Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ibiza 1,7D 91rok - przekaźnik świec żarowych jak podłączyć ?

ma3-4ysz 22 Sty 2010 18:12 6563 4
  • #1 22 Sty 2010 18:12
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Witam!
    Kumpel przyniósł mi do sprawdzenia przekaźnik świec żarowych z IBI 1,7D 91rok.
    Przekaźnik ma numer 60. Ma 7 wyprowadzeń oznaczonych jako:L, T, 50, 85, 87, 30, 86.
    87 i 30 te największe to styki przekaźnika w obwodzie świec żarowych.

    Szukam kawałka schematu jak jest on podłączony w aucie, jakie sygnały do niego docierają, aby zasymulować warunki pracy i sprawdzić, ewentualnie podjąć próbę naprawy.
    Jaka jest jego sekwencja pracy? Z tego co mówił to po przekręceniu kluczyka, w zależności od temp silnika załącza świece żarowe i potem można palić.
    Objaw niedziałania - nie załącza świec. Po podmianie przekaźnika w aucie na pożyczony wszystko działa OK. Po rozbebeszeniu przekaźnika część elektromechaniczna jest sprawna.
    Szukałem, ale do tych starszych modeli IBI nie znalazłem.

    0 4
  • Pomocny post
    #2 22 Sty 2010 20:20
    rico37p
    Poziom 28  

    Wielokrotnie na forum opisywane oznaczenia tego przekażnika .Oznaczenia te same co w VW i innych samochodach.L - lampka ,T -czujnik temperatury,50-sygnał z rozrusznika 85- masa ,86 -zasilanie po stacyjce , resztę wiesz.

    0
  • #3 23 Sty 2010 19:00
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Dzięki.
    Przekaźnik już nareperowany (chyba).
    Jak dla poniższej konfiguracji załączyć mu zasilanie na 86 to załącza świece na 35s, kontrolka gaśnie po 30s a rozłącza 5s później.
    Po załączeniu zasilania na 86 jest jw chyba, że poda się zasilanie na 50 to lampka gaśnie a przekaźnik rozłącza świece 5s później.
    Ibiza 1,7D 91rok - przekaźnik świec żarowych jak podłączyć ?

    Jeszcze mam jedno pytanie. Jak jest wpięty czujnik temperatury (pomiędzy T a +12 czy masę czy inaczej) i jakiego typu to czujnik?
    Podejrzewam, że termistor, ale nie dokopałem się do charakterystyki. Gdzieś znalazłem, że przy -5*C ma 3,2kΩ ale mało mi się to widzi (np w pugu to ma tyle przy +20*C)?
    Wtedy sprawdził bym czy dla cieplejszego silnika skraca czas grzanie świec.
    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #4 23 Sty 2010 20:07
    viper555
    spec od auto-elektro

    Pomiędzy stykiem T a masą .Zwarcie T do masy powoduje natychmiastowe wyłączenie przekaźnika.P

    0
  • #5 24 Sty 2010 14:14
    ma3-4ysz
    Poziom 24  

    Dzięki.
    Już przy 500Ω załącza na tylko 10s, a poniżej 200Ω nie załącza wcale.

    Temat zawiera już odpowiedź jak podłączyć ten przekaźnik tak więc kwalifikuje się do zamknięcia.
    Dziękuję i pozdrawiam.

    0