Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

instalacja sygnalizacji pożarowej - ponowna pomoc

21 Jan 2010 19:44 2505 5
  • Level 9  
    Witam. Jestem studentem Automatyka i Robotyka 4 rok. Obecnie piszę pracę inżynierską na temat: "analiza i właściwości systemów do pomiaru i sygnalizacji pożaru" Czy istnieje ktoś kto zna się i jest w stanie mi pomóc lub posiada jakis przykładowy projekt dla domku nawet parterowego, w którym jest zainstalowana taka sygnalizacja? Potrzebuje przykładowy projekt sygnalizacji pożarowej. Niestety nie jestem w stanie jej poprawnie wykonać a w pracy bardzo mi się przyda. Dziękuje za pomoc. moj adres email fantasti(malpa)o2.pl jak ktos posiada byle jaki aby zgodny z zasadami niech wysle :P
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 24  
    Z systemami sygnalizacji pozaru jest dość skomplikowana sprawa.
    Dla prywatnych domków raczej nie spotkałem się z prawdziwym SAP. Tu dobrym i wystarczającym rozwiązaniem jest "zaprzęgnięcie" centralki alarmowej , dołączeni e czujek p-poż (temperatury, dymu, czadu, gazu ....) odpowiednia konfiguracja centralki.
    W dużych obiektach podlegających odbiorowi p-poż projekt musi być zgodny z przepisami. SAP w takich obiektach jest wykonywany jako oddzielny system .
    Ogólnie to:
    1. czujki, przyciski pożarowe łączone sa w pętle o dwustronnym zasilaniu. Podnosi to stopień bezpieczeństwa na wypadek uszkodzenia przewodów.
    2. sygnalizatory dźwiękowe stanowią oddzielny obwód i także zasilany w pętli obustronnie. O ile czujki i przyciski maja za zadanie tylko podać sygnał do centrali - zazwyczaj łączy się je przewodem nie mającym atestu ogniowego - jest dla wyróżnienia czerwony jednak nie musi wytrzymać określonego czasu.