Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Reno Laguna I; RN; poj. 1,8;96r; Problemy z ABS

Rafi-03 22 Jan 2010 10:45 6343 10
  • #1
    Rafi-03
    Level 10  
    Dwa tygodnie temu jechałem do Belgii w/w autem, na parkingu w połowie drogi zapalił mi się ABS i SERV, po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko dobrze. Kolejny parking i powtórka z rozrywki. Po 3 parkingu zabieg gaszenia i odpalania nie powiódł się i świeciły kontrolki cały czas.

    Po powrocie do polski bez sprawnego ABS-u pojechałem na diagnostykę komputerową i tu nie stworzone rzeczy auto na podnośnikiu, zgaszonym silniku, stacyjka w pozycji zapłonu iiii wskazania komputera na uszkodzony lewy czujnik tylnego koła(OK) restart, wykasowanie błędów wskazań na temat uszkodzonego czujnika brak :?: a ABS nadal świeci i nie działa co dziwne komputer pokazuje że tym razem tylne prawe kolo kręci się z prędkością 57km/h :| . Diagnosta mówi mi że to nie możliwe, no fakt. Jazdy próbne, kolejne kasowania błędów i nic cały czas to samo.

    Wracam do domu rozbieram po kolei każde koło zaczynając od tylnego lewego w celu sprawdzenia tego czujnika który to niby na początku był zepsuty. Nic wszystko czyste nie zardzewiałe mimo to wycieram szmatką, WD/40 znowu szmatka, przy okazji kostkę przemywam WD. Tą czynność powtarzam z każdym kołem. Efekt: ABS po odpaleniu gaśnie :) po wciśnięciu sprzęgła i ruszaniu ( do tyłu czy do przodu ) ABS ponownie się zapala.:cry:

    PS. dodam że robiłem próbę z odłączeniem akum (nie pomaga) jak również moje jedno spostrzeżenie: jadę z prędkością 40 km/h wciskam hamulec (bez ABS) gaszę silnik ponownie odpalam samochód kluczykiem ABS gaśnie i już się nie zapala (działa) do momentu kolejnego zatrzymania do prędkości 0 km/h i ponownego ruszenia i znowu powtórka z brakiem ABS i świeceniem kontrolek.

    Pomóżcie jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę pisać to co umiałem to zrobiłem jeśli nic nie zdziałam do poniedziałku to muszę oddać na warsztat gdzie na pewno skasują mnie jak diabli na co nie bardzo mnie stać. A z drugiej strony wożenie dwójki małych dzieci autem z nie sprawnymi bądź co bądź hamulcami nie jest wskazane.
  • #2
    Bart86ca.
    Level 17  
    Jesli predkosc z tylnego kola jest 57km/h a jedziesz np 70 km/h czyli rozni sie od rzeczywistej predkosci a diagnosta mowi ze to nie mozliwe to udaj sie gdzie indziej na naprawe.
  • #3
    Rafi-03
    Level 10  
    Tylko że te wskazania są na postoju na podnośniku i zgaszonym silniku
  • #4
    Bart86ca.
    Level 17  
    Jakie wskazania byl na komp. tego sensora wzgledem pozostalych na jezdzie probnej ?
  • #5
    doktor333
    Level 18  
    Przede wszystkim sprawdź czujniki, następnie sprawdź instalację(tzn. ciągłość i brak przebicia między liniami)
  • #6
    Rafi-03
    Level 10  
    doktor333 wrote:
    Przede wszystkim sprawdź czujniki, następnie sprawdź instalację(tzn. ciągłość i brak przebicia między liniami)


