Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf III silnik 1.6 AEK jazda na LPG uszkadza komputer

22 Sty 2010 14:51 5553 10
  • Poziom 9  
    Golf III 95r silnik 1.6 AEK 74KW symbol komputera 0 261 203 729/730 037906258 A/Q
    Problem- od jazdy na lpg uszkadza sie komputer (prawdopodobnie rozsypuje się mapa wtrysku- czy coś w tym stylu)jak juz całkiem padnie to zużycie benzyny ok 80L na 100km.
    Na razie obserwuje pierwsze objawy (żużycie benzyny jest narazie w normie) przy zimnym silniku po dodaniu gazu np kilknaście sekund po odpaleniu nie wraca na ok 800 tylko buja sie od 400-800 czasami zgaśnie.
    pierwszy raz komputer rozsypał sie po ok 6 m-cach od założenia LPG wtedy miałm założoną zwykłą instalację brc po naprawie komputera w serwisie boscha rozsypał się bardzo szybko(2-3 tygodnie).
    Po kolejnej naprawie komputera w serwisie załozyłem wtrysk sekwencyjny (na sterowniku pisze 4gas4) -tym razem pochodził trochę dłuzej (może z 3 miesiące)ale też się posypał.załozyli wtedy przekaźnik resetujący błędy ale jak widać o niepomaga.
    w listopadzie kupiłem "nowy"-czyt. inny uzywany komputer i widze że znowu cos się zaczyna dziać.
    Wcześniej na poprzednim komputerze wywalało błąd (numeru nie pamietam) przekroczona wartośc adaptacji obrotów biegu jałowego -czy coś podobnego.
    W serwisie boscha (Sopniewski) szef tłumaczył mi że na skutek złych odczytów z sondy lamda komputer adaptuje sie do nowych warunków pracy i dlatego zwieksza dawkę wtryskiwanego paliwa i że mogłoby pomóc zmasowanie czy odciecie sondy (juz teraz dokładnie niepamietam) i że teoretycznie na sekwencji nie powinno sie cos takiego dziać
    Czy ktoś wcześniej miał z czyms takim do czynienia,co zrobic aby się to niepowtórzyło jakie moga byc przyczyny?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 18  
    dobrze powiedział ci serwisant z Boscha że sterowniki tej firmy łapią błędy i rozjeżdża się mapa benzynowa podczas jazdy na gazie ale faktycznie przy instalacji wtryskowej nie powinno to mieć miejsca, Przy instalacjach II generacji sondę(sygnał do ECU) dawało się na masę i oprócz tego przekaźnik do rozcinania pamięci ECu i to wystarczało. Może u Ciebie występują jakieś problemy w okablowaniu i sterownik świruje odczytując głupoty z różnych czujników,Moje pytanie brzmi na czym polega naprawa komputera w Twoim przypadku???
  • Poziom 15  
    Tak samo jest w voyagerach,pod wpływem nieprawidlowych ustawień gazu,komp koryguje nowe dawki pb i po pewnym czasie silnik na pb przestaje poprawnie pracować,wystarczy odłączyć akumulator na godzine i komp wraca do ustawień fabrycznych.

    W twoim przypadku musi być prawidłowo zrobiona mapa wtrysku gazu i problem przestanie istnieć.
  • Poziom 15  
    tak tylko w voyagerze nie tylko wykasujesz błędy kompie benz.ale również rozprogramujesz skrzynie i 500 km. jazda z szarpiącymi biegami,odłanczanie aku to ostateczność,ale do rzeczy jak to uszkadza ci sterownik benzyny,przecież ten sterownik można przywrócić do ustawien fabrycznych
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    slodky napisał:
    Moje pytanie brzmi na czym polega naprawa komputera w Twoim przypadku???


