Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
CSICSI
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DT GAZ - brak hasła - zmiana oprogramowania - kalibracja

22 Jan 2010 19:04 14609 38
  • Level 11  
    Witam! niedawno kupiłem auto z gazem sekwencyjnym firmy dt gaz. Problem tkwi w tym że nie posiadam papierów do tej instalacji co za tym idzie brak kodu dostępu do komputera sekwencji. I teraz pytanie da się jakoś go ominąc czy nie ma innej rady tylko dzwonić do dt gaz ? z góry dziękuje za pomoc
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • CSICSI
  • Level 20  
    Zmień oprogramowanie sterownika i hasła już nie ma,sprawdzone:D
  • Level 11  
    a jeszcze jak to zrobić ?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Najczęściej hasłem jest numer rejestracyjny auta.
  • Level 11  
    dodam że na dniach będe mieć cały interfejs także będe próbować
    a wracając do numeru rejestracji i hasła to hasło może mieć dowolną ilość liter/liczb ?
  • Level 13  
    Hasło do sterownika DTGas ma osiem znaków. Najczęściej stosowanym hasłem przez monterów DTGas było osiem jedynek. Do DTGasu to nie ma co dzwonić bo i tak nie podadzą. Nie mają w tym żadnego interesu, powiedzą Ci tylko gdzie są ich warsztaty i gdzie jest najbliższy twego miejsca zamieszkania. Dla nich liczy się kasa. Ale popróbuj z tymi jadynkami, myślę, że wypali. Interfejs możesz kupić na allegro. Oprogramowanie znajdziesz na elektrodzie. Wpisz w wyszukiwarce DTGas System i przeglądaj, napewno znajdziesz. Oczywiście potrzebny Ci będzie laptop. I jeszcze jedno: zmiana softu to też jakiś sposób, tylko że wtedy będziesz miał goły soft tzn stracisz wszystkie ustawienia a jeśli jestes świeży w temacie to możesz sobie nie poradzić z zaprogramowaniem i będziesz skazany na gazownika.
  • Level 21  
    Fabryka zakłada osiem jedynek jako hasło.
  • Level 11  
    andrzej1433 wrote:
    Hasło do sterownika DTGas ma osiem znaków. Najczęściej stosowanym hasłem przez monterów DTGas było osiem jedynek. Do DTGasu to nie ma co dzwonić bo i tak nie podadzą. Nie mają w tym żadnego interesu, powiedzą Ci tylko gdzie są ich warsztaty i gdzie jest najbliższy twego miejsca zamieszkania. Dla nich liczy się kasa. Ale popróbuj z tymi jadynkami, myślę, że wypali. Interfejs możesz kupić na allegro. Oprogramowanie znajdziesz na elektrodzie. Wpisz w wyszukiwarce DTGas System i przeglądaj, napewno znajdziesz. Oczywiście potrzebny Ci będzie laptop. I jeszcze jedno: zmiana softu to też jakiś sposób, tylko że wtedy będziesz miał goły soft tzn stracisz wszystkie ustawienia a jeśli jestes świeży w temacie to możesz sobie nie poradzić z zaprogramowaniem i będziesz skazany na gazownika.


    Interfejs będzie za pare dni ale samego nowego softu nie moge znaleść. z jedynkami próbowałem u gazownika z zerami też i nic. a co do ustawień jak bym dokładnie zanotował sobie ustawienia teraźniejszego softu i wprowadził je na nowym sofcie ? na pewno będe chciał pare porad bo będę chciał się dowiedzieć czy komp jest dobrze ustawiony. ale myśle że we wtorek coś ruszy
  • CSICSI
  • Helpful post
    Level 13  
    Aby spisać ustawienia obecne musiałbyś wejść w oprogramowanie ale jak to zrobisz skoro nie możesz się z nim połączyć? Chyba pozostanie Ci zmiana softu i wpisanie wszystkiego od nowa, potem kalibracja- bieg luzem. Podaj mi swój e-mail to Ci prześlę oprogramowanie. A ten gazownik czym się chciał połączyć , miał oprogramowanie do DTGas, bo innym się nie połączy.
  • Level 11  
    no fakt przecież nie spisze ustawień bo nie wejde do systemu hmmm

    no to pozostaje mi wgrać nowy soft i na nowo ustawiać intalacje . Może ktoś ma jakieś instrukcje jak należy kalibrować sekwencje na co należy zwracać uwage itp będe bardzo wdzięczny za wprowadzenie mnie w ten temat :)
  • Level 11  
    andrzej1433 dziękuje za pomoce naukowe :)

