Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Baterie trakcyjne - Jak zbudować, wszystko na temat baterii

xkrwpx 21 Jan 2010 23:57 7804 8
  • #1
    xkrwpx
    Level 2  
    Witam mam takie pytanie jak samemu zbudować baterie trakcyjna do wózka widłowego Linde E12 F Bateria 24 V 440 Ah lub 500 Ah , Cze jest to możliwe w warunkach przydomowego warsztatu, jeśli Tak to proszę o szczegółową instrukcje . pozdrawiam Krzysiek:D



    Baterie trakcyjne - Jak zbudować, wszystko na temat baterii
    Baterie trakcyjne - Jak zbudować, wszystko na temat baterii
  • #2
    adamjur1
    Level 41  
    Bez specjalnej spawarki i klem- łączników nic z tego nie będzie....
    Każda inna próba łączenia nieda pewności przepływu tych setek amperów.
    Pozdr.J.
  • #3
    xkrwpx
    Level 2  
    A jaka to spawarka ???
  • #4
    ffff
    Level 16  
    TIG lub palnik acetylenowo tlenowy a co do łączników możesz odlać je sam z ołowiu wystarczy blaszana forma z blachy 0,5
  • #5
    SAWEK101
    Level 31  
    Jeśli chcesz połączyć ogniwa ze sobą to raczej nie radzę spawać jak chcesz mieć jeszcze oczy i twarz,przecież tam muszą być połączenia gwintowane i albo zarabiasz końcówki i łączysz przewodem albo dorób zworki z otworami z odpowiedniej grubości blachy np mosiężnej.
  • #6
    ffff
    Level 16  
    Nie mogę się zgodzić z przedmówcą w zakładzie którym pracuję takie połączenia spawa się palnikiem a jak nie ma spawacza to sam spawam TIG-em dodając ołów z pręta .Serwisant wymieniający baterie odlewa łączniki sam stosując do tego celu palnik i dwie formy z cienkiej blachy do połączeń poziomych wzdłuż i w poprzek a potem rozwierca otwory na połączenia z baterii . .Ale jeśli w bateriach są nagwintowane otwory to zgadzam się z przedmówcą konektory i kable na odpowiedni prąd.
  • #7
    SAWEK101
    Level 31  
    Nie twierdzę że się nie da,po prostu nie warto,fabryka zalewa połączenia cel przy nowym jeszcze suchym aku i to jest bezpieczne ,ale jak zrobisz to z używanym w którym akurat wydziela się wodór i tlen to jak myślisz co się stanie,oczywiście prawdopodobieństwo wybuchu jest znikome ale widziałem już aku po wybuchu i nie chciał bym akurat wtedy przy nim majstrować.

    ps. Kiedyś jeden gościu spawał zbiornik po paliwie i też twierdził że się da ,ale jak pierdyknęło to gościa odrzuciło na kilka metrów ,dach w warsztacie podskoczył na kilka cm i szukali zbiornika,na szczęście gościu przeżył.
  • #8
    piszczykhm
    Level 2  
    Nie rozumiem, Gościu się pyta jak zbudować,a nie jak naprawiać, aczkolwiek mam autko elektryczne Reva G-wiz i akurat z bateriami trojan trakcyjnymi - mokrymi i bardziej mam pytanie jak się je naprawia, czyli jak przywrócic dawną świetność akumulatora.
  • #9
    retrofood
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Moi elektrycy niegdyś stosowali całkiem niegłupi sposób. Oczywiście, należało mieć do tego odpowiednie ołowiane łączniki z otworami na słupki, które kupowaliśmy. I po zestawieniu baterii z ogniw, w słupkach ogniw wiercili otwory na kilka centymetrów, a potem zalewali całość roztopionym ołowiem. Ołów topiono palnikiem w niewielkim tygielku stalowym (z drewniana rączką) w pewnej odległości od wózka.

    Całość prac wykonywana była pod wiatą, a nie w ładowni akumulatorów, gdyż jak wiadomo, używanie ognia otwartego przy akumulatorach jest zabronione. My sprawdzaliśmy wiatr i palnik grzał od strony wiatru, chociaż i tak czujka patrzyła czy nie nadjeżdża jakiś bhp-owiec.

    Tym sposobem naprawiano też baterie fabryczne, bo ze względu na kiepskie drogi w firmie, uszkodzenia połączeń pomiędzy ogniwami były dość częste. I powiedziałbym nawet, ze częstsze niż "naszych" baterii.