Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z wentylatorem chłodnicy toyota previa 1996r

władek_1 22 Sty 2010 09:39 2709 15
  • #1 22 Sty 2010 09:39
    władek_1
    Poziom 8  

    Toyoya Previa rok 1996
    Po uruchomieniu silnika automatycznie włącz się wentylator chłodnicy.
    Przy zimnym silniku nie powinien się załaczać, bardzo proszę o info co może być przyczyną i jak sobie można z tym problemem poradzić.
    Pozdrawiam

    0 15
  • #2 22 Sty 2010 10:38
    Bart86ca.
    Poziom 16  

    Sprawdz przekazniki czy czasem nie jest ktorys zwarty(Front Heater Blower Motor ,Front Heater Hi w skrzynce po maska ) ,rowniez zobacz czy czujnik temp. nie padl . Jakie wskazania temp.sa na liczniku ?

    0
  • #3 24 Sty 2010 18:50
    władek_1
    Poziom 8  

    Witam ponownie
    Dzięki za informacje temperatura silnika wskazywana na desce jest w porządku wskazuje w połowie wskaźnika tzn wskazówka jest na połowie wychylenia nawet przy bardzo długim uruchomieniu silnika.
    Bardzo proszę jeszcze o info gdzie szukać przekaźników oraz czujnika.
    Po analizie podłączenia mam wrażenie , że wentylator chłodnicy nie ma swojego silnika ale jest napędzany z jakiejś pompy lub coś takiego.
    Pozdrawiam bardzo proszę o info oraz gdyby ktoś miał to dokumentację do toyoty previ 1996rok
    Władek

    0
  • #4 24 Sty 2010 21:31
    Bart86ca.
    Poziom 16  

    Jak moze byc wentylator napedzany z innej pompy ?

    Przeciez to widac czy ma silniczek elek.czy nie .

    Napisz dokladnie czy jest napedzany paskiem czy elektrycznie bo jesli jest mechaniczny to do czego Ci schematy itp.?

    0
  • #5 24 Sty 2010 21:45
    melas
    Poziom 27  

    no kolego masz w opisie elektronik a nie wiesz jaki masz wentylator albo wiskoza albo silnik elektryczny innych opcji niema

    0
  • #6 24 Sty 2010 21:50
    kwok
    Poziom 39  

    jest jeszcze jedna - silnik hydrauliczny i wtedy jest zbiornik oleju, pompa, bywa elektrozawór albo zawór z bimetalem regulujący przepływ oleju przez silnik w zależności od temp wody (silnika) i jak pamiętam previe to chyba właśnie to rozwiązanie jest tam zastosowane

    0
  • #7 24 Sty 2010 22:02
    melas
    Poziom 27  

    a to szacu dla kolegi nie spotkałem się jeszcze z tym systemem

    1
  • #8 24 Sty 2010 23:35
    Bart86ca.
    Poziom 16  

    Jesli jest to silnik 2.4 to jest normalny wiatrak (wiskoza) i nie ma tam zadnych bajerow .Czyli normalne ze sie bedzie krecil caly czas .Ale kolega Wladek_1 nawet nie potrafi sprecyzowac o co mu chodzi bo moze wyjdzie na to ze to wiatrak od klimatyzacji sie wlacza .Wiec do puki nie opisze jaki ma dokladnie system chlodzenia nasze gdybanie na darmo.

    0
  • #9 25 Sty 2010 17:45
    władek_1
    Poziom 8  

    Witam ponownie
    Dzięki za wszystkie informace te pozytywne i te które są mnie precyzyjne.
    Nie znam sie na rozwiazaniach stosowanych w samochodach ale napewno w tym modelu toyoty z silnikiem 2,4 benzyna nie ma wentylatora elektrycznego (sprawdziłem to raz jeszcze).
    Piasta wentylatora wyglada jak forma radiatora osadzona na osi (nie wiem jakiego podzespołu)
    Przy wyłączonym silniku mogę obracać skrzydłem wentylatora aczkolwiek z pewnym wyczuwalnym obciążeniem.
    Jeżeli chodziło mi o instrukjcę to nadal bardzo proszę, jeżeli ktoś posiada doToyoty Previ 1996r silnik 2.4 benzyna
    Mam również problem z grzaniem kabiny.
    Grzeje bardzo słabo
    Wielkie dzięki
    Władek