    Po przeczytaniu instrukcji firmowej DT GAS myślę że dam rady dostroić instalacje a jeśli nawet to i tak mam wsparcie wielu mądrych głów na tym forum :)

    Czekam na kabelek i zaczynam programowanie - na bieżąco będę informował i z chęcią usłyszę porady
  • Level 13  
    I co tam kolego Grzegorzu. Działasz coś , bo się nie odzywasz.
  • Level 11  
    niestety kabelka jeszcze nie otrzymałem cos pocta sie spóźnia

    ale między czasie udało mi się nawiązać kontakt mailowy z serwisem dt z Katowic (bo tylko oni odpowiedzieli na moje maile) pan zgodził się na wygenerowanie nowego kodu przez telefon
    zastanaiwam sie czy można zmienić hasło na nowe ?

    więc czekam na kabelek i dam znać jak tylko się "podłącze"
  • Level 13  
    W programie jest opcja "zapomniałem hasła" jak ją uruchomisz po podłączeniu do sterownika laptopa i uruchomieniu programu DTGas to sterownik wygeneruje taki specjalny kod. Na podstawie tego kodu Ten gość poda Ci jednorazowe hasło, no i wejdziesz w sterownik a potem zmienisz sobie hasło, najlepiej na osiem jedynek, bo takie na ogół jest stosowane.
  • Level 10  
    Grzegorzboss13 wrote:
    ale między czasie udało mi się nawiązać kontakt mailowy z serwisem dt z Katowic (bo tylko oni odpowiedzieli na moje maile) pan zgodził się na wygenerowanie nowego kodu przez telefon


    Czy gość z Katowic odpowiedział? Udało się wygenerować kod "awaryjny" który zadziałał?
    Też kupiłem w zeszłym roku auto z gazem DT GAS.
    Ostatnio przy tych mrozach w ogóle nie przełącza się na gaz i z powodu braku hasła nie mogę się połączyć z ECU żeby sprawdzić co jest nie tak.
  • Level 2  
    Witam
    Nasze każde ECU jest kodowane po to aby między innymi osoby ( bez doświadczenia ) nie mogły zmieniać ustawień ustawionych podczas auto kalibracji.Co do hasła ecu każdy instalator naszych systemów ustawia je indywidualnie możę to być numer rej lub jakakolwiek inna kombinacja cyfr. Stachu777 nie jest to kod awaryjny chodź można go tak nazwać. Posiadamy program do rozkodowywania komputerów naszej produkcji w wypadku zapomnienia hasła przez instalatora. Wszelkie pytania dotyczącę systemów firmy DT GAS SYSTEM można kierować na nasze adresy mailowe znajdujące się na stronie firmy . Na każdego maila na pewno odpowiemy i postaramy pomódz.
    Pozdrawiam
  • Level 10  
    Jeśli chodzi o wiedzę i doświadczenie, to posiadam uprawnienia do montażu i konserwacji instalacji LPG i CNG oraz doświadczenie w montażu instalacji LPG.
    Problem w tym, że w samochodzie który kupiłem jest ustawione hasło i nie mam możliwości podłączenia się laptopem w celu poprawienia ustawień ECU.
    Poza tym instalacja była montowana chyba przez laika.
    Nawet osoba nie mająca wiedzy i doświadczenia w montażu instalacji sekwencyjnej zrobiła by to lepiej gdyby ze zrozumieniem przeczytała instrukcję montażu jaką dołączacie do każdej instalacji.
    Nie dość, że przewody do listwy były tak długie, że bez problemu skróciłem każdy o prawie 30cm, to MAP SENSOR podłączony miał króciec VACUM do kolektora ssącego.
    Po tych zabiegach auto zaczęło dużo lepiej pracować na LPG, do czasu ostatnich mrozów.
    Tak więc co się dało poprawić z błędów powstałych podczas instalacji, to poprawiłem, a chcąc zdiagnozować przyczynę samoczynnego przełączania się z gazu na benzynę (przy rozgrzanym silniku oczywiście) muszę mieć połączenie z ECU.
    Jeśli chodzi o kontakt z DT GAS, to wysłałem maila w piątek 29.01.2010.
    Do chwili obecnej nie otrzymałem nawet potwierdzenia przeczytania wiadomości przez pracowników DT GAS.
  • Level 2  
    Po zakończeniu
    gwraancji istnieje możliowśc płatnego dostepu do ECU. Koszt wygenerowania
    hasła to 100 zł.
    MAP SENSOR podłączony miał króciec VACUM do kolektora ssącego - podłaczenie
    było poprawne.

    Myśle, że należy skontaktować się z jednym z autoryzowanych serwisow a nie
    prowadzić eksperymentow ale decyzja nalezy do Pana o ile Pan sobie życzy po
    podaniu regionu Polski przesle Panu adres dobrego warszatu.

    dział serwisu
  • Level 10  
    Nie prowadzę eksperymentów, tylko działam zgodnie z informacjami jakie posiadłem na szkoleniu z zakresu montażu instalacji. Ogólnie wiadomo, że przewody od parownika do listwy wtryskiwaczy powinny być jak najkrótsze.
    Widać Państwa "autoryzowany serwis" który montował instalację w moim samochodzie zamontował przewody zupełnie ich nie skracając.
    Jeśli chodzi o podłączenie MAP SENSOR, to w Państwa instrukcji montażu systemu sterowania wtryskiem gazu GAS TECH 700S wydanego w Lublinie w styczniu 2008 na 10 stronie czytamy:
    "Instalowanie i podłączenie czujnika ciśnienia MAP SENSOR
    Króciec czujnika oznaczony jako „Pressure” należy połączyć ciśnieniowym
    przewodem gumowym z króćcem zainstalowanym w filtrze fazy lotnej. Króciec „Vacuum”
    powinien być połączony z powietrzem atmosferycznym. Konieczne jest jednak zamontowanie
    na króćcu „Vacuum” przewodu gumowego o długości około 5 cm, w celu zabezpieczenia
    przed wilgocią i kurzem. Przewód ten należy skierować w dół".

    Tak więc widzę, że według Pana stosowanie się do Waszej własnej instrukcji montażu jest "prowadzeniem eksperymentów".

    Jeśli chodzi o adres "dobrego warsztatu" to dziękuję, ale nie skorzystam.
    Przeczytałem wystarczająco dużo opinii na temat autoryzowanych montażystów instalacji gazowych DT GAS.

    Pozdrawiam, idę "eksperymentować" z instalacjami gazowymi.
  • Level 11  
    Wreszcie dzisiaj podłączyłem się do ecu lpg :) zadzwoniłem pod wskazany numer który dał mi pan z serwisu z katowic i nie było problemu z wygenerowaniem hasła. i teraz tak: gdy włączam autokalibrację wyskakuje okienko aby utrzymywać 2500obr/min po tym zabiegu wyskakuje okienko "za duża średnica dysz" ale w starszej wersji programu dtgas(interfejs) to nie wyskakuje tylko zmienia mi 'wartość poprawki'(ale i tak źle silnik praqcuje). Zaraz jak odpaliłem interfejs wartość poprawki była wpisana 0,43 silnik wolniej się wkręcał na obroty niż na bęznzynie i był słabszy czasy wtryskiwaczy PB różniły się znacznie od LPG. Zwiększając tą liczbę coraz lepiej silnik się zachowywał co w końcu wyszło że na 0,60 chodzi najlepiej wolne obroty utrzymują się na poziomie 880-950 (falują tylko zaraz po przełączeniu na gaz po przygazowaniu obroty się stabilizują)
    różnica pomiędzy czasami wtrysku wynoszą 0,5-0,7 np. PB 3,60 - LPG 3,09
    ciśnienie parownika wacha się 1,24-1,60, lambda wynosi podczas jazdy 0,10-0,14(na PB 0,10-0,12). Dodam że na mapie współczynników korekcyjnych nic nie zmieniałem ponieważ dokładnie tego nie rozumiem. Jeśli dobrze rozumiem to dobrze ustawiony gaz to: równe bądź zbliżone czasy wtryskiwaczy PB=LPG(na jakich wart jest ok?), sonda lambda ma się utrzymywać na gazie w takich granicach jak na jeździe na paliwie, a parownik ma utrzymywać stałe ciśnienie (ale jakie i czy da się go regulować)

    Dodano po 5 [minuty]:

    już wiem że korekcje można tylko -+10% a jeśli to nic nie daje ?
  • Level 13  
    Co do czasów wtrysku to musisz patrzeć tylko na czasy wtrysku benzyny. Czas wtrysku benzyny podczas pracy na gazie musi być taki sam jak czas wtrysku benzyny podczas pracy na benzynie. Czyli silnik pracuje na PB-czas wtrysku jest np 3,60 to po przełączeniu na gaz w tym samym okienku czas wtrysku PB jest 3,60, a czas wtrysku gazu w okienku obok po prawej będzie inny. Jeśli te czasy PB się różnią to zmieniasz poprawkę podczas pracy na gazie, zwiększasz poprawkę jak chcesz zmniejszyć czas wtrysku PB i odwrotnie. Przeczytaj dokładnie instrukcję. Dobór dysz(może faktycznie są za duże), kalibracja,itd. Ciśnienie reduktora, niektóre reduktory mają regulację ale te DTGazu przeważnie nie. Optymalne ciśnienie powinno być rzędu 1-1,2bara
  • Level 11  
    czyli czasy wtrysku LPG muszą być takie same jak PB podczas pracy na gazie tak ? jeździłem z podpiętym laptopem i podczas jazdy(obciążenie) różnica jest 1 (np. 7,80PB 6,70LPG) to dobry wynik ?

    Dajmy na to że wolne obroty falują 600-1000 co robić ?
    Na mapie korekcji czasów wtryku przeskakuje czerowny punkt jeśli dobrze rozumiem to pokazuje aktualny czas wtrskuLPG. Jeśli wpisze wartość 110 to ta wartość jest tylko w danych czasie (np. 5ms wartość 110% czyli tylko w tym czasie wtrysku 5ms wtrysk będzie miał krótszy czas wtrysku LPG) dobrze rozumie ? http://img534.imageshack.us/img534/74/gaz4.jpg

    Czyli muszę np co 1000obr korygować mape wtrysku gazu ? najlepiej pod obciążeniem ?
  • Level 18  
    nie wiem czy dobrze rozumiesz..na dole masz 2 okienka , po lewej masz czas wtrysku benzyny po prawej masz czas wtrsyku gazu.
    odpalasz auto, dajesz na benzyne i "zczytujesz" okienko po lewej, teraz przelanczasz na LPG i tez zczytujesz okienko po lewej!!! czyli zczytujesz czas pracy wtryskiwaczy benzynowych na pracy na gazie i to te czasy maja byc rowne!! bo to one ci mowia czy masz ubogo czy bogato!

    PS. u mnie mam wpisane poprawke chyba 1,6(ale 100% pewnosci nei mam po niepamietam:-), cisnienie na reduktorach (te zielone cyfry na "manometrze" oscyluje w granicy 1,4Bar- raczej stale), cala mape mam ustawiona na "100". i przytych ustwieniach chodzi OK, niestety u mnei ze wzgledu na duza moc i skrzynie automat nie mozna wykonac kalibracji podczas jazdy bo nie mozna obciazyc silnika do 70% ;-(
  • Level 13  
    Grzegorz NIE! Patrz tylko na czasy wtrysku PB. Podczas pracy na PB oraz po przełączeniu na LPG czas wrysku w lewym okienku czyli PB ma być taki sam jak przed przełączeniem. Co do falowania obrotów to przyczyn może być wiele: np. niewłaściwe ciśnienie reduktora, żle dobrane dysze, żle podłączone podciśnienie. Ta poprawka u Ciebie jest jakaś dziwna, chyba dysze za duże stąd te czasy wtrysku też mniejsze na LPG.
  • Level 11  
    czyli silnik pracuje na jałowych na paliwie czas wtrysku 4,20PB, a teraz przełączam na LPG i patrze też na czas wtrysku PB-3,90
    i teraz muszę zrobić tak aby ta wartość PB na gazie była taka jak na paliwie tą mapą korekcyjną i współczynnikiem tak? i powtarzać taki zabieg na różnych obrotach ?

    Prosiłbym żeby ktoś jeszcze wyjaśnił co dokładnie oznaczają te dane pod współczynnikiem kalibracyjnym (offset ms,kb, tbmax)http://img534.imageshack.us/img534/74/gaz4.jpg

    Jutro zerkne jakie mam dysze
  • Level 13  
    No właśnie. Na gazie masz ustawić tak tym współczynnikiem, żeby czas PB był też 4,20. Robisz to na biegu jałowym (wolne obroty). Co do tych danych o które pytasz nie wiem, gdyż ja korzystam z programu GT600s a tam tego nie ma. Ty chyba korzystasz z Gas Tech 2,21, jest nowszy ale ja go nie stosuję.
  • Level 20  
    andrzej1433 wrote:
    Grzegorz NIE! Patrz tylko na czasy wtrysku PB. Podczas pracy na PB oraz po przełączeniu na LPG czas wrysku w lewym okienku czyli PB ma być taki sam jak przed przełączeniem. Co do falowania obrotów to przyczyn może być wiele: np. niewłaściwe ciśnienie reduktora, żle dobrane dysze, żle podłączone podciśnienie. Ta poprawka u Ciebie jest jakaś dziwna, chyba dysze za duże stąd te czasy wtrysku też mniejsze na LPG.


    Jeżeli można to mam pytanie na podobny temat.
    U mnie czasy wtrysku benzyny po przełączeniu na gaz przy temp silnika 33 st. wzrastają o jakieś 20%.
    W miarę nagrzewania się silnika czasy wtrysków benzyny spadają a po nagrzaniu silnika do 90 st. są niższe przy pracy na gazie niż na benzynie. Ciśnienie gazu jest dość stabilne i wynosi 0,96. Zanim silnik się nie nagrzeje, ECU lubi wywalać błąd sondy lambda: regulacja poza zakresem i przechodzi w tryb awaryjny.
    Co to może być za przyczyna.
  • Level 12  
    Czas wtrysku benzyny na benzynie około 3,50ms, na gazie czas wtrysku benzyny na gazie rośnie do 4,20ms, pewnie powiecie, że jest źle. Sterownik benzynowy w fiacie ma to do siebie, że przy emulacji na masę (0V) odczytuje, że jest uboga mieszanka, wchodzi w tryb awaryjny i wydłuża czas wtrysku aby zapobiec jazdy na ubogiej mieszance, no jak tu porównać czasy wtrysku do siebie?
  • Level 11  
    a więc stroiłem wczoraj bardzo długo i wyszło że najlepiej wychodzi na mnożniku 0,64 i na jałowych 4ms i 5ms wartość poprawki dałem na 110, zaś na obrotach ok 4tys sonda wariuje nie jest równa ani prawie równa skacze ubogo bogato przy 6000 spada całkowicie, na jałowym wtrysk PB się pokrywa na pb jak i na lpg wtedy sonda ok obroty są ok. Nie wiem czy dobrze myśle ,ale; na obrotach wyższych od 2000 ciśnienie reduktora strasznie szaleje 1,20-1,60 myśle że to też może być prze to ta zubożałą mieszanka (parownik do 110KM a ja mam 150KM silnik)? wczoraj nawet "wywąchałem" że parownik śmierdzi gazem dzisiaj posprawdzam wąż do wtrysków i rurke CU czy tam nie popuszcza.

    i co najciekawsze w ustawieniach jest ustawione od poczatku- wielkość dysz 4,0 po przeczytaniu instrukcji wiem że są za duże, tylko żeby do nich się dostać musze ściągnąć listwe wtryskiwaczy PB(czekam aż będzie cieplej-niestety) i teraz pytanie; jak są montowane te dysze w kolektorze? wkręcane,wciskane ? jeżeli teraz bym chiał dać 3,5 to ten otwór będzie za duży ?
  • Level 13  
    Wkrętki w kolektorze jak sama nazwa mówi są wkręcane czasami dodatkowo zabezpieczone klejem ale nie wiem jakim. Można je zmienić, wykręcić i wkręcic nowe o mniejszej średnicy wewnętrznej, będą pasować bo zewnętrznie są takie same, można też wykręcić, zalutować otwory i nawiercić na nowo, ale wydaje mi się, że powinieneś zmienić dysze wkręcane w szynę na mniejszy rozmiar. Te instalki DTGas są trochę dziwne bo instrukcja do 500s mówi o średnicach wkrętek w kolektor dobieranych do różnych silników, a instrukcja 600S traktuje sprawę nieco inaczej tzn. tu mowa jest o dyszach wtryskiwaczy. Reduktor faktycznie za słaby do tej mocy a poza tym jak puszcza gdzieś gaz to najpierw zajmij się tą nieszczelnością.