    Powtórze to co mi serwisant powiedział.
    Wykasowanie oprogramowania komputera i zaprogramowanie go od nowa -poprawnie,
    czyli pewnie wpisanie od nowa mapy wtrysku.
    Usuwanie błędów VAGiem nic nie pomaga.
  • Poziom 15  
    mania2 napisał:
    tak tylko w voyagerze nie tylko wykasujesz błędy kompie benz.ale również rozprogramujesz skrzynie i 500 km. jazda z szarpiącymi biegami


    No nie do końca tak jest, w asb od 96 ,skrzynia nie ma możliwości rozprogramowania po odłączeniu zasilania,traci jedynie ustawienia użytkownika (dopasowanie do stylu jazdy kierowcy) ,wszelkie adaptacje w tych skrzyniach (mówimy o A604) wykonuje się komp serwisowym.
    Szarpanie występuje z przyczyn adaptacyjnych silnika (po resecie inaczej pracuje)
  • Poziom 18  
    czyli uszkodzenie sterownika = rozjechanie mapy - jak zwał tak zwał no ale właśnie to chciałem usłyszeć. Moja rada jest taka jak poprzedników i dotyczy prawidłowej korekcji instalacji LPG
  • Poziom 34  
    komputer benzynowy (ecu) posiada umiejetność autoadaptacji , czyli samodzielnego dostosowania się do paliwa o innych niż modelowo założonych właściowościach, a więc np o różnej liczbie oktanowej. W czasie jazdy na gazie również tak się dzieje. Prawidłowo wyregulowana i skonfigurowana instalacja lpg powoduje , że ecu nie zauważa zmiany paliwa i ewentualne korekty są minimalne , nie wpływają na jakośc pracy ne benzynie. Co innego jeśli na gazie jest np . za uboga mieszanka. Nawet w czasie jazdy na lpg sterowanie wtryskami i zapłonem jest realizowane przy pomocy sterownika benzynowego a gazowy wprowadza tylko pewne mnożniki i korekty. W przypadku zbyt ubogiej mieszanki gazu , sterownik benzyny próbuje ratowac sytuację wydłużając czasy wtrysku , kąt wyprzedzenia zapłonu co w skrajnym przypadku doprowadza do przekroczenia założonych fabrycznie korekt i przejście sterownika benzyny w stanm awaryjny.
    Lekarstwem jest wizyta u prawdziwego gazownika i usunięcie błędów montażu lub konfiguracji instalacji lpg. 4gas to bardzo popularna instalacja stag, jest bardzo ineteresujące forum na stronie producenta, które rozwiąże każdy problem a piszą na nim i technicy producenta i doświadczeni gazownicy
  • Poziom 9  
    manio123 napisał:
    Lekarstwem jest wizyta u prawdziwego gazownika i usunięcie błędów montażu lub konfiguracji instalacji lpg. 4gas to bardzo popularna instalacja stag, jest bardzo ineteresujące forum na stronie producenta, które rozwiąże każdy problem a piszą na nim i technicy producenta i doświadczeni gazownicy


    Czy mógłbys podać link do strony?

    Czy faktycznie jak się ta mapa rozsypie trzeba ją zaprogramować od nowa, czy tez można jakoś wrócić do ustawień fabrycznych.
    W tej chwili mam wrażenie że zbyt dużo benzyny podaje na zimnym silniku (bardzo śmierdzi benzyną i dzieja się wyzej opisane cuda) wczoraj przejechałem kilkanście kilometrów na benzynie i wskaźnik paliwa nie wykazał wirów w baku, ale obawiam się że w kazdej chwili może się końca rozsypać.
  • Poziom 34  
    http://www.ac.com.pl
    Pczytaj instrukcję, ściągnij najnowszy soft i wyreguluj samodzielnie z pomocą forum.

    najczęsciej wystarczy reset ecu i powrót do nastaw fabrycznych, ale w niektórych samochodach trzeba od nowa wgrać soft, nie pamietam jak to jest w golfie ...zanim nie przejdzie w stan awaryjny jazda na beznynie powoduje autoadaptacje do benzyny, więc tak można leczyć ecu. Stan awaryjny zatrzymuje autoadaptację i pracuje na bogato w celu ochrony silnika
  • Poziom 10  
    witam mam to samo w golfie 3 gazownik powiedzial ze to wtrysk benzynowy jest padniety ale juz jeden komputer mi wymienil na nowy bylo dobrze teraz znowu to samo gasnie na kazdych swiatlach ja sie zatrzymam czasami pozera duze ilosci paliwa czy mam wymienic wtrysk????