    0
  • #10 25 Sty 2010 18:01
    melas
    Poziom 27  

    jak słabo grzeje to tylko przeczyścic nagrzewnice ja podłaczam się wężem z bierzącą wodą na powrocie nagrzewnicy a pod zasilanie wąż i do pojemnika zobaczysz ile syfu wypłynie

    0
  • #11 25 Sty 2010 18:24
    vol
    Poziom 11  

    W chlodnicy siedzi czujnik\włącznik wiatraka. Zamyka obwód przy odpowiedniej temperaturze. Zrób herbatę, prosty obwód z żaróweczka i sprawdź. Jest w miarę tani.

    0
  • #12 25 Sty 2010 18:59
    melas
    Poziom 27  

    kolego vol troszkę odbiegasz od wypisywanych postów kolo ma wiskoze ale metoda sprawdzania się może mu przyda na przyszłośc
    :D

    0
  • #13 25 Sty 2010 23:24
    Bart86ca.
    Poziom 16  

    To jesli masz problem z grzaniem to zacznij od podstaw a nie od wiatraka ktory ma sie krecic.

    Odpal zimne auto i obserwuj czy weze (gorny,dolny) na chlodnic robia sie tak samo cieple,jesli tak to do wymiany termostat.

    Jesli to nie termostat to zastosuj sie do tego co napisal MELAS.

    0
  • #14 26 Sty 2010 18:56
    władek_1
    Poziom 8  

    Witam
    Rozumiem,że miewałeś podobny problem. Ale czym mogła się zatkać skoro jest w niej płyn chłodniczy.
    Wykonam taką próbę napisze o efektach

    Dodano po 5 [minuty]:

    Witam
    Po odpaleniu samochodu najpierw grzeja się węże które sa wpięte w obwód małej chłodniczki do podgrzewania kabiny następnie pochwili zaczyna nagrzewać sie górny wąż na chłodnicy ale dolny jest nadal zimny.
    Pozdrawiam

    Bart86ca. napisał:
    To jesli masz problem z grzaniem to zacznij od podstaw a nie od wiatraka ktory ma sie krecic.

    Odpal zimne auto i obserwuj czy weze (gorny,dolny) na chlodnic robia sie tak samo cieple,jesli tak to do wymiany termostat.

    Jesli to nie termostat to zastosuj sie do tego co napisal MELAS.

    0
  • #15 26 Mar 2010 10:12
    władek_1
    Poziom 8  

    Dzieki wszystkim za pomoc w końcu okazało się, że płyn chłodniczy stracił właściwości prawdopodobnie po tym jak zmieszałem z innym dokonując dolweki.
    Jeszcze raz wszystkim dziękuję za wskazówki i sugestie.

    0
  • #16 10 Lip 2010 12:17
    parroot
    Poziom 10  

    Witam.

    Temat, co prawda już starawy, a i problem rozwiązany. Postanowiłem jednak "podbić" i podsumować dla ewentualnie przyszłych poszukujących:

    Toyota Previa 2.4 benzyna, roczniki 1990-2000 (I generacja)

    - cała "mechanika" pod maską (a więc i wentylator) jest napędzana przy pomocy małego wału napędowego - od silnika znajdującego się pod podłogą, na wysokości przednich foteli;

    - wentylator kręci się cały czas po uruchomieniu silnika (to normalny objaw), jednak jest to jakby "jałowy bieg"; wentylator jest "zapinany na sztywno" przy pomocy sprzęgła wiskotycznego po osiągnięciu odpowiedniej temperatury płynu chłodniczego

    - układ chłodzenia w Previi jest bardzo wydajny, ale trzeba o niego dbać (jak o wszystko zresztą :P ) - dobrej jakości płyn, wymieniać co dwa lata.

    wszystkich miłośników tego pięknego i wyjątkowego Vana zapraszam do naszego klubu:

    http://www.previa.pl

    0