Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacz gitarowy - modyfikacja brzmienia

22 Sty 2010 13:44 3958 7
  • Poziom 10  
    Witam!

Na początku chciałbym zaznaczyć, że „sekrety” lamp elektronowych zgłębiam od bardzo niedawna, także jestem jeszcze „zielony” w tych kwestiach. Mam pewien problem z ustawieniem pożądanego brzmienia we wzmacniaczu lampowym, i być może ktoś z doświadczeniem w tych kwestiach będzie w stanie mi pomóc. Posiadam wzmacniacz Kustom Defender 112 (3x 12AX7, 2x EL34) oraz gitarę jazzową Furch A17-40-CM (przetwornik Kent Armstrong, mini humbucker, montowany przy gryfie, „wiszący”). Brzmienie jakie chciałbym uzyskać, to typowe brzmienie gitary jazzowej w stylu vintage, bardzo miękkie, charakterystycznie „plumkające”, ale przy tym dość wyraziste i czytelne (coś pomiędzy P. Methenym a J. Passem, tak dla wtajemniczonych). W tym celu skręcam potencjometr tonu w gitarze na (prawie lub całkowite) minimum, i w tym miejscu pojawia się problem. Dźwięki z zakresu dołu i środka są takie jak oczekiwałem (delikatne i subtelne, a przy tym swingująco wyraziste), natomiast cały ambaras dotyczy wysokich częstotliwości. Pomimo skręcenia góry w equalizerze wzmacniacza na możliwe minimum (tak, żeby całkowicie nie wyciszyć pasma), wysokie dźwięki są cały czas ostre i „blaszane”, brzmiące jak tania gitara elektro-akustyczna. Zarówno na wzmacniaczu jak i na gitarze próbowałem już wszystkich metod ustawień potencjometrów, bez większych rezultatów. Czy dobrą metodą rozwiązania problemu będzie wymiana lamp? Jeśli tak to na jakie? Wzmacniacz posiada „bias switch” także mogę wmontować na końcówkę EL34 i zamienniki lub (po przełączeniu bias switcha) 6L6 i zamienniki. Na przedwzmacniaczu pracują dwie 12AX7, oraz jedna na inwerterze. Wzmacniacz jest nowiutki, lampy są fabryczne, firmy Shuguang (słyszałem nienajlepsze opinie o jakości lamp tej firmy).