Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a3 1.9 tdi 110ps 98r, calkowity zanik prądu.

burza11 22 Sty 2010 16:01 5834 17
  • #1 22 Sty 2010 16:01
    burza11
    Poziom 13  

    Witam serdecznie, mam możliwość zakupu auta jak w temacie i jest z nim taki problem, mianowicie mimo podłączonego akumulatora nie ma żadnej reakcji, nic się nie świeci, nic się nie włącza, tak jak by nie było akumulatora, auto jest w takim stanie przywiezione z Niemiec, stan idealny i cena bardzo atrakcyjna tylko jest ten jeden problem, dodam iż w środku auta czuć spaleniznę, zlokalizowałem źródło i jest to wsad stacyjki, ciężko też jest przekręcić kluczykiem, trzeba kręcić dwoma rękoma aby włączyć zapłon choć mimo to się nie włącza.
    Czy uszkodzony wsad może być przyczyną, że nie ma prądu w całym aucie?
    Dla przykładu podam, że kumpel w Mercedressie 190 2.0e miał podobny problem i okazało sie, że spalił się bezpiecznik przy alternatorze,
    W aucie tym wszystkie bezpieczniki na panelu ok, przy aku także, czy w skutek tego mógł się uszkodzić któryś ze sterowników? np silnika lub klimy,
    Aku na pewno sprawny, próbowałem też aku z mojego wozu i też nic, jak dotykam klemę to nawet nic nie zaiskrzy.
    Bardzo proszę o pomoc.

    0 17
  • #2 22 Sty 2010 16:21
    bezum1
    Poziom 22  

    Dopóki nie wymienisz wkładu stacyjki nie określisz czy coś jeszcze jest uszkodzone.

    0
  • #3 22 Sty 2010 17:16
    burza11
    Poziom 13  

    Rozumiem, a czy uszkodzony wklad stacyjki może być powodem całkowitego zaniku prądu w aucie?

    0
  • #4 22 Sty 2010 18:53
    ele5
    Poziom 26  

    Kolego bezum 1 nie wypisuj bzdur! Co ma kostka stacyjki do braku całkowitego zasilania! Sprawdz bezpieczniki główne na akumulatorze pod plastikową osłonką. Jest kilka sztuk 80A,100A itd. Ewentualnie przewód masowy na karoserie.

    0
  • #5 22 Sty 2010 21:00
    burza11
    Poziom 13  

    Bezpieczniki na akumie wporządku, przewód masy ok, próbowałem także biegun "-" połączyć z ramą samochodu, także nic nie pomogło,
    Ma ktoś jeszcze jakieś pomysly?

    0
  • #6 23 Sty 2010 07:55
    emeryt2
    Poziom 42  

    To nie wkład "stacyjki" tylko kostka , elektryczna , z opisu wynika że spalona. Wyczep ją i sprawdz czy dochodzi do wtyczki napięcie , dwa czerwone kableki. Powody spalenia mogą być różne .

    0
  • #7 23 Sty 2010 13:57
    kolam56
    Poziom 10  

    Witam.Czy na klemie "+" są dobrze zamocowane przewody?Bo zapewne dochodzi ich tam kilka.Od różnych obwodów.Taką sytuację miałem w S8.Pozdrawiam

    0
  • #8 23 Sty 2010 14:38
    ele5
    Poziom 26  

    emeryt 2 dobrze przeczytaj! JEST CAŁKJOWITY BRAK ZASILANIA. Więc co ma do tego kostka stacyjki????? No chyba że to jakis model z kosmosu że wszystko ma po zapłonie....

    0
  • #9 23 Sty 2010 18:37
    emeryt2
    Poziom 42  

    Poczytałem i nić nie pisze ,że nie ma też oświetlenia kabiny , bagażnika albo awaryjnych. Właśnie przyczyną spalonej kostki stacyjki było pierońskie obciążenie na którymś obwodzie po stacyjce.

