Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

rozne filozofie gazownikow doradzcie 2,3 audi b4 mech wtrysk

guzik777 19 Lip 2004 17:56 3817 10
  • #1 19 Lip 2004 17:56
    guzik777
    Poziom 12  

    mam teraz dylemat gdzie zalozyc gaz bo kazdy gazownik ma inne podejscie, jeden mowi ze trzeba zalozyc emulator sondy lambda+ silniczek krokowy
    firma nr 1 : 1900 bez znaczenia jaka butla
    firma nr 2: 1900 butla standardowa, 2000butla w kolo -ale powiedzialem ze 100 musi opuscic;)

    a drugi : ze jesli to wtrysk mechaniczny to musi byc calkiem inne rozwiazanie ze sterownikiem gazu i wszystko bedzie ok...

    firma nr 3: 1700 standardowy zbiornik, 1800 zbiornik w kolo
    ta sama firma posiada stacje kontroli pojazdow i mowili ze nie jest potrzebny silniczek krokowy

    kto ma racje i co jest wazne? wszyscy na szczescie odcinaja pompe paliwa

    0 10
  • #2 19 Lip 2004 23:30
    valdi310
    Poziom 10  

    guzik777 napisał:
    mam teraz dylemat gdzie zalozyc gaz bo kazdy gazownik ma inne podejscie, jeden mowi ze trzeba zalozyc emulator sondy lambda+ silniczek krokowy
    firma nr 1 : 1900 bez znaczenia jaka butla
    firma nr 2: 1900 butla standardowa, 2000butla w kolo -ale powiedzialem ze 100 musi opuscic;)

    a drugi : ze jesli to wtrysk mechaniczny to musi byc calkiem inne rozwiazanie ze sterownikiem gazu i wszystko bedzie ok...

    firma nr 3: 1700 standardowy zbiornik, 1800 zbiornik w kolo
    ta sama firma posiada stacje kontroli pojazdow i mowili ze nie jest potrzebny silniczek krokowy

    kto ma racje i co jest wazne? wszyscy na szczescie odcinaja pompe paliwa

    jeśli masz sondę Lambda musisz mieć emulator sondy Lambda i silnik krokowy, lepiej nie odcinać pompy paliwa, gdyż dłużej wytrzyma pompa pod warunkiem, że będzie miała paliwa około pół zbiornika i auto będzie odpalane i rozgrzewane na paliwie. Gdy zrobisz inaczej to na pierwszym przeglądzie technicznym mogą ci zabrać dowód rejestracyjny.

    0
  • #3 19 Lip 2004 23:55
    dareksp9
    Poziom 12  

    Nie musisz mieć silniczka krokowego, jeśli samochód był rejestrowany przed, 1995r. ale jeśli jest sonda lambda to o wiele lepiej pracuje silnik. Co do odcięcia pompy paliwa to powinien być założony emulator na pompę tak, aby dawał sygnał o zbyt dużym ciśnieniu i centrala benzynowa wyłącza pompę bez błędu w komputerze benzynowym, jest to oszczędzanie niepotrzebnej pracy pompy w trakcie jazdy na gazie. Montowałem ostatnio w takim instalacje BRC Just z emulatorem K-J i działa idealnie.

    0
  • #4 20 Lip 2004 20:24
    guzik777
    Poziom 12  

    co do pompy to wiem ze chodzi o to zeby sie nie spalila, ale slyszalem ze tu jeszcze chodzi o to ze pompa ma duzo wspolnego z wtryskiem mechanicznym i ze lepiej jak nie bedzie pracowac, co do silniczka i emulacji sondy slyszalem ze wowczas mniej silnik pali przy wiekszych obrotach. moze inaczej co musi byc w mojej instalacji??

    dareksp9 jaka byla cena u ciebie instalacji?? szkoda ze taki kawalek..

    0
  • #5 20 Lip 2004 20:43
    zodiak318
    Poziom 34  

    W sumie przy mechanicznym wtrysku (KE-Jetronik lub KE-Motronic) w trakcie pracy na gazie pompa MUSI być odcięta od wtrysku (nie może być podawane ciśnienie paliwa na wtryskiwacze ) ale to każdy gazownik wie. Ja mam też wtrysk mechniczny (ale mniej w nim elektroniki bo to K-Jetronik bez katalizatora) i zasilanie pompy odłączane przekaźnikiem (i tak na benzynie się odpala przed przejściem na gaz a tak pompa niepotrzebnie się nie zużywa , ciśnienie w układzie i tak utrzymuje akumulator ciśnienia, być może wstawiają elektrozawór za pompą. Ale sądzę iż odłączenie zasilania to dobry pomysł ale oczywiście trzeba zawsze mieć te z 15-20 litrów benzyny w zbiorniku.