    czujniki przeglądałem, zębatki i kostki te przy czujnikach też poczyściłem jest tylko jedna rzecz której nie sprawdziłem : kable które idą od czujników idą do jakiegoś sterownika czy coś takiego tylko gdzie on jest??? może ktoś wie
  • #7
    doktor333
    Level 18  
    sterownik znajduje się w komorze silnika pod lewą podłużnicą.
  • #8
    krywoj
    Level 13  
    Witam
    Dałeś sobie może rade z naprawą? mam podobny problem tyle że nauczony doświadczeniem w czasie jazdy gasiłem silnik i zapalałem bez rozrusznika co też kasowało błąd - tyle że w mojej karocy kontrolka zapala się zwłaszcza przy wilgotnej aurze. Auto mam takie samo tyle że 2 lata starsze. Jeśli coś wykoncypowałeś daj znać co i jak, może i innym to pomoże.
  • #9
    Rafi-03
    Level 10  
    Witam autko naprawiłem okazało się że coś władowało się między czujnik ABS a zębatkę , rozcięło taką blaszkę (osłonkę czujnika) :cry: i to podczas deszczu i wilgoci powodowało zwarcie i palenie się kontrolek. Poszedł do wymiany czujnik w zestawie z osłonką (koszt orginalnego ATE 320 zł niestety brak zamienników). :| Czujnik jeśli znajdziesz ten uszkodzony można wymienić samemu bez ingerencji warsztatów.

    Na początek posprawdzaj wszystkie kostki od czujników : z tyłu jest to zaraz nad wachaczem łatwo znajdziesz idąc po kablu z jednej i drugiej strony. Z przodu od strony kierowcy dojście po ściągnięciu koła w otworze od drążka kierowniczego; od strony pasażera patrząc z góry za silnikiem przymocowany od góry do wachacza.

    Przeglądnij to i wysusz ewentualnie oczyść z rdzy bądź śniedzi.

    Nie próbuj wyciągać przednich czujników bez pewności że są uszkodzone bo przynajmniej w moim przypadku było tak że jak wyciągałem ten uszkodzony to był tak zardzewiały że rozleciał się na dwie części bo niestety na chama musiałem go wyszarpać.
    To chyba wszystko jeśli mogę jeszcze jakoś pomóc to pisz postaram się jak mogę :D
  • #10
    staszek1957
    Level 10  
    Rafi-03 wrote:
    Witam autko naprawiłem okazało się że coś władowało się między czujnik ABS a zębatkę , rozcięło taką blaszkę (osłonkę czujnika) :cry: i to podczas deszczu i wilgoci powodowało zwarcie i palenie się kontrolek. Poszedł do wymiany czujnik w zestawie z osłonką (koszt orginalnego ATE 320 zł niestety brak zamienników). :| Czujnik jeśli znajdziesz ten uszkodzony można wymienić samemu bez ingerencji warsztatów.

    Na początek posprawdzaj wszystkie kostki od czujników : z tyłu jest to zaraz nad wachaczem łatwo znajdziesz idąc po kablu z jednej i drugiej strony. Z przodu od strony kierowcy dojście po ściągnięciu koła w otworze od drążka kierowniczego; od strony pasażera patrząc z góry za silnikiem przymocowany od góry do wachacza.

    Przeglądnij to i wysusz ewentualnie oczyść z rdzy bądź śniedzi.

    Nie próbuj wyciągać przednich czujników bez pewności że są uszkodzone bo przynajmniej w moim przypadku było tak że jak wyciągałem ten uszkodzony to był tak zardzewiały że rozleciał się na dwie części bo niestety na chama musiałem go wyszarpać.
    To chyba wszystko jeśli mogę jeszcze jakoś pomóc to pisz postaram się jak mogę :D

    Witam. Przeczytałem kolegów podpowiedzi z naprawy tego zjawiska które tak samo istnieje u mnie i mam nadzieję że pokonam problem samemu. Wielkie dzięki za pomoc z której nie omieszkam skorzystać. Jak znajdę może coś dodatkowo to postaram się dołączyć nowe spostrzeżenia.:D
  • #11
    jacenty345
    Level 2  
    Jeżeli czujnik pokazuje na postoju prędkość to na100% jest nie sprawny. Ja miałem tak samo , lewy tylni czujnik pokazywał od 12 do 50 km/g.