    Dodano po 3 [godziny] 9 [minuty]:

    Burza , odpowiedz na pytanie ; czy masz awaryjne , oświetlenie kabiny i bagażnika.
    Na pytanie Twoje na PW , odpowiem ,że nie wystarczy połączyć tych p[rzewodów na wtyczce kostki stacyjki.

    0
  • #10 23 Sty 2010 20:57
    burza11
    Poziom 13  

    Nie ma ani oświetlenia kabiny ani awaryjnych, wogóle nic nie działa co wymaga prądu, jak już pisałem ja jestem na kupnie tego auta, koleś nie bardzo chce dać tam pogrzebać, połączenie przewodów przy klemie "+" jest na pewno ok, bezpieczniki ok, masa ok, tylko stacyjka na pewno uszkodzona, to tyle ile dałem rade sprawdzić, a prądu zero... Najbardziej mnie ciekawi czy mogły uledz uszkodzeniu sterowniki bo był by problem z dokupieniem, instalacje dał bym rade skołować i wymienić. Dodam jeszcze że auto prawdopodobnie ma wstawionego chipa choć nie jestem pewien.

    Jak sądzicie, czy warto sie pchać w to auto? Koleś chce za niego 11 tys. zł. Auto jest wręcz idealne, sprawdziłem turbine nie ma luzów i nie poci sie, silnik też bez wycieków.
    Z problemem prądu poradził bym sobie raczej sam,
    Dodam że miałem kiedyś podobny przypadek, w VW golf III 1.9td, upaliło cały panel bezpieczników, powodem tego był fakt że szyba była nie dokładnie wklejona i lała sie po panelu woda... Najpierw zwariowały wycieraczki a potem wszystko spłonęło, panel wymieniłem, kilka przekaźników i wóz zadziałał

    0
  • #11 23 Sty 2010 21:13
    enauto
    Poziom 29  

    ele5 napisał:
    Sprawdz bezpieczniki główne na akumulatorze pod plastikową osłonką. Jest kilka sztuk 80A,100A itd. Ewentualnie przewód masowy na karoserie.

    Oczyść połączenia tych bezpieczników i połączenie masy z karoserią i silnikiem.

    0
  • #12 24 Sty 2010 02:28
    BRYS_
    Poziom 22  

    To nie stacyjka,nawet przy wyrwanej powinno coś świecić.
    Sprawdż żarówką napięcia we wszystkich dostępnych miejscach:każdy z bezpieczników,gniazdo zapalniczki,kostki radia,gniazdo diagnostyczne itd.
    Przede wszystkim sprawdź czy dochodzi napięcie do alternatora,jeśli nie,daj tam bezpośrednio plus,może ktoś coś kombinował a znam takie przypadki.
    (Kiedyś dobrze ubrany facet zamontował sobie wysokoprądowy wyłącznik(przekażnik) na głównym kablu idącym od akumulatora do rozrusznika,a z tamtąd oczywiście szła dalsza orginalna instalacja.I pewny swych elektrycznych umiejętności zaproponował mi prezent(czytaj:butelczynę-raczej nie coca-coli :D)jeśli odpalę mu samochód w ciągu 30 minut.Otworzyłem maskę,a że alternator był łatwo dostępny podpiołem tam "+"w 2 minuty,po przekręceniu kluczyka wszystko działało.Oczywiście nie odpaliłem wiedząc że przekręcając na rozruch popale zbyt cienkie kable łączące alternator z rozrusznikiem).Ale "nie coca-cole"wygrałem :D :D :D

    Dodano po 15 [minuty]:

    burza11 napisał:

    Jak sądzicie, czy warto sie pchać w to auto? Koleś chce za niego 11 tys. zł. Auto jest wręcz idealne, sprawdziłem turbine nie ma luzów i nie poci sie, silnik też bez wycieków.

