Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HP DesignJet 500 - problemy z jakością wydruku.

e2e4 22 Jan 2010 18:12 6585 8
Wago
  • #1
    e2e4
    Level 19  
    Witam.
    Tytułowe urządzenie to ploter HP DJ500, pn.: C7770F, 42".
    Maszyna od połowy 2006 roku niezbyt intensywnie i bez problemlemów wyplotowała
    ok. 6500 metrów kwadratowych wydruków. Stan ogólny ok. Poziom zużycia większości podzespołów oscyluje wokół 50%, najbardziej zużyty paper axis to 97%, najmniej karetka 0% ( zastanawiające ). Na pokładzie karta HP/GL-2 i 128 MB Kingstona jako dodatkowy RAM. Wersja firmware na pewno 3, a co po kropce to nie wiem.
    (sprawdziłem, aktualna wersja to 4.02 ).
    W error log błędy: 79.04 cztery razy, 61.05 cztery razy, 86:10 dwa razy.
    Używane tylko oryginalne materiały eksploatacyjne.
    Dwa dni temu gwałtownie spadła jakość czarnych elementów wydruku. Kolorowe elementy drukowane są poprawnie.
    Czarna głowica drukująca miała ponad 500 dni od instalacji, a wskaźnik zużycia wynosił ponad 300%, więc trafiła do kubła, a jej miejsce zajęła nowa.
    I przez kilka godzin było ok.
    Po tym czasie czarne elementy wydruków wyglądały jakby robione sprayem.
    Na oko połowa tuszu trafia tam gdzie powinna, a reszta dookoła drukowanego elementu tworzy coś w rodzaju chmury, której gęstość zmniejsza się wraz ze wzrostem odległości od elementu. Grubość "chmury" do od około 3 do 5 mm.

    Wyczyściłem czoło głowicy, pola stykowe w karetce i głowicach, service station ( w sumie była całkiem czysta, 33% zużycia ). Efekt połowiczny, lepiej ale nadal chmura, może tylko rzadsza.
    Uznałem ze głowica jest wadliwa, została zareklamowana, a jej miejsce zajęła kolejna.
    Po włożeniu nowej czarnej głowicy, problem zgłosiła żółta.
    Pojawiło się ostrzeżenie o spodziewanym spadku jakości druku, ale maszyna drukowała.
    W zasadzie głowica na gwarancji jest, nie upłyną jej termin, a i zużycie niewiele ponad 60%.
    Niemożliwym okazało się natomiast przeprowadzenie operacji wyrównania głowic.
    Maszyna próbuje trzy razy i nic z tego. Na wydrukach widać ze wzór do wyrównania żółtego jest niepełny.
    I wtedy identyczny problem zgłasza czerwona głowica. Też niepełny wzór wyrównania.
    W sumie wymieniłem 3 głowice: czarną, żółta i czerwoną.
    Wyrównanie głowic, kalibracja koloru: ok. Wydruki testowe: ok.

    Ale niepokój został. Poinformowałem klienta, że nie jestem pewien skuteczności naprawy.
    Zareklamowana głowica padła po kilku godzinach. Ustaliliśmy, że przez parę dni będą testować sprzęt i jeśli po tym czasie będzie ok, uznamy interwencję za skuteczną.
    Zadzwonili po jakichś 4 godzinach, że jakość wydruku się degraduje, że widać czarną chmurę.

    Co robić? Bo że zrobię upgrade firmware, wyjmę kartę HP/GL-2 i pamięć to pewne.
    Ale co jeszcze? Ma ktoś doświadczenie z tego typu usterką? Jakieś sugestie? Pomysły?
    Będę wdzięczny.
    Dziękuję,
    Pozdrawiam, e2e4.
  • Wago
  • #2
    ABLublin
    Photocopiers specialist
    czy masz pewność na 1000% że maja oryginalny tusz ?
    nie zamrożony :-)
  • Wago
  • #3
    e2e4
    Level 19  
    Witaj.
    Tak, jestem pewien mają oryginalny tusz.
    Czy niewłaściwe warunki przechowywania, zamarznięcie tuszu, mogę powodować takie efekty?
    Napiszesz coś szerzej o swoich doświadczeniach w tym temacie?
    Czy tylko nabijasz licznik punktów?

    Pozdrawiam, e2e4.
  • #4
    ABLublin
    Photocopiers specialist
    myślisz że potrzebuję punktów ?
    masz zamiar "cwaniakować" i bawić się w wielki format
    powodzenia
  • #5
    e2e4
    Level 19  
    Witaj.
    Nie myślę żebyś potrzebował punktów.
    W skali elektrody jesteś milionerem.
    I zapracowałeś na to. Wiem, bo przyjrzałem się Twojej aktywności na forum.
    Zastanowił mnie mało poważny ton i lakoniczność wiadomości.
    Stąd moje pytanie.
    Przepraszam, jeśli poczułeś się urażony.

