z MY 2001)

    Potem daje do nawigacji, płyn do spryskiwaczy i wskaźnik poziomu pasa wskaźnik bezpieczeństwa 02 +04 +16 ostrzeżenie = 22

    xx xx: Kraj

    0 - Niemcy (D)
    1 - Reszta Świata (RŚ)
    2 - Stany Zjednoczone (USA)
    3 - Kanada (CDN)
    4 - Wielka Brytania (GB)
    5 - Japonia (JP)
    6 - Arabia Saudyjska (SA)
    7 - Australia (AUS)

    xxx x: typ silnika (Service Interval) (poprzez MY 2000)

    4 - 4-cylindrowy
    05/05 Cylinder
    06/06 Cylinder
    08/08 Cylinder

    xxx x: typ silnika (Service Interval) (abMJ 2001)

    0 - stałych odstępach usługi
    1 - długi okres pracy (WIV)
    2 - długi okres pracy (WIV) o stałej granicy
    3 - bez przerwy usługi

    kod na odległość puls (do MY 2000): xxxx

    0 - olej napędowy (81kW TDI tylko do MY 1998)
    2 - silniki benzynowe i TDI 81kW z MY 1998

    xxxx: na odległość kod impulsu (od MY 2001)

    Źródło: Czujniki do czujnika prędkości

    1-4297 (1,4 l/55kW)
    2-3480 (1,6 l/74kW Auto, 1.4l 44kW, 1.8l/110-132kW, 1.9 TDI l/66-81kW, 2.0 l/85kW)
    3-4078 (1.6 i 1.9 l/50kW-SDI l/74-77kW ze zmianą).
    4-3599 (1.9l/74, PD 96kW)

    Źródło sygnału: CAN (ABS)