    My sądzimy że za 11 tyś.zł. kupujesz sprawną turbinę i nowe uszczelki :D
    Jeśli już koniecznie decydujesz się na zakup tego auta,w którym nawet przez sekundę nie słyszałeś pracy silnika,to przed podpisaniem umowy zapytaj przynajmniej właściciela czy nie umie,nie potrafi czy poprostu nie chce odpalić silnika-będę miał czyste sumienie zanim Ci powiem:Bierz bo warto :D

    0
  • #13 24 Sty 2010 12:02
    burza11
    Poziom 13  

    Powiem tak, gość daje pisemną gwarancje na motor, jeśli go uruchowie i nie bedzie pracował jak należy to zwracam auto a on kase. Ale motor podejrzewam że jest ok, poprostu niemcowi padły prądy i za dużo by go kosztowała naprawa i sprzedał, zapewne reszta podzespołów jest ok.

    0
  • #14 24 Sty 2010 12:33
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jak masz taką możliwość to daj zaliczkę 10% wartości , elektryka i próba odpalenia. W innym przypadku , przy umowie cywilno - prawnej , będziesz się ciągał po sądach i możesz nie zobaczyć wszystkich pieniędzy , na koncu sztampowej umowy jest napisane klauzula , a w skrócie oznacza : "widziały gały co brały".

    0
  • #15 26 Sty 2010 18:05
    burza11
    Poziom 13  

    Witam ponownie, dowiedziałem sie że auto uległo uszkodzeniu podczas jazdy, jechal sobie koleś i zaczęło coś śmierdzieć w aucie, wystraszył się i zgasil silnik i na tym sie skończylo,
    Dodam że auto ma na 100% chiptuning, ma okolo 130ps, czy chip mógł być powodem usterki?

    ogólnie auto jest w stanie wzorowym, silnik wygląda jak nowy, ciężko kupić jakiekolwiek TDI w takim stanie, jest full wyposażona, tylko szkoda że nie jeżdzi :/

    ps. Z częściami nie mial bym problemu, koleś nieopodal mnie ma identyczną Audi z tego samego roku i z tym samym motorem na części, nawet kolor lakieru i wnętrza ten sam, może by sie coś nadało, przynajmniej nie miał bym problemu z dostępem części

    0
  • #16 26 Sty 2010 19:06
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kolego , ten dylemat musisz rozwiązać sam. Nie spodziewaj się ,że na odległość damy Ci radę na tak lub nie. Za duże ryzyko.
    Widzę ,że sam się do tego skutecznie przekonujesz.

    0
  • #17 27 Sty 2010 00:00
    burza11
    Poziom 13  

    No ja dokładnie rozumiem, w gruncie rzeczy ja nie oczekuje podpowiedzi czy mam kupić to auto tylko co może być popsute, być może ktoś miał taki przypadek lub gdzieś słyszał i mógł by mi pomóc, najbardziej się boje uszkodzenia precyzyjnej elektroniki i co mogło sie zepsuć jeszcze z rzeczy bardziej kosztownych bo sądzę że usunięcie usterki nie będzie trudne, wyposażę sie w miernik i jakiś rozgrzewający napój i do boju, sądzę że nie ma rzeczy nie do zrobienia w końcu to wymyślili ludzie a nie kosmici! Odrobina umiejętności, sprytu i zapału i wszystko jest do zrobienia,
    Jest styczeń i nie mam za dużo roboty także czasem dysponuje więc mogę posiedzieć nad tym problemem, jeśli sprzedam auto to co mam do sprzedania (ibize II fl) to od razu jadę po Audiczke. Po ibize jutro ma ktoś przyjechać, także jak tylko sie uda sprzedać to od razu mknę po Audi i sie za nią wezmę, będę informował na bieżąco co i jak,

    0
  • #18 27 Sty 2010 01:23
    maniek2591
    Poziom 19  

    a sprawdzales przewod od stacyjki do rozrusznika ?jesli np rozrusznik nie odbil to zaczely sie fajerwerki w instalacji i moglo potopic przewody w wiazce i wtedy nie ma zasilania,ale jak audi w dobrej cenie to bierz i kupuj cala wiazke od tablicy i przekladka -nie jakies straszliwe koszty

    0