    Lakoniczność lakonicznością, ale zgodnie z Twoja sugestia zakupiłem nowy tusz.
    I teraz na nim drukuje. Mam nadzieję przepłukać układ.
    Zużyłem 15 cc czarnego tuszu, jak na razie nie pomaga.

    Pozdrawiam, e2e4.
  • #6
    ABLublin
    Photocopiers specialist
    zrób zdjęcia tych błędnych wydruków może coś poradzimy
  • #7
    e2e4
    Level 19  
    Witam.

    Spędziłem kolejne kilka godzin próbując doprowadzić maszynę do porządku.
    Upgrade firmware i demontaż dodatkowej pamięci nie przyniosły rezultatów.

    Nowy, oryginalny tusz, jaki zakupiłem różni się od dotychczas użytkowanego,
    o którego oryginalności przekonany był właściciel sprzętu i w sumie ja też,
    przynajmniej póki się mu nie przyjrzałem. Foto poniżej.

    HP DesignJet 500 - problemy z jakością wydruku.

    Przepraszam za jakość zdjęć, ale dysponowałem tylko telefonem.
    Na zdjęciu prawy pojemnik jest „mój”.
    Miałem w sumie pięć pojemników, C, Y, M i 2 x B. Zauważone różnice
    na podejrzanym pojemniku względem 4 pozostałych to:
    - nalepka jest przesunięta względem osi symetrii płaszczyzny, jaką tworzy
    górna pokrywa ( niechlujny ręczny montaż? ).
    - nalepka wykonana jest z innego materiału, bardziej błyszczącego. Pozostałe
    cztery są umiarkowanie matowe, ale bez możliwości bezpośredniego porównania,
    raczej nie do wykrycia.
    - logo producenta na wymienionej nalepce podejrzanego pojemnika zawiera
    słówko „invent”,pozostałe cztery tego nie mają.
    - na frontowej nalepce brak nadruku określającego datę gwarancji dla pojemnika,
    niema też najmniejszego śladu żeby się tam kiedykolwiek znajdował,
    bo np. zatarty został przypadkiem.
    - podejrzany tusz różni się też wyglądem chipa zliczającego.

    Po wymianie podejrzanego pojemnika na świeżo zakupiony, rozpocząłem
    przepłukiwanie układu. Drukowałem czarne pasy, co jakiś czas stronę
    Printer information. Przepuściłem przez układ jakieś 25 cc tuszu,
    w miedzy czasie drukując cztery strony informacyjne. Trzy osoby stwierdziły,
    że widać poprawę, czwarta, że jest gorzej. Ręce mi opadły.
    Czas i pomysły się skończyły. Niestety, w sobotę nie udało mi się kupić
    głowicy.
    Wydruki finalne poniżej. Jak je oceniacie?

    HP DesignJet 500 - problemy z jakością wydruku. HP DesignJet 500 - problemy z jakością wydruku.

    HP DesignJet 500 - problemy z jakością wydruku.

    Drukowałem z excela, więc niebieski w podkładzie to chyba jego sprawka.
    Ale dlaczego czarny kończy się przed połową wydruku? I wraca dopiero
    w następnym przebiegu?

    Ale czy takie płukanie jest wystarczające?
    Głowica zostanie zakupiona w poniedziałek, klient wymieni ją we własnym
    zakresie i będzie drukował. W poprzednich dwóch wypadkach degeneracja jakości
    wydruku wystąpiła w ciągu kilku godzin normalnej pracy. Jeśli układ nadal
    jest „skażony” to degeneracja nastąpi albo szybciej, bo są duże zaległości
    w wydrukach, albo później, bo tylko resztki felernego tuszu znajdują się
    jeszcze po układzie. Albo nie nastąpi wcale, bo układ jest już czysty,
    a dotychczasowe wydruki na świeżym atramencie, który dotarł do głowicy
    były wadliwe, bo głowica została wcześniej uszkodzona przez kiepski atrament,
    po drugie w samej głowicy nadal znajdował się felerny atrament rozcieńczony
    świeżym.
    Jeśli wymiana głowicy nie pomoże, to moim zdanie pozostaje wymiana Ink Tubes
    i kolejna nowa głowica. Nowy, "sterylny" układ, więc powinno zadziałać jak należy.
    Chyba, że to awaria karetki, elektroniki, taśmy ...


    Czy macie jakieś pomysły?
    Wszelkie uwagi, koncepcje i antykoncepcje mile widziane.

    Pozdrawiam, e2e4.
  • Helpful post
    #8
    ABLublin
    Photocopiers specialist
    pierwsze wymieniłbym głowice jeżeli miał bym ten sam problem jest problem z karetką lub mniej prawdopodobnie z trailingiem
  • #9
    e2e4
    Level 19  
    Witam.
    Już po problemie.
    Wypłukanie oryginalnym tuszem układ i nowa głowica przyniosły pozytywny efekt.
    Ploter drukuje jak należy.
    Wszystko wskazuje na to, że winnym zamieszania jest tusz. Raczej nie oryginalny.

    Dziękuję za zainteresowanie, za pomysły.

    Pozdrawiam, e2e4.