    0
  • #6 21 Lip 2004 00:35
    sigi
    Spec od samochodów

    Wszystkie rozwiązania doprowadzą do tego, że auto nie będzie dobrze je ździło na benzynce.

    0
  • #7 21 Lip 2004 18:18
    P.Artek
    Poziom 21  

    Mechaniczny wtrysk i sonda lambda,coś wam się pokręciło!Do takiego układu zasilania ostrożnie z gazem,bo jest tam klapka spiętrzająca i jak gaz w kolektorze wybuchnie to wasze oszczędności wydacie na szrocie a potem u kilku mechaniorów którzy nie będą umieli tego ustawić.
    Odciąć pompę paliwa i instalacja 1 generacjil,chyba że zakładasz sonde lambda(będzie tylko do gazu)i instalację 2 generacji i oczywiście bezpieczniki!!!

    0
  • #8 21 Lip 2004 19:58
    zodiak318
    Poziom 34  

    P.Artek napisał:
    Mechaniczny wtrysk i sonda lambda,coś wam się pokręciło!Do takiego układu zasilania ostrożnie z gazem,bo jest tam klapka spiętrzająca i jak gaz w kolektorze wybuchnie to wasze oszczędności wydacie na szrocie a potem u kilku mechaniorów którzy nie będą umieli tego ustawić



    Mam taki sam wtrysk mechaniczny (tylko troszkę mniej inteligentny bo bez lambdy), instalację gazową I generacji (zakładana w 1997 R) i działa, a co ciekawsze NIGDY nie "kichnał" mi gaz, nie wiem jak ludziom może się coś takiego nagminne dziać (wystrzały). A mój silnik jest 16-zaworowy z wałkiem rozrządu na zaworach ssących o przedłużonym czasie otwarcia zaworów ! (Fabryczne 140KM przy pojemności 1,8L) :). Jak instalacja jest dobrze zrobiona to nie ma prawa kichać ! A widziałem "partyzantkę" na podobnym motorze 2,0 16v - na benzynie jeździł koszmarnie (ale jak partacz rozszczelnił dolot za przepływomierzem .............).

    0
  • #9 21 Lip 2004 22:34
    P.Artek
    Poziom 21  

    No właśnie,ukł. z przepływościomierzem są bardzo czułe na nieszczelności w ukł. dolotowym.Częste problemy to popękany wąż łączący przepływ. z zespołem przepustnicy.

    0
  • #10 21 Lip 2004 23:26
    bajer1
    Poziom 24  

    Może i ja śię wtrące kolega miał audi 100 z wtryskiem mechanicznym założył gaz i tak jak pisze P.Artek kichnoł zniszczyło klapke pare razy nie wiem ile bo mu było glupio ze kupuje te klapki i wymienia, jeden mechanik powiedzial zeby dał sobie z tym samochodem spokuj sprzedał kupił nastepne audi ale takie co ma motor gdzie nie bedzie takich kłopotów.A wiecej mogą co podpowiedzieć koledzy z forum o audi,jaka firma ,jaka instalka .Życze ci abyś dobrze trafił bo to cieżko z gazownikani , jeżdże b3 1.8 na benzynie.

    0
  • #11 22 Lip 2004 11:40
    guzik777
    Poziom 12  

    moja mama miala zaklepana kolejke i ostatecznie wybrala najtanszy zaklad, a wiec dzis zakladam u mnie-zostawilem juz samochod, mialo byc za 1900 a gosciu ze nie mozliwe bo to wielopunktowy wtrysk itd chociaz juz z nimi ustalalalem 1900 i rabat na alarm;) troche go przydusilem i zostalo na moim tylko ze alarm zaloza innym razem.

    powiedzialem zeby lepiej nie bylo zadnych problemow, zbiornik w kolo i ma byc silnik krokowy, emulator sondy,zabezpieczenia anty wybuch, odciecie pompy i inna elektronika, jak odbiore to napisze co wymyslili

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo