Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic - zaświeciła się kontrolka świec

22 Sty 2010 12:56 26933 13
  • Użytkownik obserwowany
    Witam.
    Jestem posiadaczem Trafica.
    Dziś rano po odpaleniu silnika i przejechaniu około 500m zaświeciła się kontrolka świec - w instrukcji - niestety niemieckiej - znalazłem informacje że kontrolka ta oznacza oprócz grzania świec problemy i instalacją elektryczną, uszkodzone świece, lub wodę w filtrze diesla.

    Autko z 2005 roku z przebiegiem 30400 km - dodam tylko że przebieg autentyczny - dla tych którzy nie wierzą....
    Nie zaobserwowałem absolutnie żadnych innych nieprawidłowości w pracy silnika i w ogóle.

    Jeżeli to faktycznie woda w filtrze- to jak się tego pozbyć ?
  • Relpol
  • Użytkownik obserwowany
    tylko które połączenia ?

    Dodam jeszcze, że ta kontrolka po przekręceniu kluczyka gaśnie po około 3 sekundach - normalne - grzanie świec, po czym po zgaśnięciu wszystkich innych kontrolek - SERVIS, ABS, itd... zapala się z opóźnieniem około 2 sekund - niezależnie czy silnik jest odpalony czy też nie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sprawdziłem filtr paliwa - odkręciłem dolny zawór do spuszczania wody i przepompowałem kilka razy tą gruszką na przewodzie - z filtra wyleciał czyściutki diesel....
  • Poziom 35  
    Skoro to '05 to pięknie się diagnozuje wystarczy clip,chyba że wolisz szukać i pomieniać części w ciemno
  • Relpol
  • Użytkownik obserwowany
    Odczytałem błąd - niestety nie mam pojęcia czy prawidłowo rozumuje....

    Kod odczytany jakimś "mega hiper komputerem za grubą kase"
    Numer kodu błedu: 06148

    Niestety serwis go nie zidentyfikował.....

    Moje próby identyfikacji dotarły do tego wpisu:
    "764 Czujnik ciśnienia gazu, strona pasażera - 6148, Czujnik ciśnienia gazu na stronie pasażera - G148"


    Ale nie bardzo wiem o jaki czujnik chodzi?

    Czy to jest przypadkiem czujnik ciśnienia w klimatyzacji?

    W traficu jest jaikś 3 funkcyjny przy chłodnicy - dostęp bardzo utrudniony.
    Co zrobić najpierw? Sprawdzić ciśnienie w klimie czy wymienić czujnik?

    A może chodzi o jakiś inny czujnik?
  • Poziom 35  
    Zacznij od uściślenia z którym modułem się skomunikowałeś i co to za hiper komputer.
  • Użytkownik obserwowany
    Nie wiem z którym modułem...

    I nie mam pojęcia co to był za komputer. Tyle tylko wiem co widziałem i co mi powiedział mechanik - że czytał bezpośrednio z głównego sterownika. Nie wchodził podobno w ODB II.

    Komputer wyglądał na dość stary - coś ala konsola w wyświetlaczem alfanumerycznym - chyba 4 linijki tekstu , na dole 2 lub 3 guziki i po prawej rolka. Do tego mnóstwo małych zielonych płytek wkładanych w końcówkę kabla, i jeszcze kilka różnych wtyków do rożnych pojazdów. Ponoćpotrafi odczytaćz każdego auta świata...

    Błąd odczytywali mi w serwisie.
  • Użytkownik obserwowany
    Kolejne dane na temat usterki....


    Dziś po odpaleniu silnika kontrolka nie świeciła, więc szybciutko otworzyłem maskę, aby przysłuchać się pracy silnika...
    Po kilku sekundach usłyszałem jak przekaźnik turbo (B) - taki mały do którego dochodzą dwa wężyki i dwa kabelki zaczął "brzęczeć".
    Słyszałem to brzęczenie już wcześniej, ale nie wiem do końca jak ten przekaźnik ma działać, więc dałem mu spokój.
    Natychmiast z załączeniem tego brzęczenia zaświeciła się kontrolka serwisu... - ta od świec żarowych i od problemów w ukł. elektrycznym.


    Tak więc usterka najprawdopodobniej dotyczy układu turbosprężarki lub jednego z jej czujników.

    Czy może mi ktoś na "chłopski rozum" wyjaśnić jak powinien działać ten przekaźnik ?

    Bo z serwisówki wnioskuję że on po prostu ma się włączać po spełnieniu pewnych parametrów ciśnienia i temperatury....
    ale brzęczenie chyba nie jest normalnym objawem....

    Czy przyczyną może być padnięty przekaźnik, uszkodzony wężyk lub zawór regulacji ciśnienia (A) ?

    A może komputer coś szwankuje?

    Dodam jeszcze że turbo włącza się normalnie (chyba) podczas jazdy - przy około 2 tyś. obrotów, auto nie straciło na mocy, albo bardzo nieznacznie.


    ps. i co to jest to "coś" koło przekaźnika - B
    Renault Trafic - zaświeciła się kontrolka świec
  • Poziom 9  
    witam .ten kawalek to sensor cisnienia w kolektorze dolotowym.jesli jest zbyt wysokie .to upuszcza przez turbo .wszystkim tym zarzadza edc ,a bezposrednio ten zaworek ,ktory tak szumi jak pisales.normalnie ma 3 podlaczenia to dolne to atmosfera ,grubszy do turbo .cienszy to zasilanie podcisnienia.normalnie jak zapalisz auto .to turbo jest przygotowane do pompowania ,a ile to przez ten wlasnie czujnik.normalnie czytam za pomoca k t s 550.pozdrawiam.
  • Użytkownik obserwowany
    Podłączyłem skaner OBD2 i wykrył protokół KTS 2000, ale nie potrafi nic absolutnie odczytać....

    Po wymianie w/w czujnika błąd zniknął.
  • Poziom 39  
    Protokół to KWP 2000 a nie KTS 2000.
  • Użytkownik obserwowany
    No faktycznie, moj błąd, co nie zmienia faktu że nie da sie nic odczytac...
  • Poziom 35  
    unitral napisał:
    co nie zmienia faktu że nie da sie nic odczytac...

    Może wrzuć KTS-a do pralki automatycznej nawet jak się nie skomunikują to chociaż czysty będzie.
    Tak się składa że wielu kolegów wielokrotnie na tym forum wyjaśniali jakie marki diagnozuje się jakim sprzętem zechciej poszukać,a potem zgłaszaj problemy z komunikacją
  • Użytkownik obserwowany
    Temat nie dotyczy problemów z komunikacją, a o tym wspomniałem tylko przy okazji...

    Rozwiązanie mojego problemu również podałem.

    Temat zamykam.